LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Nádraží v Ústí nad Orlicí jde do aukce. Za necelé tři miliony korun

Alstom Lint v barvách Leo Express v Ústí nad Orlicí. Foto: Leo ExpressAlstom Lint v barvách Leo Express v Ústí nad Orlicí. Foto: Leo Express

Majitelům budovy se nepodařilo za pět let najít její využití.

Zpět na článek
143 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Hojsák

Ještě před čtyřmi lety jsem měl budovu rád a těšil se, co s ní bude dál. Ale jak za ty roky vidím, že majitelé se o budovu nestarají a své velkolepé plány nerealizují, pochopil jsem, že ta budova měla jít k zemi.

Budiž pro mě i ostatní veřejnost ponaučení, že historický romantismus je prostě někdy lepší zbourat. Především mezi kolejemi. Rychlost vlaků je důležitější, než nějakej barák. Fakta jsem za ty roky pochopil a dnes se za své názory omlouvám.

Doufám, že budovu Dobrá Správa odkoupí a v příštích cca 50ti letech odstřelí. A třeba výhledově díky tomu narovná oblouky…

Ryk Mat

Tohle s pobavením sleduju už několik let. Ti lidé nejprve uspořádali kampaň na vyhlášení barabizny památkou a potom se rozhodli ukázat tehdejší SŽDC, jak je neschopná a jak má podnikat. Do barabizny investovali spoustu peněz, často na úkor svých rodin a neutržili v podstatě nic. Teď se rýsuje propad rychlosti kvůli podobným fanatikům v Převýšově.

Ben

Kdyby se místo vší té nové nádražní krásy prorazil krátký obloukový tunel skrz Kubinčák, jako druhá větev trianglu, a ve městě se k jednomu nástupišti přistavěla krátká kusá kolej, tak jsme mohli být takovýchto tanečků ušetřeni, a sloužilo by to stejně, né-li lépe. Jestli by se to nevyplatilo ještě i dnes za předpokladu nadbytečné údržby, ušlých zisků nákladní dopravy a recyklace těch zbytečných kolejí, výhybek atd. Vedle dvojkolejné trati s odbočkou (a když by o to šlo, tak i zastávkou s p+r parkovištěm), by si pak i stará budova mohla žít svým vlastním životem.

Martin

No ty vole, tu nenávist vůči téhle budově tady nechápu. Něco mi uniklo nebo nemáte rádi majitele, tak si plivnete na barák?

Petr

Budova za to nemuze. Majitel je jak maly dite, ktery se zacalo vztekat, kdyz mu chteli sebrat hracku, se kterou si nehralo. Ted kdyz tu hracku ma, tak si s ni stejne nehraje.

Luboš Beneš

Takže to teď Dobrá správa koupí a zbourá.A nebude to nejlevnější řešení?

rozinka

Nezbourá, budova je památkově chráněná.

Karl vB.

Tím hůř, kvůli tomu to nikdo nekoupí.

PvvS

Odpamátnit se dá všechno..

PvvS

Nebude. předtím by za tu budovu nemuseli platit..

Igor Mauricio

Když byla možnost to před lety koupit a byl zájem, bylo nám sděleno, že nemožno. Pak se začali cukat, že za jistých podmínek ano, načež došel nějaký spolek šotoušů a velice aktivně to koupil s tím, že „to se musí zachránit“. Neříkám, že nemusí. U nás to nakonec to skončilo na tom, že rekonstrukci nechtěl nikdo povolit, protože přímo k budově nevede příjezdová cesta – takže nemožné vydat stanovisko dotčených orgánů, plus samozřejmě klacky pod nohy od SŽ(DC), které známe už z jiných akcí. A mít budovu již tehdy v havarijním stavu – k čemu? Abych se plácal po zádech… Číst vice »

Igor Mauricio

Samozřejmě bych rád popřál případnému novému majiteli hodně zdaru, ale obávám se, že skončí s rozpadající se kulturní památkou, kterou nelze využívat ani opravovat – a v podstatě ani zlikvidovat.

Možná někdo najde skulinku, ale já to vidím jako jednoznačně slepou uličku.

Martin

Nakonec to dopadne jako v Duchcově. Zchátrá to, pak se sejme památková ochrana a pak se nádraží zbourá…

Alibaba

Opravovat se dá, co vadí opravě?
Problém je z penězi na opravu (i kdyby stát přispěl, protože je to památkově chráněné) a následným využitím (nevím co zázračně výdělečného by se tam dalo provozovat).

Igor Mauricio

K rekonstrukci/renovaci/opravě (nazvěme, jak chceme) nedá vzhledem k nemožnosti příjezdu k budově souhlasné stanovisko hasičský záchranný sbor, ba ani odbor územního plánování (či jak se to v místě jmenuje), stavební úřad… Leda že by to byla taková rekonstrukce, která nevyžaduje stavební čí sloučené řízení – což si nedovedu představit.

Alibaba

Na tom jak se to nazve záleží.

Pro hasiče je tam ten nouzový přejezd.

A odbor územního plánování/ stavební úřad nemá právo opravu zakázat.

