Na vlastní kůži: Nočním vlakem na Slovensko a zpět. 1. díl z Prahy do Košic s ČD
Cesta lůžkovým vozem z Prahy do Košic. Foto: Aleš Petrovský
Celkově hodnotím cestu i palubní servis jako příjemný zážitek a relativně dobře nastavený produkt, píše Aleš Petrovský.
A jeden zásadní detail proč si dávat gumový řízek který dostal prdu z mikrovlnky když je v nabídce luxusní chuťově dokonalé a jakoukoliv formou výborně ohřívatelné telecí. A moderní výborná a zdravá verze čočky to už jen podtrhuje přitom cena velmi akceptovatelná. to že je to asi nejkvalitnější a nejlepší jídlo se vyznačuje taky faktem že bývá jako první vyprodané a je to jedna z mála nabídekJLV, která se fakt povedla.
A už jsem ho jedl minimálně 50 krát
Protože Aleš Petrovský.
A poslední díl nám nabídne lehátkový vůz RJ vydávaný za lůžkový… 🙂
Oficiální Info „RegioJet – Spací vozy“:
https://brn-web-strapi.sa.cz/uploads/Spaci_vozy_Kosice_web2_80168211e0.pdf
ale já to znám to je obyčejný lehátkový vůz ale u RJ se tomu říká lůžkový…
Pokud existuje nějaká oficiální norma této kategorie vozů, dejte mi prosím link.
Pokud to není žádnou závaznou normou nijak kodifikováno, platí to, co inseruje firma.
Ano, RJ má v oddílu 3 postele nad sebou a nazývá to lůžkový vůz, ale tak to také oficiálně inseruje a musí to dodržet. Dokud to budou zákazníci akceptovat, vyplatí se to RJ takto provozovat.
Dle mezinárodního značení UIC jehož je RJ členem tak dle značení na voze se jedná o lehátkový vůz…
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/202002/DSC_0234.jpg
A ještě vám k tomu připíši…
značení Bcmz
B=osobní vůz 2. třídy se sedadly
c=kupé se sklápěcími lehátky
m=vozidlo s délkou větší než 24,5 m
z=vozidlo vybavené centrálním napájecím zdrojem
a ještě přidám…
WL=lůžkový vůz, s přidáním písmene A, B nebo AB podle nabídky míst; u lůžkových vozů s oddílem „spécial“ se k písmenům připojí písmeno „S“
Ohledně značení vozů máte naprosto pravdu, to je mi už pár desetiletí známé.
Bohužel se týká především konstrukce vozidla, nikoliv však marketingového produktu v něm provozovaného.
Viz např. např. porovnání „jednička“ v podobě ČD A149 x „dvojka“ u RJ v Bmz.
Bohužel u spacích vozů nejsou definované nějaké standardy, takže RegioJet může oje*ávat, a lehátkové kupé s méně místy vydávat za lůžka.
A nemá mať lôžko aj umývadlo s tečúcou vodou?
A já dodám, že rozdíl mezi lehátkovým a lůžkovým vozem je obecně propastný. Lůžkové oddíly jsou vybaveny lůžky s matracemi, umyvadly s telou vodou, neprůhlednými dveřmi a celkově jsou o parník komfortněji nastaveny. Naproti tomu lehátkové vozy jsou právě jen lehátkové, tedy spíte na sklopené sedačce s polstrováním a o dalších prvcích komfortu na úrovni vozů WL si můžete nechat jen zdát. RegioJet navíc používá muzeální vozy z 60. let, které jsou úsměvné. Nicméně marketing jim funguje a lidé rádi uvěří. Jaká je ale realita a skvělé srovnání, doporučuji shlédnou zde, stojí to za to: https://youtu.be/s21YD0Zog9o
Treba povedať, že toho pána zjavne púšťajú fotiť toalety vždy ešte predtým, než „se vlak rozjede“ z výchozí stanice….
Hneď na to je toaleta tak na pol hoďky zablokovaná a potom už „máte smolu“….!!!!
To je naprostý nesmysl.
To je blbosť, obvykle sa na toaletu chodí aj ráno a nie je problém. Cestoval som tak už viac krát.
Dobry den,i když je můj dotaz trochu mimo chtěl bych se zeptat na kvalitu la možnosti luzkovych vlaku do Rumunska konkrétně Brasova,dekuji za odpoved
Standart, nejsou to nejnovější vozy, ale vždy čisté.
