Na Smíchově mizí koleje, RegioJet dočasně obsadil různá pražská nádraží
Demontáž kolejí ve stanici Praha - Smíchov. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
RegioJet buduje nové zázemí v Malešicích, do konce října zmizí i lávka pro pěší.
Nechápu, proč se ta lávka nezbourá později. Dyť ta rekonstrukce nádraží tomu vadit nebude. A podle vizualizací má být další přechod přes koleje až s developmentem autobusového nádraží Prahy nad peróny, ne? Víte to někdo proč tak?
Někdy myslím bylo uvedeno, že se nová lávka bude stavět dříve jako samostatná stavba nezávisle na budoucím autobusovém nádražím.
Pro informaci, psalo se o tom zde před 3 roky: https://zdopravy.cz/novou-lavku-pres-smichovske-nadrazi-vyprojektuje-sudop-stavet-se-ma-v-roce-2022-65143/
Což teda tahle vizualizace buď rozporuje nebo nezahrnuje
https://www.earch.cz/storage/images/d2/d2ee0579-ce74-4eca-9e82-3feb2bcc6f21.full.jpg
A poradil někdo Radimovi, že vozy se dají umýt i v Brně nebo Ostravě?
Nejspíše preferuje pražskou vodu ze Želivky. 😀
Existuje důvod proč je tolik vlakových linek k Praze radiální? Nebylo by lepší aby linky byly navrženy jako tangenciální nebo tranzitní a k odstavení došlo někde kde jsou k dispozici levnější pozemky, pracovní síla, atd. (takže prakticky kdekoliv) místo na české poměry extrémně drahého centra Prahy?
Myslím, že je to kvůli pravidelnosti provozu, aby se zpoždění od Tábora natáhlo do Turnova.
Tangenciály dokážou radiálám ulehčit jen do jisté míry a hlavně na ně není moc kolejí…
Je prosím někde informace kdy bude lávka nová? Bude to dříve než „již brzy“?
No „nová lávka“ bude součástí nadchodu nástupišť, takže tipuju tak 2 – 3 roky. Ale část nad severním nádražím je už území developera. Ten kdy začne stěvět nebylo nikde zmíněno a navíc ho městská část vůbec nijak neomezila/nezaúkolovala, takže severní část trasy lávky/placu/čehosi schůdného je velká otázka. Osobně tipuji neprůchodnost ve tresa lávky tak 3 – 8 let plus mínus pár let. Tohle bude fakt na dlouho.
Včera večer jsem měl to „štěstí“ následky toho zažít. Večerní vlak do Košic přijel na hlavní nádraží sice včas, dokonce tam byl štvrt hodiny předem (a zřejmě i déle), ale bez zásob jídla a vody. Ty se nakládali na nástupišti, včetně jakýchsi černých pytlů. Co v nich bylo, to nevím, nicméně žádné termoboxy nebo lednice jsem neviděl, tak si můžeme domýšlet… Rozváželi to pracovníci v gitterboxech (drátené klece na kolečkách jako z nějaké fabriky, kde se hážou zmetky). Obsluha pak ze začátku vůbec neobsluhovala, řekl bych, že to během jízdy museli nejdřív „zaskladňovat“, ale jel jsem relativně krátkou trasu. V… Číst vice »
„nešla většina toalet a to ani v těch lehátkovývh (jinak, jak to, že ty vozy nejsou uzamčené pro přechod z vedlejších vozů?).“
jako že byste zamykal lehátkové vozy, ve kterých nefunguje toaleta, aby se cestující museli vyprazdňovat na představku?
To mi samozřejmě taky napadlo… Nicméně takový vůz nemá vůbec vyjet.
Vozy se nezamykají, protože to je evakuační cesta. Pamatuji sice, jak průvodčí Wagon Slovakia neměli problém dát na přechodové dveře řetěz s visacím zámkem, ale při požáru nebo zadýmení bych to zažít nechtěl.
Já si také pamatuji pouze uzavřené spací vagony, na konci/začátku soupravy. Jsem si vědom potřeby únikových cest a předpisy ohledně nich neznám, nicméně že do lůžkové části může vlézt kdokoliv, jsem fakt netušil.
