Nástup Arrivy do Zlínského kraje se odkládá, zastupitelé materiál posunuli
Klíčové hlasování o budoucnosti veřejné dopravy ve Zlínském kraji odložili dnes zastupitelé na leden. Materiál počítá s výrazným navýšením peněz
Klíčové hlasování o budoucnosti veřejné dopravy ve Zlínském kraji odložili dnes zastupitelé na leden. Materiál počítá s výrazným navýšením peněz do železnice i autobusů a příchodem nového dopravce na železnici, kritizuje hlavně opozice.
Proti velkým změnám v dopravě je i část koalice, proti byla opozice. Zastupitelé si vyžádali čas na projednání materiálu, 3. ledna ho má řešit výbor pro dopravu, 7. ledna pak mimořádné zastupitelstvo. Zlínský kraj dosud oficiálně materiál nezveřejnil.
Plán kraje počítá s výrazným navýšením železničních výkonů, současné vedení chce ze železnice vybudovat hlavní páteř celé krajské dopravy. Někteří zastupitelé kritizovali například to, že se zhorší kvalita služeb, protože kraj nepožadoval nová vozidla. Na takový problém upozornil například bývalý hejtman Stanislav Mišák, za jehož vlády se ke zlepšení kvality vozového parku neudělalo vůbec nic, naopak docházelo k další degradaci železnice.
Od roku 2020 má podle materiálu dojít k k navýšení počtu vlakokilometrů z 3,5 na 4,5 milionů vlakokilometrů. Navýšení má přinést náklady navíc zhruba 300 milionů korun, o dalších sto milionů korun mají stoupnout výdaje na autobusy. Podle Svobodných na takové navýšení kraj nemá. „Nechceme zdevastovaný kraj, kterým projíždí v hustém a pravidelném rytmu krásné prázdné vlaky a autobusy,“ uvedli v prohlášení.
Podobné hlasování čeká v úterý Pardubický kraj, kde kromě velké smlouvy s Českými drahami budou zastupitelé řešit nástup Leo Expressu na dvě tratě.