Čtyři vlaky za hodinu. Koridor po krádeži kabelů kolabuje, vlaky nabírají velká zpoždění
Poškozené kabely v úseku Lipník nad Bečvou - Drahotuše. Foto: SŽ

Práce na obnovení zabezpečení probíhaly většinu dne.

Práce na obnovení zabezpečení probíhaly většinu dne.
JEn doplním pro neználé, že „nedávno“ udělali mezi Lipníkem a Drahotušemi 4 vyhybky u jezernického viaduktu .. prostě jde o 4 vyhybky v poli … Vznikla tak odbočka Jezernice A a B.
Že je vlak spolehlivý tvrdí jen zarytí železničáři, jejich spolehlivost jde prudce dolů
Koukám že železnice opět předvedla svou neschopnosty tohle řešit tak dlouho je ubohé
Prozradil byste PT obecenstvu, jak byste toto řešil Vy?
Třeba pustit pod dohledem lidí u trati víc vlaků za sebou než 4 za hodinu. Myslel jsem že my Češi umíme v takových situacích lépe improvizovat.
Nic takového D1 nedovoluje a snad ani nikdy nebude. Neexistuje žádný reálně spolehlivý způsob, jak následný vlak na širé trati zastavit. Maximálně lze zřídit dočasné hlásky, o kterých bude strojvedoucí zpraven, jenže to už bude TZZ opravené. Lidi u kolejí s vysílačkama jsou jen nebezpečné šotovýmysly.
Tohle není o improvizaci. Ale o bezpečnosti. Vlak ani z 20 km/h nezastaví na místě.
Ale zkuste to rozvést, zajímalo by mě, jak byste si to představoval?
Výrazně efektivněji… a rozhodne ne po 4 vlacich za hodinu… je vidět že si svého času nevážíte, jinak byste neschopnost železnice neobhajoval
Jestli posuzujete neschopnost železničářů podle svého pravopisu a gramatiky, tak se nedivím.
Byl jsem ve vlaku z Brna..
R1123 odjezd z Prerova 17:17. Zastavili nas v Lipniku. Okolo 21hod nekdo rozhodl, ze tam „zavazime“ a prevekslovali nam Lokomotuvu a zpet do Prerova, kde z nas udelali vlak R1129 s odjezdem 20:17..
Realny odnezd nastal v 1:17 a na Svinove jsem byl ve 2:50
Takze toczpozdeni bylo 480 minut na odjezdu.
Dojet do Svinova jsme meli v 18:20 takze na prijezdu 510 byt tedy na ceduli byl udaj jiny, protoze nas uz evidovali jako R1129, ale rozhlas uvnitr stale hlasil R1123
Tak bezdomovci to nebyli – ujížděli autem:
https://prerovsky.denik.cz/zpravy_region/kradez-kabelu-lipnik-zpozdeni-vlaku.html
Prečo by mal dopravca komerčnou linkou zachraňovať objednaný spoj?
Mohl si tím jako dopravce šplhnout a posílit důvěru.
U vás na Slovensku to tak není? Nějaký lidský přístup v době mimořádné situace?
Jako zástupce (dispečer) komerčního dopravce bych šel do jednání rozhodnut že odvezu lidi, ale snažil bych se z toho něco vytřískat, proplacení jízdenek minimálně, spíše počítat s tím že jestli lidí neodveze nikdo tak konkurent platí objednavateli sankce.
Jo. Udělali jsme to včera stejně. Zavolali jsme kamarádovi ze Vsetína, který pro nás dojel do Hranic a odvezl nás do Brna. Tak jsme mu za to dali 2000 Kč. Sice jsme si to nezavinili sami, ale jsme schopní za takové „vyproštění“ něco obětovat. Možná jsem blbej, ale nebudu po nikom nic vymáhat.
