Doprava ve městě Tramvaje

V Plzni vyjíždí první tři nové tramvaje do provozu s cestujícími

Nová tramvaj EVO2 pro Plzeň. Foto: PMDP
Nová tramvaj EVO2 pro Plzeň. Foto: PMDP

Premiéru při přepravě cestujících si zítra v Plzni odbudou tři nové klimatizované tramvaje EVO2. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) dnes oznámily, že od pátku je po testovacím provozu nasadí na běžný provoz. Od tramvají si slibuje město větší kapacitu i tišší jízdu, cestující by se měli dočkat většího komfortu i díky klimatizaci.

Plán oznámily PMDP v tiskové zprávě. Budou jezdit zejména na lince číslo 1, kde postupně nahradí první generaci částečně nízkopodlažních tramvají typu Astra (Škoda LTM 10.08). Oproti těm nabídnou více míst k sezení i stání, více prostoru pro kočárky a cestující na vozíku, 100% nízkopodlažnost a klimatizaci. Vyřazované tramvaje chtějí PMDP nabídnout k odprodeji.

„Plzeň preferuje pro cestování po městě veřejnou dopravu, a proto ji stále zlepšuje ve snaze dosáhnout toho, aby byla pro pasažéry přitažlivější a pohodlnější. Nasazení plně klimatizovaných a zcela nízkopodlažních tramvají je dalším krokem vedoucím k tomu, aby obyvatelé Plzně využívali ve větší míře než dosud nejen tramvaje, ale i autobusy a trolejbusy, které na tramvajové spoje navazují,“ uvedl primátor města Plzně Martin Baxa.

„Příjemnějšímu cestování určitě napomůže nový typ podvozků zajišťující tišší provoz, pohodlnější sedačky nebo odbavovací terminál akceptující bankovní karty u každých dveří,“ říká Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel PMDP, a dodává: „Tramvaje mají také nainstalované kamery napojené na kamerový systém města Plzně, které poslouží ke zvýšení bezpečnosti cestujících i jako ochrana proti vandalismu.“

Tramvaje mají na dveřích čidla, která mají pomoci zajištění tepelného komfortu. V případě, že čidla nezaznamenají po dobu pěti vteřin žádný pohyb, tak se dveře automaticky zavřou. Pokud je tedy tento systém aktivovaný, je zajištěno, že vůz nestojí v zastávce zbytečně s otevřenými dveřmi.

Tramvaj vyrábí Krnovské opravny a strojírny, jeden vůz vyjde na 32,75 milionů korun. Součástí dohody je opce na dodání dalších až 7 kusů tramvají do roku 2021.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
liposh
Host
liposh

Kolik že koupí Brno těch Evo2 (Draků) a za kolik, že byl ten kus, když si to montují v Brně sami?

vydra
Host
vydra

Krasavice

Dragoo
Host
Dragoo

Já si nemůžu pomoct, ale podle mě je to po dizajnové stránce hnus – především maska tramvaje s daným typem světel a bílou kolem nich vypadá hrozně. „Originální“ dizajn ve stylu Liberec je mnohem lepší.

Sitgestravel
Host
Sitgestravel

Cela ta tramvaj je hnus. Kdyz to jede v Liberci, tak je to duneni jak od tanku. Predpokladam, ze kdyz to do neceho narazi, tak se ta tramvaj rozpadne, protze na necem tu nizkou cenu udelat museli. A ty vyrazene Astry koupi DPMLJ? Ze by doplnili sbirku hromadnych dopravnich prostredku z minuleho stoleti?

Jzeen
Host
Jzeen

Á, pánové jsou znalci na design. Co jste studovali za školu? Anebo jen má chuť říct něco odsuzujícího z principu?

Haha
Host
Haha

Včera jsem EVO2 pár zastávek jel. Dunění jak od tanku mi to tedy nepřišlo, proti Astrám úplně v pohodě. 🙂

Pražák
Host
Pražák

Co jsem slyšel, tak oproti prototypu jsou sériové Evy mnohem vyladěnější a celkově srovnatelné s tím běloruským zázrakem, který má Ostrava a z kterého mají někteří zdejší „odborníci“ druhé Vánoce.

Haha
Host
Haha

Funkce pana Ptáčka se vlivem odchodu pana Krause změnila, je z něj pověřený ředitel PMDP.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll