MfD: Aktivisté nevědí co s nádražím v Ústí nad Orlicí. Nabízejí ho zpět státu

Historická budova nádraží v Ústí nad Orlicí. Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80260837Historická budova nádraží v Ústí nad Orlicí. Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80260837

O prodeji se Správou železnic jednají dva ze tří vlastníků. Jeden s prodejem nesouhlasí.

Historická budova nádraží v Ústí nad Orlicí, kterou aktivisté zachránili před demolicí a odkoupili, nadále nemá žádné využití a možná skončí znovu v rukou státu. O prodeji se Správou železnic jednají dva ze tří vlastníků, napsala pardubická Mladá fronta Dnes s tím, že plány na oživení památky prozatím ztroskotaly.

Se Správou železnic o prodeji budovy jednal podle MfD Pavel Prchal. Ten patří k trojici mužů ze společnosti Oustecké nádraží, kteří památku dnes vlastní. „Ale netuším, zda s tím bude Správa železnic nakonec souhlasit,“ uvedl Prchal. Nabídku na převzetí budovy potvrdil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda s tím, že jde o citlivé téma.

Správa železnic dlouhá léta prosazovala demolici nádraží, neboť po přestavbě koridoru neměla pro stavbu od roku 2014 žádné využití. V sousedství vybudovala novou skleněnou výpravní budovu. Když památku o dva roky později režisérka Olga Sommerová a viceprezident Asociace pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví Martin J. Kadrman koupili za půldruhého milionu se dvěma společníky, plánovali, „že bude zase sloužit lidem“.

Sommerová svůj podíl v roce 2018 odprodala. Kadrman, hlavní postava petiční akce s 16 tisíci podpisy, už na osud budovy podle MfD nemá podstatný vliv. Dva zbylí společníci mají údajně jiné představy než on. „Není zde bohužel žádný prostor se domluvit na smysluplných úpravách. V zásadě nám nezbývá nic jiného než budovu prodat,“ řekl Mladé frontě Prchal.

Kadrman s případným prodejem budovy Správě železnic nesouhlasí a řekl, že se mu bude snažit zabránit. Prodej by pro zachráněnou památku znamenal podle něj s největší pravděpodobností konec.

Tagy nádraží Ústí nad Orlicí Oustecké nádraží Správa železnic
230 komentářů