Na trati Písek – Tábor proti sobě jely dva vlaky Českých drah, zastavily 52 metrů od sebe
Na trati z Písku do Tábora proti sobě jely dva vlaky (březen 2023). Foto: Drážní inspekce
Událost omezila i provoz na silnici.
Událost omezila i provoz na silnici.
Dotaz na oba fíry: chlapi, teď s pravdou ven. Cvrnkli jste si? /pro rejpaly – dělám si srandu proto, že naštěstí nebyla hromádka, 0 zranění a 0 úmrtí, jinak je to samozřejmě průser
Vlastec. Ta nejjednodušší možná stanice se dvěma dopravními kolejemi a slabou dopravou – a přesto přitahuje průsery jako Poříčany. Bez hledání v pramenech si vybavuji pět dopravních závad nebo nehod. (Nepočítám četné incidenty na přejezdech). V minulosti vjezdy na obsazenou kolej nebo odjezd vlaku do šturcu – to šlo za výpravčími. Doprava byla tak slabá, že výpravčí upadali do letargie. Nudící se výpravčí je stejně rizikový, jako přetížený výpravčí. Poslední případy byly projetí návěstidel. Včera vlak odjížděl proti večernímu slunci. Dříve byl níže umístěný blikající vložák a proti obzoru viditelná mechanika, takže pro fíru dva úhly pohledu. Dnes je jeden… Číst vice »
Sympatické, zjevně o situaci mnohé víte. Navíc Váš jmenovec soutěžil v roce 1978 v pořadu Deset stupňů ke zlaté s Přemkem Podlahou.
No jo, to byl asi nějaký mladý šotouš… 🙂
Mám pocit, limitně se blížící jistotě, že to nebyl jmenovec.
Že by? Pak tedy kolegovi dodatečně děkuji za podepsání bulletinu Ivančický viadukt 10.června 1978, stále ho chovám jako vzácnou relikvii.
Budete mít případně zájem k doplnění relikviáře i o ostatky? Stylově (viz začátek diskuse) v umělecky zdobené „rakvi“ 843? :-):-):-)
To netřeba, šlo jen o pouhé kouzlo vzpomínek -:).
Zdravím pana učitele na SPŠ ve Strakonicích. Traboše ještě máš?
Zdravím bystrého studenta 🙂
Trabošů jsem měl 7, jednu Tatru 613, motocykl pro pamětníky a zajímavého Wartburga. Vše pojízdné. Celou tuto retro sbírku jsem v 90. letech rozprodal a pořídil si méně humorná vozidla. 🙂
„Závory se spustily“… No toto, nechci být terminologický pedant, ale u nás v Brně se tedy závory vždy „sklápějí“, spouští se kalhoty.
Kalhoty se stahují. U nás šranky padají, stejně tak jako gatě.
Pro přesnost, „spouští“ se i světelná výstraha na přejezdu, závěry se ovšem sklápějí (viz norma).
Někomu se může spustit třeba manželka.🤭
Vidíte, jak je čeština bohatá :-).
Jak jsou doma šraňky dole, musí se ten týden nalézt alternativní činnost, no…
Asi s tím nikdo osobní zkušenost nemá, ale „rozříznutí“ nesprávně nastavené výhybky se nijak znatelně neprojeví? A druhá věc, že aspoň za denního světla by to mohlo být slušně vidět, že je nastavená špatně.
Spíš ji říznul, než rozříznul, to se opravdu moc na jízdě nepozná.
Na mašině jsem vůbec nepostřehl říznutí. Byla už tma, pršelo a stanice minimálně osvětlena. Zastavil mě až RadioStop. Jízda na PN a tedy vše šlo za výpravčím. Zajímavá zkušenost a od té doby nevěřím nikomu a ničemu.
Z toho mrazí, mechanismem vzniku to silně připomíná tragický Bad Aibling v Bavorsku. 9.února 2016, viz např. https://www.sueddeutsche.de/bayern/zugunglueck-bad-aibling-untersuchungsbericht-1.4212334.
Záleží, jak je výhybka zajištěna. U nových nerozříznutelných výhybek dochází k její destrukci a to by mohlo mít nějaký zvukový efekt. Já jsem říznul ručně stavěnou výhybku malou rychlostí a nestalo se nic.
