Na Švestkovou dráhu zamířil modernizovaný RegioSprinter po GWTR, nahradí zálohové 810
Jednotka 654 po modernizaci. Foto: AŽD Praha
Jednotky jsou v barvách Dopravy Ústeckého kraje.
Jednotky jsou v barvách Dopravy Ústeckého kraje.
Tak trochu mimo téma (ač ohledně 654), dočetl jsem se, že mají mít ZF Ecomat, nevěděl by někdo, zda-li „štěká“ jako správné Ecomaty např. v Citarech, Crosswayích a podobných autobusech? 🙂
ZF ECOMAT 5HP 602 R je i v 842. Tak se zkuste zaposlouchat tam 🙂
Doufejme, že při modernizaci byly odstraněny neduhy motoráků 654 GWTR – malá rozteč sedadel (málo místa pro nohy,) u většiny sedadel chyběly police na zavazadla a háčky na kabáty, bídně to větralo, mizerně topilo, stropem zatékalo…
Tak to nebyly ani omylem 😁 je to neuvěřitelnej krám, byly vyměněny jen sedačky a dán nový záchod + barva a lak. Repase motoru také ne. Jako u všech ostatních. Bude mizerně větrat, topit, neuslyšíte přes hluk někdy vlastního slova a zatékat do oddílu to bude nadále, poruchovost bude nadále vysoká. Je to už starý krám.
Potlesk! A pak že to u soukromníků nejde
Tak tady toto není vyloženě dopravce který se hlásí vsude U10 začal jezdit z důvodu rozvoje zabezpečovacího zařízení a autonomního řízení
Myslíte, že by ten rozvoj zabzař nemohl dělat, kdyby tam těmi vlaky nejezdil?
Spíš naopak, protože na Švestkovce jezdí pravidelná doprava, tak se tam už nedá moc zkoušet (jak technicky – není prostor, tak legislativně – není možné míchat pravidelnou dopravu s pokusnými jízdami neschválených vozidel) a AŽD si kvůli tomu musí opravit Kopidlnku.
Tak nevím, neschválená vozidla tam nedáte, ale nějaké pokusné věci tam jsou. Snad jedině tady jsem viděl, že se před vlakem spouští závory.
A jinde se závory před vlakem nespoučtí a zůstanou otevřeny?
Ono je schválení a schválení. Abyste mohl dělat s vozidlem nějaké zkoušky (třeba trakční či automatického řízení), tak musí být schváleno aspoň jako vozidlo tažené – necháte si ho teda dotáhnout na příslušné místo, třeba vlečku nebo „pokusnou trať“ typu Kopidlnka, a tam za určitých stanovených podmínek pak můžete zkoušet i pohyb vlastní silou, což byste na „veřejné“ trati dělat nemohl.
>před vlakem spouští závory
Pokud by tam jel Mn nebo PMD třicítkou, tak se závory taky stáhnou hodně dopředu. Naopak na koridoru padají „kousek před vlakem“ třeba před pendolínem.
Mohl bych poprosit o vysvětlení, proč se GWTR zbavuje těchto vozidel? Cožpak je nepotřebují na jimi provozovaných výkonech? Nebo je něčím nahradili? Dík.
Koupili navíc nějaké Stadlery (mimo ty co nasadí v Plzeňském kraji), které chtějí využít v Jihočeském kraji.
Tuším, že je plánují nasadit od nového GVD, tj. od 10. prosince 2023.
Stadler RS1
Pokud se nepletu, tak k dnešnímu dni teoreticky měla aspoň část oněch RS1, určených pro Jihočeský kraj, být v provozu.
Postupně se snad přejde na RS1. Sprinter je sice jednodušší a oblíbenější u personálu, ale RS1 nevyžaduje custom výrobu všeho možného čemu skončila životnost a je výrazně modernější.
V čem spočívá modernizace oproti tomu o provozovalo GWTR? To je taky nějak modernizovalo, ne?
Ano, modernizovalo. Ovšem už je to nějaká doba, takže to určitě není od věci. Navíc ho bylo nutné stejně přelakovat do nátěru DÚK + doplnit standarty AŽD.
Sjednocení s ostatními vozy ažd.
Bude AŽD jednotky řady 654 přečíslovávat jako u GWTR?
Přečíslování si nedělá vlastník (leda že by si na ně psal velká čísla 1, 2, 3…), ale Drážní úřad na základě dokumentace provedených změn. Pokud by se mělo jednat o přečíslování na jinou řadu, tak je to pomalu víc práce než samotná modernizace.
Takže – co by z toho AŽD mělo?
třeba možnost ucházet se o dotaci na doplnění ETCS jako GW? 🙂
Dotace na ETCS je podmíněná přečíslováním na jinou řadu?
No zase GWT si precislovava i 628 na 845.0 nebo 845.4
Podle mých info se přečíslovávají vozidla po nějaké závažnější rekonstrukci.
Nakonec i u ČD jezdí secondhandové vozy s původní registrací třeba v Rakousku.
Je zajímavé, že aby byla zajištěna provozní spolehlivost, rozhodlo se AŽD pro 100% zálohu.
3 Sprintery budou turnusové a 3 záložní.
Berte to tak, že si AŽD postupně vozidla zmodernizuje a až bude vše v pohodě, tak některá vozidla bude pronajímat. Nemám obavy, že by se nájemce nenašel :-).
