Nákladní dopravci prosadili na postrky i jiné lokomotivy. Nově může jezdit spojený Vectron i TRAXX
Měření ukázala, že spojení dvou různých řad lokomotiv neruší kolejové obvody.
Pro laika je to zdánlivá maličkost, pro železniční nákladní dopravce ale velké vítězství. Na trati z Brna do Kolína přes Havlíčkův Brod mohou nově jezdit spojené lokomotivy Siemens Vectron a Bombardier TRAXX MS2. Dosud Správa železnic umožňovala na této trati, na kterou je přesunuta prakticky všechna nákladní doprava mezi Prahou a Brnem, spojování jen vectronům.
Na povolení spojování různých lokomotiv tlačilo sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.cz. „Je to určitě krok, který nám usnadní život. Chceme, aby společně mohly jezdit i další řady lokomotiv,“ řekl výkonný ředitel ŽESNAD.cz.
Správa železnic na trati přes Vysočinu zavedla takzvanou postrkovou službu, aby mohly těžší vlaky projet bez problémů. Čtyři lokomotivy Siemens Vectron na této trase provozuje pro Správu železnic RegioJet. Když například přijede do Brna těžký vlak s lokomotivou TRAXX MS2 a je potřeba jet ve zdvojené trakci, musí Správa železnic nasadit dvě lokomotivy Siemens Vectron. Nově bude stačit jen jeden, TRAXX bude moci být také ve výkonu.
Kvůli ověření, zda spolu mohou jezdit dvě různé lokomotivy, probíhalo v dubnu testování se soupravou RegioJetu. Na jednom konci soupravy byla lokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu, na druhém Bombardier TRAXX MS2 společnosti Metrans Rail.
Důvodem stávajícího zákazu kombinace různých lokomotiv byly obavy z rušení kolejových obvodů. Zkušební jízdy měly ukázat, zda se tak skutečně děje. Nakonec měření potvrdilo, že provoz dvou různých typů lokomotiv na jednom vlaku je bezpečný.