V nejhorším případě se projeví až srážkou s protijedoucím vlakem. Záleží na typu a technickém stavu výhybky, jak moc to fíra v kabině cítí.
😳😳 Jaktože z Tábora na Písek jezdí moderní 842 a přitom z Tábora do Jihlavy přebarvený šukafón (regionova)??!!!
Do Bechyně je to ještě horší, tam jezdí origo šukovleky.
Škandál!!!
Moderní?
Jo
Moderní to moc není.
Když 842 byly jakž takž moderní, tak to já byl mladej 😆😆😆
Tupec co
842 může přes most a 844 ne.
Již brzo také v Praze… a kéž by to byl jenom vtip a ne realita.
Kéž by všechny průsery namísto hromad končily jen takhle.
Stačila by aplikace s GPS do 100,- Kč za kus a mašinu. Ale to by nebyl vývar pro spřátelené firmy dobré správy.
GPS za 100,- a Waze a máme vyřešený všechny problémy světa 🙂 LOL!
Len ono to bolo pár metrov za výhybkou. Tam vám je GPS k ničomu.
Jenom to nefunguje v tunelu. Nedáme tam balízu? Aktivní, že by rovnou počítala nápravy, kolik toho do tunelu vjelo a kolik vyjelo, takže tam nic nezůstalo?
A polohu su budou posílat SMSkama, aby se ušetřilo za vývar pro spřátelené firmy provozující server. Appku spíchne středoškolák za pětikilo a na propojení se zbytkem vlaku se vykašleme. Takže tam bude mít fíra 3 bazmeky, které na něj něco řvou, jenže ta cypovina už 100x řvala zbytečně, takže se na ni seje.
No proč. Protože na mapě je žlutá tedy h. Telefonické dorozumívání. Bezinstalacni řešení typu GPS + odo + datový přenos z vozidla… ne.. pockame do 2060. Říká to směrnice.. Musíme být tsi. A do vozidla dáme vergl za 30 mega.
On by úplně stačil ten magnet 1000 Hz u návěstidla, který vybaví nouzové brzdění. K podobné nehodě by 50 kilometrů již od Brna dojít nemohlo, neb systém to neumožní.
2000 Hz.
Ano, máte pravdu, omlouvám se. 1000 Hz je výstraha.
50 km jižně od Brna je jiný paskvil. Nepropojenost ETCS SŽ a ÖBB Infra. Vlak od Rakouska jede od Bernardsthalu (zde končí ETCS ÖBB) na PZB, poslední magnet 2000 Hz je na vjezdovém návěstidle do ŽST Břeclav a dál nic. Respektive na dalším cestovém návěstidle dojde k aktivaci ETCS SŽ. To ovšem při střídání v osobním český strojvedoucí okamžitě vypne, protože on přece na tu kravinu jezdit nebude a Mirel zde nekóduje.
A bylo by technicky možné dostrojit i navazující cestová návěstidla magnetem, aby PZB hlídalo až do zastavení v Břeclavi?
No až mu jednou dají žlutou kartu a prémie -100%, že „na tu kravinu“ nejezdí, tak snad změní názor. Snad to bude dřív, než udělá někde hromadu.
Bezinstalační odometrie? Jak?
Chcete vytvářet nový zabezpečovací systém, tedy systém který samočinně umí alepoň zastavit vozidlo? Takový systém bude muset splnit hodně podmínek na spolehlivost, pokud bude zasahovat do řízení vozidla a rozhodně nebude bezinstalační.
Řešení v podobě telefonu/tabletu s jakousi aplikací je jaksi k ničemu. Má strojvedoucí za povinnost sledovat pohyb všech vlaků v nějaké oblasti? Od čeho je tedy výpravčí? Jak má systém reagovat na to, když vypadne datový přenos z nějakého vozidla? Jak systém bez vazby na infrastrukturu (návěstidla) pozná že vlak odjíždí ze stanice neoprávněně?