Soukromník a teď tohle. Už zase porušují §1, který říká že soukromník nebude nikdy mít dostatek záložních vozidel, že to umí jenom jediný správný dopravce?
Řekl bych, že zafungoval trh a díra na trhu se pomalu zaceluje.
Na druhou stranu je pro AŽD Švestková dráha spíš takový koníček a charita. Takže si nedělám iluze, že se jim těch 6 Sprinterů z kompenzací zaplatí.
Tohle není trh ani náhodou. Tohle je hračka pana generálního, modelové kolejiště 1:1 z části financované AŽD a z části krajem.
Mno pokud „ta hračka“ začne nabízet tržní pronájmy záložních vlaků, tak bych to trhem klidně nazval.
A není to tak? Ty peníze z kraje tohle nikdy nemají šanci pokrýt. Už jenom ta absurdita přepolstrovávání sedaček které byly předtím jak nové – bohužel však s logem GW…
Ani netušíte, ja ty potahy dostávají v provozu zabrat, potah sedaček je to nejmenší.
Do jisté míry to hračka je, ale stále to musí dávat ekonomický smysl. Charita to není už vůbec. Chrdle není žádnej hodnej strejda ale tvrdej byznysmen s ostrými lokty. Proto je AŽD tam, kde je.
Ekonomicky smysl nabízet čaj zdarma na lokalce?
Druh reklamy.
Má ekonomický smysl lepit okolo silnic reklamní plakáty? (teď nemyslím zrovna AŽD, ale banky / řetězce / mobilní operátory…)
Tak když to firma (pan ředitel) zaplatí, ať skoupí klidně všechny.
Druhá věc je to, kde na to AŽD takové peníze vzalo. Nedělám si iluze, že jde o výnosy pouze ze zahraničních zakázek.
Závist je hrozná vlastnost, co? Jak se vám s ní žije?
Myslíte, že AŽD bude pokračovat v nějaké další expanzi mimo své tratě? Dost o tom pochybuji, protože to co provozují, je prostě opravdu jen spojení příjemného s užitečným.
No vzhledem k tomu, jak expandovalo třeba s AVV, bych se zas tak moc nedivil.
Dostalo to novou klimu nebo tam zůstala ta stávající (co skoro nechladí)?
Dodnes ani na jednom klimatizace nefunguje, ty vlaky to zkrátka neutáhnou. Ty malá okénka zachraňují to, co by měla ta drahá nefunkční klimatizace, která v nich je.
Ty vlaky přitom mají výkonu na rozdávání. Jezdil jsem s nimi jako strojvedoucí u DLB, kde mají vozidla o výkonu cca 2 x 230 kW, ale i instalovaný výkon obou motorů u regiosprinterů s nárazníky (starší typ), které má AŽD a dodnes na Šumavě provozuje GWTR, není rozhodně malý, je 2 x 198 kW. To je pro takové vozidlo výkon jak hrom a klidně se z toho může věnovat 50 kW na klimatizaci. Nezapomeňte, že tato vozidla mají u nás sníženou rychlost ze 120 km/h na 100 km/h (absence zabezpečovače), navíc jezdí zásadně na tratích, kde se více než 100… Číst vice »
810 jsou na této trase super, lepší na kochání
#kýblnafty
No to tedy rozhodně nejsou. Naopak velká okna u regiosprinterů dají vychutnat všem obloukům tratě.
Třeba by bylo možné udělat panoramatická okna i u 810. To by pak nemělo konkurenci.
RegioNova 2.0, ideálně rovnou na baterky, aby to mohl MSK posílat do Veřovic, Budišova atp. (humor)
A co rovnou řada 810 kabrio? 🙂
Okna možná ano, ale uspořádání interiéru v žádném případě ne. Ten je udělán tak, aby se z okna pokud možno koukat nedalo, nebo jen z několika málo míst (která jsou hned obsazena prvními cestujícími).
Žádáme pravidelné cestující, aby vypadli z vlaku, nastupuje šotouš jedoucí na výlet. Konec hlášení.
Tak ono nalijme si čistého vína – výletníci na této trase výrazně převažují, místní už si dávno zvykli na busy. Někdy si to projeďte a sledujte obsazenost – teď z jara jsem to pozoroval v Třebívlicích a většinu cestujících (jejichž počet by se dal u každého vlaku spočítat na prstech jedné ruky) tvořili důchodci na výletě.
No vzhledem k tomu, že z Lovosic do Mostu je vlak rychlejší, než bus…neznám místní poměry, ale fakt bych se divil, kdyby tím nikdo pravidelně nejezdil.
Přes školní rok jsou hlavní cestující školáci a že jich není málo, poté v pravidelných časech pracující. Jinak mimo časy školy a práce, výletníci, těch je malé procento (mimo prázdniny). Nejfrekventovanější jsou Lovosice – Litoměřice.
810 jdou dobré max. na turistické linky, v pravidelném provozu to už dávno nemá co dělat.
Na turistické lince by se mělo.jít kochat, to 810 moc nenabízí, v konfiguraci 2+3 už tuplem ne. Na turistickou linku by byla pecka něco jako DB670. Bohužel se nic nepovedlo tak, aby to bylo dnes schopný procozního života.