Tady nejvíc ale budou případně prudit památkáři, když se s tím barákem bude něco chtít dělat.

Petr

Inu tak vlk se nazral a koza zustala cela, ale stejne brzo chcipne…
Jinak vam nevim. Nebylo by nakonec nejlepsi to uz konecne udelat poradne a hnout s tim nadrazim smerem k centru?

Sergej

V centru už jedno nádraží je. . Dálkové vlaky stejně zastavují na Městě

Radek Janata

Ale není tam přestup na trať do Letohradu. Tam se to mělo udělat tak, že by nádraží bylo jen na místě Města a obloukem by tam vedla i ta trať od Letohradu.

Petr

Usti neni Moskva. Neni potreba aby melo zvlast Letohradskij vakzal a Prazskij vakzal.

Petr Barchánek

Bych jenom poukázal na roli dojičky eráru Sommerové v celé té věci, tahle ženská to umí za každého režimu od Komančů až doteď. V den, kdy z pozce RRTV hlasovala pro odvolání Hany Lipovské podepsal ředitel ČT smlouvu s jejím synem za 10 milionů. Korupce jak vyšitá a z erárního. A prošlo jí to. Jak jinak.

Axel

Bych zklidnil hormon, bez dalších údajů, je to jen Váš výkřik do tmy

… A absolutně nesouvisí se zaměřením tohoto webu.

Zdeněk Rosák

Hormon bys měl zklidnit ty. Jen těch státních peněz, co se přistavěli zbytečně kvůli nějakýmu aktivizmu… Koušu jen to, co můžu zpolknout. Tak je to!

Axel

já reagoval na tu motanici, co předvedl… To chce fakt hodně fantazie se dopracovat od nádražní budovy v Orlických horách k jakýmsi událostem v Radě České Televize…

P.S: Televizi doma nemáme už několik let, tj. mám neutrální/nulový vztah k České Televizi

Hytlák

V Orlických horách ? 😁 Ústí má na hory dost daleko.

Axel

Já teda Ústí n. O. mám asociované s přestupem na lokálku na běžky. Anebo nás vyzvedávali rodiče s autem, neboť oni (v penzi) jeli napřed a my vlakem z práce na běžkovací víkend

Berte to tak, že jsem z rovinatého/max. kopečkovitého kraje… Tj. pro mě jsou to jsou fakt hory.

Karl vB.

Pane Axel, dost často nás tady zásobujete vašimi různými, velmi neotřelými analýzami čehokoliv, ale jak se zdá, tak zeměpis Česka z prvního stupně ZŠ asi nebude vaše nejsilnější stránka.

Axel

Vzhledem k tomu, že neustále hejtujete, k tomu co píšu (a Vy sám ničím věcným do diskuzí nepřispívate), tak třebas Vám udělá radost, že od listopadu už se nebudu zapojovat do zdejší diskuze. Ať se Vám daří.

Karl vB.

Nevidím důvod, proč bych měl automaticky se vším, co tady publikujete, bezvýhradně souhlasit. Cizí názor lze akceptovat (a třeba i s ním vnitřně nesouhlasit), pokud je podepřen argumenty, nejlépe racionálními. To jsem ovšem v některých případech u vašich příspěvků postrádal a dal jsem to najevo.
Přeji vám pěkný den!

Axel

Díky za reakci.

Petr Barchánek

Ta souvislost tam je – v osobě paní Sommerové. Jde o stejného člověka, co umí podojit rozpočet české televize výměnou za odvolání nepohodlné radní stejně jako umí podojit erár vynuceným udržováním baráku, který dávno neslouží původnímu (a vlastně žádnému) účelu a akorát stojí v cestě vlakům. Jen tyto dvě legrace přišly (a ještě přijdou) erární kasu na cca 20 milonů. Pro srovnání s tím – zkuste nezaplatit eráru 20 Korun za parkovací lístek a uvidíte ten tanec!

Axel

Promiňte, ale nemáte pravdu, neboť ignorujete fakta 1.Členy/členky Rady ČT volí Poslanecká sněmovna. Ve které dosud vládnoucí vládní koalice Akce Nespokojených Občanů/ČSSD/Okamura/KSČM disponovala naprosto pohodlnou většinou 130 hlasů z 200. Paní Sommerová je za TOP09, tedy za opozici, která disponovala menšinou hlasů, opakuji MENŠINOU hlasů. Takže je naprostý nesmysl co jste napsal. Předpokládám, že za to může Kalousek, ne? Tím chci říct, že na základě skutečných hříchů Kalouska jste si vybral univerzálního viníka, který může za vše… přestože člověk vidí, že některé věci nemohl ovlivnit. 2. Pokud jde o odvolání kohokoliv z Rady ČT, tak domanemáme televizi = nezajímá mě… Číst vice »

Krysa350

Ponechání původní výpravní budovy, kterou teď nikdo nechce živit, způsobilo jen samá negativa; nemožnost přímého vedení trati = nástupiště v oblouku, hluché plochy mezi sudou a lichou skupinou, větší potřebný prostor, který mohl být využit lépe … Udělat rekonstrukcí z přímého nástupiště oblouk, to chce fakt kuráž. Těch kaváren a muzejí se skutečně tolik neuživí, co je starých budov, bohužel je to tak.