Tak nějak nevím jaký je rozdíl v únikové cestě mezi jednovozovým vlakem a dvouvozovým s uzamčenými přechodovými dveřmi. Nicméně z cest znám obě verze celý vlak průchozí, lide jsou kde mají (západ) vers. lidé lezou všude a pak se diví, že v lehátku nemohou sedět. I verze plně uzamčená, jen východ. Sám nevím co je správně a co je lepší, každé má něco. Jen moje žena ví, že nejlepší je pokud je lůžko i jídelák, pak průchozí.
A pojedete s nimi příště zase?
Vzhledem na to, kolik cestuji, tak se jim občas nevyhnu.
Proč druhý největší dopravce po x létech na trhu nemá adekvátní zázemí? OK, ale takto špatně to v rámci unie asi funguje jen u nás. Proč se to neřešilo, a co vidím všechna řešení jsou jen provizorky.
To je čistě Jančurův problém. O prodeji pozemků věděl, o záměrech developera také, dokonce se mělo podle původních plánů stavět ještě dřív. Času měl dost…
Asi že v zahraničí konkrurence buď nějak není vůbec vidět (Polsko) nebo je působnost takového soukromého dopravce omezena na určitou trať, kterou však tento provozuje pouze sám.
Buďte však ujištěn, že po odchodu z EU (případně jejím rozpadu) bude všechno zase v pořádku.
Protože když se přestane dařit, sbalí pět švestek a půjde podnikat jinam. Národní dopravce pak bude dobrý.
Proč se vlastně ty koleje ruší, když je pro ně využití. Chápal bych, kdyby je nikdo nevyužíval. Toto chápu jako krok proti železnici, proti jejím zájmům.
Prodej se uskutečnil v době, kdy byla železnice spíš v útlumu, do renesance pražského eska zbývalo několik let, trať přes semmering byla zralá na zrušení a o open access dopravních nikdo ani nesnil. To jsou docela jiné okolnosti, než tu máme dneska.
Pro RJ a osobku celkově je to nemilé, bude se muset jezdit zbrojit a obracet dál – naštěstí zrovna směr na Malešice je z velké části po rekonstrukci a kapacitu vesměs má. Smíchovské severní nástupiště byla hrůza a nikomu moc chybět nebude, pro S65/T4 bude zastavení přímo na Smíchově zlepšením.
To je tak, když se plánování stalo sprostým slovem. Dnes jezdí málo vlaků, zrušíme koleje. Vlaky jezdí kratší, postavíme krátké peróny, atd, atd.
Nepochybně, ale ono je těžké předvíat.
Nultá léta byla doba, kdy ČD ztrácely cestující každým rokem víc a víc, drtivá většina českých rodin už dosáhla na auto, Praha neměla kapacitu na pořádné příměsto a nějaký motoráček přes Jinonice vypadal jako relikt dávné doby.
Jsme ochotni třeba dneska tipovat, co bude za 15 let při dnešních trendech?
Tak dnes se hlasitě volá po převedení dopravy na železnici, ale revitalizovaná nádraží mají vždy méně kolejí, ruší se celá nádraží a pak není kde odstavit nákl. vlak, kde ho předjet. Ruší se manipulační, odstavné koleje. Zkrátka z čeho okamžitě teď netečou peníze, je nadbytečné a musíme se toho zbavit.
Když v úseku Praha-Český Brod projede denně podle SŽ až 435 vlaků a na jiných koridorech je to přes 200, tak kapacita stanic nebude ten hlavní problém pro rozvoj nákladní dopravy.
S tím naopak smysluplně pomůžou VRT, které odkloní rychlejší vrstvy osobní dopravy mimo klíčové konvenční tahy.
Právě že je, protože je problém kde vlak odstavit třeba na 3 hodiny kvůli střídání. Buď je tam výluka, nebo není místo a to se nebavím třeba o vyřazení nějakého vozu z vlaku třeba pro poruchu.
Proc by nekdo mel na Smichove predjizdet nakladni vlak? Moderni primestska osobni doprava nestoji na poctu kolejich a zabijeni kapacity pomalym prejizdenim celeho zhlavi, ale smerovem oddeleni a jasne definovanych linkach.
Ochotni tipovat?
Sposta zatrvzelých plánovačů zaručeně věděla že skončí do švestek, takže stavět pro něj odstavné koleje, depo… je zbytečné, vždyť zkrachuje! Věděli to už před 15 roky.
Samozřejmě že jsem schopni predikovat. Pokles automobilismu elektromobilitou a růst Prahy a Středních Čech.
