lot
Automobily Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Na Žabovřeské v Brně se kvůli postupující stavbě znovu změní vedení provozu

Žabovřeská ulice v Brně. Pramen: ŘSD
Žabovřeská ulice v Brně. Pramen: ŘSD

Od pondělí 1. června se v souvislosti s postupem prací na stavbě velkého městského okruhu po pěti měsících znovu změní organizace dopravy na Žabovřeské ulici v Brně. Změna by měla platit po dobu přibližně jednoho měsíce, oznámil dnes brněnský magistrát.

Ve směru z Pisárek budou vozidla vedena ke Královopolskému tunelu. Nebude možné využít most k odbočení směrem na Bystrc. Řidiči, kteří chtějí jet z Pisárek do Bystrce se budou muset otočit na kruhovém objezdu v Králově Poli a vrátit se zpátky.

Ve směru z Králova Pole do Bystrce a Komína pojedou řidiči beze změny, ve směru z Králova Pole do Pisárek bude doprava napojena na nově vybudovanou obslužnou komunikaci.Ve směru z Bystrce do Pisárek pojedou auta jako doposud rovněž po obslužné komunikaci, ve směru z Bystrce do Králova Pole mohou využít most přes Žabovřeskou.

Vedení dopravy na Žabovřeské od června. Pramen: Město Brno
Vedení dopravy na Žabovřeské od června. Pramen: Město Brno

Ředitelství silnic a dálnic staví aktuálně první etapu úseku na Žabovřeské; stavba začala v říjnu 2018. Zahájení prací se zdrželo kvůli napadení jednoho ze stavebních povolení spolkem Voda z Tetčic. Právní moci tak povolení nabylo až loni v červnu.

Ještě větší zdržení zřejmě čeká druhou etapu stavby, která měla začít letos na jaře. Jenomže antimonopolní úřad před několika dny definitivně zrušil tendr ŘSD na zhotovitele. Soutěž tak bude třeba vypsat znovu, čímž se zahájení zřejmě odsune až na příští rok.

Velký městský okruh je jedním ze strategických projektů města. Na Žabovřeské je dlouhodobým cílem odstranit dopravní špunt, který způsobuje dlouhé kolony.

Trasa části Velkého brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSD
Trasa části Velkého brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSD
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Když má tedy opatření trvat měsíc, jaká bude po měsíci změna? Ten 2. pruh pro odbočení z KrPole do Bystrce a otevření nájezdu z Fanderlíkovy?

Luděk

Úplně nějakou zásadní změnu v plynulosti nečekám jediná změna je nemožnost od Pisárek jet do Bystrce přeci jen organizace 1+1 je tam pořád

M H

Ve směru do Králova pole dojde k odstranění jednoho špuntu proti současnému stavu – tedy k odstranění zipu do 1 pruhu na mostě přes Horovu. V opačném směru se naopak jeden špunt zúží a to nahnáním všech aut z Králova pole do 1 pruhu. Na druhou stranu řidiči mířící do Bystrce mohou toto místo objet jinudy. A všichni mají možnost přesednout do MHD, pokud se jim řízení v koloně nebude zamlouvat a kolony pak budou kratší pro ty, kteří autem musejí. Navíc nyní je ideální chvíle – stále částečně oslabený provoz po období karantény a následují letní prázdniny kdy je… Číst vice »

Dalibor

tak dnes byl provoz zcela neoslaben… na tradičních místech tradiční zácpy. Rýmička je definitvně pryč.

Vladimír Bílý

No to bude peklo. Auta směrem do Bástru jedoucí od OD Pisárek se následně zapojí do kongesce DO Pisárek.

M H

No…reálně spíš pojedou po Veslařské…nebo úplně jinudy. Prvních pár dnů katastrofa a pak se to nějak ustálí…ostatně jako při každé změně 🙂

Tomáš Gottschalk

Má to být na tři měsíce. Kvůli výstavbě dvou podpěr lávky od Bráfovy na žabovřeské louky (místo pro vrtnou soupravu) nebude možné jezdit po novém pásu dvěma pruhy a jeden musí být veden po obslužce. Takže vznikne několikanásobný špunt. Kromě sjíždění u vodárny a permanentnímu vytížení přechodu (plus staveništní doprava) se dá čekat nápor na kruháči pod Dobrovského, pak další problém při sjíždění kruháče a Hradecké, následuje sjíždění Hradecké a královopolského tunelu a nakonec přejíždění na obslužku plussjíždění směrů od Kéniku a od Bastru do jednoho pruhu. Je vidět, že inžinýři přemýšleli.

Honsa

Kenik neboli Koenig. Miluju Brno Bruenn

robert

Proč to nemůže napsat normálně? Proč Bastr? Proč nemůže napsat Bystrc? Je tam jen o písmenko navíc.

MildaIV

Protože si pak připadá cool a in.

Nekdo

protože takhle se hnedle pozná, kdo je ze štatlu a kdo z připojených dědin 😀 navíc, kdo už by chtěl bydlet v bastru, kde sice skuhrají, že chtějí silnici, a jak se začne plánovat, tak zase, že ne… mám z bastru pár kolegů a je to poznat 😀

robert

A co to mění na situaci, kdo je z Brna a kdo z okolí?

Tomáš Gottschalk

Tady někdo nekóří mapu.

Luděk

Toto je zase blabol! Kde jako vznikne několikanásobný špunt? Teď je tam jako co? Situace tam bude plus mínus na stejno jen změní místo kde se doprava spoji do pruhu

Olda

Rafaje raději nekomentovat… Zřejmě nejezdí dom okolo pisárecké vodárny. Hoowh.

MildaIV

Zadarmo ani kuře nehrabe.

Honsa

BRÜNN. MOHLI jsme byt dal