Aplikačka, která na tabletu pípne při přiblížení pod 0,5 km by zachránila hodně životů. Nehledě na to, že by nebyl problém tam doplnit žel. síť, aby to nepípalo ve stanicích, ale jen v širé trati, kde je jedna kolej. Byla by to taková nezávazná pomůcka poslední záchrany, když by se vše ostatní podělalo. Fakt nechápu, že někoho baví dělat fíru, když nemá jistotu, že se proti němu něco neřítí, protože někdo někde něco zmastil. Kdybych byl na mašině, tak bych si to s kamarády pořídil aspoň na soukromý mobil. Máme rok 2023 a GPS už oslaví 23 let veřejného přístupu… Číst vice »
Akože 100x odenterujete falošný poplach a potom to zafunguje? Veď to sa furt tvrdí, že nefunguje…
>Aplikačka, která na tabletu pípne při přiblížení pod 0,5 km by zachránila hodně životů.
Tisíckrát lepší by bylo nahradit veškerou zbývající telefoniku alespoň RPB, opustit předpis D3 a dopravny osadit alespoň zjednodušeným zab.zař.
Tahle víra, že většinu problémů lze řešit aplikací do mobilu.
A ľudí na to zjednodušené zabzar vykúzlime kde presne? A ako to zabráni nehodám ako je táto?
Nebudou potřeba, z dirigenta D3 se stane dispečer 🙂
Zjednodušeně ZabZař má zrušit D3, tedy v každé dopravně 2 dopravní koleje, vjezdy, odjezdy a samovraty, zbytek zamčený v PSt. Celé zapojené do dálkoviny.
No, ak to má byť diaľkovina, tak ste práve vymyslel zariadenie, ktoré asi za 90% ceny „normálneho“ zabzar poskytuje tak 50% funkčnosti. Tie dva prestavníky, zdroj 380V a silnejšie baterky to fakt nevykúpia.
0,5 Km? Nejkratší zábrzdná vzdálenost je 400m. Takže jedou proti sobě dva vlaky, každý z nich má zábrzdnou vzdálenost 400 m, oba jedou rychlostí 60Km/hod. A někdo chytřejší než já vám spočítá rychlost, při které se srazí, protože vám chybí 300m.
Představte si, že opravdický vlakový zabezpečovač je tady 150 let, ten blíž k nám celých 90 let. A spolehlivě funguje na železničních spravách celoplošně a až se na ně jezdí 160 km/h. A není potom vymýslet šotokraviny na mobily.
V bezprostrednom okolí vyhybiek (čo je jednak trnto prípad, jednak väčšina nehôd) je vám GPS k ničomu. Nepozná, či vlak pred vyhybkou je alebo nie je hrozba.
Kdy na této trati bude etcs? 2060? Až ani etcs nebude existovat? Nepřijatelné pro 22 století.
Etcs vse zachrání
Jen, tak pro zajímavost, nevíte přesně lokaci toho místa, když jsem se díval na fotky, co to začínají vyšetřovat DI ČR a samozřejmě bude závěrečná zpráva, zatím není vyhotovena ani z 30.10.2022, tak můj tip na místo, vzhledem pravděpodobně návěstidla a baráčku v pozadí, tak asi toto bych řekl ( https://ctrlv.cz/fOmJ). Díky
Ve spoustě mimořádných událostí mám pro strojvedoucí pochopení. V Perninku, kde žádné návěstidlo nebylo a ohlašovací povinnost a křižování bylo každý den jinde nebo nebylo vůbec, jak jednoduché zapomenout. V Chodové Plané, kde trvalá traťová rychlost byla vlastně dočasné omezení, a ještě chaoticky (ne)předvěstěné. Ale tohle prostě nepochopím. Ten Vlastec je zcela přehledná stanice, na rovném úseku tratě, s novými světelnými návěstidly… křižuje se tam zcela pravidelně. Jak někdo tady může ignorovat předvěst i daleko viditelné návěstidlo Stůj, to opravdu nechápu.
V Perninku bola tá ohlašovacia povinnosť furt rovnako. Aj keď sa nekrižovalo, tak tam bola.
Nelži
Ja neklamem. Prečítajte si záverečnú správu. Príčinou bolo nesplnenie ohlašovacej povinnosti, takže ju tam musel mať.