Teď se dementní vedení „ČR“ chystá zlikvidovat letiště. Ani nemusíte nic tipovat ani předpovídat. Viz rozhovor:
Někdejší stíhač: Likvidace Líně je další oslabení už tak zdecimované obranyschopnosti státu…
https://www.youtube.com/watch?v=77kAxwDuvNY
Ale no tak ty kecy Líně a obrana jsou stejné jako zrušení letiště Žatec. Líně se pro obranu použít už dávno nedají.
Bude dvojnásobný provoz ve vlacích. Pokud do té doby neskončí střední třída ve slumech, na drogách, apod.
A jaka byste to naplánoval vy? Zákaz Jančurovi provozovat vlaky, protože před 15 lety s tím plán nepočítal?
Nechci nikomu, probůh, zakazovat provozovat vlaky. Vy jste se to někde v mém komentáři dočetl? Jsem proti krátkozrakému rušení kolejí, nádraží v honbě za okamžitým ziskem. Prachy zmizí a pozemky budou zastavěné.
Zrušení Na Knížecí má pro S65 i nevýhody.
Nicméně Na Knížecí se nejezdí už šest let. Až bude Terminál Smíchov s autobusákem na střeše, tak to nakonec bude fajn.
On může Semmering k normálnímu nástupišti?
Tak proč se kvůli němu udržovalo při životě to „severní nástupiště“?
Slovo „může“ je tak trochu pohádka – dvojitá úvrať, podobně jako když se kdysi jezdilo v Turnově na Jičín přes maloskalské zhlaví, v JŘ je to pěkně vidět – o 8 min. delší jízdní doba.
Domnívám se, že za stávajícího uspořádání ne. Byla tam jen spojka na Beroun, ale nejsem si jistý, zda jen pro posun, nebo i pro vlak.
Se divím, že ji plánovači z dob centrální plánovací komise nedokázali zřídit pro vlak.
1. Píši, že nevím, zda byla i pro vlak. 2. Aby byla pro vlak, musí být zakomponována v zab zař, jinak by se musel zpravovat každý vlak rozkazem. Ale to vás nezajímá. Vám stačí sarkasmus.
ta spojka ze severního nádraží na trat 171 tam stále je,má skupinové návěstidlo platné pro vlaky i posun,jenom se téměř nepoužívala/dejme tomu posledních 20 let
Je to možné, asi před třiceti lety jsem po ní jel, už si ale nevzpomínám na podrobnosti.
Jestli to chápu, tak nejde o spojku ze severního na 171, ale obráceně – ze Semmeringu na normální peróny.
Ze Semmeringu na norm. perony spojka není.
A proč swe už neudělala za ty roky? Asi je to v plánu již brzy….
Ta spojka se používala každý den pri posunu regiojetu a občas tudy úvratí cestou posunu odjížděli i na hl.n.
jojo,to je pravda,posunující díly regiojetu na té spojce byly často k vidění
Ono je to jedno. Z linky S65 se stane nepoužitelné spojení. Už teď to jezdilo z hlavního X:47 proti dřívějším X:53 A čekalo to na severním nástupišti na příjezd vlaku z protisměru asi 7-8 minut. Nově to bude z hlavního odjíždět v X:39 a ze Smíchova v X:47, aby to na Zličíně bylo pořád v (X+1):19. Takže prodloužení jízdní doby za pár let z 26 minut na 40 minut, tj. o 50 %. Přitom je to linka, která bývala mnohem rychlejší než jakákoliv MHD.
Tak ono hlavně došlo při dělení ČD k tomu, že toto kolejiště dostaly do vínku ČD a ne SŽDC… a ČD to potom jako zbytné prodaly. To se samozřejmě nemělo stát.
Tady je videt, co vse dokazi nasi politicia statni sprava vyvezt ze statniho majetku. Pak budou vymyslet pro zmenu tunely.. ze statni kapsy. Ps kolik za ten super obchod ziskali. Ty koleje se budou tezko vracet)
Tak jasne, odstavit vlaky je nejlepší v širším centru města, když už ne rovnou na hlavaku.
No jasně, být ještě Smíchovské společné, tak tunel do Berouna potřeba není, všecko by se vešlo na koleje kolem řeky.
Takže dvojitá úvrať směr Zličín „na věčné provizorium“ tedy nakonec nebude? A RZZ SSSR na Smíchově se s tím popere?