PvvS

Nekupovat za státní, nechat to stávajícím vlastníkům na krku. A z pozice SŽ požadovat zabezpečení budovy a okolí . Tohle je příklad všech záchrannejch spolků, iniciativ a podobných. Někdo se rozhodne že budovu zachrání, ale starat se o ni a udržovat ji pak bude nakonec někdo jinej.

Jonáš

Dobrý byznys pro tyhle kšeftaře, hodnota nemovitosti podle nich stoupla za 5 let o polovinu, v přepočtu rostla o 20% ročně.

Beny

No, ještě by to musel někdo koupit.

Karl vB.

Jste si jist, že mluvíte o tržní hodnotě?

Bdtax Fan

Nejsmutnější na tom všem je, že do tohoto stavu to nemělo nikdy dojít. Chybou bylo hlavně to, že SŽ vůbec kdy napadlo stavět novou výpravní budovu. Záměr nové VB snad mohl být opodstatněný jen tehdy, pokud by SŽ připravila architektonický návrh, který by kvality původní stavby předčil. Což se ale nestalo a skvěle to v reportáži shrnul například Adam Gebrian: https://www.youtube.com/watch?v=3NO3FVyrEVU Tedy všechna čest aktivistům za snahu; dnes už je snad naštěstí SŽ vyspělejší a podobné věci by nedělala (i když… hmm… Holešov). Výsadou evropské civizlizace přeci není důraz na minimální pořizovací náklady, maximální efektivitu a technokratickou utilitárnost architektury. Kulturní… Číst vice »

Gajda

Tam se ale ukázali taky další věci. Ono na tu budovu sáhnout, aby se třeba v zimě netopilo pánubohu do oken šlo jen se souhlasem památkářů. A ti by cokoliv mimo kopii toho jak to vypadalo nikde nedovolili. Ale zato, když se to zbourá, tak jsou všichni v klidu. Pak to dopadne tak, že než s pár kompromisama upravit současnost, tak se zničí a postaví něco novýho.

ABC

Kulturní dědictví a estetická hodnota má na železnici své místo!

Jasně. Ať je vidět že na to máme!

Elb

Tak tu estetiku by možná šlo zachraňovat na místech, které nejsou na jedné z nejvytíženějších tratí v Evropě.

Puvodni Jakub P bez tecky

O to tak nejde. Esteticka se da udelat i moderni budova, naprosto odpovidajici aktualnimu provozu a potrebam cestujicich i drahy… Ze to SZ casto nezvlada neznamena, ze by to neslo.

Dominik

Jistě, budova

Dominik

Jistě budova technicky ani dispozičně nevyhovovala, ale šotouš má jasno, SŽ neměla stavět novou více vyhovující. Vážený toto není zámek, ale provozní objekt. Vždyť tam nebyla ani kloudná čekárna, jen pokladny a pak nějaká nudle (propojovací chodba).

Ano, má své místo, ale s mírou, a nesmí to být na úkor modernizaci

Puvodni Jakub P bez tecky

Kulturni dedictvi a esteticka hodnota (ktera je dost subjektivni) maji samozrejme sve misto mit. Ale taky by to nemelo byt jediny hledisko. A uz vubec by to nemelo znamenat nechavat vsechno stare. Musi to byt zaroven funkcni a rozumne pouzitelne a udrzovatelne. Jako nefunkcni monument si to tezko budeme moct dovolit udrzovat…

Alibaba

O zbourání budovy a narovnání kolejí se začalo mluvit už za dob ČSD, kdy se začalo mluvit o rekonstrukcích koridorů. Velká chyba byla, že se ustoupilo aktivistům a budova se prohlásila za kulturní památku. Budova v takovémhle rozsahu a uspořádáni není potřeba. Po přečtení aukčního textu jsem zvědavej kdy to spadne. Prý do budovy mírně zatéká a dřevo je velmi pravděpodobně napadené nějakými škůdci (hmyz). Pokud bude zatékat více, tak budou i houby. Zpětně bych chtěl po aktivistech nějaké finanční záruky, že s památkou, kterou vybojovali budou nakládat a opravovat dle nějakého plánu. Nějaké nastavení ruky alá „státe zaplať“ bych… Číst vice »

Alibaba

Ještě poznámku k Adamu Gbrianu.
Má tam jednu zásadní chybu. Se zbouráním budovy se počítalo hodně dlouho, tak by neměl obviňovat ČSD/ČD/SŽDC/SŽ z toho, že pro budovu nenašly využití. Prostě tak velká budova v tomto místě opravdu nedává smysl, ani třeba služební byty tady už v současné době nikoho lákat nebudou. I ty kanceláře by byly nic moc podle těch jeho záběrů.