Tak asi když tam bylo křižování, tak zcela logicky tam byla.A co jako ?
No, že bola snaha to tomu fírovi nenamydliť napriek tomu, že sa tam križovalo len niekedy.
Vlak s tímhle číslem ji měl vždycky. Jiné dny v týdnu jel v jinou hodinu jiný vlak.
Duduhlave
U tohoto vlaku byla pořád rovnako. Ale byly jiné vlaky na stejné trati, které jí tam neměly.
Sorry já proto pochopení nemám vůbec žádné..jednou jsou dana nějaka pravidla,která se musí přesně dodržovat….pro autobusaky když pojedou na červenou budeš mít taky pochopení? Pro lékaře,který bude operovat a zapomene nějaký nástroj v břiše, budeš mít taky pochopení? Je trisktni, že v 21 století je vůbec technicky možne, aby se to to vůbec stalo. Technologie na to jsou,jen správa zeleznic a dopravci se tomu brani,což je spatne.
Technologie, technologie. Jde o to aby byly mechanismy jak (bohužel přirozenou) lidskou chybu včas odhalit a zabránit neštěstí. Ale na železnici se vše hodí na strojvedoucí a to že některé systémové vlastnosti chybě minimálně napomohli nikdo neřeší.
Viz Poříčany, to by se prostě v letectví nestalo.
Teda, zas nechci srovnávat Vlastec s Poříčany a tvrdit, že to bude tento případ.
Chybovat je lidské. Nemusí se nám to líbit ale lidé dělají chyba a vždy je dělat budou. A je úplně jedno jestli je to strojvedoucí, autobusák nebo lékař. Je potřeba s tím počítat a hledat způsoby aby chyba jednoho člověka neměla fatální následky. Proto s tou druhou částí příspěvku souhlasím – je ostuda že je stále možné projet stůj když to jde celkem jednoduše ošetřit technikou.
Souhlasím že chybová je lidske a proto by se měly co nejrychleji zavádět technologie,které tyto chyby vyloučí a nebo eleminuje. Nicméně úplně nemůžu souhlasit s tím že je to prostě „normální“ protože strojvedoucí toho mají moc.
To je právě ta lidská chyba, může se stát třeba 1x za život, nebo vůbec ne. Záleží taky na štěstí. Ruku na srdce, komu se nestal nějaký skorop……er, po kterém si člověk řekl:Tvl, tak tohle mohlo dopadnout blbě. Ať už za volantem auta, nebo kontolérem mašiny.
Proč se automaticky spustily závory na přejezdech, když proti sobě jely dva vlaky, co se zastavily?
Paranoidní chování zabezpečovačky. Vlak si jel kam neměl, tak se radši shodí všechno. Co kdyby ten splašený vlak mířil třeba přes přejezd.
Je vidět že víš úplný h…o o provozu na kolejích
Neví, tak se zeptal. Co je na tom špatného?
Vlaky vstoupily do přibližovacích úseků přejezdů a ty začaly zabezpečovat. Co je na tom divného?
Asi jste mě nepochopil. Ptal jsem se uživatele Marty, proč se Herold nemůže zeptat na něco, co neví. Chování přejezdů/zabezpečení jsem nekomentoval.
Jistě. A právě proto se ptám, chytráku.
ETCS do každé vesnice !!
Opět , zas a znova. Stejný BIRDEL !!!!!!!
stejné místo se opakuje ….
Milí mladší diskutující, dříve bývaly na každém řídícím stanovišti vlaku 2 osoby. Strojvedoucí a topič, mechanik, zácvikář, student na praxi, nikdy tam nebyl strojvedoucí sám. Oba sledovali návěsti, kdo ji viděl dříve, ohlásil ji a druhý opakoval. Volno -volno, výstraha -výstraha, stūj- stůj. Projetí návěstidla byť o metr byla tzv. hrubá nehoda a téměř se to nedělo. Možná by bylo zajímavé porovnat náklady na druhé osoby vedle strojvedoucího se škodami z nehod, které by tak nenastaly. O ztracených životech nemluvě…… Ale musíme šetřit. Aspoň na papíře. V sedmdesátých letech s tím začali tzv. úderníci, ostatní jim pohrdavě říkali samotáři. A… Číst vice »
Ano, ve Stéblové sledovalo návěsti hned několik lidí a byla z toho nejtragičtější železxniční nehoda u nás. Haló, máme 21. století a techické možnosti jak eliminovat lidskou chybu, o jakých se nikdy v historii nikomu ani nezdálo. Jen jsme tady tak trochu momentálně zaostalí.