A teď si vemte kdyby někoho napadlo zároveň ukrást kabely i na koridoru Pardubice-Choceň …
Kdysi dávno .léto 91, mi v N.Strašecí přestal fungovat traťový telefon do Řevničova. Byla ale možnost použít jiné spojení. Po příčině jsme nepátrali, jen věc ohlásili udržujícím zaměstnancům. Telef dráty, mnohdy jen železné, tehdy vedly po sloupech a vedení traťového telefonu bylo na sloupech nízko. To aby pracující na trati či strojvedoucí při poruše se mohli snadno připojit a domluvit s výpravčím. Provoz běžel dál a asi za dvě hodiny se na nádraží objevili dva maníci , kterým každému z tašek přes rameno koukal svazek drátů. Sedli na lavičku a čekali. Pochopitelně místo vlaku se dříve dočkali místní policie. V… Číst vice »
Pachatele poslat do kamenolomu a dát jim elektrické nářadí. A hezky jim ty kabely uřezat. Pustit ven, až splní normu vytvořenou pro bezvadné užití nářadí
Je na čase, aby nová vláda rozkopala koridory kvůli zrychlení na 200 km/h.
Je na čase aby nová vláda začala těmto zlodějům sekat končetiny.
To zní docela vtipně, protože na to může doplatit budoucí premiér 😃
To by byla zase škoda. Jejich těla fungují, můžou posloužit jinde. Evokuje to vznik pracovních táborů, ale zatím mě jiný a dostatečně účinný trest nenapadá. Vězení mi jako dostatečný trest nepřipadá a peněžní pokuta nic neřeší, protože ti lidi nic nemají. Jen svoje tělo, které může být užitečné jinak.
těla fungují, ale mozek ne
za tohle exemplární tresty a drakonické pokuty,
splatit vše poškozeným, třeba prací v uranových dolech
V jaké formě by ten exemplární trest měl být? Drakonické pokuty jsou k ničemu, co si na takových lidech vezmete, když už tak jsou v dost velkém srabu? Lidská síla bez mozku je zapotřebí tam, kde nyní chybí. Nějaké veřejně prospěšné práce by nebyly od věci. Ale těch 300 hodin je za tohle fakt málo.
Pán je stoupencem Islámského státu?
Pán je stoupencem zlodějů kovů?
Ne, ale nechci jim sekat ruce.
Měli bychom být konstruktivnější.
No a co s tím pak? Nebude celý život moci pracovat a pro společnost se stane drahou přítěží. Ničemu to nezabrání. Já bych radši výrazně posílil veřejně prospěšné práce.
Vy tu chcete zavést právo šaria? Trochu předčasně. Ale nebojte! Pokud je Vám pod 50, tak se ještě nejspíše dočkáte. Evropský chalífát se blíží.
Eurasijský.
Rusko bych za Evropu moc nepovažoval.
(muslimů tam mají relativně nejvíc a bude hůř, když mají všechno, co umí střílet, na Ukrajině a nehlídají hranice)
To by Babiš přišel i o péro, jako jeden z největších zlodějů.
Riziko modernizace. Kdysi by si vlaky výpravčí nabízeli a přijímali a když by se nedovolali, tak by nastoupil 150 let starý “ žezlový systém“ . Kdo má žezlo , dnes papír – povolenku, ten jede.
A nasazením žezla by propustnost úseku stoupla?
Kdyby byla zelektrifikována nějaká objízdná trasa, budou mít vlaky třeba 120 a ne 360 minut zpoždění. Máme nejhustší síť v Evropě, ale tratě k ničemu.
To je tak, když se takové opravy a stavby provádějí od 8 do 16 hodin a pak tam nikdo není. Stavby se tak táhnou na měsíce a roky. Kdy už někdo pochopí, že takové stavby se mají provádět nepřetržitě.
Přece byste nechtěl aby se pracovalo non stop jako ve vyspělých zemích
No a až je chytí dostanou pár let. Škodu nikdy nezaplatí a dost možná ji ani nikdo vymáhat nebude neb peníze se v našem státě vymáhají zásadně po pracujících. Ostatní jsou jaksi osvobozeni. Pokud nebudou pracovní tábory pro takováto individua nic se nezmění.
Když nic nemám, tak mi jaksi nic nemůžou vzít. A s pracovními tábory laskavě táhněte do KLDR.
Chytli je hned.
