Zprávy

Plzeň objednala další tramvaje EVO2, pět jich dodají z Krnova do konce roku

Nová tramvaj EVO2 pro Plzeň. Foto: PMDP
Nová tramvaj EVO2 pro Plzeň. Foto: PMDP

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) dnes uzavřely s Krnovskými opravnami a strojírnami dílčí smlouvu na dodání dalších 5 tramvají typu EVO2. Dodány by měly být ještě letos.

Kontrakt, který vyplývá z rámcové smlouvy na celkem šestnáct tramvají z roku 2017, oznámily PMDP v tiskové zprávě. V Plzni jezdí už celkem devět, na konci roku jich bude 14. PMDP mají možnost objednat ještě další dvě tramvaje.

Tyto zcela bezbariérové středněkapacitní tramvaje postupně nahrazují první generaci částečně nízkopodlažních tramvají typu Astra, oproti kterým nabídnou více míst k sezení i stání, více prostoru pro kočárky a cestující na vozíku, tišší provoz či například USB konektory pro dobíjení mobilních telefonů,“ řekl Roman Zarzycký, 1. náměstek primátora a předseda představenstva PMDP.

Koncepce tramvají EVO2 přispívá ke snížení provozních nákladů a je také šetrnější k traťovému svršku. Nové tramvaje, které mohou přepravovat až 170 cestujících, budou nasazovány zejména na linku 1. Tramvaje mají na dveřích čidla, která mají pomoci zajištění tepelného komfortu. V případě, že čidla nezaznamenají po dobu pěti vteřin žádný pohyb, tak se dveře automaticky zavřou. Pokud je tedy tento systém aktivovaný, je zajištěno, že vůz nestojí v zastávce zbytečně s otevřenými dveřmi.

„Prostorná, přehledná a klimatizovaná kabina řidiče zajišťuje optimální výhledové poměry vně vozidla. Obsluha má k dispozici dostatečný trakční výkon, který zabezpečuje dynamičnost jízdy tramvaje. V neposlední řadě je použit vnější a vnitřní kamerový systém, který zajišťuje řidiči reálný situační přehled. Pro omezení vandalismu jsou vnitřní kamery také napojeny na systém, který využívá městská policie,“ říká Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP.

Tramvaj vyrábí Krnovské opravny a strojírny, jeden vůz vyjde na 32,75 milionů korun.

 

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ten_z_Bíliny

Dobrý šašci, když město, které významně žije že Škodovky, si objedná tramvaje v Krnově

Ondra

Však Škoda se na výrobě tramvají EVO podílí dodávkami elektrických výzbrojí. Jedinou výjimkou jsou EVO pro Brno.

Radomir Štefka

Tak v. Brně už od pátku jezdí jedna ze dvou Draku jak je Brno pojmenovali zatím jsem s ní nejel ale slyšel jsem chválu

Martin

Osobně jsem velmi překvapen jak je EVO2 tichá, ale na druhou stranu mi příjde strašně monstrózní

Jiří Kocurek

Bude to velice fajn náhrada za staré škopky typu K2.

David S.

Od kdy jezdí K2 v Plzni? EVO mají nahradit Astry…

Jiří Kocurek

Dopňte si: „… ve městech kde K2 jezdí a EVO mají přijít do provozu.“

liposh

Moc z nás v tom ještě nejelo, tak až to v Brně pustí do provozu (což bude v létě, takže vyzkoušíme i klimu), tak to prubnu a dám vám vědět všechny ty důležité věci, jako jak to řve ve smyčce a v zátáčkách, jak to drncá a jak se tam sedí.

Tomáš Gottschalk

Do provozu v šalingradu to zasáhlo právě dnes

Jiří Kocurek

Bez lidí už to jezdí velý duben.

Jiří Kocurek

Elektrovýzbroj syčí podobně jako na VarioLF2. V obloucích to neřve, a na přímé trati je to nezvykle tiché. Takže se nenechte překvapit. Krokóš je to zákeřné a šotóše by schramstnul raz dva.

Dáda

drncá to podle svršku, sedí se v tom docela opbstojně. Na dobré koleji je velmi tichá, i při jízdě v oblouku.

Rochličák

Sem tam se projedu libereckou prototypovou EVO2. Elektrovýzbroj vyluzuje docela nepříjemný monotónní zvuk. Z počátku také měla velice hlučný podvozek, co se týče dunění a vibrací dovnitř i ven. Musím uznat, že se to docela povedlo odladit. Ve vyšších rychlostech na rovince sedí rozhodně líp než T3. Předpokládám, že sériové provedení má odpružení již v pořádku. Samozřejmě spolehlivost v situaci, kdy podnik provozuje jen jeden prototyp, není velká. Dost komponentů je ale odzkoušených již na Variích, takže pro Plzeň či pro Brno fajn, proti hybridům jako Vario LF2+ se jistě nová skříň vyplatí. Jo a design mě trochu mrzí. Ty… Číst vice »

Haha

Klimatizovaný je (není to samozřejmost, bohužel) i salón pro cestující.