Děkuju za super článek. Já dosud na lůžku nejel, ale plánuju to. Tady jsem dostal odpověď na všechny mé neznámé. Asi to bude pro jiné úsměvné, ale nevěděl jsem, jak a jestli vůbec lze lůžkové kupé předělat do denního režimu.
Určitě uvítám další články o nočním cestování, zejména noční vlaky ÖBB mě zajímají. Díky
Za socialismu jsem jezdil lůžkovým vlakem Karviná – Cheb paráda vše čisté a v pohodě.
Už mám Siemens něco nacestovano. Polštář jde bez problému dát i k oknu . A nejraději k snídani gulášovou polívku. Popripade z Budapešti zajít do jídelního vozu. Na relaci do Varšavy jen tu polívku a směr curych to samé.
Jen lampička je pak u nohou, pokud si večer čtete, nebo v noci vstáváte a potřebujete rozsvítit.
K eshopu – naprostý souhlas. Ale lůžko/lehátko je ještě „nic“ oproti snaze koupit k mezinarodni jizdence povinnou místenku na kolo. To je teprve zážitek. Ikdyz člověk dá předvolby „přeprava kola“, leckdy e-shop na zahraničním úseku vydá místenku do vozu, který vůbec nemá háky na kola. Kdo není šotouš a z řazení si to neověří, tak pak může být nemilé prekvapen. Snažil jsem se to i hlásit a řešit, ale zjevně to nikoho nezajímá. Někdy se správného vozu doklikat nedá, někdy až na xty pokus po změně x parametrů… Normální cestující naprosto nemá šanci tuto nástrahu poznat, obvykle netuší jak poznat… Číst vice »
Mobilní e-shop je od poloviny listopadu vypnut. Existuje jen responzivní verze webového e-shopu a aplikace Můj vlak.
Do Košíc jsem cestoval za totáče /80-84/velmi často,mohl sis vybrat mezi rychlíky Košičan,Medzilaborec,Vihorlat,atd.Cesta stála 89 Kčs jednosměrná,vojsko a studentstvo 44,50 Kčs.Vlaky ve druhé třídě neustále narvaný,plno cigánů pendlujících mezi východem a západem ČSSR.Zvláštní vzrůšo bylo cestovat v zimě-vojáci většinou v uličkách,ve vagonech zima a hlavně hluk,lomoz od podvozku,cesta obvykle trvala 12 hodin,můj rekord je 30 hodin v roce 1982-mrazem popraskalo trakční vedení a diesel lokomotiva nás dotáhla do Prahy od Budějic,tož tak holátka,važte si blahobytu ,než to začne…..
Těch 89 Kčs bylo vážně jen za 2. třídu normálně na sezení? Pekelně drahé (proti dnešku).
No, někdy jste mohl sedět v uličce, třeba na batohu, jindy to bylo i s „Air-Condition“ – tedy na představku a čerstvý vzduch proudící z přechodu mezi vagony a gravitačním záchodem.
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_552-563.pdf
Bližší informace o cestování s ČSD do roku 1989, včetně ceníku obyčejného jízdného, vám nabízí zdejší článek z 9.11.2019: „Jak se cestovalo před 30 lety? Příplatek na rychlík, senioři bez slev a maximum 120 km/h“
https://zdopravy.cz/jak-se-cestovalo-pres-30-lety-priplatek-na-rychlik-seniori-bez-slev-a-maximum-120-km-h-36666/
Praktická poznámka častého multimodálního cestovatele: přímý let z Prahy do Košic trvá hodinu deset, s přestupem tři a půl hodiny. Nákup letenky je na pár kliknutí a náklady sotva poloviční. Pravda, přijdete o atrakce jako sprcha na kolejích, sousedovo splachování, řízek z mikrovlnky, matrace s pohnutou historií… Čili pěkný fandovský článek, ale pochybuju, že by se z dálkových nočních vlaků stal mainstream. V noci spíš nechme koleje volné pro nákladní dopravu.
A teleportem tam jsi dokonce za tři sekundy 😀
Ja Euronight využívam ako autovlak. A auto mi do leatadla zatiaľ stále nechcú vziať ako batožinu.
Kde jsou ty časy, kdy jsem musel sebou vozit řetěz a kladku. 😉
A na co? Chtěl jste se z dlouhého čekání na vlak oběsit? Do nočního vlaku ČD bych čekal spíš řetěz na tyči na mlácení apačů, kterí se dobývají do kupé.