„Téměř se to nedělo“ si opravte na „se prakticky nedalo zjistit, takže když se to stalo, nikam se to nehlásilo a nejsou o tom tudíž žádné záznamy“.
A že se vůbec za tohoto požehnaného stavu žádné mimořádnosti neděly, což?
Tomu přece sám nevěříte, že se to dřív nestávalo. Akorát se to mnohem víc tutlalo, zvlášť za komančů. A nebyl internet, takže kromě přímých účastníků se o tom nikdo jiný nedozvěděl. Dnes máte on-line na internetu každého sraženého zajíce za pár minut. To je ten rozdíl, ne že se to dřív nedělo. Jen jste se o tom nedozvědel.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_nehod_v_%C4%8Cesku
Nehody byly a mnohem tragičtější než dnes. Zvláště bych vypíchnul tu u Šakvic v roce 1953
Z novějších mi husí kůži stále nahání i nehoda v Nových Kopistech o půlnoci 10.listopadu 1989, kdy Ex Balt-Orient najel v rychlosti téměř 120 km/h na osobní vlak stojící v zastávce. Stačila malá chybička, trochu mlhy a opožděný přenos kódu na stroji 350.009.
Na těch ústeckých panťácích se věčně „sraly“ dveře.Konstrukční zmetek.To byla příčina toho,že osobák neuvolnil oddíl dříve.
Ono stačilo, když si někdo na kliku dveří pověsil tašku.
Já bych dal na každý post aspoň 4 lidí, aby se navzájem hlídali. Jistota je jistota. A kdyby se tím zachránil byť jen jeden život za sto let ve vesmíru, tak je to potřeba!
😛
Ano 4 – mašinfíra, druhý co umí číst, třetí co umí počítat a ten čtvrtý hlídá ty 3 nebezbečný inteligenty.
Přesně, ten 4. bude zástupce odborů 😀
Příspěvek od mladších diskutujících:
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_v_Brn%C4%9B-%C5%BDidenic%C3%ADch
Jo. Při vyšetřování MU býval pomocník strojvedoucího ve strojovně na kontrole motoru a výpravčí zrovna kakal…
Zažil jsem pomocničení, to rozptylování se dvěmi osobami opravdu nebrat…
To samé u výpravčích ……
Plky. Jenom plky.
A vlaky projížděly „stůj“ úplně stejně, jako dnes. Nedávno v těch Poříčanech , co projel náklad do šturcu byly na mašině dva a stejně to projel. 😃 Dříve se to dalo lépe tutlat. Nebyl zabezpečovací zařízení na kterých se to dalo v „paměti“ najít a dokázat. Když projevil o 10 metrů a nic se nestalo, tak couvnul a nikdo nic nevěděl. Dneska do ZZ ihned pozná i když projede o 10 cm. 😃😃😃😃
kamarade, tak to jsi asi zaspal dobu. je na to instruktazni film csd stary asi pul stoleti…
https://www.youtube.com/watch?v=O1Cwq15za4Q
Šakvice 1953, Stéblová 1960, Hradčovice 1977… Tam všude byl na lokomotivě pomocník, návěsti měl za povinnost sledovat i vlakvedoucí a stejně to nedopadlo.
Dříve 10 dkg salámu, to bylo salámu!
Pročpak vlakvedoucí nestrhnul záchranku v Bratislavě v roce 77?
Bohužel. Krásně přehledné místo.. Až se to stane v 100 proti sobě na nepřehledném místě. Jako Ostrava Opava, kde jedině ETCS a až naprší a uschne, bude to větší sranda.
Pár let už dělám analýzy nehod. Strašné je, že pravděpodobnost neúprosně tiká a co říkáte, je v dnešním tristním stavu jen otázkou času, až se sejdou ty „správné“ přispívající okolnosti.
