Dopravci Železnice

Žlutý Traxx míří poprvé za hranice a pod střídavý proud

Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu ve Vídni. Foto: RegioJet
Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu ve Vídni. Foto: RegioJet

Lokomotivy Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu čeká zítra mezinárodní premiéra. Soukromý dopravce je pošle poprvé na linku z Prahy do Vídně. Poprvé se tak dostanou lokomotivy i pod napájecí soustavu se střídavým proudem.

RegioJet počítá s nasazením Traxxu na spoje RJ 1035/1036, tedy s odjezdem ve 13.21 z Prahy a v 18.30 z Vídně. Zároveň proběhnou i zácvikové jízdy rakouských strojvedoucích ze společnosti GKB (Graz-Köflacher Bahn und Busbetrieb), na jejíž licenci RegioJet vlaky v Rakousku provozuje.

Nové lokomotivy nasadil RegioJet poprvé minulou středu, dosud jezdí na spojích z Prahy do Návsí. Podle mluvčího Aleše Ondrůje je zatím jejich provoz bezproblémový a nedošlo k jedinému výpadku. Ke dvěma strojům mají ještě letos přibýt další dva. Postupně je čeká nasazení i na linky do Košic a Bratislavy.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavloš

Nevíme někdo prosím, podle jakého klíče ty jednotlivé lokomotivy Jančura vůbec rozhazuje? Mám pocit, že to snad není možné nijak vytušit, čím budu tažen, když na něj koupím jízdenku.

noerf

Spíš by me zajímalo proč neposila traxxy do Bratislavi, tam by nemusel zaucovat rakouské strojvedouci, kdyz i nadale bude pouzivat vectrony.

železničář v důchodu

Soudil bych na (zatím) především reklamní a marketingové důvody: jezdit tím na Slovensko by mu nepřineslo zdaleka tolik, jako když vzbudí pozornost v Rakouslu.

Michal

Jakože Vectron je horší než Traxx? Nebo kam tím míříte?

Ic540

Ani tak nejde o to aby předjel pendolino. Ale pokud bych jet rychleji s denním vlakem do Košic tak by mohl jet Polaneckou spojkou a zastavit v Ostravě jen ve stanici Ostrava Vítkovice. Případně pak v Ostravě Zábřehu po jejím vybudování které by mohlo být zahájeno ještě letos… Úsek Svinov Hlavní je pomalý a bude se tam kopat v blízké budoucnosti. I následný úsek Hlavní Stodolní Střed Kunčičky až Kunčice pro dlouhý vlak rovněž nic moc…. Ja si myslím, že se dopravci bojí toto uskutečnit hlavně kvůli tristnímu stavu stanice Vítkovice a neexistenci zatím Zábřehu. No uvidíme, třeba se někdo… Číst vice »

aldik

To není špatný s těmi Vítkovicemi/ časem i Zábřehem, čas by ušetřil a lidi by si tam cestu našli, svého času Hutník taky jezdil jen přes Vítkovice a býval plný, Vítkovice aspon na chvíli ožili..

a8n

V tom čase byl ale jednou z velmi mála ranních alternativ.

Martin

Tak pres Vitkovice jezdival kdysi (davno) i Ex 124/125 Kosican. Sveho casu to byla na trase Praha – Zilina nejrychlejsi cesta, necelych 5:50 hodin a clovek stihal jeste v pondeli odpoledne skolu;-) Pres Bohumin i pres ValMez to bylo mnohem pomalejsi.

Desper

Mohl by je dát na linku do Košic a tu poslat přes Púchov. Tím by možná předjel i Pendolino

TGV Driver

1) Pendolino je o 40 min. rychlejší, než Jačura aktuálně.
2) Přes Púchov to není rychlejší.
3) Rozhodně by ho nepředjel.

Adam H.

Linkou přes -ValMez-Vsetín-Horní Lideč-Púchov- by oslovil zajímavou skupinu lidí. Sám odtud pocházím a hodně lidí cestuje buďto přímo Ex do prahy nebo s přestupem v Hranicích na RJ. Z druhé strany nám po Vlárské odjíždí drkoták Arriva, ale to je časově a pohodlím nesrovnatelné.

Rado

Pod střídavinou už jeli.
Z Kasselu do Pirny.

petr.r

Z fabriky? Ale zase sním nemohli šotouši.

Michal

No kolega je vtipálek – „pod drátem“ mašiny jely, ale smeták na něm neměly… 🙂 Jinak by tam nepsal Pirnu, ale Schöna GR… 🙂

Rado

Re. Michal
Lokomotivy jely z výrobního závodu v Kasselu vlastní silou jako Lv (Lz) do Pirny, kde byly zařazeny do vlaku Metransu, který s nimy pokračoval do ČR.
Byly zařazeny mezi lokomotivu a vozy.
Pár foto vzniklo. Více info bylo na K rep.