Nevím proč tolik mínusů? Asi nejezdíte ve večerních a nočních hodinách vlakem… To je kolikrát hrozné, co tam je za individua…. Jednoho otrapu, který se potloukal po nástupišti dokonce průvodčí „donutila“ nastoupit, když na něj křičela: „tak co jedete nebo ne?!“ Cestující ve vlaku ji pak za to byli patričně vděční… Naštěstí tam pak obtežoval i jí samotnou a příště už to doufám neudělá😂… Ale je vidět, že mínusující šotouši ve skutečnosti jezdí autem a realné zážitky reálných cestujicích z provozu je nezajímají…
WLABmz je fakt příjemné svezení. Nedávno jsem s tím jel do Curychu a byl jsem nadmíru spokojen. Rozhodně lepší než třeba dvoupatrové lůžko na některých nightjetech. Ty už toho mají za sebou hodně a místy je to fakt znát. Ale pár aspektů je u NJ lepší: již zmiňovaný nákup online, kdy člověk na jedné stránce vidí ceny na několik dní a taky ta flexibilní snídaně, kde si můžu navolit co chci. Bohužel kapacita je u všech nočních vlaků naprosto nedostatečná. Sehnat single třeba týden dopředu je nemožné. To je pro lidi, co jedou někam služebně a tím pádem nehledí na… Číst vice »
V Nightjetoch je casto problem kupit akekolvek horizontalne miesto aj mesiace dopredu. Posledny tyzden sa da kupit ledva sedacka. Tych plus minus dvesto miest raz denne je strasne malo na to, aky je dopyt medzi milionovymi mestami kam jazdia. „All the world elects to travel tonight“
Celkem by mě zajímalo, k čemu je čekárna k autovlaku, která zavírá (zjevně) dlouho před jeho odjezdem.
Nesouhlasím s tím, že správně je spaní hlavou ke dveřím. Naopak, v nočním vlaku chci pozorovat krajinu z okénka vleže, ne civět do dveří (notabene zabezpečených dvěma zámky).
Co v noci z té krajiny uvidíte?
predrecnik sice pise o krajine, ale faktem je, ze historicky je pro cloveka prirozene spat nohama ke dverim. mame to v genech z doby, kdy se spalo v chysich nebo jeskynich.
dava to cloveku moznost se branit pokud by se tam nekdo “vlamal”
Při úplňku dost, jinak třeba hvězdy, osvětlení v dali. Furt lepší jak civět na dveře
V noci se má spát a ne koukat z okna
Lenze cela cesta toho vlaku trva 12 hodin, tolko snad nespi nikto, ak nahodou neni macka. Ja si myslim, ze je dost velkym nedostatkom tych spacich vlakov, ze su slabo prisposobene na tu dennu cast cesty, hlavne ked 12 hodin v nich neni nic vynimocne. Lehatka sa snad nesklapaju, plnohodnotne stoliky tam nie su a v dennej konfiguracii lozka sa clovek moze kukat akurat do papundeklovej steny.
Denní uspořádání existuje. A jak si to představujete, panoramatickou střechu, nebo co. Lidé nejezdí vlakem, kvůli kochání se krajinou. To je vedlejší produkt.
Myslim ze zrovna tady (v diskusi) se těch co jezdí vlakem kvůli kochani krajinou najde docela dost… ;). Bohužel nám to kazí dnešní trend stavět vsude protihlukove stěny.
WLABmz je super, ale Temelín po rekonstrukci je katastrofa. Něco tak tvrdého a nepohodlného nazývat lůžkem je děs.
Tělní tekutiny. Kdo by odolal nezkusit to v lůžkovém voze.
Přesně, lepší v noci v lůžkovém, než v poledne v restauračním.
Ano, ten eshop a nedostatek vozu to docela zabiji. Pritom v kvalite i cene dokazou byt kilometr pred konkurenci.
Moc hezký trip report a musím uznat, že postupem času je i tato noční linka na velmi dobré kvalitativní úrovni. Škoda jen, že z původních čtyř nočních spojů zde zbyl jediný. Aspoň něco v časové poloze někdejšího Excelsioru (o půlnoci z Prahy) velmi chybí.
Co je ale popsáno naprosto přesně, je ten rezervační proces pokus-omyl. To je bezesporu nejslabší místo e-shopu ČD a Můj vlak na to zcela rezignoval. Umím si představit, že tyto chybové hlášky leckoho odradí a raději vezme noční RJ, kde je nákup fakt po lopatě.
ad Reservační proces.