Všechna čest dispečerům, že je rychle chytli.
Zloděje honí dispečeři?
Jj budeme držet tisíce vypravcich a hlaskaru platit jim roky výplaty kvůli jedné mimoradnosti. Ač se to líbí nebo nelíbí toto je levnější řešení.
Za tohle sekat ruce, šmejdům!
Já se spíš ptám, jak jhe možné ukrást kabeláž ke kritické infrastruktuře ? Často vidím kabely různě po povrchu jen v husích krcích. To má být zakopané a v chráničkách…
Dokud to bude takto, tak se budou kabely krást, přestože jejich výkup je dost stížen. A věřím, že někteří obchodníci vykoupí i od těchto lumpů, sice za nižší cenu, ale vykoupí…
Během rekonstrukce?
Tak to tam bude muset někdo hlídat no, to se nedá nic dělat.
Myslím si, že i během rekonstrukce by takto kritické kabely měly být chráněné. Jakkoliv. Zakopat nebo nepřetržitě hlídat.
Je tam už druhý rok rekonstrukce. Takže je to vše provizorní.
Není řešením vytvářet zlodějům technické překážky. Řešením je systém kde zlodějská individua makají v pracovním táboře 6 dní v týdnu ve 12 hodinových směnách a slušní pracující sledují doma z gauče televizi.
A co v tom pracovním táboře budou dělat? Pracovních pozic pro nekvalifikované je čím dál méně, doly zavírají, kamenolomy jsou mechanizovane. Do války je zaplať pánbůh zatím poslat nepotřebujeme. Tak akorát uklízet veřejná wc, nebo jezdit s hovnocucem?
Zrovna zde byla rekonstrukce, ale už hodněkrát jsem viděl, jak kabeláž podél trati zahrnuli jentak 5 cm pod drn, aby se neřeklo. Vím o místech, kde jim to i leze ven ze země. Potom se moc nelze divit, že jdou zlodějům naproti. Nebo jak minulý rok u koridoru palili větve a nálety a prohořelo jim to až do kabeláže…bodejť ne, když byla 5 cm pod povrchem.
Nebolo by v takejto situácii vhodnejšie v tom úseku zaviesť NAD? Nenapadá mi veľa štátov kde razia tento model „prepchajme tade ten vlak aj za cenu 3 hodinového meškania“, lebo to jednoducho nedáva zmysel.
To má jeden drobný a nepodstatný háček. Musíte mít dostatek autobusu a řidičů kteří NAD odjezdi.
A kde byste asi tak sehnal tolik autobusů pro X linek dálkových vlaků a Y linek osobních vlaků? Vám už v tom ficostánu naprosto přeskočilo 😀
U nich když je MU, tak nejezdí ani kolo několik hodin. 😀
To je problém železnice že je neumí sehnat
Jak to řešíte na Slovensku?
..nijak, nechají to stát…
Jaký pak trest dostanou pachatelé ( pokud budou dopadeni ) za toto všeobecné ohrožení se škodou 100 , 200 nebo 300 tisíc korun ??? ….. odpovím si sám ….. směšný .
Už jsem to jednou psal, tak se budu opakovat:
§ 276 Poškození a ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení. Sazba až 3 roky, nebo až 6 let, pokud
a) zničí-li, odstraní-li nebo učiní-li neupotřebitelným obecně prospěšné zařízení,
b) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 poruchu provozu obecně prospěšného zařízení, nebo
c) způsobí-li takovým činem značnou škodu.
Myslím, že a) b) i c) v tomto případě platí.
…… takže směšný ….. !
Pachatelé vyfasují maximálně nějakou krátkou podmínku, tedy vlastně vůbec nic.
Tak tady když se jedná o zabezpečovací zařízení to mohlo být i ohrožení životů.
Blizi se zima. A nejaky „neprispusobivy“ obcan se necha klidne na 4 roky zavrit. Dit tam nic delat nwmusi a je o nej postarano.
