Dopravci Železnice

Žlutý Traxx míří poprvé za hranice a pod střídavý proud

Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu ve Vídni. Foto: RegioJet
Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu ve Vídni. Foto: RegioJet

Lokomotivy Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu čeká zítra mezinárodní premiéra. Soukromý dopravce je pošle poprvé na linku z Prahy do Vídně. Poprvé se tak dostanou lokomotivy i pod napájecí soustavu se střídavým proudem.

RegioJet počítá s nasazením Traxxu na spoje RJ 1035/1036, tedy s odjezdem ve 13.21 z Prahy a v 18.30 z Vídně. Zároveň proběhnou i zácvikové jízdy rakouských strojvedoucích ze společnosti GKB (Graz-Köflacher Bahn und Busbetrieb), na jejíž licenci RegioJet vlaky v Rakousku provozuje.

Nové lokomotivy nasadil RegioJet poprvé minulou středu, dosud jezdí na spojích z Prahy do Návsí. Podle mluvčího Aleše Ondrůje je zatím jejich provoz bezproblémový a nedošlo k jedinému výpadku. Ke dvěma strojům mají ještě letos přibýt další dva. Postupně je čeká nasazení i na linky do Košic a Bratislavy.

15 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Nevíme někdo prosím, podle jakého klíče ty jednotlivé lokomotivy Jančura vůbec rozhazuje? Mám pocit, že to snad není možné nijak vytušit, čím budu tažen, když na něj koupím jízdenku.

  • Spíš by me zajímalo proč neposila traxxy do Bratislavi, tam by nemusel zaucovat rakouské strojvedouci, kdyz i nadale bude pouzivat vectrony.

    • Soudil bych na (zatím) především reklamní a marketingové důvody: jezdit tím na Slovensko by mu nepřineslo zdaleka tolik, jako když vzbudí pozornost v Rakouslu.

  • Ani tak nejde o to aby předjel pendolino.
    Ale pokud bych jet rychleji s denním vlakem do Košic tak by mohl jet Polaneckou spojkou a zastavit v Ostravě jen ve stanici Ostrava Vítkovice.
    Případně pak v Ostravě Zábřehu po jejím vybudování které by mohlo být zahájeno ještě letos…
    Úsek Svinov Hlavní je pomalý a bude se tam kopat v blízké budoucnosti.
    I následný úsek Hlavní Stodolní Střed Kunčičky až Kunčice pro dlouhý vlak rovněž nic moc….
    Ja si myslím, že se dopravci bojí toto uskutečnit hlavně kvůli tristnímu stavu stanice Vítkovice a neexistenci zatím Zábřehu. No uvidíme, třeba se někdo odhodlá…😀

    • To není špatný s těmi Vítkovicemi/ časem i Zábřehem, čas by ušetřil a lidi by si tam cestu našli, svého času Hutník taky jezdil jen přes Vítkovice a býval plný, Vítkovice aspon na chvíli ožili..

    • Tak pres Vitkovice jezdival kdysi (davno) i Ex 124/125 Kosican. Sveho casu to byla na trase Praha – Zilina nejrychlejsi cesta, necelych 5:50 hodin a clovek stihal jeste v pondeli odpoledne skolu;-) Pres Bohumin i pres ValMez to bylo mnohem pomalejsi.

    • 1) Pendolino je o 40 min. rychlejší, než Jačura aktuálně.
      2) Přes Púchov to není rychlejší.
      3) Rozhodně by ho nepředjel.

    • Linkou přes -ValMez-Vsetín-Horní Lideč-Púchov- by oslovil zajímavou skupinu lidí. Sám odtud pocházím a hodně lidí cestuje buďto přímo Ex do prahy nebo s přestupem v Hranicích na RJ. Z druhé strany nám po Vlárské odjíždí drkoták Arriva, ale to je časově a pohodlím nesrovnatelné.

    • No kolega je vtipálek – „pod drátem“ mašiny jely, ale smeták na něm neměly… 🙂 Jinak by tam nepsal Pirnu, ale Schöna GR… 🙂

    • Re. Michal
      Lokomotivy jely z výrobního závodu v Kasselu vlastní silou jako Lv (Lz) do Pirny, kde byly zařazeny do vlaku Metransu, který s nimy pokračoval do ČR.
      Byly zařazeny mezi lokomotivu a vozy.
      Pár foto vzniklo. Více info bylo na K rep.

Newsletter

Partneři


Výběr editora