Naděje pro rychlejší železniční spojení s Bavorskem. DB začala připravovat trasu na Norimberk
Motorový vůz Alstom Lint v barvách Oberpfalzbahn. Foto: Oberpfalzbahn
DB se v informacích o zahájení příprav vyhýbá stanovení jakéhokoliv termínu.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vždy se těším na diskuzi, ale když vidím, že do ní přispěl Axelíček, jdu radši jinam.
Tož schválně kdo k té hranici dojde dřív. 😀 Zakonspiroval bych si , že Němci nezačnou dřív, než se u nás prvně kopne, to pořád ale nemusí znamenat že skončíme první.
Děláte, jak kdyby se za posledních 10 roků nedotáhla ani jedna zahájená stavba do konce a po dvojkolejce u Votic jezdily mašiny na elektrřinu 160 km/h už za Masaryka a u Nazdic v zářesu se křižovaly .. no tehdá tak možná staré báby.
Tak nejaka ta izolovana stavba se – pravda – dotahla. Ale zrovna tech 160 km do Budejovic rekonstruujeme uz 18 let a porad neni hotovo a jeste dlouho nebude.
Takze kdy myslite, ze se muzeme tesit na 200 km kvalitni trati na hranici s Bavorskem? I kdyz budeme Beroun – Plzen povazovat za hotovy, stejne to za 10 let nebude.
Trať Dolní Poustevna – Sebnitz, tam se čekalo na Němce dost dlouho.
V Laa an der Thaya se na Rakušáky čekalo s elektrizací až do roku 2006! Teď se ovšem zase čeká na nás (elektrizace Břeclav-Znojmo a Hevlín-Hrušovany-Brno).
a co Slavonice, tam se čeká na rakušáky a nic a nic… přitom taková perspektiva…
Tak to jsem zvědav, co bude mít SŽDC jako svoji prioritu?
Že by urychlili např. : https://zdopravy.cz/dvoumiliardove-vylepseni-trate-kostelec-slavonice-se-blizi-stavba-je-v-eia-67101/
Aby se mohli opět fotit u další tratě, která brutálně prodělává?
Inu, toť podnikání firmy SŽDC v praxi = podnikat, aby výsledkem nebyl zisk, nýbrž brutální ztráta, že?
Nebo radši nakomandují vlastní projektanty (firma SŽDC má vlastní projekční oddělení), aby pomohli s tratí Plzeň-Domažlice-Mnichov?
Tak všechny tratě prodělávají. Na žádné trati se vám nezaplatí celá hodnota včetně modernizací. Pokud se u Sp renesance bavíme u počtu cestujících – ani tam to není špatné.
Cituji z rozhovoru s odborným náměstek MinFinancí: „DOTAZ: Jak by měly úspory vypadat? Ing. Mora (MF) Chtěl bych, aby hlavní část spočívala v omezení výdajů. Podívejme se na čísla – v roce 2019 byl deficit 29 miliard, v roce 2021 už 420 miliard. Tedy skoro 15krát vyšší. (…) DOTAZ: Politici dlouho mluvili o omezení dotací poskytovaných z českého rozpočtu. A nic se neděje. Mělo by se něco dít? Ing. Mora (MF) Krácení dotací, zejména těch neinvestičních, je určitě namístě. Prezident Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslav Kala teď řekl, že Česko pomalu přestává být tržní ekonomikou a stává se ekonomikou závislou na… Číst vice »
Jako naprostou ekonomickou příšernost považuji, že firma SŽDC neutrží za koleje ani tolik, aby firma SŽDC zaplatila většinu výplat výpravčím… Nemluvě o provozu baráků SŽDC, správní režii, opravy a údržba tratí a stovek vlaků SŽDC.
Čili nejde jen o škrtnutí investic. A ani nestačí omezit opravy a údržbu tratí. Neboť i holý provoz SŽDC je citelně prodělečný.
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
zapsáno 1. ledna 2003
vymazáno 14. ledna 2020
Správa železnic, státní organizace
zapsáno 14. ledna 2020
Je to marný, on to nikdy nepochopí. Ale snaha se cení 🙂
Ano, chápu nádražní důchodce, že nádražák má být především DŮLEŽITÝ.