Tenhle „dřívbylolípismus“ je dost protivný. Jako kdyby se na auto nebo autobus dalo spolehnout víc. 😀
Už si představuji, ty protučnělé právníky SŽ, kterak se děsí toho, že by mohli začít vymáhat škodu po vinících. To by byla práce 😮 Soud to vyšperkuje tím, že jistě nepůjde o obecné ohrožení… Nějaké trapné vlaky a pár ustřižených kabelů… Však se pár stovkám lidí ve 160ti nic nestane ne… Tak vo co go…
Teď se taky jezdí a v úplně stejném rozsahu, jako kdyby byli pravidelně výpravčí v každé stanici. Tohle by zachránili jen hradlaři nebo hláskaři. 🙂
Copak nemůže být uprostřed úseku hláskař s lucernou a vysílačkou a hlásit projetí, případně zastavit následný vlak?
Nebo nezastavit. A k problému s kabely ještě přidat skutečnou „hromadu“.
Typicky se na telefonice snad jezdí tak, že dokud není potvrzeno projetí hláskou B, nic neodjíždí z hlásky A.
Nebo žádný hlásky, prostě jet na oči (mezi stanicemi jen vypadl autoblok)
Toto se nikdy nesmělo. Vždy mezistaničně. A to proto, protože nejde postavit odjezd ze stanice, jedině PN a na PN nesmíte dovolit odjezd vlaku do obsazeného, nebo porouchaného traťového oddílu. A to platí snad od prvního autobloku v ČSSR.
To slíte vážně?
Tak si tam stoupni, vem si deštník a plynový infrazářič.
Kde bude mít předvěst?
Tohle je důsledek, když se v tom matláci z SŽ hrabou několik let! Místo, aby to celé zavřeli „jen“ cca na jeden rok. Samořejmě tím neomlouvám ty haj–y co to udělali.
Jenže na rok by jim to nikdo nedovolil zavřít.
Kdyby tam opravdu makali tak by to stihli, ale tam se děla po česku 1 pracuje dalších 10 na něj čumí
A kudy to ten rok chcete objíždět. Těma „kotěhůlkama“ v okolí?
Ono by stačilo keby sa maká 24/7 a ne že už o 1600 ani nohy
Klidně můžete nastoupit, stavební firmy hledají pořád někoho aby mohli jet aspoň na dvousměnný provoz.
Spojovat soupravy stále neumíme? Naprostá topovka jsou 2 jednotky stejného dopravce čekající vedle sebe… 🙂
Minimálně ČD spojují už od včera. Jak klasické soupravy, tak třeba i Pendolina. RJ taky pár vlaků již spojili.
Pendolina jsou schválená pro spojený provoz?
Mohou být spojena mechanicky, nesmí být elektricky. Podle mých informací. Pravdou je, že už jsou notně zastaralé, ale neymslím, že by se něco měnilo.
A to se jede s dvěma strojvedoucíma nebo polovičním výkonem? 😀
Již jsem se dočetl odpovědi níže v diskusi.
Nyní tak jedou.
To se dávno děje. Tak klid.
Nebudu tady řešit zloděje. To jsou lidé, kteří žijí přítomností a nevidí dál, než na špičku svého nosu. a.)Policie by měla v první řadě potrestat SŽ. Proč ? Když necháte klíče ve dveřích auta, taky dostanete pokutu, že jste nezabezpečili svůj majetek. A SŽ nechává bez dozoru válet kabely kritické infrastruktury. A dovoluji si připomenout, že toto není ojedinělý incident. Není to tak dávno, co se identický případ stal na stavbě v Havířově. b.) SŽ spravuje kritickou infrastrukturu státu a pod záminkou optimalizace se stává tato infrastruktura zranitelnou, protože odevšad mizí obslužný personál, který je v případě poruchy/sabotáže…. schopen udržet… Číst vice »
Jste úplně mimo.
