Na trať z Olomouce do Velké Bystřice vyjel po 28 hodinách vlak. Škoda po nehodě je 36 milionů
Prvním spojem z Olomouce, který místem nehody projel, byl osobní vlak do Hrubé Vody.
Přes 28 hodin trvala výluka na železniční trati 310 v úseku Olomouc – Velká Bystřice. Po včerejší hrozivě vypadající nehodě na přejezdu v Olomouci-Bělidlech byl provoz obnoven dnes po poledni. Prvním pravidelným vlakem z Olomouce byl osobák do Hrubé Vody, z olomouckého hlavního nádraží vyjel ve 12:39 se čtyřminutovým zpožděním.
Vlaky místem nehody projíždějí rychlostí 10 km/h; zatím není jasné, zda a jak rozsáhlou opravu si vyžádá křížení železniční a tramvajové trati. Tramvajová výluka trvá, olomoucký dopravní podnik bude muset vyměnit stovky metrů trolejí.
K nehodě došlo v úterý v 8:21, šlo o střet vlaku Českých drah z Hrubé Vody do Olomouce s kamionem. K nehodě došlo na velmi vytíženém přejezdu, kde podle sčítání dopravy projede denně kolem 20 tisíc aut. Místo nehody zachvátil požár, neboť kamion zasáhl palivovou nádrž vlaku.
Drážní inspekce aktuálně odhaduje škodu na 36 milionů korun. Z toho 26 milionů připadá na vlakovou soupravu a kamion, které pohltil požár, další škoda vznikla na železniční infrastruktuře a tramvajové trati. Poškozen byl i vůz čekající na druhé straně kolejiště.
Nehoda se udála na železničním přejezdu bez závor, signalizace byla podle zjištění Drážní inspekce v provozu. Při nehodě nikdo nezahynul. Bylo zraněno pět osob, čtyři lidé skončili v nemocnici, jeden člověk byl ošetřen na místě. Policie zahájila úkony trestního řízení pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti.
Kvůli dopravní nehodě je tramvajová linka olomouckého dopravního podniku ukončena na zastávce Fibichova. Náhradní autobusová doprava X4 obsluhuje všechny zastávky po celém úseku tramvajové trati, tj. mezi zastávkami Hlavní nádraží a Pavlovičky. S výlukou se počítá do 25. října.