dolf

Naprostý souhlas, v budově byla již v té době dřevomorka a nikdo nectěl dovolit rekonstrukci , takže SŽDC z donucení muselo postavit novou výpravní budovu. Ať se o ní šoutoušové starají nebo tam nastěhují městský úřad, když o ní tak město bojovalo.

none

Vzdy kdyz jedu okolo, vzpomenu si na Vsetaty 😉
Preju te budove, at najde vyuziti. Ale neni to zrovna idealni poloha, kdyz i cast vlaku stavi ve meste. Snad jen nejaky ubytovani s pujcovnou kol. Pres leto…

Zyx

Prosim zkuste me priblixit jak aktualne vypada (nebo jak dopadlo) nadrazi a i budo a ve Vsetatech. Ja uz jsem tam hodne dlouho nejel a pred temi mnoha lety to bylo stale ukazkove nadrazi slepence BNB a severozapadni drahy.

Majkl

Ale no tak. Internet není jen Z Dopravy, ale třeba taky Google a jeho obrázky. Prosím a neděkovat.

Honza

Zadarmo je to drahý.

Gwann

přestěhoval bych tam kancelář generálního ředitele dobre správy z dlážděné.

zbytek může sedět v budově nádraží v Pardubicích.

Alibaba

A neměli by náhodou ti co to koupily se o to starat péčí řádného hospodáře?
Měli k tomu cca tisíc(?) petentů petice, ti by taky něco mohli přispět.
GŘ SŽ se má stěhovat do budov co se postaví na Smíchově společně i pro ŘSD. Ale možná by se to současnému řiditeli líbilo, nemusel by dojíždět. 🙂

Axel

Souhlasím. Kde jsou ty tržby od signatářů petice? Ať už by v nádražní budově byla např. galerie nebo kavárnička nebo hospůdka či ubytko.

Aha, oni „jen“ podepisovali. Ale když dojde na to, aby signatáři svůj projev vůle projevili také formou dostatečně vysoké útraty za služby, tak neee…

Anebo „z cizího krev neteče“ nebo „other people’s money“

nowas

SŽ to nepatří. Ať si s tím poradí ti zoufalci, co to museli „zachránit“.

Elb

Jaká tam mohla být průjezdná rychlost bez té budovy?

JiP

pro klasiku o 15 km/h vice, pendolino ma v obou variantach 160. Problem take je velmi dlouhy podchod na letohradske nastupiste.

Standa

Je nějaká šance že se ta varianta zrealizuje a přepracuji se nástupiště? Já vím bylo by to nejspíš plýtvání když se to nedávno předělalo ale s tím jak se jednou v budují tunely by z 200 km/h mělo brzdit skoro na polovinu je hovadina a každý kilometr za hodinu navíc je prostě žádaný…

Elb

Těch pár kilometrů v tunelu se 200 km/h jezdit nebude, to leda tak když by se zrychlil celý úsek Pardubice-Ústí na 200.

Londgard

Sohlas s Ondrou.
Pokud se najdou peníze na opravu památky (ideálně kombinace soukromých zdrojů, EU a ideálně výpomoc od státu / kraje, pak mi přijde, že by to mělo smysl jako:
1) Část technického muzea
2) Šotoušský / sportovní hostel – je to super na kolo i na běžky.

Karl vB.

No a proč tyhle vaše podnětné návrhy nezachránily stávající vlastníky v období od koupě objektu do dražby?
Tahle filosofie, „no je to pastouška, nehodí se to nanic, tak z toho uděláme museum“ je velmi krátkozraká. Kdybyste byl šéf nějaké muzejní organizace, tak byste se zuby nehty bránil, aby vám taková jedová chýše odčerpávala omezené prostředky, které z rozpočtu na celý rok dostanete.
Seznamte se prosím nejdříve s požárními a hygienickými požadavky objekty a prostory k těmto účelům!

Herold

V roce 2021 tu budovu jako hotel/hostel nikdo nikdy nezkolauduje.

Koleno

Aktivisté zachránili před demolicí, ale nenašli po několik let využití. Dražba je jen nutný krok před kompletním úpadkem této myšlenky. Kvůli těmto lichým aktivitám spolufinancoval daňový poplatník předělání projektu ve značné fázi rozpracovanosti. A také došlo k částečnému zmaření investice do estakády u Dlouhé Třebové z důvodu degradace rychlostního profilu.

O této budově ještě uslyšíme hodně. Snad to bude trochu případ pro budoucí zamyšlení. Zajímavé je, jak před „záchrannou“ všichni kopali do SŽDC a najednou se kope na aktivisty…

Jarda 2

Ve Vysočanech ta nádražní budova uprostřed kolejiště nepřežila…
Udělejte z toho hospodu a hostel a pokoje a máte koncept

Apollo17

Když máte takový výborný plán, tak to kupte(za cenu garsonky v Praze na sídlišti) a provozujte hospodu i hostel. Ta budova čeká na nějakého“Jardu“.

Jarda 2

Garsonka na normálnim sídlišti stojí mnohem víc – za tuhle cenu tak s velkym štěstim na Čerňáku na Rajský Zahradě totálně vybydlená v domě s opálenejma a „kulturou“ zdarma…

Karl vB

No tak vidíte, jak byste si v UO polepšil.

