Nárůst kamionového provozu na českých dálnicích se téměř zastavil

Silnice I/13 v Málkově u Chomutova. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSilnice I/13 v Málkově u Chomutova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vybrané mýto v červnu vzrostlo o 17 procent, kamionový provoz jen o dvě procenta.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kebab

Kamiony se přesunuly na okresky…

Pavel Bláha

Kolik do rozpočtu přispěli vláčkoví dopravci, už aspoň státu splatili svoje dluhy? https://zdopravy.cz/dopravci-dluzi-sprave-zeleznic-pres-200-milionu-za-dopravni-cestu-i-trakcni-energii-87687/

Xapadlo

Nevíte náhodou někdo podle jakého klíče ministerstvo rozhoduje která silnice 1. třídy je zahrnuta do mýtného systému a která ne? Například proč se na silnici c. 12 vybírá mýto a kamiony zde jezdí minimálně ale Kutnohorská silnice c.2 v mýtném systému není a obce jsou zaplaveny kamiony ?

Benedikt

Souhlas, nebo silnice 37. Ktery blazen ji nastavil bez poplatku?

Vojta

Nejjednodušší a nejúčinější by bylo, kdyby platili na všech silnicích, pak by nedocházelo k objíždění placených úseků.

Otakar

Tomu se říká spotřební daň a je obsažena v PHM…

Jan Sova

Z Německa jsme zkopírovali už lecjaké předpisy, ale ten o spotřební dani ne. Takže se to přelévá do paliva.

Petr Šimral

Že by se neprojevila uzávěra tratě Děčín – Bad Schandau? To mě docela překvapuje.

Jiří Kocurek

„88 milionů mýtných transakcí“, ve článku uvedeno za červen.

Kdyby tisíc vlaků krát 40 kamionů, tak jsme na 4. platné čislici. Jedna trať vs. celá ČR, v tomhle množství by to bylo překvapivé.

Lumpy

A ted si prepocitejte prosustnost trate v decine do nemecka a propustnost dalnice v petrovicich na drazdany
Zeleznice kdyby se chtela rozkrajet tak pusti 5
nakladnich 2000t vlaku za hodinu tzn 120 za cely den a kdyby kazdej opravdu vezl 40 kamionu tak jsme na 4800 kamionech za 24hod a to dava dalnice D8 s prstem v nose
Takze nevim jak je nejlepsi ta zeleznice ale vzhledem k tomu kolik stoji jeji stavba tak zase tolika nedokaze

PetrN

pokud by byla dálková osobní doprava separovná, tak bude mít dvoukolejná trať rozhodně větší kapacitu než 5 nákladních vlaků za hodinu v každém směru… Jinak na D8 v Petrovicích, stejně tak na D5 na Rozvadově projíždí průměrně v pracovní den 4000 kamionů v každém směru, takže slušný potenciál tyto objemy převést na železnici, pokud k tomu bude infrastruktura

Jiří Kocurek

D8 to s prstem v nose přes hranici zvládne, ale ne už obchvat Prahy (kde se toulá, holomek jeden) a bude problém sehnat tolik řidičů.
Na velkou dálku a velké objemy je fakt lepší vlak.

Jan Sova

Problém je, že odběratelé a dodavatelé si hodně mlsně zvykli na Just-in-time (nebo takové lehké ořezané verze), a kombinovaná přeprava je pro ně tabu. Čest výjimkám pochopitelně.

Pavel

Všechno bude za max 10 let jinak. Zrovna o tom dodelavam vědeckou publikaci (recenzovanou)

Jackub

A naznačíte jak? 😉

A A

Mýtná transakce se započítá průjezdem dálnice mezi dvěmi nájezdy, na jedničkách to asi bude podobně. Takže na jednu jízdu jich máte několik desítek.