Když mají ČD dceřinku „Telematika“, tak v čem je problém, aby si nechaly udělat aplikaci rezervačního procesu vstřícnou k platícímu klientovi?
Na tomto příkladu je pěkně vidět, že vlastník tohoto procesu o problému asi ani neví, nebo ví, ale to má na háku, protože tím nejezdí a pokud by on někam s JLV jel služebně, lupen mu stejně zajistí sekretářka.
Mystery shopping, který by podal pravdivou zpětnou vazbu, která by byla vyhodnocena neuspokojivě a mohla být učiněna opatření k nápravě tohoto nedostatku, s největší pravděpodobností asi ani neexistuje.
Nemyslíte spíš ČD-IS? ČD Telematika jsou síťaři.
Domnívám se, že již nějaký den e-shop podbízí v případě nedostupnosti alternativu, dostupný produkt. Zdá se, podle ceny VJE, že pan Petrovský nakupoval někdy v únoru. Škoda, recenze by byla výš.
Pěkná reportáž, mám velmi podobnou zkušenost.
Pokusil jsem se ji shrnout zde https://www.facebook.com/jirikovasbirka
Neměly by to být Jiříkovy mašinky? Nevím, ptám se pro kamaráda…
Samozřejmě. Vymyslet si nick s hrubkou, na to musí být člověk hlava.
Ano, samozřejmě chyba, překlep a už to po odpálení nešlo opravit.
Nevím no, asi nic pro mě….já se vždycky nejlépe prospím, když s takovým vlakem jedu v noci jako strojvedoucí.
Mám osobní zkušenost z roku 2021 a moc jsem si cestu autovlakem (jeli jsme s motorkami) užil. Perfektního stevarda jsme měli také a celkově mě tahle služba nadchla. Místo cesty po vlastní ose přes den, kdy by cena za palivo, stravu a ubytování vyšla plus mínus na stejno, takhle ušetříte den, přijedete ráno do Košic na nádraží a svěží vyrazíte dál směr Rumunsko 🙂
Škoda, že tak pokazili vykládku a nakládku áut v Prahe. Kedysi nebolo nutné okamžite po príjazde do Prahy vystúpiť a čakať potom na posun autovagónov k rampre kdesi na daždi a vetre. Posunovali sa lôžkové vagóny spolu s autami a človek vystúpil neskôr a až priamo pri rampe. Po pristavení autovagónu sa naložilo auto a hneď bolo možné nastúpiť do lôžkového vagóna. Teraz sa naloží auto a následne sa musí človek niekde potĺkať 1,5 hodiny až kým pristavia lôžka k regulárnemu nástupišťu na stanici.
Áno, tiež som to negatívne kvitoval ako výrazné zhoršenie pri ceste autovlakom po nejakých dvoch rokoch pauzy. Teraz to delíme tak, že ja vyrážam s autom na nakládku a potom zabíjam čas potĺkaním sa po stanici a okolí a manželka s deťmi vyrážajú z domu o dve – tri hodiny neskôr.
Ja by som ocenil raňajky na štýl nightjetov kde si človek sám naskladá čo chce. To je neprekonateľné a rádovo lepšie ako nejaký balíček z ktorého polovicu vyhodím, lebo tam sú veci ktoré nemám rád.
To si vyskladať môžeš aj u JLV.
Reportáž náramná, díky za ni.
Kdybych chtěl něco vytknout, snad jen… „sníte toho teda na noc i ráno k snídani docela dost…“ 🙂
Těším se na pokračování.
Paradni clanek. Ne vsichni vime jake to je jet v noci vlakem. Jen bych drtil houst. Jake to je treba u nasich zapadnich, severnich atd. sousedu, srovnavacky kdo co kde. Chlape ty by si mel jezdit na tyto vylety casteji, abychom meli vetsi prehled. Diky za ty fota.
Proč jsou fotografie vždycky dole a nemůže být jimi prolnut celý článek? Zdá se mi to praktičtější, i když chápu, že pro autora je jednodušší ve WordPressu dát galerii a vložit všechny fotografie najednou. Kazí to dojem.
Před časem tu byl u podobně dlouhého textu komentář, proč nejsou všechny na jednom místě. Všem se bohužel zavděčit nelze.