Gwann

ano, pokles vMax tuším o 5km/hod. o jaka hrůza…

Elb

O 15km/h, při tom počtu vlaků to za pár desetiletí bude propálené energie že to pěkné nebude.

Rudolf Tuček

S degradaci rychlostních profilu bych byl opatrný protože od Chocně až po ÚO se taky moc rychle nejezdí a estakada u Dlouhé Třebové je zmařená i z druhé strany protože uzlem Č. Třebová se jezdí stejně rychle jako přes ÚO. Otázka je jestli se nemělo jit cestou stavby úplně nové trati v úplně jiné stopě.

Dominik

No byla to degradace, vzhledem k plánované přeložce Ústí – Choceň.

Ondra

No obávám se, že jediné co by tam mohlo přežít je něco na způsob „Mekky šotoušů“, velké modelové kolejiště, nějaké muzeum, výstava, hospoda a penzion, vše s železniční tématikou atd., ale musí to být natolik kvalitní, aby se stalo zvykem tam jezdit..

Dominik

To by muselo být jo hodně kvalitní, protože v naší zemi je v tomto ohledu pomalu přemuzeováno.

Ondra

Neříkám že ne, ale dobrý nápad a marketing umí divy, navíc Ústí je krásně časově dostupné z Prahy, Brna i Ostravy, z Olomouce i Pardubic, snad všechno je do dvou hodin bez přestupu, moc lokalit u nás tuhle vlastnost nemá..

Dominik

No, je plánováno muzeum v Chocni, to by byla 2 muzea v řádu x kilometrů, se stejnou (defakto ještě lepší za současného JŘ, díky výlukám) dostupností.
Jako plány to jsou krásné, to nějaké plány měli i ti aktivisté, ale skutek utek, dole se žádný provoz neudržel dlouho.

Axel

pane Ondra… jakože „Železniční muzeum“ by nebylo v Praze (u Masarykovo nádraží), ale např. na tomto místě? Takováto výjimečná expozice by se snad uživila… Ale jinak mám pocit, že všechna ta železniční nostalgie stojí na dvou předpokladech: – nízké náklady (např. nechtěná budova opravitelná „low cost“ stylem, což nelze u památkově chráněných starších nemovitostí) – spousta dobrovolnické práce Příliš si neumím představit nějaký důvod proč cíleně cestovat do takového místa jako je Váš návrh za nějakou tuctovou muzejní expozicí, přičemž neberu cizím jejich názory o geniu loci/architektonické hodnotě onoho nádraží (jo, např. na běžky do Orlických, to je něco zcela… Číst vice »

Ondra

No ano, proto jsem tam psal to o té kvalitě.. „jedno z mnoha“ asi nemá valnou naději, ale zas nezdá se mi, že by to bylo zhola nemožné..

Pomeranč

Možná tak železničářský pivovar, kde by se u žejdlíku scházeli nádražáci z celé republiky. Ale na nálevnu na nádraží nikdo není zvědavý.

Ondra

Vy jste mluvčí všech „nikdů“? 🤔 ok, tak to potom jo 🙂

Mně je reálně jedno co tam bude, když to spadne, tak je to škoda stejně jako každé budovy s historickou hodnotou, ale svět se nezačne točit obráceně, prostě sem jen tak nahlas uvažoval a snažil sem se být konstruktivní, kritikou (a zejména tou na internetu) se ještě nikdy svět dopředu neposunul.. a posouvání světa dopředu a k většímu užitku, jakkoliv milimetrovými krůčky, činí lidi šťastnější, tak si myslím že to smysl má..

Karl vB.

Na tomto případu se dost transparentně ukazuje, jak může být nezřízená touha dělat rádoby dobré skutky a „zachraňovat“ někdy ošemetná a jak je odpovědnost za vlastní majetek někdy svazující. Vlastníci objektu by měli poděkovat i petentům, kteří je v tomto neuváženém činu, aniž by sami nesli jakékoliv důsledky, podporovali. Předpokládám, že nikdo soudný o objekt svázaný všemožnými omezeními vyplývajícími z polohy a zkolaudovaného účelu (v ceně ca. dvou a něco vozů Škoda Enyaq iV, zapůjčených pro EU předsednictví) neprojeví zájem. V následujícím kole by vlastníci mohli s uctivou nabídkou na odkup za symbolickou 1 Kč oslovit SŽ, aby následně tu… Číst vice »

Alibaba

to spíš, jestli nebudou muset někomu ještě zaplatit za odstranění stavby.
A o buzeraci se zrušením památkové ochrany ani nemluvě.

Karl vB.

Pokud se vlastníkům nepodaří oficiální cestou se toho zbavit, tak budou muset dostát odpovědnosti vlastníka nemovitosti a pečovat o to takovým způsobem, aby stav objektu neomezoval a neohrožoval aktivity na sousedním cizím pozemku, tedy čekající cestující a jízdu vlaků.
Pak je ještě teoretická možnost, že v objekt z „neznámých důvodů“ vznikne požár, ale u tohoto notoricky profláklého případu by bylo každému jasné silné podezření na pojistný podvod, tedy za podmínky, že je tak riziková nemovitost na něco, kromě následků zemětřesení, pojistitelná.