Lávka skončí za pár dní. Jak dlouho tu budou lidi bez lávky? Nestálo by to za provizorium?
O lidi Sekyrovi fakt nejde …
A deset let od obdržení výpovědi.
A 4 mesíce poté, co Správa sehnala realizační firmu.
https://zdopravy.cz/zakazku-na-prvni-etapu-rekonstrukce-smichovskeho-nadrazi-ziskal-strabag-157561/
Bylo by to 9 roků být prázdné a komu že ty pozemky patří? Aby to nebylo tak, že mu nájem vypověděl bývalý majitel, který ty pozemky prodal…
On dostal výpověď od správce infrastruktury, tedy kolejí, které i na prodaném pozemku byly stále majetkem státu. V Praze stojí spousta činžovních domů a dalších staveb na dlouhodobě pronajatých pozemcích, které vlastní město.
A správce kolejí by tam 9 roků … pěstoval lebedu?
Ptám se na to, jaká finanční újma tím Správě vznikla, že tam ty vlaky ostavoval.
Oni jsou (a v roce 2017 byly) České dráhy správci infrastruktury?
To je pomalu horší jak ten zaměstnanec, jak mu šéf řekl: „Měl by jste si častěji kontrolovat emaily. Už před týdnem jsem vám poslal výpověď…“
Tak v tom případě je šéf pitomec. Při výpovědi se ukončuje písemná smlouva a to písemně.
Já jsem u tohoto nepochopil , proč se vše požadované , nepostavilo nad tím současným nadrazim. Vlaky i budovy tu budou i v příštích 150 letech .. V Chicagu je nádraží v centru pod mrakodrapy a taky jim to funguje . Ano bylo by to dražší , ale vše by zůstalo a dalo se využívat
To já nechápu od roku 1998.
Zjevně proto, že vedle těch nových budov nádraží už stojí? Na hlavním se někdy v budoucnu zastaví prostor před tunely, čímž taky může pěkně zastínit dominanta Wilsonovi budovy, ale asi lepší, než se donekonečna roztahovat do polí a lesů.
Vzhledem k tomu, že je v zásadě jedno, kde ty odstavy budou, je rozumnější je odstěhovat do Malešic a domy postavit normální
Proč by se stavělo nad nepoužívanými odstavnými kolejemi? Vy si opravdu myslíte, že v těch amerických podzemních nádražích jsou desítky kilometrů odstavných kolejí? Jediný problém je zpoždění rekntrukce nádraží, která napojení trati na Žvahov vyřeší. A ta změna napojení by se udála i kdyby odstavné koleje zůstaly, protože severní nástupiště byla idiocie. Zastávka daleko od metra, daleko od tramvaje, v díře mezi sklady a feťáckými squaty, prostě úplně nesmyslně umístěná. Tu měly pomatené ČSD zrušit už před desítkami let, nejpozději s výstavbou nádraží současného.
Nevím jak v Chicagu, ale Penn station v New Yorku má 30 odstavných kolejí. Před pár lety se mimo jiné nad jednim jejich úsekem postavila nová čtvrť Hudson Yards s mrakodrapy a předpokládám že pokračování až k řece bude nad kolejemi pokračovat. Pokud byste tam měl cestu, doporučuju se na to podívat. A samozřejmě ty koleje jsou zakreslené v Open Railway Map, taky doporučuju se podívat.
Přitom za řekou je dost brownfieldů, kde by se dalo postavit odstavné nádraží.
Tím nechci v žádném případě říci, že likvidace Smíchova je špatně.
Srovnavate zapad s vychodem, to se nemuzete divit
Penn station je ale znacne neefektivni nadrazi, tolik koleji hlavne potrebujete proto, ze vam ty vlaky vic stoji nez jedou. To pro cestujici zadny smysl nema. Radeji se podivejte na japonske stanice obsluhujici mnohem vetsi pocet vlaku a cestujicich se zlomkem koleji a vyhybek.
Když přijede vlak z Brna / Ostravy na Hl.n. a jede obrátit na Smíchov, tak to chápu (pochopil bych i Vršovice, Hostivař apod.). Může mi, prosím, někdo z odborníků, vysvětlit, jak se vlak z Hl.n může jet obrátit do Holešovic? Děkuji!
Může za Běchovicemi odbočit a jet přes Vršovice na Hlavák. Myslím tedy.
