Nárůst kamionového provozu na českých dálnicích se téměř zastavil
Silnice I/13 v Málkově u Chomutova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vybrané mýto v červnu vzrostlo o 17 procent, kamionový provoz jen o dvě procenta.
Vybrané mýto v červnu vzrostlo o 17 procent, kamionový provoz jen o dvě procenta.
Kamiony se přesunuly na okresky…
Kolik do rozpočtu přispěli vláčkoví dopravci, už aspoň státu splatili svoje dluhy? https://zdopravy.cz/dopravci-dluzi-sprave-zeleznic-pres-200-milionu-za-dopravni-cestu-i-trakcni-energii-87687/
Nevíte náhodou někdo podle jakého klíče ministerstvo rozhoduje která silnice 1. třídy je zahrnuta do mýtného systému a která ne? Například proč se na silnici c. 12 vybírá mýto a kamiony zde jezdí minimálně ale Kutnohorská silnice c.2 v mýtném systému není a obce jsou zaplaveny kamiony ?
Souhlas, nebo silnice 37. Ktery blazen ji nastavil bez poplatku?
Nejjednodušší a nejúčinější by bylo, kdyby platili na všech silnicích, pak by nedocházelo k objíždění placených úseků.
Tomu se říká spotřební daň a je obsažena v PHM…
Z Německa jsme zkopírovali už lecjaké předpisy, ale ten o spotřební dani ne. Takže se to přelévá do paliva.
Že by se neprojevila uzávěra tratě Děčín – Bad Schandau? To mě docela překvapuje.
„88 milionů mýtných transakcí“, ve článku uvedeno za červen.
Kdyby tisíc vlaků krát 40 kamionů, tak jsme na 4. platné čislici. Jedna trať vs. celá ČR, v tomhle množství by to bylo překvapivé.
A ted si prepocitejte prosustnost trate v decine do nemecka a propustnost dalnice v petrovicich na drazdany
Zeleznice kdyby se chtela rozkrajet tak pusti 5
nakladnich 2000t vlaku za hodinu tzn 120 za cely den a kdyby kazdej opravdu vezl 40 kamionu tak jsme na 4800 kamionech za 24hod a to dava dalnice D8 s prstem v nose
Takze nevim jak je nejlepsi ta zeleznice ale vzhledem k tomu kolik stoji jeji stavba tak zase tolika nedokaze
pokud by byla dálková osobní doprava separovná, tak bude mít dvoukolejná trať rozhodně větší kapacitu než 5 nákladních vlaků za hodinu v každém směru… Jinak na D8 v Petrovicích, stejně tak na D5 na Rozvadově projíždí průměrně v pracovní den 4000 kamionů v každém směru, takže slušný potenciál tyto objemy převést na železnici, pokud k tomu bude infrastruktura
D8 to s prstem v nose přes hranici zvládne, ale ne už obchvat Prahy (kde se toulá, holomek jeden) a bude problém sehnat tolik řidičů.
Na velkou dálku a velké objemy je fakt lepší vlak.
Problém je, že odběratelé a dodavatelé si hodně mlsně zvykli na Just-in-time (nebo takové lehké ořezané verze), a kombinovaná přeprava je pro ně tabu. Čest výjimkám pochopitelně.
Všechno bude za max 10 let jinak. Zrovna o tom dodelavam vědeckou publikaci (recenzovanou)
A naznačíte jak? 😉
Mýtná transakce se započítá průjezdem dálnice mezi dvěmi nájezdy, na jedničkách to asi bude podobně. Takže na jednu jízdu jich máte několik desítek.