SŽ má na takové opravy v drtivém případě najmutého zhotovitele – opravu neprovádí ve vlastní režii a provedenou opravu platí zhotoviteli. Proč by měla být tedy Správa železnic trestána ? Za co ? Že opravuje či modernizuje svoji infrastrukturu ? Náš český problém je přece úplně jinde. Všichni v diskuzi řeší, jak ty zloděje potrestat. Ono je potřeba přece úplně něco jiného – měli bychom se zajímat, jak byli ti zloději vychováni. Jestliže si mnozí občané pořizují děti jen pro to, aby dosáhli na dávky a jejich děti následně vychovává ulice, protože výchova dětí tyto rodiče nezajímá, tak se nemůžeme… Číst vice »
SŽ si sice objednala zhotovitele, ale nehlídá si svůj majetek (kabely), které zůstaly ležet volně na zemi. A v dokumentaci k dílu není ani zmínka, že je potřeba zajistit hlídání staveniště. Tenhle alibismus stál před léty život 8 lidí ve Studénce. Nikdo nic nekontroloval, nikdo za nic nemohl, to oni.
Jinak klidně můžete vstoupit do politiky a navrhnout že za krádeže může okradený, že si to málo hlídal, hned bych vás pak okradl a ve vězení byste pak měl dost času na přemýšlení o sobě a svých myšlenkách.
Ale ono to v našem právním systému zahrnuto je. Každý má povinnost zabezpečit svůj majetek, aby nemohlo dojít ke škodě na něm. Chcete mi tvrdit, že doma nezamykáte ?
Nejhorší na tom je, že jsou sběrny co tohle vykoupí…Po těch by se hlavně mělo jít, pak by se tomu zabránilo
Máte už sice mínus ale i já se domnívám, že klíč k řešení leží legislativě o výkupu barevných kovů. Pachatele neodradí výše potenciálního trestu ale nemožnost prodat sběrně určitý sortiment. Netuším jak tohle funguje v zahraničí ale určitě by se dalo někde inspirovat.
Kovy se nesmí vykupovat za hotové. Vždycky jen na účet.
Jak je vidět, moc to nepomáhá. Vcelku pochopitelně.
Protože to nikdo nekontroluje.
To se pletete. Od zavedení povinnosti posílat peníze na účet počet krádeží kovových prvků významně klesl.
Tak to je dobrá zpráva.
Což dle dohody jde udělat úplně jinak. Pošleš to na jiný účet a mu vyplatíš méně. Kličky jsou.
Proto jsem taky napsal „významně klesl“.
Na účet dle ceníku, hotově načerno za poloviční cenu, těm feťákům to stačí..
A kreativní personál sběrny dá sběrači podepsat smlouvu, že prostřednictvím jím spřízněné osoby vykoupí – sběrna pošle na účet té osobě, ale současně o kus míň vyplatí rovnou jménem té osoby v hotovosti. Jendou byla někde reportáž, že osobou byla přímo matka majitele sběrny v důchodu – tedy kl. dostal o kus míň, ale na ruku, jen podepsal „nějaký papír“
Ne. Horší je, že je tak snadné se k těm kabelům dostat. Příležitost dělá zloděje. Je to jak nechat klíče ve dveřích auta, jak psal někdo výše.
Ale ty KABELY měly asi izolaci. Takže praxe je taková ža se izolace vypálí a žádná sběrna nepozná co to kdysi bylo za dráty … Takže měd legálně vykoupí a penízky pošlou na účet.
A nákladní doprava nejezdí
Klidně bych v takových případech zavedl NAD úplně na celou osobku a jezdily by jen náklady.
Je absolutně nereálné pro i jen část vlaků sehnat kapacitně dostačující NAD.
Naštěstí o tom nerozhodujete.
Já vím, že lidi mají přednost, ale souhlasím s ním. Nákladní železniční dopravu už z principu nemůžete nahradit silniční dopravou. Rozhodně ne tyto komodity. Není to ovšem tak, že by dopravce nechal člověka 3 hodiny stát jen tak. Autobusy by to postupně odvozily.
