Na trať z Olomouce do Velké Bystřice vyjel po 28 hodinách vlak. Škoda po nehodě je 36 milionů
Nehoda na přejezdu v Olomouci. Foto: Drážní inspekce
Prvním spojem z Olomouce, který místem nehody projel, byl osobní vlak do Hrubé Vody.
Přejezd na silnici I.třídy a tramvají bez závor? To jde asi jenom na Moravě…
To je ale náhodička, že pár dní po oznámení možného zrušení této tramvajové tratě se stane nehoda, která zapříčiní přerušení tram. dopravy a nutnou výměnu 100+ metrů koleji.
DPMO na Facebooku uvádí, že tramvajová výluka potrvá několik týdnů, protože trať je významně poškozená. Nabízí se otázka nakolik je to účelový postup s cílem zbavit se té trati.
Když se teď vyloučí provoz s odůvodněním většího poškození trati, může se tvrdit, že urychlená instalace kolejové spojky u autobusáku bude pokrok, který umožní obnovení provozu alespoň v části trati. Až bude úvrať u nádraží, není problém říct, že poškození trati u přejezdu je velké a bude logické opravu zahrnout do celkové opravy celého úseku. Oprava celého úseku je pak věc u které lze dlouhodobě předstírat snahu a zakrýt tak skutečný cíl jezdit jenom k tomu autobusáku.
Zkrátit provoz „normálním“ procesem by bylo politicky mnohem kontroverznější.
To si nemyslím, ona se tam fakt vařila hořící nafta, takže může být poškozeno podloží a pustit tam xtunové tramvaje jen tak není úplná legrace. Já tudy zítra pojedu a napíšu jak to tam vypadá. 🙂
Netvrdím, že poškození není. Pokud by byl skutečný zájem na co nejrychlejším obnovení provozu, tak se poškozené místo rozkope a operativně se vymění co je potřeba. Správci infrastruktury obvykle mají nasmlouvané stavební firmy na podobné havarijní opravy, pokud nemají vlastní stavební kapacity.
Dlouhodobější výluku bych pochopil třeba v případě, kdy by bylo zničené kolejové křížení vlak-tramvaj. To je specifická věc, která se vyrábí na zakázku.
a vlak je lehký?
Na prejezdu u nadrazi Olomouc-mesto se zavory udajne planuji.
19.4.2023
https://olomoucky.denik.cz/nehody/prejezd-palackeho-litovelska-nehoda-olomouc-auto-s-vlakem.html
12.6.2008
https://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/nehoda-vlak-autobus-nadrazi-olomouc-mesto-.html
Hodně štěstí
:- ))
Že byl ten druhý poškozen (tuším, že Octavia)? Podle snímků byl zcela zničen. I když možná to šikovný mechanik ještě opraví.
Tohle? To těžko.
Mezitím za 14 dní v autobazaru…. 😂
Jako dát dohromady bouračku kde máte moře věcí použitelných a nemusíte je shánět bych bral, ale dávat dohromady takhle shořelý vrak kde prakticky i samonosná karoserie bude narušena, shánět komplet interiér, elektoinstalaci,…..ne, to se nemůže vyplatit.
Prvním vlakem byl v 10:00 měřicí vlak Brno-Královo Pole – Jeseník.
Ne že by mi to nějak vadilo, ale ty mínusy jsou tu proč? Jako projev nesouhlasu s pravdivým údajem?
To chce klid . Třeba tam jsou proto, že někdo chleba cestou z práce u nekoupil. ; – )
Uznávám, že to naštve. Ochudit se o čerstvý chleba, s křupavou kůrkou a máslem, k tomu kakao, to nemít, tak mám taky zkažený den.
A proč tedy osobní vlaky vyjely až 12.39? A to ten měřící vlak jel do Jeseníka přes Glucholazy?
To nevím jak to chodí, třeba byla ND nasmlouvaná až do té doby. Ano, měřicí vlak jel přes Głuchołazy.