Což bych tedy doporučil řekněme u Hungarie…
třeba přijede na hlavní od Vršovic 😉
To by ho pak nemuseli otáčet. Z hlavního jedině tak, že ho jiná lok rafne za konec a stáhne do Holešovic.
Na a je to, netřeba otáčet. Jedou přijede od Vršovic a zpět odejde na Libeň… jinak asi jde o to někde na chvilku odstavit, aby neblokoval hlavní na úklid atd…
Mohu vědět, za co dostal Tom mínus?
Vždyť se pouze zeptal na něco, co neví.
To je zde normální. I za normální dotaz dostanete minus…..
A bohužel i za normální odpověd …
Obraci se tak, že na hlavním nádraží se objede mašinou a jede do Holešovic, a tam se znova objede
V Praze tedy během obratu mašina třikrát objednejte soupravu na místo jednou
Vlak 101022 jede z Běchovic přes Malešice a Vršovice na Hl.n. a pak normálně pokračuje přes Balabenku do Holešovic – tam se zasune do šturcových kolejí a objíždí až odpoledne, než jede zpět na Hlavní.
Vlak se dá obrátit na hlaváku a některé tam i lokomotivy objíždí. Není tam ale kapacita pro úklid, údržbu a odstavování vozů.
Masaryčka, Bubny, Smíchov,…….. Ať žijí a vzkvétají tolik potřebné kanceláře!
Ano, ten radikální a v Praze doposud značně opomíjený koncept zvaný mít ve městě domy.
Jenže lidé nepotřebují jen bydlet a ťukat do počítačů. Rozumná míra dalších funkcí v intravilánu je jen prospěšná.
Však ta rozumná míra (osobní nádraží) tam zůstane. Ale opuštěné sklady, ohyzdné provizorní baráky a buřinou zarůstající nevyužitelné koleje nemají v centru města co dělat. Praha roste a tak se činnosti, které patří na periferii (mytí a úklid vlaků) stěhují z míst, která byly periferiemi před dvěma sty lety do periferií současných.
Železniční opravny to ale v centru milionoveho města být nemusí. Obdobně nevyuzivane nákladní nádraží. Opravdu už na Andělu není vagonka, ani fabrika na tramvaje, která potřebovala spoustu materiálu. Taky se v Praze uz netopi uhlím a vlečka z Masarycky do staré celnice taky není třeba.
Přitom SŽ se tak snažila dostat do města zeleň, no považte: anglický park v provozované koleji!
A ještě na to vykáží miliony za údržbu.
A v nich byty ve kterých někdo bydlí.
Bytová krize je fikce. Podívejte se na některých prostranstvích do oken domů…“slepých“, dlouhá léta nemytých oken…
Ve městě je už domů dost, ale ty ulice nejsou nafukovací a už teď je problém s dopravní kapacitou. Prč se musí každá volná plocha hned zastavět domy?
Doporučuju poštudovat si něco o urbanismu.
Jezdit mají vagóny a ne lidi, ti nádražáky beztak jen otravují.
Praha je strašně málo zahuštěné město, třeba takový Mnichov má 1,4 milionů obyvatel při rozloze 310 km a Praha má 1,3 milionů při rozloze 496 km. A to prodražuje veřejnou dopravu kdy potřebujete víc linek na obsluhu stejného počtu obyvatel.
Nikdo mi nevymluví, že je to nevratný výprodej rodinného stříbra.
Stříbro? Vždyť to tam vypadá jako smetiště. A ten pozemek nikdo pryč neodnese.
To, že nejste informován, ještě neznamená, že to může být jinak. Jinak prodej celého Společného Sekyrovi považuji už skoro dvacet let za ohromnou strategickou chybu tehdejších politiků a vedení Českých drah.
Taky byste prodal rodinné stříbro, kdyby Vám za něj zlatě zaplatili.
Tak proč furt staví 5-6-7 patrové baráky a né rovnou 20 patrové? Tak by tam na jednotku plochy nacpali víc lidí…
protože město a mistni jsou obecně proti výstavbě
Že jo. Co s těmi kancelářemi budou dělat ve vzdálenější budoucnosti, kdy nemalá část lidí bude moci dělat z domova, a další nemalou část nahradí umělá inteligence…bych taky docela rád věděl…
Tak že by je třeba, jánevim, přestavěli na něco, po čem bude v tý době poptávka?