Jo, to bejvalo za komára. Člověk stál tři hodiny na perónu a kolem jezdily akorát vlaky s uhlím…
Někde byla NAD dokonce pravidelně. Cheb – Plzeň, Bílina – Úpořiny – Ústí… Na druhou kolej (Ch-Plz) nebo alespoň na autoblok (Bí-UnL) nebylo, tak jezdily autobusy. 😀
Pokud by se nějakým nedopatřením stalo, že byste dostal možnost o takovýchto věcech rozhodovat, tak si buďte jistý, že byste skončil po první mimořádnosti. V lepším případě by vás odklidil sám zaměstnavatel, v tom horším by vás vynesli v zubech cestující.
Já teda raději pojedu s +30′ – 60′ díky NAD než +120′ a víc, jen kvůli tomu, že to musíme projet ve vlaku. Ve vlaku, který zabírá kapacitu ziskové nákladní dopravě.
Zažil jsem jednou MÚ. Na infolince ČD mi byli autobusy slibovány 3h, žádný nikdy nedorazil. Nakonec s několika přestupy jsme se dohrkali Elefantama. Takže raději sice „jet“ můžete, ale dost pravděpodobně budete muset mít velkou představivost, nebo si najít pár klacíků a jako Flinstone pěkně po svých 🙂
Nákladní doprava už moc získává není.
U soukromníků je.
Já bych takto postupoval i pravidelně v úseku Cheb – Marktredwitz, když je zavřený Děčín (teď). Případně nechat jen RE33, těma alespoň někdo jezdí. RB95 jsou prázdné a pletou se tam.
Bohatě by stačilo mít použitelnou objizdnou trasu v tomto případě buď přes Holešov nebo pres Zlín.
Přes Zlín? Kudy?
A přes Bystřici? Kdo má v Přerově trvale deponované náhradní brejlovce a firy se seznáním?
Když pominu úvrať v Hulíně, tak kapacita přes Holešov bude sotva na ty čtyři vlaky za hodinu. A dlouhé koridorové náklady se tam kvůli staničním kolejovým délkám ani nevykřižují.
Jaká úvrať v Hulíně? Jinak viz výše. Naučte se číst.
Mám dojem že NAD je pro osobní vlaky zavedena od začátku rekonstrukce.
Pro osobní vlaky ano, rychlíky jezdily po jedné koleji
Oprava optických kabelů je časově náročná.
Dle fota to vypadá na metaliku.
Z jiného fota to vypadá, že to odnesla i optika.
RJ ráno měl spojené 1100 z Bohumína s 1000 a 1102 ze Svinova s 1002. 1102+1002 trvalo projet celý úsek Drahotuše-Lipník asi 40 minut a během toho došlo více, než 10x k rychlobrzdě. Když pak asi s +120 dojela do Lipníku, tak tam definitivně chcípla mašina a lidi vzala 1102 taky se zpožděním asi 120 minut.
Ta rychlobrzda – zřejmě se splašilo ETCS, případně jestli to jelo bez něj, tak si lokomotiva odmítala povídat se satelitem
Tam momentálne ETCS nie je kvôli rekonštrukcii, je tam iba tzv. PZV a to sú len premenné balízy, satelity (RBC) tam v hre nie je
Jaký proboha satelity u ETCS?
Pro převaděč spojitosti.
Buď ETCS anebo kontakt lokomotivy se satelitem
holt banánistán
Přece není možné, že někdo jim škubne kousek kabelu. A nic.
Konec. A to tam jsou 2 koleje. Jak to, že nemůžou ručně nastavit vyhybky na rovno a jezdit 20kou jedna kolej tam, druhá zpět. Na rozhledové podmínky. Na které se v čr přece jezdí i jinak. Vyhozené prachy za centrální řízení.
Dvě koleje v provozu tam nejsou.
Četl jste článek?
Lidi, prosímvás, čtěte ty články předtím, že budete diskutovat.
ČD na úvodní stránce o mimořádnosti aspoň nějak informují. Regiojet na úvodní stránce nic, v sekci Aktuálně na tratích a silnicích. A když si vyhledám Hranice – Ostrava, tak u některých vlaků sice svítí pozor mimořádnost, ale to je ve skutečnosti plánovaná výluka Brno – Přerov.
To by nešlo těch 6 km uměle rozdělit alespoň na 2-3 úseky, kde by stála jednotka s vysílačkou a hlásila uvolnění úseku? Takový mobilní bábablok.