Ano, a začíná to osvojením špatných návyků při výkonu. Pak je otázkou času, kdy se takovýto účastníci sejdou. Někdy na to stačí i sám s přispívající faktorem, třeba infrastruktury, počasí, stav HDV…..
Tohle by se nestávalo (nebo by to nemělo takové následky), kdyby na tratích byl (klidně už 50 let) bezkontaktní autostop v podobě PZB magnetu.
Jó, moje slova
Kdyby to bylo Radane v roce 1990, neceknu půl slova a Tvůj názor potvrdím.
Ale dnes to už nejde, musíme čekat na „Gogota“…
Je ovšem zajímavé, že Rakušáci doplňovali více než tisíc magnetů PZB ještě v roce 2022… Ale u nás to nejde, budeme čekat na Gotta.
Doplňovali, ne zaváděli, to je celkem rozdíl.
Nojo, no, rozdíl to je. Vsadili na tohohle koně mnohem dříve a kůň stále dobře tahá a odvrátil či zmírnil mnoho nehod.
Ale jde, jen na to nejsou dotace. A pro mnohé je to dobrá výmluva proč nic nedělat. Nejsou dotace – nejde to.
Konečne poriadny názor! Nezabráni úplne prejdeniu návestidla, ale rozhodne minimalizuje následky…
Fuj, hamba. Copak nevíte, že jediná jediná správná cesta je instalace ETCS? PZB 90 používají jen zlí kapitalisti na Západě.
Pokud bliká bílé světlo a současně projíždí vlak ztratíte veškeré iluze o bezpečnosti provozu na železnici…
A kde jste to kdy viděl nebo zažil? Nikde.
Já jsem to zažil, konkrétně na přejezdu v Ruzyni, i když je fakt, že už je to aspoň 20 let.
To asi těžko, před dvaceti lety na přejezdech v Ruzyni bílé světlo nebylo, protože se až do roku 2017 obsluhovaly ručně… V úvahu by přicházel jedině pěší přechod v Liboci u rybníka.
Byl tu o tom dokonce článek.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-resi-poruchu-prejezdu-zavory-byly-nahore-vlak-projel-zrejme-slo-o-lidskou-chybu-60124/
Vlak zastavil na přejezdu, závory nahoře.
„bliká bílé světlo a současně projíždí vlak“ to ale nebyl ten případ, že?
A dokonce jste ho komentoval, takže buď špatná paměť nebo…
Dneska už to je možné. Přesněji bílá přestane při vhodné konfiguraci kolejiště, návěstidel a přejezdu blikat třeba jednotky sekund před vjetím vlaků na prejezd.
Osobne se mi stalo 5 tydnu zpatky na P299 (Chodova Plana), ze prejezd spadl z bileho svetla rovnou do cerveneho, vubec jsem nevidel obvykly „mezi moment“, kdy na prejezdu nesviti vubec nic a ma se jet jen 30 km/h.
Sotva jsem to z tech 50 zabrzdil, zvonit to zacalo fakt natesno (ale samozrejme, s dostatecnym predstihem pred vlakem).
>prejezd spadl z bileho svetla rovnou do cerveneho, vubec jsem nevidel obvykly „mezi moment“, kdy na prejezdu nesviti vubec nic
Ale to je úplně normální chování přejezdu.
Vlak mimo přibližovák, svítí bílá.
Vlak si našlápne, začne svítit červená. Žádný mezistav není.
Vlak projede přes přejezd, ten jde do anulace. Teď nesvítí nic.
Vlak opustí vzdalovák, rozsvítí se bílá.
Za prvé je to nesmysl a za druhé, jak to souvisí s tématem?