Všechny ty kancelářský budovy se stavěj stejně – monolitická konstrukce, zavěšená fasáda a uvnitř sádrokartonový příčky. Takže vnitřní uspořání lze měnit velice snadno…
Na Smíchově budou vybudovány i bytové objekty.
Je smutné že RegioJet o tomhle věděl několik let dopředu a nedokázal se podle toho zařídit. Ted jsou soupravy rozházené po celé Praze a posádky musí jezdit po Praze a přeskakovat na soupravy.
A jak to mají smluvně? Nemají nástup na daném místě = směna běží, nemají přesnou adresu pracoviště + připadná cesta k mašině už zaplacená?
Není zaplacená cesta na jiné nastupni místo
Nastupni místo je Praha obecně
Nebojte, pak se to zase sjednotí na dvě – Vršovice a Libeň.
A on tam někdo brečí?
Co bude s těmi Malešicemi? Proč státní podnik Česká pošta nepřevede pozemek pod svou částí kolejiště na stát k SŽ, aby stát mohl investovat zcela racionálně do obnovy zabzař v celé stanici Malešice? Místo aby nadále byly poštovní koleje dopravními, budou jen manipulačními se vším voserem v provozu.
No, jenže on by to ten stát tý jedný firmě musel zaplatit. Dnes už to nejde udělat jen tak za korunu. Že by to nemělo využití a chátralo to a bylo potřeba to zachránit se zatím neděje, že by to mělo strategickej význam a bylo to ku prospěchu něčeho taky ne a zaměstnanci co s tím mají ten „voser“ dostatečnej důvod na vyhazování milionů nejsou.
To asi plete se „státní“ akciovkou České dráhy. Pošta je státní podnik. Statní podnik nemá majetek, hospodaří s majetkem státu.
Státní podnik hospodaří vlastním jménem a na vlastní odpovědnost. Tedy i svěřený majetek se musí převádět s péčí řádného hospodáře, ne jen proto, že se chce.
K úhradě ztráty s. p. může kmenový majetek státního podniku snížit jeho zakladatel.
Vy si pro změnu pletete státní podnik se státní organizací… Státní organizace hospodaří s majetkem státu…
Nemáte pravdu – Česká pošta jakožto státní podnik a SŽ jako státní organizace nemají vlastní majetek, ale hospodaří s majetkem státu, na jehož dispozice se vztahují pravidla podle zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve spojení se zákonem č. 77/1997 Sb., o státním podniku, v jejichž rámci by takovou bezúplatnou operaci šlo samozřejmě provést. To je rozdíl oproti majetkovým přesunům např. mezi ČD, což je akciová společnost a tedy subjekt soukromého práva, a SŽ jako státní organizací, tady by takový postup samozřejmě možný nebyl.
No právě. Takže proč se ten pozemek nepřevede?
Ne.
ZÁKON č. 77/1997 o státním podniku
„§ 2
Základní ustanovení
(1) Podnik je státní organizací a právnickou osobou, jejímž prostřednictvím vykonává stát svá vlastnická práva. Podnik provozuje svým jménem a na vlastní odpovědnost podnikatelskou činnost za účelem plnění významných strategických, hospodářských, společenských, bezpečnostních nebo dalších zájmů státu.
(2) Podnik má právo hospodařit s majetkem státu a nemá vlastní majetek.“
Kmenový majetek může zakladatel zvýšit, nebo snížit. U ČP je zakladatelem MV ČR.
Zazemi? vzdyt ty jejich vlaky jsou hnus. Spinave, neuklizene, RJ je v tomto silene. Proc stat neprevede vsechna depa pod SZDC! vzdyt byly vybudovane pod hlavickou CD tedy za statni penize. Depa by mela patrit vsem a mela by je vlastnit nezavisla organizace. At kazdy hrac ma moznost mit kde vlaky servisovat, umyt apod.
Však si je může nechat servisovat v halách ČD, akorát by za to musel zaplatit…..
Což se traduje, že není v jeho případě tak úplně snadné…
Depa pod SŽ, no to by dopadlo.
Cizák se tady roztahuje se starým německým šrotem, jezdí pod náklady, vyádí prachy ze státu a bere práci českým lidem!
A tak se mu pomstili ucpaným záchodem ve vagoně.
Asi jako v Brně?
Tak zrovna depa mělo být to jediné co mělo při rozdělování Č(S)D Českým drahám jako dopravci zůstat.