Užitečnost jeho/její práce pro zákazníky je nepodstatná
Přesně jak v aktuálním videu firmy SŽDC… neboli být PÁN/PANÍ DŮLEŽITÝ/-Á S (ČERVENOU) ČEPICÍ
https://www.youtube.com/watch?v=nUNAIsRbcRI
Zajímavé, že u jiné formy dopravy, a to např. také u neželezniční kolejové dopravy – tram/metro – vesměs netrpí hypetrofiií ega transformovaného do čepicového fetiše
Můžete prosím uvést, jak užitečný jste vy osobně?
Copak dostávám dotace?
A to jediné vás omezuje v tom být užitečný ?
Ale jistě že ano, např. ve formě vzdělání….
Taky si říkám, jak moc efektivně jsou (v některých případech) ty peníze vynaloženy.
Při výšce jsem dělal… V součtu za 5 let jsem vydělal tolik, kolik spolužáci na plný úvazek za tytéž roky (protože v létě WaT či čtvrtroční letní stáže placené skoro tak dobře jako full-time)
A po výšce se rozdíl mezi SŠ a VŠ ještě prohloubil.
Takže v tomto konkrétním případě se dotace státu vyplatili.
Čili to je reakce na zájem SŽDC o elektrifikaci propojky Cheb-Marktredwitz ? Aby se uspíšila elektrifikace Marktredwitz-Hof ?
https://zdopravy.cz/cesko-tlaci-na-nemecko-at-jeste-zvazi-elektrizaci-trate-do-chebu-129908/
Koukám, že chatbot neumí číst obrázky a schémata.
Nevím jak Vy, ale já dnešní zprávu čtu jako zpozdilou odpověď DB Netze na dotaz firmy SŽDC z října 2022
=
Ne, na těch pár kilometrů elektrifikace z Marktredwitz do Chebu nechtějí v DB Netze dát peníze.
Dají čeští daňoví poplatníci, namísto takových skopičin jako oprava dalšího nádražního baráku v X nebo v Y, u kterého se dotační úředníci vyfotí, ale národu je takový opravený staletý barák naprosto na nic?
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
zapsáno 1. ledna 2003
vymazáno 14. ledna 2020
Správa železnic, státní organizace
zapsáno 14. ledna 2020
Myslíte, že lze vyloučit riziko, že např. drážní důchodci si nepřivodí zdravotní újmu, až se dočtou o 3x Stadler KISS pro firmu SŽ?
https://www.railpage.net/stadler-kiss-z-polska-do-velimi-na-zkusebni-okruh/
viz např. 4. fotka shora
Netrápí vás třeba záměna CD a CD ( medium kontra diplomaticky sbor )
Reaguji na veřejný zákaz firmy SŽDC, aby byla používána zkratka SŽ v souvislosti s firmou SŽDC.
S němci je toto funkční taktika. Dotáhneme slušnou dálnici nebo železnici na hranice a oni se pak zamyslí, zastydí a do 10 let udělají i tu svoji část. Hlavní je soustředit se na tu naši část a zbytek přijde.
Však jsem hned od začátku psal, že je potřeba udělat koleje na 200 až na čáru a že tam stejně Němci budou dřív v lepší kvalitě. Ale to víte, máme tam jednokolejku na 90…
No abyste si ty dnešní Němce neidealizoval.
Podívejte se, jak se crcají se zkapacitněním trati z Hannoveru do Hamburku, což je asi nejhorší úzké místo v jejich síti. Tam už zpracovali hromadu variant a kde nic tu nic. VRT Hannover – Minden to samé. A našlo by se toho víc.
Jistě, Švýcarsko to není. Ale z východní strany Šumavy bych jakoukoliv kritiku vynechal.
No, tohle submisivní nastavení bych navrhoval považovat od doby Merkelové „akce Fukušima“ považovat za silně překonané.
Jasně, furt jsou nechutně bohatší, ale automaticky si z nich brát příklad už fakt ne.
O politicky neprosíravých rozhodnutích týkající se energetické závislosti Říše na té orientální despocii nikterak nehovořím. Tam prostě došlo jen k další, tentokrát velmi nešťastné, aplikaci německého Wandel durch Handel, které tu bylo od roku 1949 a které přineslo (Západnímu) Německu bezprecedentní blahobyt. Srovnávám stav železnice obecně. Od čistoty, modrých zábradlí, 814, stavu koridorů až po výstavbu nových tratí. Ano, jde jim to pomalu. Ano, jsou bohatší. Ne, není vše jen o penězích. Opravdu bych je měl pořád (železničně) za vzor, kam bychom to měli směřovat. Resp. byl bych rád, aby naše železnice vypadala jako ta německá. Švýcarsko je prostě nedosažitelné…
Mne se ve spojitosti s něčím německým obvykle vybaví slovo “tezkopadnost” nebo podobně výrazy. Podle mě není správná cesta napodobovat D, ani kdybychom na to měli. Jsem názoru, ze české železnice v jádru nejsou špatné, jen by na ne ( kromě celkové pořádné údržby, masivní elektrizace a vytvoření “kapacitní páteře” v podobě VRT a několika dalších konkrétních staveb) bylo dobře aplikovat par konkrétních švýcarských vychytávek.
