Nádražní budova v Ústí nad Orlicí v dražbě majitele nenašla, nikdo se nepřihlásil

Historická budova nádraží v Ústí nad Orlicí. Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80260837Historická budova nádraží v Ústí nad Orlicí. Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80260837

Podle současných majitelů má o budovu zájem Správa železnic.

97 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karl vB.

Majitelé v minulosti požádali o památkovou ochranu objektu, barák jí dostal, majitelé objekt koupili s cílem ho zachránit, tak teď už jen zbývá aby památkový ústav donutil majitele k tomu, co při koupi slibovali. Nikdo normální podíl na tomto objektu nekoupí, protože: – spolumajitelé jsou rozhádaní a jakákoliv dohoda o čemkoliv (soudě podle dosavadního průběhu) zřejmě není možná – objekt je zřejmě ve špatném technickém stavu (nutnost nákladných oprav) – objekt je pod památkovou ochranou (jakýkoliv zásah musí být schválený od památkářů a bude proto pravděpodobně i podstatně dražší – viz Pardubice-Sirius) – je to mezi kolejemi na hlavním železničním… Číst vice »

Josef

Koupím za 200 000!!

Peťa Flaška

udělejte z toho kravín!!!!

P. T.

Pánové, udělejte vše pro to, abyste se Staré dámy zbavili, pro záchranu jste udělali víc než dost a předpokládám, že ted ji již nikdo nezbourá. MK je zralý na psychoanalýzu a proti němu nelze racionálně vyhrát. Pokud by se vám povedlo to prodat SZ tak by to bylo prostě vítezství. uzavřít tuto úspěšnou, opakuji úspěšnou etapu a věnovat se rodině a vlakům tak pro zábavu. to je můj názor.

Petr

Uspesnou etapu? Nemela tam bejt kavarna, divadlo, byty a ja nevim co jeste?

Dominik

Jestli to SŽ koupí zpět, tak to bude chyba, co s takovou budovou, kterou nepotřebují?

zdenek

Nádraží mělo být nádraží. Jen mělo být opraveno. A ne ty budky naproti.

Alibaba

A co v něm mělo být, když je takhle blbě umístěno v kolejišti?
Budka naproti je umístěna u vyústění podchodu, u parkoviště a zastávky BUSů a její velikost odpovídá potřebám dostatečně.

P. T.

Pánové, udělejte vše pro to, abyste se Staré dámy zbavili, pro záchranu jste udělali víc než dost a předpokládám, že ted ji již nikdo nezbourá. MK je psychopat a proti němu nelze racionálně vyhrát. Pokud by se vám povedlo to prodat SZ tak by to bylo prostě vítezství. uzavřít tuto úspěšnou, opakuji úspěšnou etapu a věnovat se rodině a vlakům tak pro zábavu. to je můj názor.

PvvS

Se stávajícím přístupem jim spadne sama..

Jarda

Jaký smysl má chránit budovy, které nikdo nechce… Když v minulosti nějakej barák vydržel 100, 200, 500 let, tak pro svoje kvality a užitečnost, ne kvůli institucionální ochraně. Takhle ať se stará ten, kdo národní památky vyhlašuje. Bohužel pro nás pro všechny – je to stát. U těch hradů a zámků kolikrát chráníme 50. přestavbu. Ty domy se časem zvětšovaly a zmenšovaly podle potřeby. Mizely hradby, věže a když přestaly být užitečné jako celek, zbyla zřícenina, kterou BTW chráníme taky. Infrastrukturní barák ani nemá šanci stát se znovu užitečným, natož když ho po sto letech zakonzervujeme, zato má šanci stát… Číst vice »

czhunter

Památková ochrana starých domů souvisí primárně s turistickým ruchem.

Není náhoda, že se oboje začalo rozvíjet prakticky současně v polovině 19. století.

RHh

Generální ředitel SŽ pan Svoboda v Ústí bydlí, tak doufám že do jednání vstoupí, aktivisty propleskne, nabídne jim za nádraží leda proplacení jízdenky do Prahy..

Tomáš Záruba

Trochu jiný úhel pohledu: Ta „nanicovatost“ nádražní budovy je tak trochu možná hlavně indikátor toho, že daná lokalita je „mimo všechno zajímavé“ => především by v takovém místě nádraží vůbec nemělo být.