A nezůstaly? ONJ, DPOV …
Zůstalo, ale není to „to jediné“.
Zůstaly jim nádražní budovy a pozemky pod nádražíma, zůstala jim u provozní pracoviště, která se pak přeprodávala k SŽ. A asi další věci, můj výčet není úplný.
S důvěrou se obraťte na, mimochodem, tehdejší vedení OSŽ, sklízíme blbosti, co se tehdy všeobecně natropily. Takový pan Dušek zajisté dostal diplom za…..všechno.
Vím, byla to politická záležitost, a nebyla vůle to rozseknout pořádně, pan E. Šíp se v nějakém rozhovoru vyjádřil, že se počítalo, že do roka maximálně do dvou se to zase spojí. Takže se to odfláklo. Na druhou stranu to i jakýsi smysl mělo, ČD měly v pozemkách vložený kapitál pro ručení za své závazky.
Tak holt RJ a LeoExpress šetří na údržbě. Samozřejmě, Váš plán převést depa pod nezávislou organizaci je fajn, ale jsou tu jistá rizika. Pokud tam bude jakákoliv spojitost s nějakým dopravce, bude tento zvýhodněn. A pokud ne, tak buď můžem přijít o nějakou reálnou konkurenci, nebo všechna vozidla můžou vypadat zašle, neb na to pracovníci budou kašlat. Když si údržbu dělá společnost sama, je to její vyzitka, v čemž teda RJ a LEO hodně prohrávají. Arriva se v tomhle snad zlepšila. Ale zdaleka nejlepší údržbu jsem snad v ČR viděl u AŽD. Tam se pomalu bojíte sednout. A zřejmě v… Číst vice »
Vozidla budou vypadat tak, jak je převezme od údržby dopravce (za co si zaplatí a co si zkontroluje).
Nebojte. Až se jednoho dne stane evropská legislativa obsoletní, tak od 1.ledna následujícího roku bude opět jen velká matka dráha.
A vlaky budou čisťounké zvenčí i uvnitř, protože se změní obraty tak, že rychlé obraty budou jen u osobních vlaků, nikoliv u expresů a rychlíků.
No tak hurá, trháme koleje po kterých se jezdí, to je super.:) Ach jo.
Co příště třeba vyvexlovat půlku hlaváku?
Proč se divíte? Jinonická Waltrovka, zábrdovická Zbrojovka či vysočanská ČKD také byly transformovány pro jiné účely.
Takže žádný div, pokud např. Odstavné nádraží Jih ve Vršovicích firmy ČD taktéž bude transformováno na jiný účel, neboť z dosavadní činnosti firmy ČD nebyly a nejsou dividendy, zato závazky Skupiny ČD k začátku letoška dosáhly 107 miliard.
Tak se podívejte jaké dluhy má SNCF a přeci nijaky bankrot jim nikdo neprorokuje …
Do Zbrojovky v Zábrdovicích někdy vedly koleje?
Asi tahle ? https://www.kafelanka.cz/brno/zidenice/vlecka3.php
Aha aha, no já právě o ničem nevěděl, ale vzhledem k významu podniku a blízkosti trati to bylo asi dost pravděpodobné, tak díky za doplnění znalostí 🙂
Axeli, Axeli….už zase? 🙄😉
Toho by měli soudit za šíření poplašné zprávy a ne jedné…
Možná bude zakopaný pes ne v „trháme koleje, po kterých se jezdí“, ale spíš v „prodali jsme pozemky pod kolejemi, po kterých se jezdí“.
Asi za 10%realne ceny a pak chceme po statu další dotace na vyrovnání ztráty.
Prošlo to médií typu 168 hodin, reportéři, na netu jich je nepočítaně
Pointa je v tom, ze CD nepredavaju tie pozemky v baliku, ale postupne- teda strata moze realne narastat
To je logická blbost. Pozemek se prodal v době, kdy přes Smíchov společné nádraží jezdila lokálka do Hostivic asi tak v polovičním rozsahu.
Kdyby se trhalo hned a udělala se z toho pláň typu Karlovy Vary dolní, tak se dnes nedebatuje o tom, že se trhají koleje, po kterých se jezdí …… Jenomže u náš všechno dlouho trvá.
V případě KV Dolní to bylo dobře, v případě Společného strategická chyba.