Přeci by měl existovat plán na efektivnější řešení takovéto mimořádnosti. To, že druhý den po události projedou úsekem hlavního koridoru 4 páry vlaků za hodinu znamená, že se před překážkou pořád víc vlaků hromadí než odjíždí.
Celkem 4 vlaky, tak to jen dva páry.
Tím hůř.
Nešlo.
Šlo, dělá se to. I plánovaně. I na centrálním řízení.
Taková improvizace je akorát cesta k MU.
A on ty konce vlaků teď jako nikdo nehlásí? A jak teda můžou přes fialový, nebo červený kolejový úsek jezdit?
Protože se jesdí jen „mezistaničně“ a konce musí vždycky někdo hlásit.
Hlásí. Cílová dopravna v mezistaničním úseku.
A když k uvolnění nedojde, jak se zastaví blížící se vlak ve sledu? Kroužením? 😀
On na dráze neexistuje způsob, jak zastavit pomalu jedoucí vlak na širé trati?
Kdo chce, hledá způsoby, kdo ne, hledá důvody.
Existuje, kroužení.
Vím, že je to asi nemožné, ale existuje nějaký monitoring/ochrana takových stavenišť? Vždyť tam leží „ladem“ tolik materiálu.
To si má zajistit SŽ případně to vyžadovat po stavebníkovi. Jenže to naráží na paragraf Nikdy se to tak nedělalo. A co si budeme povídat, tak zajistit dozor na několika km stavby by nebylo ani moc jednoduché.
To jsou zprominutim hrozný žvásty. Stavební firmy staví nejen na železnici, samozřejmě mají ochranku staveniště a I pojištěný materiál. Vám nikdo nikdy nic neukradl nebo se nejraději obecně. Nebo co jste tím vlastně chtěl říct.
Vidím teď podél tratí kamery skoro na každém sloupu, tak bych taky čekal rychlejší reakci, když se tam někdo začne hrabat v kabelech.
Co se am na reakci nezdá? Vždyť je policie chytila ještě na místě. Kabel precvaknete za pár vteřin a přesně v tu chvíli na CDP ví, že je porucha a že se dojezdilo.
Existuje. Občas kradou přímo dělníci. I troleje v mimořádné výluce. Zažito. Rozšmikaná trolej za 6 hodin na desítky částí. Prostě tolik hlidaců nenajdete. Jinde zas novou trolej zkusili ukrást pod napětím a jeden mrtvý dělník ze stavby.
A občas jsou krádeže i docela promyšlené (a nebo jen náhoda?) – propojky ze ST ukradené ve vyloučených kolejích, přišlo se na to až po ukončení výluky. Obsazení úseků ve vyloučené koleji totiž žádný výpravčí řešit nebude.
Samozřejmě ze existuje ale přes noc kdy na stavbě nikdo není ne odpoledne kdy se tam ještě pohybují dělníci.
Podle ČD:
“Vlak SC 514 bude v úseku Drahotuše – Praha hl.n. spojen s vlakem SC 516 „Pendolino“.”
To v provozu jde? Před mnoha lety se hrozně řešilo, že řada 680 nebyla nikdy schválena pro jízdu v dvoučlenu s cestujícími. Párkrát to jelo tak, že zadní byla bez lidí. Změnilo se něco?
Skutečně jedou spojené a obě pro lidi.
A co když každá jednotka bude mít svého fíru? Tedy sice spřaženo, ale bez vícečlenu. Zadní jednotka může být pouze tažena atd…
Jde to.
Naprosto mi chybí opaření úměrná závažnosti této mimořádnosti (od SŽ):
– např. nechápu, proč RJ linky R8 už dávno není celý v NAD, zvláště když už je výluka Brno-Přerov
– spojování vlaků i „různých barev“
– LE 100410 ani nekomentuju (předpokládané zpoždění 239 minut)
Takhle se jen kumuluje zpoždění, pozitivní je alespoň NAD za ČD Ex2 a spojování jejich jiných vlaků…
Protože o lidi tady nikomu nejde…
A o nákladní železniční dopravu teprve vůbec nikomu.