Axel

souhlasím, že to co udělali má „kazisvětský“ efekt… ale nestrašíte poněkud předčasně s tím „ohrožováním čekajících cestujících“?

Nevím jaká je tam aktuální situace. Ptám se, máte-li info z první ruky.

DuDr.

A děje se to dál. Viz. zastávka Všenory na trati 171 kvůli které bude trať po rekonstrukci vedena jinak než byl původní plán. Aktivisté opět naslibovali hory doly, kavárnu workshopy apod.

Ivan

Já bych to zájemcům nabídl zadarmo, ovšem jako věcné břemeno by se musel příštích 100 let starat o tu zcela zbytečnou budovu na ústeckoorlickém nádraží a platit kompenzace za (kvůli ní) domrvené zhlaví.

Gwann

ano, město Most zavazelo bohulibé těžbě hnědého uhlí…a tak jsme ho zbourali.

ano, toto myšlení barbaru nás bohužel neopousti.

nad barabiznou někde v horní dolni se rozneznime a málem bychom za ní vlastníkovi dali 10mio či rovnou zámek…a přestěhovat samým ministrem…ale zachovat unikátní památku, to ne, ta zavazi.

Karl vB.

Tak si to od nich kupte, třeba vám daj slevu.

Gwann

výborný argument…

padá v nějaké vsi kostel. každý komu to přijde líto, se dozví…tak si to kup nebo drž hubu.

argumentace na preshubu.

ono zachraňovani památek fakt většinou není výdělečna aktivita a nejde to dělat bez sponzora. ale poukaz na ekonomiku…ten vyřeší všechny památky. zborme je všechny, otlouct secesní fasády a vymlatit původní okna, hezky dát plastova, barák oblozit polystyrenem a natřít na merunkovou. a komu se to nelíbí…kup si ten barák nebo drž klapacku.

plebejsky vandal co pálil starozitny nábytek v kamnech…stále triumfuje.

Chronosphere

Co to tady blábolíte? 🥴
Někdo chce bourat všechny památky,nebo je snad obkládat polystyrénem? Dejte si hlavu pod studenou vodu. No a pak to kupte,a ukažte světu,jak se to má správně dělat,vy aristokrate mezi plebeji.
Co dokáže jedna překážející provozní budova udělat v hlavě šílených šotoušků…..

Alibaba

Pokud padá někde kostel, tak pokud ho církev potřebuje tak si ho nechá opravit. Co je na tom složitého. Není třeba furt něco udržovat, když už to není potřeba a neslouží to.
Ano je to o koupení. Dokud jsou zdroje omezené, tak je nutné vybírat s úvahou na co máme. A tady to někdo koupil a nemá další vlastní zdroje na provoz.
Já si myslím, že kdyby byly obecně zdroje (a nějaká představa co s tím) u státu na další provoz této budovy, tak to nádraží mohlo klidně zůstat, a neprodávat to aktivistům.

BEL

Přesně tak. Pamatujete si celý vývoj? Na toto nádraží už existoval demoliční výměr. Aktivistům se podařilo vše zastavit a dodatečně nádraží vyhlásit chráněnou památkou. To, že jako majitel budovy projdu celým šíleným procesem stavební přípravy až k vyhlášení demoličního výboru a pak najednou dodatečně mi úřady znemožní nakládat se svým majetkem, přičemž jsem celou dobu několika let příprav dodržoval všechny zákony, vyhlášky a nařízení, je důkazem naprosto chybně fungujícího státního úředního aparátu. Dovedu i připustit variantu, že skutečně ta budova za ochranu stojí, pak bych ale měl jako majitel dostat od státu, jehož úřady dodatečně zpochybnily svůj vlastní úřední postup,… Číst vice »

Axel

Co navrhujete? Snažit se, aby soud prohlásil „zneužití práva“ a na tomto základu vymáhat Vámi zmíněné náklady od oněch „zachránců“, kteří nyní „berou roha“?

Vít Jůza

Aktuálně zejména v Čechách je Církev na tom tak, že by při takovém pragmatickém postupu padla většina kostelů, v čele s těmi nejpamátnějšími – románskými a raně gotickými.

PvvS

Sektářů je dost, můžou se skládat. Pokud na nich dotyčná sekta trvá, může si je za svý opravit. Pokud ne, může je nabídnout státu.

Axel

imho většina lidí, kteří projevují víru v Pána Boha svým zapojením na společném prožívání této víry (např. mše svatá), si delší platí většinu nákladů na provoz, farnost od farnosti tipnu, že samofinancování je 60% až 90%. Ale nechápu proč by měli ze svých kapes platit výrazně vyšší částky za udržování nemovitosti, které vyplývá z památkové ochrany … nikdo koho znám nemá preferenci, že potřebuje kostel aby byl prastarý, např. v gotickém stylu… Když už někdo má preferenci na vybavení kostela, tak třebas, aby tam byl záchod nebo místnost oddělená sklem, kde můžem být s prckama a třebas během mše jezdit… Číst vice »

Axel

oprava:
…si delší DOBU platí většinu nákladů na provoz…

Alibaba

Za mě: Nevyžaduji památkovou ochranu kostelů, klidně bych ji sejmul z většiny.