A kde píše co o napodobování? Jen tvrdí, že se máme hlavně starat o svoje a Němci už pak se svojí části taky něco udělaj. Zatím se zdá, že brzo nedojedem ani z hl.n. na Smíchov…
No to si právě nejsem jistý, že oni už pak něco udělaj. Rakušáci postavili tunely v údolí Innu, společně s Italy staví Brennerbasistunnel, ale na německém úseku se neděje nic, jen se hádají. Ještě nedávno byly u Kufsteinu stanice s mechanickými návěstidly.
U Kufsteinu = severně od Kufsteinu, na německém území.
Trat Kufstein – Salzburg je elektrifikovana dvoukolejka s prumernou rychlosti 100 km/h, tedy srovnatelna s nasima lepsima koridorama. Dejte vedet az budeme mit neco takovyho my na hranice s Bavorskem. I ten koridor na Drazdany je dost mozna horsi.
Akorát že pro budoucí rozsah dopravy, na jaký Rakušáci a Italové staví svoje trati, to nestačí. A Rosenheim – Salzburg je taky jedno z úzkých míst německé sítě, kde problémy způsobují rozvrat dopravy i v Rakousku.
Ja vam rozumim a v podstate s vama souhlasim. Ale zaroven tvrdim, ze Rakusaci udelali dobre, kdyz realizovali investice na svoji strane a necekali s rukama v kline co udelaj nemci. Ta infrastruktura se proste i tak vyuzije a kdyz zrychlite o 15 minut Innsbruck – Kufstein, tak zaroven zrychlite o 15 minut Innsbruck – Wien. Stejne tak u nas – kdyz dojedem na hranici o hodinu rychleji, tak budeme i v tom Norimberku/Mnichove a hodinu rychleji i kdyz nemci vubec nekopnou do zeme.
Přesně tak – a říkají, že to pár let potrvá. Nikoli desetiletí.
Těžkopádnost? Za sedm měsíců udělali generální rekonstrukci 70 km trati Berlín-Drážďany na rychlost 200 km/h a 18 přejezdů nahradili mimoúrovňovým křížením. Srovnejme něco takového třeba s plánovanými termíny rekonstrukcí úseků trati Brno-Havlíčkův Brod-Kolín.
U nás to zvládneme za 2 roky nickolejného provozu. S tím, že nezvýšíme rychlost a snížíme propustnost.
Zrovna trať z Berlína do Drážďan je taky příklad, jak se něco může táhnout jak med. Na tomhle úseku se něco vrtá snad třicet let.
Jo, kdybyste řekl úsek Drážďany – Lipsko, to by byla jiná. Tam to důkladně celé opravili pár let po sjednocení.
No to pravé ze ani náhodou. To je anabáze s tím berlínském směrem plné srovnatelná.
A co tam bylo? Krom mechanických návěstidel v Riese tam je snad vše obnovené.
Je to tak, jezdil jsem dost po obou tratích a opravdu se některé úseky dost táhly, např. obnova čtyřkolejky Drážďany-Radebeul.
Já myslel “tezkopadnost řešení” případně “přílišná robustnost” apod, ne ze by dělali pomalu. Blbě se to vysvětluje, mrkněte třeba na rozdíl francouzských a německých VRT.
Tak zrona německý model VRT je na německé poměry lepší, než ten francouzský, který nutně znamená jen dobrou dopravu do centra (Paříže) a skoro nic jiného.
Nemyslím koncepci, nýbrž jak „vypadá“ ta samotná stavba v terénu.
Jasně, že když to jsou (s výjimkou trati z Frankfurtu do Kolína n. R. trati pro smíšenou dopravu, tak ty nebudou kvůli omezení stoupání tak ladně zapadat do krajiny. Nebo myslíte třeba konstrukci mostů a podobně?