NAD si zajišťuje každý dopravce sám
A Leo express nemá tolik souprav aby vypravil jinou
To jste špatně pochopil, má to být NAD si zajišťuje každý cestující sám! 😉
Co má SŽ společného s tím že s RJ není schopný zajistit NAD? A přitom by to ani neměl složitý protože stejně zrovna autobusy jezdí Brno-Prerov tak by je jen protahli do Hranic.
Zatím nic, ale co myslíte, nebylo by správné, aby NAD v těchto případech zajišťovala SŽ? Je to SŽ, která dopravcům nezajistila zakoupenou dopravní cestu, ne?
Ne nebylo. Cestující má smluvní vztah s dopravcem . Dopravce vi nejlépe jak mu vycházejí obehy vozidel, personálu a pod. Taky na to má lidi, kteří to připravují. SŽ nic takového nemá a platit je jen kvůli mimoradnostem je nesmysl.
Ne SŽ není ten kdo nezajistil dopravni cestu, viníkem jsou zloději.
Zrovna stojím v Lipníku v EC z Vídně a průvodčí nám říkal, že k nám budou připojovat další vlak. První a druhý LE ráno také přijely do Přerova z Ostravy dohromady spolu a mám snad i pocit, že v Přerově jízdu ukončily. Na tabuli už nesvítily a zůstaly tam oba stát. První měl zpoždění 170 minut a druhý 110. Průvodčí říkal, že ty kabely prý včera vzali nějací bezdomovci (nicméně bych nerad někoho mystifikoval, prodávám, jak jsem nakoupil).
Včerejší SC500. Spoždění 6 hodin 4 min. na příjezdu! Smutně mám tedy svůj nový rekord. Hodně štěstí, trpělivosti a hlavně DOSTUPNOST INFORMACÍ všem.
Smazáno pro porušení pravidel slušné diskuze.
Předpokládám že soud jim dá náhradu škody, oni vyhlásí osobní bankrot, za pět let pár procent splatí a zbytek jim bude odpuštěn. U úmyslných činů by tohle nemělo jít a budou splácet do smrti, i na důchod kvůli tomu jednou budou mít exekuci.
Obavam se ze pro tyto “lidske pripady” to bude zcela bezpredmetne, predpokladam ze v takove situaci jiz jsou a “kriminal na zimu” je vlastne skoro zadouci.
Předpokládám ze exekuce už dávno mají nebo si myslíte že tam kradli nějací slušní lidi. Ono právě takhle přísný tresty nemotivuji k tomu prestat krást.
Vlídného slova se zloději nedočkali, že?
Borci si fakt nemohli vybrat lepší čas a úsek!!!
Trochu to snad zavání sabotáží.
Horší to mohlo být u Chocně jak je výluka, tam jezdí ještě vlaky na Brno. Takže se mi včera povedlo dojet bez větších potíží (aneb 20-30 minut zpoždění je u nás takový normál).
Ano.
Uvedený čin by měl být každopádně a mnohem přísněji hodnocen justičním metrem.V tomhle případě krádež dle.mého názoru hraničí se sabotáží , byť si to pachatel s IQ tykve pochopitelně asi nespojuje.
Sabotáž to podle dostupných informací zřejmě nebyla, nicméně když by se nepřátelský stát chtěl takto realizovat, tak má pěkný návod jak na to a maximální efekt s minimální úsilím.
Zase nerobme zo zlodejov, ktorí si chceli privyrobiť pár drovných, teroristov. To by to museli spraviť s nejakým vyšším cieľom.
Veď ono sa v podstate nič nestalo že? Len zopár tisíc ľudí na noc uviazlo vo vlakoch a dnes to má pokračovanie
Proč terorismus? Ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení ale klidně (má to i nedbalostní variantu).
Jj živit déle tyhle existence ve vězení. Kdyby měli alespoň nějaké IQ tak nekradou na trati a v době kdy se na ně hned přijde. V takovém Havířově ukradli během stavby kabely několikrát ale vždy v noci a nikoho nechytil.