Upřímně nechápu kdo dobrovolně může chtít jet do Košic.Co tam jezdí za složení turistů? ČD Night bych rád viděl na jiných destinacích než Slovensko.
Košice mají velice hezké historické centrum – je to sice na jeden den, ale stojí za to. Navíc přes Košice se dostanete do nádherné přírody Vihorlatu a Polonin, eventuálně dál do polského Weltínského parku.
Navíc nemusíte jet až do Košic, ráno se probudíte v Popradu a tam jsou fantastické Vysoké Tatry, Nízké Tatry a úžasný Slovenský Raj. Takže je kam jezdit.
No vidíš a já třeba 8.6. z PRG do KSC letadlem a druhý den na jeden zátah Michalovce – Cheb vlakem. A rád si při tom Košice prohlednu
No ja uprimne ja nechapem kto by dobrovolne mal jazdit do Ciech, zato nejazdim, lebo sluzby ako je pohostinost je ako z 80tych rokov. Cista katastrofa! Slaba moznost platit kartou. Odporucam vam, chodte do tych Kosic alebo inde na Slovensko alebo este lepsie do Polska a uvidite tie sluzby, uroven hotelov, atd. To sa ceske hotely k nasim a polskym nemozu ani prirovnat!!!
Spíše bych to řekl opačně… Nejsou u nás služby nějaké extra, ale zvedá se to… Na Slovensku však dodnes převládají v gastronomii devadesátky a legendární menu stylu proženeme friťákem…. Za ceny vyšší než u nás…
Úroveň hotelov v Košiciach? Si robíš prdel, nie? 😀 Najlepšie čo tam je je DoubleTree a aj to je celkom zúfalosť. Služby mimo Bratislavy sú v zásade totálna katastrofa, s výnimkou sem-tam nejakého dobrého podniku.
Slovensko je čistej balkán.
Proto půlka lidi v čr jsou slováci, protože v té díře už nechtěli bejt
Jako trolling dobrý…A teď jak je to doopravdy že.. Např.spousty nádražáků si oddechlo, že konečně skončila KOP v Rajeckých. Jezdil jsem tam roky a fakt se člověk musel na tu “ pohostinnost“ vždy důkladně připravit. Ale protože člověk s tím tak nějak už počítal, nemohlo ho překvapit už nic .. A těch měsíců života na Slovači mám “ odžito “ spolu s vojnou v Humenném dost na to, abych s klidem mohl říct to , čemu bych v r.1992 nevěřil. Zaplaťpámbu že už je pryč Československo, bohatě stačí teď v Praze ta slovenština . Ale jinak to mám na Slovensku… Číst vice »
https://zdopravy.cz/na-vlastni-kuzi-nocnim-vlakem-na-slovensko-a-zpet-2-dil-pruzkum-slovenskych-jidelnich-vozu-153704/
Máte vynikající smysl pro humor, to se musí uznat.👍🏻
Vykladáš blbosti.
V Košicích jsem byl tuhle tři dny a nemám pocit, že bych se tam nudil vysedáváním v kavárně, protože by nebylo kam jít nebo co vidět. A dokonce považte, že z Košic lze pak také cestovat celkem jednoduše někam dále – třeba na Ukrajinu nebo do Maďarska.
Já přes noc do Košic jezdím dvakrát za rok. Ráno pokračuji busem do Svidníka na Dukelský průsmyk, jindy v Košicích jedu do krásného leteckého muzea, výletní úzkokolejkou nebo na Dargovské bojiště. Normálka, kde vidíte problém?
Košice sú fajn ako báza na cesty do iných lokalít, samotné mesto stojí za figu borovú.
To ovšem Pozsony jakbysmet.
Inu Horní Uhry. Nebýt turků tak ani Poszony korunovačním městem nejsou a pořád se korunuje v Stoličném Bělehradu tedy Székesfehérváru.
nocnim vlakem jezdi jen turisti?
Jezdím nejméně 2x ročně Praha – Poprad do Tater, jednou za čas do Košic a pak dál busem nebo vlakem do Polonin a pěšky nebo na lyžích přes hory do Polska. Přijde mi to daleko lepší než autem či autobusem.
Výborná verze pro cestu na festival do Zemplinske Siravy. Anebo jsem tam byl s dětmi ukázat Ciernou nad Tisou
ČD se se servisem v lůžkách zvedá. Škoda, že mají těch vozů málo.