Alibaba

No a?
Když nepotřebují ke svému koníčku tolik kluboven, tak ať je rozprodají, třeba se to někomu bude hodit jako dílna, garáž, hala, apod., pokud je to potřeba zachovat jako památka.

Axel

Řeč je o památkové ochraně těchto „kluboven“… Proč 90% těchto „kluboven“ je památkově chráněných? Je úplně „bezva“, když člověk chce opravit střechu, ale dostane nařízeno od památkářů, že jedinou možností je atypická střešní taška, na kterou se čeká půl roku, je nutné transportovat přes většinu republiky a stojí trojnásobek obvyklé částky za střešní tašky? Proč tyhle náklady má nést menší část naší společnost, když památkáři zastupují celý národ? Proč se ze společné poklady nedávají peníze na náklady, které souvisí s památkovou ochranou na přehnané množství kostelů? Tj. řešením by bylo zrušit památkovou ochranu většiny kostelů (nechat památkově chráněný např. jeden… Číst vice »

Alibaba

Proč jsou památkově chráněné?
Asi proto aby církve mohly parazitovat na státu při opravách jejich kluboven.

PvvS

Takže majitel nemá pro budovu využití, tak ji nechají natruc prohlásit za památku a pak požadují, aby ji majitel zrekonstruoval a udržoval, aniž pro ni má využití. A když ji těm samozvaným památkářům odprodá, tak se ukáže, že se neuživí ani kavárna na nádraží. Z proklamovanejch bytů, tam bydlí akorát jeden z autorů petice. A nikde ty zástupy sponzorů, kteří by chtěli vrážet peníze do ratejny uprostřed ničeho.

ABC

ale pořád je to lepší varianta když jí odprodá a než když jí jako jiné nádraží nechají aktivisti zpamátnit a pak očekávají že jí stát (SŽ) zrekonstruuje podle požadavků památkářů a pak ji za symbolickou cenu projme městu jako skautskou klubovnu.

Marian Kechlibar

„Barabizna“ je subjektivní pojem, to přece víte, ne? A „horní dolní“ taky. Někomu může právě to nádraží v ÚnO připadat jako barabizna v horní dolní.

Jinak ano, to nádraží má šmrnc, ale stejně mě udivuje, s jakou samozřejmostí byste nařizoval jiným lidem, jak o něj mají pečovat. To mi zase nepřipomíná barbarství, ale feudalismus. Já pán chci a vy chrapouni se starejte.

Já si taky umím vyjmenovat deset věcí v hodnotě sto milionů, které když neuděláme, bude to barbarství. Jenže když takto sečtete představy všech Čechů, získáte neúnosný celek. Tím pádem se nutně, matematicky, dá realizovat jen určitá podmnožina.

Alibaba

Srovnáváte nesrovnatelné. Město Most není nádraží. A myšlení nebylo barbarské ale technicko-ekonomické. Prostě se cca 20 let počítalo, že se budova zruší a kolejiště překope. A pak do toho hodili aktivisti vidle a úředníci jim skočili na špek. Nechal bych to aktivistům vyžrat až do konce (asi až do spadnutí/demolice), aby jsme měli výborný příklad, jak se nemá v budoucnu postupovat.

Jira.H

No ona ta nádražní budova moc velká památka není. Dá se ric že to je tuctovka

Ivan

Bohužel nás neopustilo myšlení hlupáků, kteří nechápou, že peníze nerostou na stromech a tudíž je potřeba pečlivě volit, co skutečně pořádně chránit a co za to skutečně nestojí.

Mates

Takových článku už o téhle stavbě bylo napsáno. Oprava nádraží se kvůli aktivistům, ale i novinářům, musela předělat….a k čemu 😁
Odpady, voda, elektrika odřezána (elektrika časem doplněna). Na nádraží k budově není možný příjezd bez zastavení provozu a cena je také úlet…
Kdo by chtěl opravovat, za drahé peníze, kulturní památku, která je v hrozné stavu….
Pánové, měli jste začít, tak před 30ti lety 🙈😂

Alibaba

Tak podle aukční stránky je voda i kanalizace zapojena.

Před 30 lety se počítalo s jejím zbořením, tak proto se do ní nic nedávalo…

Mates

Pokud tam voda i kanalizace je zapojena 🙈, tak o tom opravdu pochybuji. Ale papír snese vše.
Je proti zvláštní, že když tam bufet před časem fungoval, tak v omezeném módu a na záchod do WC v nové budově 😁

Puvodni Jakub P bez tecky

Zapojeni do baraku neznamena, ze maj smlouvu s vodarnama, v poradku rozvody v baraku a napr. v pouzitelnym stavu vybaveni zachodu.

