Náhrada za Astry je kompletní. Do Plzně dorazilo poslední EVO2
Půlmiliardová zakázka je hotová tři roky po podpisu smlouvy.
Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) převzal do svých služeb poslední vůz typu EVO2. Jedná se tak o završení zakázky na středně kapacitní tramvaje která trvala od roku 2017. Celkem PMDP koupily 16 tramvajáí.
Tramvaj s číslem 384 typu EVO2 dosedla na plzeňské koleje na Slovanských alejích. Tři roky po podpisu smlouvy je tak zakázka za téměř půl miliardy hotová. „Jsme s tramvajemi moc spokojeni, je to další krok k tomu, abychom měli kompletně bezbariérový vozový park,“ říká mluvčí PMDP René Vávro. V oblasti autobusů a trolejbusů jsou v Plzni na 100 procentech nízkopodlažních vozidel. Soutěž na nákup až 24 velkokapacitních tramvají ale PMDP včera zrušily.
Nové tramvaje byly do Plzně dodány jako dvoučlánkové vozy, které disponují elektro výzbrojí od Škody Electric. Vůz je také vybaven kamerovým systémem a klimatizací.
„Prostorná, přehledná a klimatizovaná kabina řidiče zajišťuje optimální výhledové poměry vně vozidla. Obsluha má k dispozici dostatečný trakční výkon, který zabezpečuje dynamičnost jízdy tramvaje. V neposlední řadě je použit vnější a vnitřní kamerový systém, který zajišťuje řidiči reálný situační přehled. Pro omezení vandalismu jsou vnitřní kamery také napojeny na systém, který využívá městská policie,“ uvedl v minulosti k novým tramvajím Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP.
Dodavatelem tramvají byly Krnovské opravny a strojírny. Ty uspěly v soutěži jako jediný zájemce. Původní odhadována cena byla 504 milionů. I s uplatněnou opcí nakonec PMDP za tramvaje zaplatil 524 milionů. První vůz začal na západě Čech jezdit s cestujícími v srpnu roku 2019.
V plzeňských ulicích flotila nových EVO2 nahradila dosluhující typ vozidel Astra. Těch byla většina vyřazena v posledních dvou letech, jeden vůz zachoval dopravní podnik jako historický kus.