Alibaba

Já si třeba myslím, že trať od Letohradu měla být zapojena trianglem do alespoň tříkolejné trati na MuN. V Ústí na městě mělo stavět vše co teď staví na hlavním. Z hlavního by mělo zůstat akorát nějaké drobné kolejiště (možná jen těch 5 kolejí mezi touhle budovou a skálou. A v Kerharticíh na zhlaví zastávka.
Nikdo takovouhle vizi asi při přestavbě úseku Ústí (hl.n.) – Dlouhá MuN neměl.

czhunter

Máte pravdu předsedo.

Stejný problém jako třeba Mladá Boleslav hl.n.

Dají stovky milionů do rekonstrukce/stavby nové budovy, která byť pěkná, bude stejně k ničemu, protože je na blbém místě.

VTT

Ale za 100 let může někdo nádraží v Čejetičkách prohlásit za památku. 🙂

810

Pěkně ať si barák nechají a začnou tuto památkově chráněnou budovu opravovat.

Tomáš

Křišťálová koule
Bude z toho muzeum, železnice.
I nějaká parní lokomotiva by se tam hodila.
Výhodou by bylo zázemí pro nepřízeň počasí.
Výdělečné to nebude.
Pro budoucí generace možnost srovnání jak se železnice změnila za jedno století.

PvvS

Spíš to začne chátrat a tak za 5-10 let se to obežene plotem, aby se do té ruiny někdo nezatoulal.

Alibaba

Protože se to mělo bourat…

Luboš Beneš

Je mi toho nádraží líto. Ta nová budova se vůbec nemusela stavět. A ta neschopnost nových majitelů je taky na pěst.

Jiří Kocurek

Že by se pro lístek šlo podchodem, po schodech nahoru do staré nádražní budovy, pak zpátky dolů a znova nahoru na peron? 3x schody místo jedněch?

Gwann

promiňte mi tu smelost, ale já mám zkušenost jinou. od letohradu jsme dojeli ke sturcu u staré budovy a vlak na Prahu jel od staré budovy. ano, vlak na Brno jel od nové.

takže kdybych já nekupoval lístky on line, tak od letohradu jdu dolů, nahoru, dolů, nahoru.

dle mého zalezi kam kdo jede, a podle toho je výhodná stará či nová budova.

Jiří Kocurek

Když odhlédnu od „nutnosti“ kupovat lístek při přestupu, tak je vždy výhodnější mít přístup do nádražní budovy z úrovně ulice.
Asi se shodneme na tom, že do staré budovy by nebylo možné i nadále chodit přes koleje.

Dle toho kdo kam jede, to souhlasím. Nicméně kdo přichází na náraží odjinud (nepřijel tam vlakem), ten si bude lístek kupovat daleko pravděpodobněji, než přestupující.

Alibaba

Tam žádný šturc od Letohradu nebyl…
V minulosti byl ke staré budově normální (teda přes přejezdy) přístup po silnici, otáčely se před ní i autobusy. Dneska přijdete od parkoviště a kdyby se ve staré budově měli prodávat lístky tak je to nesmysl, viz Kocourek.

Doctor

Což o to, budova je to hezká, snad i původní vize „Ousteckého nádraží“ se netvářila zle, ale mnoho vnějších vlivů, které jsou v této diskuzi zmíněny, zvítězilo nad konceptem.
Zamáčknout tedy slzu, sejmout památkovou ochranu, demolovat a realizovat původní projekt narovnaného kolejiště = hladší průjezd ústeckým nádražím.

ondra

to narovnání kolejiště-já Vám nevím,snad leda to vzít z jedné vody načisto s rekonstrukcí tratě BnO-Ustí,jako memento do budoucna-méně naslouchat /vůbec/ spolkům a Sommerovým-ta ostatně se o budovu nádraží asi už dávno nezajímá,nejspíš nyní bude hlasitě podporovat návrh EK zákaz nahlas vyslovit slovo Vánoce.

Alibaba

I kdyby ten barák spadl v historicky krátké době sám, tak předělání kolejiště bez nějakého zázračného řešení nemá smysl. To by to tam muselo být našrot, a to ta budova třeba už právě spadne. 🙂

BND 30

Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky…

IGCT

Tam jsem před mnoha lety oslovil na lavičce jednu slečnu, a pak jsme spolu jeli rychlíkem do Brna. Sice to nevyšlo, ale od slečny jsem dostal obrovskou životní inspiraci. V životě jsem inspirativnějšího člověka nepotkal a vděčím jí za mnohé. Nikdy člověk neví, jaké dary a poklady mu přinese cestování vlakem. 🤗