Švýcarsko je hlavně hornatá země, to se jim to staví a tuneluje. Chtěl bych je vidět stavět VRT v Polabí, to je teprve komplexní úkol.
Dosažitelné je vše. Stačí mít k tomu zadání a to nejdůležitější – chechtáky.
Berlín-Hannover je už dvacet let VRT s rychlostí 250 km/h, dále na Minden a Bielefeld se po staré trati jezdí 200 km/h. Co bych za takovou „zaostalost“ dal v ČR. Nedávno např. Lipsko-Erfurt nová trať na 300 km/h v složitém terénu taky stojí za zmínku.
Hannover – Minden je pouze dvoukolejka, která má pobrat hustý takt příměstské, rychlé regionální i dálkové dopravy a přitom i veškerou nákladní dopravu z Porůří na východ. Ve výsledku je to úzké hrdlo stejné, jako trať v údolí Orlice nebo úsek z Běchovic do Poříčan. Přitom objízdná trasa jižně do Hannoveru existovala do konce války, pak se z té trati stala lokálka, protože samozřejmě přes železnou oponu se nic moc nevozilo, a po znovusjednocení byla rekonstrukce téhle trati odmítnutá. Úvahy o tom, že by se přece jen zrekonstruovala do původní podoby dvoukolejné trati dokázaly místní nimbysty rozpálit doběla. (Ale úplně… Číst vice »
Však já neříkám, že Německo je Havaj bez problémů, i zde se najde řada deficitů. Ovšem v celkovém úhrnu kvality železniční infrastruktury i provozu je srovnání SRN s ČR stále srovnání mercedesa s favoritem. Mj. vysokorychlostních jednotek mají několik set, my máme teoreticky sedm pendolin.
Já taky neříkám, že v Německu je vše v rozvratu, ale těch problémů tam je fakt hodně.
Takže Oldo, tu jednokolejku na 90 si vetkni víš kam a pusť k tomu někoho, kdo nebude škodit… Nebo bude škodit míň.
Mají to nachystané tak, aby se ten jednokolejný kousek dal kdykoliv přestavět.
A neznám ekonomické hodnocení jiných variant.
To o tom „kdykoliv půjde přestavět ten jednokolejný úsek“ je podle mě obecně rozšířený omyl.
Bude tam nově udělaná velká jednokolejná stanice s podchody, na to se určitě kvůli udržitelnosti a dotacím tak 20 let nesáhne, nikdo neschválí investice do čerstvě opravené trati.
Tak. Zastavme je, dokud to ještě jde!
Tak ta zastávka bude fungovat jako antivyhybna 😀 z obou stran k ní povedou dvě koleje, ale u peronu bude stát jeden vlak.
Jinak při smyslech?
Blbouni, kteří si myslí, že VRT směr Domažlice a Mnichov vše spasí, zde mají bohužel silné zastoupení….
Němci dobře vědí, že dosavadní spojení obou zemí není vůbec dobré a momentální příslib vypadá spíš jen jako projev dobré vůle se tím vůbec nějak začít zabývat. To znamená, že chtějí mít v šuplíku hotovou administrativní přípravu nejnutnějších místních vylepšení a v případě, že dojde k „příznvému postavení planet“, tedy nějaký významnější projekt bude mít zpoždění, nebo vybouchne, anebo „z hůry“ dojde k mimořádnému přísunu peněz, budou schopni toto uskutečnit. Proto se vyhýbají stanovení jakéhokoliv termínu a opatrně to celé abstraktně charakterizují, jako „vytvoření podmínek….na cestě do České republiky“. Koudel u zadku jim totiž hoří hlavně ve vnitrozemí. Zmocněnec spolkové… Číst vice »
Němci se v rámci greendealu zavázali snížit emise CO2 v dopravě a dost se jim to nedaří plnit. Pokud nedojde k zázraku, a nepřehodnotí celej greendeal, tak na tohle dají peněz dost.
Nedaří, protože čekali masivní průmyslové nasazení Power to Gas v desítkách GW už za 5 let, ale mají problém s tím „Power“ a účinností celého cyklu. Obzvláště po tom, co nějaký vykuk odstřelil Nordstream, se kterým chtěli snižovat … podíl jaderné energetiky.