Alibaba

Podle aukční stránky vnitřní rozvody velmi pravděpodobně nemají platné revize a neodpovídají současným normám.

ABC

Tak současným normám neodpovídá ani žádný panelák a revize je snad potřeba jen pro elektriku a plyn, ne.

Alibaba

Tady taky půjde o to, zda to alespoň odpovídá době vzniku.

PvvS

Možná deštovka do odvodnění.

Vochomůrka

Bufova hezká, ale co s ní?

Cipiísekmp

Dobrý den. Nějak nerozumím tomu, proč když už tu budovu „zachránili“ tak z ní neudělali výpravní budovu a technologické zázemí a stavěli novou. Vždyť těm „drátům“ je přeci jedno odkud vedou. Lístky by se tam určitě dali prodávat taky.

Kubrt

SŽDC tu budovu nechtěla, koupily jí osoby uvedené v článku.

Gwann

nic SZ/CD nebránilo tu pokladnu atp provozovat zde. jen nechuť a neschopnost se dohodnout

PvvS

Nebo vyjimečne zdravej rozum. Kvůli jedné pokladně udržovat patrovou budovu je nesmysl. Navíc bez ní by i to nástupiště bylo i na údržbu stěží čtvrtinový.

Alibaba

Brání tomu logika. Změnil se přístup k celému nádraží.

Herold

Protože je ta budova pro dnesni zázemí nádraží zbytečně velká.

Gwann

protoze naschvál. co na tom, že většina vlaku staví u staré budovy. a do nové to je do podchodu.

Alibaba

A většina vlaků do Třebové staví na prvním nástupišti, takže zájemce o lístek by musel na ostrov a zase zpět. Nelogické, nepraktické. A to nemluvě o tom zastrčeném nástupišti pod skalou.

Alibaba

Vzhledem k jinému příchodu k nádraží je nelogické v této budově prodávat jízdenky.

PvvS

Ona ta budova je aktuálně nelogická.

Alibaba

A jak by jste si představoval uspořádání kolejiště, aby byla logická i dnes?

PvvS

Plánů bylo dost, ale alespoň by tam nebylo nástupiště, který je šířkou k ničemu. Měli ji strhnout hned a byl klid.

Alibaba

Pokud jsem viděl hodně plánů, tak tam nebyl žádný se zachovalou touto starou budovou a ještě přístupem k ní.
Tam ty dva přejezdy co se odstranily dělaly obecně problémy, takže se v rámci kompletního přestavění kolejiště zrušily.
To co tam je dnes s tím nouzovým přechodem je jen opravdu „narychlo“ udělaná nouzovka.

PvvS

O tom mluvím. Ta budova dnes nemá logiku a bez toho aby se dělal celej projekt jinak ani mít nebude. V případě srovnání se zemí se alespoň vytvoří rezerva a ty slepý koleje by se daly časem buď protáhnout a napojit, nebo při případné rekonstrukci nástupiště zůžit . Hledat využití budoy tam kde evidentně není, nemá smysl.

Alibaba

Ty slepý koleje by byly celkově k ničemu, zase by si tam dráha jen odstavovala bordel.
A po propojení by ty koleje byly krátký hlavně pro nákladní dopravu.

Filip

O stavu budovy vypovídá už jen ta směšná cena. Kdo tohle koupí, bude buď umět s dotacemi, nebo rád investuje bez návratnosti. Nejsem zastáncem bezhlavého bourání všech nepotřebných budov, ale občas by měli aktivisté přemýšlet alespoň trochu dopředu. Stačí se podívat, jak to teď vypadá. V kontextu okolí působí neopravená budova nádraží jako pěst na oko.

Paolo

„Aktivizmus“ v praxi a tychto “ vyuziti“ bude viac… mala ist k zemi

Chronosphere

To chci vidět,jestli se najde zájemce. Po pěti letech a vyhozených milionech z okna. Ale je to marný,marný,je to marný.

ABC

A takový to byl potenciál!

Honza

No tam teda určitě :-DDD

Chocholoušek

Potencionál 🙂

Ivan

Potenciál? Povídejte, přehánějte… (protože bez přehánění budete muset vzít své tvrzení velmi rychle zpět).

kakov

předpokládám, že pisatel to bral ironicky 😉

ABC

tak si přečtěte starší diskuze na toto téma 🙂

PvvS

To jako ty fantazie o šotohotelu ? Bez příjezdu a při úpravách by stejně zařvala většina interiéru budovy ? Neb ta kavárna, která tam chvíli byla a tak nějak neměli moc lidí ?

Alibaba

Tak neexistence příjezdu by asi nevadila, osobně bych si představil zásobování skrz podchod od parkoviště pomocí elektrických ještěrek co používají i nádražáci.
Kavárna tam byla docela nenápadná a zastrčená s velmi proměnlivou dobou otevření. Ale proč by do ní měl člověk lézt, když jsou teď spoje nastavené na relativně rychlý přestup a když člověk vystupuje, tah hned odejde pryč. Jedině tak pro čekající cestující, ale těch moc nebude, hodně lidí jezdí z Ústí města.