Baraba

To ještě ve vlacích nejezdilo moc lidí a mohlo se nechat nerušeně „inspirovat“=)

jj23

No.. Co k tomu říct, úmysl měli dobrý, ale skutek utek. Co stou budovou? Původní plán za zbourání (ne, že bych ho podporoval) už není možné realizovat, protože by to nádraží jako celek nedávalo moc smysl a muselo by se do toho narvat dalších párset milionů. Jediná, nesmysluplnější a asi i nejlevnější možnost je momentálně rekonstrukce, ale co pak s tím uprostřed kolejiště.. Správě železnic nejspíš nezbyde nic jiného než budovu odkoupit, ale jak to využije?

jj23

ještě je tady otázka proč by měla Správa železnic tu budovu kterou před několika lety prodala odkupovat za větší cenu než jí prodala.. Že by se u budovy za to roky navýšila hodnota se říct nedá, jediný co přibylo je ta památková ochrana a barva na okapech.

standa

pár set milionů? za co? za demolici? překopání nástupišť a rekonfigurace kolejiště? nenechte se vysmát 🙂

jj23

nevím no, překopání nástupišť, sítí, přeložení kolejnic, úpravy podchodů, bezbariérové přístupy atd.. většinou stojí pár set milionů.. 🙂 Nebuďte naivní, vybudování dvou nástupišť, podchodu a přeložení kolejnic stálo v Jaroměři přes 900 milionů – to by byly vyhozený prachy za demolici budovy a přesunutí několika nástupišť o 25 metru…

Růža

Koupit,zbourat.

jj23

Proč? Zmizela by budova a zůstal by tam prázdný prostor, to nádraží v blízké době nikdo předělávat nebudě, když je nedávno zrekonstruované…

Petr

Taky si necháte před barákem válet hromadu odpadků jen proto, že se tam zrovna nechystate parkovat?

jj23

Ta budova se nedá úplně přirovnat k hromadě odpadků.. Leda, že by to byla hromada odpadků s památkovou ochranou

Gwann

pokud tuhle budovu považujete za hromadu odpadků, tak nechci vidět v čem bydlíte…

původní Jakub P

No pokud se pro ni nenajde využití, je to budoucí hromada odpadků. Že tak nevypadá teď neznamená, že to tak za pár let nebude. Budovy bez naděje na využití a tím pádem bez aspoň základních oprav a temperování maj tendenci chátrat velmi rychle a pochybuju, že současní vlastníci mají na to ten barák udržovat desítky let s nadějí, že třeba někdy nějakým zázrakem využití najde. I kdyby nebyli rozhádaní.

Nejsem z toho nadšenej, ale bojím se, že to je realita. I když bych se v tomto případě rád pletl.

Gwann

protože Ruza je barbar, rád ničí a směje se u toho…

jj23

Mám stejný názor. Zbourat bez ohledu na historii, jenom proto, že se to nevyužívá/chátrá je čisté barbarství. Na vše se dá koukat z více úhlů – pro někoho bezvýznamná budova, pro jiné kus historie a dědictví.

PvvS

A ti druzí tu předvádí, jak se to podle nich má dělat. Natruc nechat zpamítnit budovu, kvůli tomu se musí předělat celej projekt. Pak si tu budovu koupí/nechají převést. Udělá se pár akcí, aby se ukázalo, jak je to strašně praktický a užitečný. A za pár let se to hodí na krk původnímu vlastníkovi a ještě se bude požadovat udržování zbytečnýho a nevyužitelnýho projektu.

Alibaba

Tak možná koupit za korunu…

Alibaba

Správa železnic doufám maximálně budovu zabezpečí, na náklady vlastníka, v případě havarijního stavu, aby zajistila bezpečný provoz na železnici.

On první

Docela vejvar chtít za cca 5 let skoro 100% zhodnocení, takhle nevyrostly ceny nemovitostí nikde v republice. Nebo provedly nákladnou rekonstrukci kterou budovu zhodnotily?
Není dražba za takto nasazenou cenou jen snaha přes SŽ ze státu vytáhnou peníze?
A proč se nesloží všichni kdo podepsali petici? Samé otázky a žádné odpovědi.