Nedávno jsem jel z Varšavy a samotný balíček mě překvapil. Ovšem netušil jsem, že si můžu objednat i řízek a pod, nebo to na této větvi dostupné, když se jedná o stejný vůz?
Tato možnost je na všech spojích, jen na lůžku do Polska je zákaz prodeje alkoholu kvůli polským předpisům.
Naopak o nabídce jídel jsem neměl ani tušení, ale s pivem nás steward zachránil už ve Varšavě.
Shánět tekuté občerstvení na východním nádraží je nereálné.
Kdekoliv okolo, v budově se nesmí, ale po okolí je milión prodejen… „No name“ i Žabky…
Ovšem ne v sedm večer v neděli 🙂 Jediná žabka v docházkové vzdálenosti odmítla piva prodat. Mají tam nějaký způsob prodeje, že obsluha jen dohlíží na samoobslužnou pokladnu v tuto dobu.
To večerné obmedzenie myslím platilo len počas pandemie, už by to malo byť zrušené.
Čerstvá zkušenost z března
Nemělo by, byl jsem naposledy v lednu v Katowicích a v Žabce jsem okolo jedenácté večer nepochodil.
V tomto se mi líbila starší pravidla DB , jedna „skupinka“ cestujících jedno kupé… Takto si T3 vyberou spodní místa více kupé a potom není single k dispozici… Popřípadě změnit ceník a dávat spodek dráž než vršek…
Proto nemají České dráhy výběr místa z plánku vozu.
Vozy, které jsou posilové by po zbytek doby byly nevýdělečné. Tudíž by se na podnikatelské riziko dopravce ekonomicky ztrátové.
To sice teoreticky ano, ale zrovna na této lince dlouhodobě poptávka převyšuje nabídku – důkazem budiž pravidelně vyprodaný noční Regiojet za podobnou nebo horší cenu, při nižší kvalitě ubytovacích vozů.
Za posledních několik let jsem hodněkrát nočním vlakem nejel, protože prostě nebylo místo. To je pro ČD ušlý příjem. Předpokládám, že nebudu úplně sám, komu se to stává.
Přesně tak. Noční vlaky ČD jezdí dlouhodobě vyprodané, a samozřejmě vůz dva navíc na té Slovakii by se úplně v klidu naplnily…
Bodejt by ho nenaplnili za 67 Euro, vzdyt je to uplne smesna cena. Ja jsem v lednu ve „stejnem“ Siemens luzku z Rima do Mnichova zaplatil 300 Euro a stejne to bylo vyprodane.
Takze za mne zdrazit, aby se to opravdu zacalo vyplacet a pak se muze zacit uvazovat o nejakem nakupu dalsich luzek/lehatek (pripadne Nightjetu smerem na zapad).
Treba pozerat na cenu aj v pomere ku mzdam v tom regione. V tom Mnichove budu platy kludne dvojnasobne oproti Prahe a trojnasobne oproti Kosiciam, co sa musi prejavit aj vo vyske cestovneho.
To je sice hezke, ale ten vuz od Siemensu stoji/stal stejne a tady se breci, jak je to vyprodane a nejde sehnat jizdenka par tydnu/dnu dopredu a melo by jezdit vice vozu. Ty se ale nejdrive musi koupit a to se nestane, dokud na nasazeni WLABmz do Kosic trati CD kalhoty (protoze cena musi byt lidova).
Ciastocne suhlasim, nejaky priestor hybat s cenami tam urcite maju, a zda sa mi opovrhnutiahodne ako CD aj ZSSK ignoruju prilezitosti, ale neni to take jednoduche, ako ze Rim-Mnichov je za 300, tak moze byt za tolko aj Praha-Kosice. Mimochodom, v Mnichove maju tu 300-eurovu cenovku zrejme tiez za „ludovu“, aj ten vlak je vypredany daleko dopredu.
nemusi byt lidova . měla by být vztažena na možnosti místních .
taky má dělník v mnichovské fabrice 38bruto v korunách?
Lidl München + 25 km:
Brutto 2.810 – 3.565 €/Monat (Vollzeit)
https://jobs.lidl.de/berufseinsteiger-berufserfahrene/verkauf/mj-stellv.-filialleiter
Jenže vozů málo. Jeden vůz do Budapešti – pořád plný, Slovensko to samé, Zurich pro obě větve po jednom voze – také plno a Polsko také víceméně plno.
Presne a problem (nyni) neni chybejici poptavka a lidi jsou pripraveny platit za tuto sluzbu vic.