Taková porucha automatického zařízení je téměř vyloučena. U nehod na přejezdech byla několikráte podána očitá svědectví o tom, že výstraha na přejezdu se spustila až po průjezdu vlaku. Jedná se klam podpořený chováním přejezdového zabezpečovacího zařízení. Po průjezdu železničních vozidel přes přejezd dochází k anulaci = výstraha ustane. Ovšem pokud vlak zůstane ve vzdalovacím úseku, zařízení po uplynutí nastaveného času opětovně spustí světelnou i zvukovou výstrahu. Z pohledu svědka to vypadá tak, že uslyší ránu (houkání vlaku před tou ránou) pak následující skřípot, rachot a ticho. Po chvíli ticha se rozezní přejezd. Protože před houkáním/ránou nevěnoval pozornost nehodovému ději, domyslí… Číst vice »
Nutno dodat, že kdyby se jakkoliv stalo, že přejezd je nefunkční, tak nebliká ani bílé světlo a strojvedoucí je spraven k pomalé jízdě. Stejně tak účastník silničního provozu se má chovat opatrně, snížit rychlost,… Na D3, kde si fíra může přejezd spustit sám, ale třeba by bylo nefunkční ovládání, stačí popojet k přejezdu na nášlap a rozblikají se červená svetla. 🙂
Pokud ovšem strojvedoucí nezapomene, neb je to také jen člověk, zatížený mírou chybovosti. Několik sešrotovaných aut po projetém ópéčku ve sbírkách také máme.
Nedávno volala PČR, že volal řidič, že na jednom přejezdu blikala bílá a jel vlak. Řidič bohužel přehlédl kamery tam umístěné a záznam dokázal, že blikala, ale červená a on přejel těsně před vlakem. 😂😂😂😂😂😂
Taky se stalo, že novináři našli tři svědky, kteří potvrdili, že bílé světlo blikalo a přitom jel vlak (drezína MUV ) a narazil do autobusu. Přitom tam bílé světlo nebylo vůbec namontováno. 😂😂😂😂😂
Bude po elektrifikaci kratší čekačka ve Veselí?
špatný článek 😉
Zas?
Na stejném místě stejná událost jako před pár měsíci. Musel jsem kouknout, zda je datum správně.
Oprava: předtím to bylo opačným směrem ze stanice, ale i tak je to pech.
https://zdopravy.cz/vlaky-ceskych-drah-zastavily-patnact-metru-od-sebe-130945/
Nic proti ale to strojvedoucí neví že proti němu pojede vlak , když tam jezdí každý den.
Ví, ale ten vlak může mít zpoždění a přeložili křižování, to se tak nějak někde stává každý den…
Jako dokud nebude ZZ, které tomu zabrání může se to stát, i kdyby si to stokrát ověřil, že vlak je teprve v další stanici, nic to nezmění na tom, že to jenom vedle nezapsali, když to dělají ručně…
To není jeho věc. Třeba má protijedoucí vlak takové zpoždění, že se přeložilo křižování do jiné stanice.
Jestli tam byla strojvedoucího chyba, tak to bylo projetí návěsti stůj. Nebo že netrval na zaznamenaném rozkazu k něčemu takovému.
Strojvedoucí jezdí každý den stejný vlak ve stejných časech?
na té trati asi nějaká závratná traťová rychlost nebude
možná dobře , aspoň to jde i dobrzdit…
Rakve se říká řadě 843, ne 842. Nevím, zda se jedná o omyl nebo o pokus o černý humor v souvislosti s hrozící srážkou vlaků. 🙂
842 je Kvatro
Presne tak, jeste doplnim, ze jednotkam 842 se rika kvatro
Není to jednotka ale motorový vůz.
Díky za upozornění.
Co ty vlaky zastavilo? Generální stop, výpravší vysílačkou, nebo to strojvedoucímu došlo samo? Naštěstí tohle je místo kde je vidět po trati hodně daleko.
Hned z prvního snímku je patrné, že k události došlo na záhlaví stanice Vlastec, která je řízena dálkově. Není to tak dávno, co tam tu dálkovinu instalovali, takže to vypadá, že zafungovala VNPN (výstraha při nedovoleném projetí návěstidla), která automaticky aktivovala generální stop.
Otázka znie, či sa pri diaľkovine do tej TRS siahalo. Z kvality fotiek to totiž úplne neviem určiť, ale skoro príde mi že tá vec na stĺpe za tým druhým motorákom je ominózna 125 dB „Wole brzdi!“ húkačka, ktorá sa používa keď nie je zapojený generálny stop.