Gwann

no, to se dost mylite s tím růstem cen.

byt koupen za 37tis/m2 v roce 2012. nyní…nabídkové ceny v okolí 125tis/m2.

samozřejmě, zde je toho podivného víc…počínaje úvěrem vyšším než kupní cena…

a proč si to neumí ti blázni prodat mezi sebou…to je na psychoanalýzu…

kakov

no jo, ale pochybuji, že v ÚnO stoupají ceny stejně rychle jako v Praze, navíc u budovy „nevyužitelné“, tam naopak tržní cena spíše klesla, protože to nemá ani cenu pozemku (tj. pro nikoho to nebude dobrá koupě ani pro získání pozemku)

Ryk Mat

Bezcennou barabiznu nechali vyhlásit památkou a teď by za ni rádi dostali peníze. 🤣🤣🤣

standa

jojo šššůůůráci jedni . mají co chtěli …

Gwann

bezcenna barabizna jste akorát tak vy, barbare jeden.

tarten

Zájemce by se určitě našel, kdyby mu za to, že bude tak laskavý a památkově chráněnou budovu převezme, ještě minimálně tři miliony připlatili.

standa

zadarmo drahý…. nemůžete kvůli památkový ochraně dělat nic aby vám nestál někdo za prdelí … na to není nikdo zvědavej.

standa

a 3 míče navíc jsou málo.

Jiří Kocurek

Za 3 mega by byla nová střecha, nebo oprava hydroizolací. Protože to nošení v rukách od silnice si nechají zaky zaplatit.

Gwann

tak kdyby se chtělo…dá se pristavit vagón či vagony ke sturcu. a naráz se to v teplejch moc nenosí. jakkoliv by se musela najít např. pila a stavebniny s vleckou…ale nějaké určitě furt jsou.

ale ono se zde nechce, pánové si asi navzájem přijeli křečka či zprznili kozu nebo posypali soli pole s cekankou…protože ta nechuť a neschopnost dohody je vskutku vynikající…

Jiří Kocurek

„najít např. pila a stavebniny s vleckou“

Taky může být 100 km daleko. Takže zase platíte dopravu, tentokrát vlak ze stavebnin. A modlete se, aby stavební jeřáb dosáhl k tomu vagonu a nemusely se trámy i střešní tašky nosit od vagonu k jeřábu.

PvvS

A kvůli zbytečný budově se bude kdoví jak dlouho blokovat nástupiště a řešit vlaky okolo stavby. Aby z toho nakonec byla jen zbytečná budova s novou střechou.

kakov

ale dejte pokoj s vlečkou, se dá snad překládat kamion/vlak, vy nevíte, jak se nakládají vlaky v Kyselce minerálkou???

Dan Žatecký

Kde je ta slavná iniciativa zachraňme nádraží??? Proč se najednou budovy zbavuje, když hlavně kvůli ní bylo tolik problémů s rekonstrukcí a nádraží vypadá, jak vypadá?!!!

Alibaba

Kdyby se vyhlásilo, že se po odkoupení zbourá, tak by možná z těch kanálů vylezli. 🙂

Gwann

protože se pár lidí pohadalo. to je ten problém…
a aktuálně…když nehrozí buldozer, poněkud poklesla motivace

pozor vlak

ale jako domov pro nedoslýchavé cestující by se to hodit mohlo

Herold

Tohle je smutný příklad toho, jak v podstatě dobrý úmysl narazil na ekonomickou realitu…

Dan Žatecký

Každá investice nese určité riziko, a vyžaduje další baklady. Pokud nemáte dost kapitálu, sice možna našetříte na pořízebí, ale už nezbyde na provozní náklady. To jsou základy finanční gramotnosti.

Herold

No vždyť říkám…

czhunter

V tomto případě spíš na geografickou realitu.

Ta budova má zjevně tři problémy:
– je mezi kolejemi
– je památkově chráněná
– je v lesích za městem, kam prakticky nikdo nechodí (z jiného důvodu než aby rychle odjel pryč)

Myslím si, že právě ten třetí problém je zcela klíčový a nepřekonatelný – protože kdyby taková památkově chráněná budova mezi kolejemi stála v centru Prahy, tak by o ni nepochybně zájem byl.

none

Museli prece mit nejaky plany co s ni budou delat, ne? Sice byla kdysi reportaz o te snad kavarne, ale kdyz nejsou lidi… Dokonce uz cast vlaku stavi ve meste.
Takhle od lidi z toho muze byt snad jen ubytovna pro letni turisty s pujcovnou kol.
Ta prosklena budova je tam proc? Natruc nebo v te stare budove neslo prodavat listky?

Kubrt

Nová budova je menší a provozně méně nákladná, při cestě z ostrovního nástupiště šetří dvoje schody (pokud by pokladna byla ve staré budově – ačkoliv kolik lidí jde dneska k pokladně, že).