V době prodeje na těch kolejích rostly kopřivy.
ty rostou i tam kde se´nic neprodává a jezdí zde vlaky každý den
Já myslím, že v tom článku nikdo nebrečí, jen tam i Jančura prostě konstatuje, že teď je to takhle.
Kdepak, Jančurák si umí vybrečet PR z čehokoliv… to by zase hlásal, jak jsou na něho všichni zlí, protože byl přinucen investovat do nového zázemí, a teď se, chudinka malý, musí stěhovat… 😏
U ublíženosti on je mistr světa..,
To byly i koleje pražského semeringu směrem z Hostivice. Ale výluka není, takže asi tam nějaké koleje zůstanou?
8 hlupáků dalo mínus, ale aby někdo odpověděl, to ne…
Bude se jezdit takové ,,Zetko” na Smíchov pak vlak odjede směr Řeporyje a pak hned zpátky okolo silničního mostu kde pražský okruh zpět na Společné nádraží. A pak klasicky na semmering…
Nějak asi takhle pojede :
https://ctrlv.link/JIGZ
Bohužel tam nikdo tu spojovací provizorní kolej nevybudoval a bude se čekat až na celkovou rekonstrukci Smíchova a do té doby úvrať, která prodlouží dobu jízdy o 8 minut.
Taky předělávají Malešice, aby měli kde zbrojit. Spíše se je podivuji, že se likviduje využívané kolejiště a nikomu z příznivců železnice to nevadí.
hlavně historikům by to mělo vadit! a doufám, že jinak Smíchov zůstane v současném stavu (teda bez těch kolejí) dalších 100let. Protože nádraží Smíchov, to má prostě své kouzlo, není vhodné, ba dokonce žádoucí ho moderně předělávat 😉 😀
Bude se rekonstruovat, viz toto:
https://www.spravazeleznic.cz/praha-smichov/rekonstrukce-stanice
Navíc je to součástí panoramatu, každý turista, co přijíždí od západu, to musí vidět. Co to jen natřít a může to dál pěkně fungovat jako doposud?
Také bych byl pro vytvořit Podvyšehradský skanzen.😃
celou trať 171 s báboblokem zachovat ve stávajícím stavu!
Divím se, že ještě nevznikla nějaká iniciativa jako u mostu na stanici navazujícím. Když už tam dělali odpůrci řetěz mohli se přesunout a „omotat“ ho i kolem Smíchovského nádraží. Je to přeci krásná památka dokreslující atmosféru Smíchova. I ty bezdomovce bych doporučil zachovat 😁😁😁
Zachovat, ale s kvalifikací. Odborná zkouška B-1…samostatný bezdomovec, F-2…flašinetář specialista, S-2, S-3…vrchní skořápkář, sekční skořápkář. Předpis pro obsluhu mechanického flašinetu s obrubníkem. Dráha není holubník!
Hmm…a poslat je pak do některého Anatomického ústavu do vitríny…
nechte být,ještě by se toho mohli „chytit“,ve státě,kde je možné zablokovat už vydané povolení k výstavbě dálnice cárem prázdného papíru…
Ne. Ještě v tomto století bude současně s navazujícími úseky upraveno tak, že v místě nynějšího 3.nástupiště bude budova velikosti veřejných záchodů na plzeňském náměstí, v místě dnešní budovy velká tramvajová smyčka, a 2 dopravní koleje v místě kolejí nyní vytrhaných. 😀
Když to komplikuje život soukromým dopravcům, tak jim to nevadí.
Jak dlouho že čekal na stavební povolení?
Vadí.
Ale z dopravního hlediska je stejně vhodné přivést tra´t od Hostivic přímo do kolejiště Smíchova, aby byly pohodlnější přestupy. Nevím, jak si pamatujete, ale třeva ty schody ze společnýho na lávku byly postaveny cca před 15 lety, do té doby tam byl přístup pro cestující celkově na houby.
To zapojení do Smíchova (bez těch úvratí) mělo udělat dřív než se to zrušilo. Tenhle současný postup je špatně.
Tak smutné to je, ale zas si uvědomme, že tohle nádraží nějakou modernizaci potřebuje, a třeba odbočka ke Knížecí, když tu není ČKD, moc smysl nemá. A pochybuju, že by OC Smíchov chtěli mít vlečku.
Jedna ze strategických chyb 90.let. Dneska je ale už vymalováno.