Proč se připravuje modernizace již modernizovaného koridoru? Ta trať je elektrifikovana optimalizované rychlosti co víc s ní dělat? Instalaci ETCS bych nazval modernizaci zabezpečení a ne trati. Jako údržba a opravy to po 20 a více letech chápu, ale co se bude na té trati vylepšovat, rychlost, přeložky ? Nebo je to jen hra s názvoslovím, aby na to šli čerpat EU peníze?
Jde o trať přes Domažlice a Schwandorf, ne o trať přes Cheb
Tak jsou alespoň rozumný že neudávají žádný termín. U nás se vystřelí nějaký hrubý termín a pak už jen frustráti nadavaji, že to tak není a všichni se vyhazují pro neschopnost.
Jenže Němci to aplikují na tratě, které pro ně nemají klíčový význam. U nás se významná část spojení 2. největšího města státu se 3. a 6. stále realizuje na pomalé přetížené jednokolejce (Brno-Nezamyslice-Přerov) a SŽ si dál v klidu odkládá termíny. Za to by měly odpovědné osoby opravdu nést zodpovědnost. Minimálně v podobě krácení odměn, aspoň by se ušetřilo.
Chce to spis nové koleje Praha – Mnichov na 350 km/h a víc
Nechce.
A co by to chtělo? Novou infrastrukturu pro smíšený provoz na 200 km/h, která se vyhne veškerým lidským sídlům? Myslíte, že obyvatelé Ambergu, Schwandorfu nebo Chamu budou nadšení z toho, že jim vzroste železniční doprava okolo domů 3x? Železniční doprava, která se jich vůbec netýká, měla by jezdit podle jejich mínění jinudy a škodit jinde?
To co píšete za argumenty proti trati se smíšeným provozem na Vmax=200 ještě více platí pro VRTku s Vmax=350.
Současný plán je celkem dobrej, až na chybějící druhou kolej v části tratě.
Vy asi nežijete vedle frekventované silnice nebo několik kilometrů od dálnice. Tolik k tomu škodění.
Spíš 420km/h 350 je málo…..
A kolej více příblížit obcím, aby železnice s často zastavujícím osobákem porazila vesnické autobusy zastavující na návsi. 🙂
Ty se plánují už od Klause, v 20 let starých plánech najdeš reko 170 tak jak je a kompletní novostavba na 300 do Norimberka po 1995,
Ty bych nechal až „na potom“ a hlavně je směřoval raději do Stuttgartu (přes Norimberk). Snad jen úsek (Praha -) Beroun – Plzeň by už mohl být začleněn do nějaké vážnější přípravy.
Taky si myslím. I když zrovna ten Stuttgart + to za ním nemá pro ČR takový význam.
Jako třeba Paříž…?
To už je i na VRT moc daleko.
Paříž Barcelona TGV ?
Nějakých 6 hodin je úplně v pohodě.
To si nemyslím. Někdo tak jistě pojede, to jo, ale moc jich nebude. Ostatně, z Paříže do Barcelony, jak tu zmiňuje Ketchup1970, toho jezdí kolik, dva páry vlaků denně? Já bych narhoval, pokud Němci někdy postaví VRT z Norimberka do Würzburgu a pak dokončí rychlé spojení Würzburgu s Frankfurtem (u obou akcí se jen kecá a čeká; přitom přinejmenším to první je taky docela omezující úsek), právě jezdit přes Frankfurt do Kolína n. R. – ten Frankfurt je srdce nejen německého, ale i evropského hospodářství, ten vygeneruje hodně cestujících, a to i těch služebních, co jezdí po celý rok, nejen… Číst vice »
Hlavně nestavět ten naplánovaný nesmysl, který bude sloužit jen kontejnerům Metransu, který si to prosadil vylhanými argumenty. Snad na to nebudou peníze, to by byla výhra pro české daňové poplatníky.
Už jsem psal výše, že VRT blbouni zde mají velké zastoupení…
U nás běží přípravy…. to běží i třeba na Zlínce a Frýdku 😀
Asi tak stejně, jako v Německu běží přípravy na dráty přes Trhovou Ředvici. Myslím, že si nemáme v tomhle ohledu moc co vyčítat.
Kdyby si SŽ zažádala o stavební povolení ale když ani toho nejsou schopni.
To by Správa musela mít hotový projekt i s vyjadřovačkama vč. dotčených obcí. Jenže se na to vykašlali i u Vyškova s tratí Brno-Přerov a přemístili ji do katastru Pustiměře.
Což se dotčené obci zcela právěm nelíbilo, že je k tomu nepřizvali.