Jakub

Kavárna tam byla tuším že snad 2 krát. Ale pokud jdete do kavárny tak kafe zalité vodou z termosky není zrovna to co od toho očekáváte. Nemluvě o ceně kterou si za tu kávu řekli.

PvvS

Ta skleněná budova je tam třebas proto, že ta nová má menší provozní náklady. A na co mít vícepodlažní budovu, vytápět ji, udržovat, když pro ni není využití ?

Alibaba

Očekáván, že Pavel Prchal a Ladislav Růžička chtějí alespoň „vklad“ zpět. Ale jinak je to zadarmo drahý, jak už tu i jiní píší.
P. Kadrman by si měl vzít hypotéku a ty dva vyplatit, pak si z barákem může dělat co chce (v rámci zákonů).
Stát by to taky za více něž za to dostal platit neměl (respektive za případný spoluvlastnický podíl). Ale když takhle čtu o nekomunikaci p. Kadrmana, tak bych chtěl, aby to stát zpětně taky nekupoval.

ČD4ever

Už na tom hypotéka vázne, je to v článku.

Alibaba

A to mají rozdělenou hypotéku na tři lidi, tři banky? Na konci ji bude mít Kadrman větší, a zástavní právo se přesune na jednu banku. Ano banka nemusí chtít poskytnout hypotéku na takový barák pro jednoho člověka.

hoholu

bravo

Arnošt

Pomník aktivistické bohorovnosti a hlouposti.

ondra

Ale to je nekonečný příběh v současnosti,vzpomente biopaliva,odstavování provozuschopných JE u západních sousedů v DE,aby tam emise z pálení uhlí meziročně narostly o čtvrtinu,e-auta,kdy se naprosto flagrantně popírají základní fyzikální/elektrotechnické/ poučky….ta zelenopirátská klika má v Bruselu dveře doširoka otevřené.

Petr

Nic! A je to kulturní památka, tak ať se o to majitelé náležitě staraj.

ABC

a když nebudou, tak pokuta, pokuta, pokuta a exekuce

JiP

Tato neuzitecna a vsemu se pletouci budova je pamatnik vsech kancelarskych a kavarenskych aktivistu!

standa

jak to tak čtu tady, tak sem rád že tu mají jistý příspěvky kladný ohlasy skrz palce nahoru……. doufám že do roka a do dne ta budova zmizí z dohledu z projíždějícího vlaku a do dalších dvou let se rekonfiguruje nástupiště a kolejiště… hlavně kvůli budoucí nové trati do chocně.

Gwann

ja bych si tak pral aby zmizeli všichni ti nadšení vandalové….

jinak sejmuti památkové ochrany zde asi moc nehrozí, a kdyby náhodou chytla…tak jste mezi podezřelými, milý stando…

PvvS

Kolejiště asi nikdo předělávat nebude. Ten památník tam bude dlouho .

XXXD

No očekávám, že jestli to má SŽ koupit, tak by to rozhodně nemělo být za cenu větší než byla cena tehdejšího prodeje + inflace. A i to je hodně pro lidi, kteří napáchali jenom škodu ale žádný užitek.

Petr

Tohle je zadarmo drahý. SŽ by tu budovu mělo koupit jen ve zbouranym stavu.

XXXD

Vidím to dost podobně, to co jsem popisoval je z mého pohledu maximum, na co je vůbec představitelné, že by SŽ měla přistoupit.

Alibaba

Bohužel bych tipoval, že Pavel Prchal a Ladislav Růžička chtějí svůj vklad zpět. Takže zadarmo se to dostane tak Kadrmanovi.
Nechtěl bych být v jejich kůži (Prchal a Růžička).

Petr

Jo tak chtít můžou, to jo…

Gwann

další nadšený vandal. JE TO PAMATKA. takze smolik.

PvvS

Proč kupovat ? SŽ ji nepotřebuje. Ale může po stávajících vlastnících požadovat udržování a zabezpečení budovy tak, abu nedošlo k ohrožení ani cestujících ani provozu. Když chtěli památku, tak ji mají mít.

bkv

Proč by SŽ měla budovu kupovat?

Robert Šalda

🤣🤣🤣

Kubrt

To by byla slušná investice takový nádraží, za 5 let 100% výnos.

ČD4ever

+ hypotéka aktuálně 2,1 mil. Kč

none

Budiž to poučení pro následující generace…