Víte proč na té výpadovce na Šternberk, nemůžou být závory? Protože už je pod trolejové vedení namontovali sem, k Šantovce… 🙂
https://mapy.cz/s/bakebudera
: – )
By mě zajímalo, zda některý jiný národ má tak „šikovné“ řidiče kamionů jako Poláci … vždyť od Studénky těch nehod na přejezdech jejich vinnou bylo snad nejvíc ze všech cizinců, kteří tu jeli …
Sorry, ale u nás v MS kraji nechceš jako řidič zažít Poláka v autě před sebou nebo za sebou … nevíš, co udělá 🙁
A upřímně – jsem zvědav, zda to dopadne jako ve Studénce, kde měl borec povinné ručení s limitem 35/35 mil. a škoda byla pár stovek milionů a zaplatil tu škodu, kdo – no, přece my Češi 🙁
Doma se chovají jinak, docela nechápu, proč po překročení hranic z nich jsou taková hov..a.
Tak každý národ je jiný, třeba češi doma jezdí jak hovada, ale jakmile přejedou do DE nebo AT úplná miluša papuša a dokonce jezdí i v rychlostních limitech. 🙂
Jen jestli to není tím, že by je ty zahraniční výše pokut zruinovaly.
Co z toho vyplývá? Že český benga šikanujou a měří kde nemají, jak se většinou píše. 🙂 Já bych zvednul pálky na trojnásobek.
Já bych řekl, že je to jinak. Já už policejní auto které by měřilo neviděl opravdu hodně dlouho. Je jedno kde, ale ať jsou vidět. No a hned na to bych zakázal zpravodajské relace v rozhlasu o tom kde se měření provádí aby si nikdy nikdo a nikde nemohl být jist, že na měření nenarazí.
Já je potkávám několikrát v týdnu, bez ztráty kytičky :-), jsem skoro denně na cestách. prostě máte štěstí… :-). Rádio bych neřešil, on kdo se s nima má seznámit osobně, tomu se to dřív nebo později povede…. :-)))
Tak to pobavilo:)))Zejména dodržování bezpečné vzdálenosti, v tom čeští řidiči na německých dálnicích velmi vynikají.
Asi proto že ví, že u nás se jim nic nestane…že my na zajištění bezpečnosti obecně ser.m…a ještě se pochlubíme, že nejsme schopni pokuty od zahr.řidičů vymáhat.
Nějaká data, nebo jenom flastenecké dojmy?
Jen dojmy. Data budou zítra:))
Přitom v Polsku jezdí Poláci ohleduplně, alespoň ti, s kterými jsem se za uplynulé čtyři roky setkal. Naopak, pokud tam někdo prasil, byl to vždy cizinec.
Tak nevím…..na dálnici od Ostravy do Katowic jsem byl jeden z mála, kdo dodržoval povolené rychlosti…a to jsem tam moc cizích SPZ (rozuměj – ne polských) neviděl….
Zajimave, ja zas nerad potkavam ridice s Tckem na znacce. Panove silnic, rychlostni limity ani prednosti neznaji.
A kde je psáno, že to auto s T nevlastní nebo i neřídí člověk z Prahy? Od té doby co byly zrušeny výmeny RZ při převodech z kraje do kraje je v tom takový bordel, že podle RZ se nedá vůbec zjistit odkud ve skutečnosti auto je.
A do znacne miry totez plati i o tech „polskych“ kamionacich – z relativne velke casti se totiz jedna o rodile Ukrajince a Belorusy v Polsku pracujici. Staty byvaleho SSSR jsou, co se vychovy ridicu tyce a obecne pristupu k rizeni motorovych vozidel, dost jiny „vesmir“ nez zbytek Evropy…Koneckoncu statistiky nehodovosti v pomeru k poctu obyvatel/registrovanych aut v EU dost jednoznacne vedou pobaltske staty… Polsko je na tom priblizne stejne jako my.
Však on nepíše, odkud jsou…
Zítra vyjde statistika počtu nehod na přejezdech za rok 22 podle národností. Prozradím, že si můžete nyní vymýšlet omluvu Polákům za Vaši skvělou dojmologii a práci s informacemi.
A bude obsahovat průměrnou výši škod (mimo viníka) na počet naježděných kilometrů podle národnosti?
až vymyslíte, jak zjistit počet naježděných kilometrů, tak určitě.
Šotek úřadoval v prvním odstavci, „ze“ vs. „se“ zpožděním…
Je toho více..
Prvním vlakem byl v 10:00 (se zpožděním 32 minut) měřicí vlak Brno-Královo Pole – Jeseník.