Na Slovensku prorazili třetí nejdelší tunel. Zrychlí cestu pod Tatry

Prorážka tunelu Čebrať. Foto: OHLA ŽSProrážka tunelu Čebrať. Foto: OHLA ŽS

Stavba nabrala velké zpoždění, tunel se musel kvůli podloží výrazně prodloužit.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alex

Myslím, že po přečtení této diskuze je na čase si přiznat, že Slovensko i Česko jsou na tom s výstavbou dopravní infrastruktury tak neskutečně bídně, že snad ani nemá smyl porovnávat, kdo je ve větší prdeli 🙂

Miloš

Sa mi tu pacia komentare ako to je na Slovensku s dialnicami hrozne, asi hlavne od ludi co na Slovensku nikdy neboli. Co sa tyka vystavby dialnic za poslednych 20 rokov, pri prepocte na pocet obyvatelov sme na tom velmi podobne, ak nie je Slovensko na tom trosku lepsie! Zeleznice to je uz ina pesnicka, tam je to unas ozaj katastrofa.

leonid podstanický

špatná čeština

leonid podstanický

pod Šumavu

Pavel

Zrychlí cestu pod Tatry … přesněji řečeno zrychlí cestu k Tatrám pod Chočskými vrchy.

David

Budou v tom tunelu taky jezdit 80 jako u nas a nebo si na Slovensku troufnou na vic?

PetrN

na Slovensku se v dálničních tunelech může 100, tak jak je běžné i třeba v Rakousku. U nás to už je rovněž legislativně možné a nové tunely by měly být projektované rovněž na 100km/h (třeba dlouhý Dětřichovský tunel a jiné)

lukas

Tohle debaty vždy miluji. 100 v tunelu je alfa Omega, přitom v Německu v polovině je 80 a klid ..

Diesel

U sousedů je to hodně ovlivněno terénem, kromě kusů kolem Dunaje je celá země samy kopec, narozdíl od nás. I když i u nás si docela zanorkuji na budoucí D3 tak jsem zvědavý jak tam se povede.Zatim Pohůrka žádná sláva.

roman

Na Slovensku je to ovlivněné hlavně nekvalitní přípravou a nevyřešeným financováním výstavby dálnic.

Diesel

Jako že my jsme přímo vzor v připravenosti staveb a naše zákonodárství je podpora sama pro připravováni staveb?

roman

Jestli to budeme srovnávat se Slovenskem tam jsme na tom mnohem lépe.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Druhý nejdelší tunel na Slovensku.

PetrN

pokud se počítá nejakou dobu již proražené Višňové, tak opravdu třetí… sice není v provozu ale tunel to je 😀

Vojta

no s tunelem Višňové je až 4., protože je tam ještě Čremošnianský tunel …neb v té větě není ani slovo o tom, že jde o silniční tunely. Ale tam se píše, že bude třetí, což v době dokončení nejspíše bude – předpokládám, že bude otevřen dříve než Višňanské.

roman

Později, v tunelu Višňové je už prakticky hotové ostění a pokládají se konstrukční vrstvy vozovky.

Vojta

…tak v tom případě bude 4.

PetrN

to je sice pěkné, ale tunel Višňové bude uveden do provozu nejdříve na konci roku 2024, spíše až v průběhu 2025.. Nedávno proběhla informace v mediích o dalším posunu..

Jeník

Dávám „palec nahoru“ za pravidelné přidávání odkazů na mapu. Díky! 👍

Fikusek

Fotka č.4. Chčijeme vám na to.

Petr

Jel jsem z ČR do Liptovského Hrádku před asi 5 lety a znovu asi před třemi. Šokovalo mě, jak stavba za dva roky pokročila. A právě Ružomberok a Žilina byly nejhorší na projetí, strašně zdlouhavé, i když moc pěkná města. Něco se ztratí – průjezd krajinou, vysokánské kopce z každé strany silnice, podél Váhu, třeba u Strečna, je zážitek sám o sobě, ale kdo jezdí častěji, dálnici určitě ocení. A lidé v těchto městech si oddechnou, ty proudy aut každý den musí být ubíjející. Teď koukám na mapu a pod Žilinou je opět zprovozněný dlouhý kus dálnice. Tu rychlost stavby… Číst vice »

Lkprak

„U nás se desítky let stavba dálnic téměř zastavila…“
Prosím?

PetrH

Asi myslí období 1942-1967 🙂

Pavel

Nezavidte, rychlost vystaby ciest a dialnic v SR je horsia ako v CR.

Pripravene useky na stavbu takmer nie su, tento usek mal byt hotovy v 2017. Usek popod strecno mal byt v roku 2019 a predpoklada sa ze najskor bude v 2024.

Taktiez neprejde argument o horsiom terene. Nestavaju sa aj useky ktore su na rovine a tie ktore sa stavaju meskaju, napr. R2 okolo Lovinobane viac ako rok.

Samotna kapitola su cesty 1. triedy. Zatial co sa v CR pokracuje s stavbou obchvatov, mimourovnovych krizovatiek atd. v SR sa na cestach 1. triedy nic take nedeje.

Petr

Nevím, na Slovensku je mnohem složitější terén. Tady když je o trochu složitější terén (Napajedla-Babice, Slušovice-hranice, Moravský Písek-Rohatec), tak se úsek dálnice prostě vynechá bez informace, kdy by se mohl v budoucnu dodělat). A když už začnou opravovat silnici první třídy, tak z toho vznikne paskvil, který na 2 roky zablokuje hlavní tah bez vhodné objízdné trasy (Kunovice – cyklostezka na každé straně silnice, která končí křižovatkou, přitom o 100m vede další až do Strážnice, která končí na břehu řeky, zúžení jízdních pruhů, takže sanitka neprojede, není kam uhnout, divně pokroucená křižovatka, takže dlouhý kamion stojí při odbočování do průmyslové… Číst vice »

roman

Na Slovensku jsou špatně připravené projekty dálnic a není vyřešené financování. D3 dokončení nejdřív kolem roku 2030 a to už dnes tam jezdí 30 000 aut denně. Chybějící křižovatka D1/D4 Chybějící druhý tubus tunelu Branisko. Nekonečná výstavba tunelu Višňové a spousta dalších dlouhodobě neřešených problému.

Horizon

Na D3 chýba jeden naozaj potrebný úsek. od žiliny po Kysucké nové mesto. Tu je problém, že štát staval hlúposti.

D1 Branisko by bolo ok, kebyže je stavba zrealizovaná na 100% kvalitne. To však bohužiaľ nie je. Ak sa postaví druhá rúra, tá súčasná sa bude musieť zavrieť a opraviť…

Križovatka D1xD4 je hanba a krásna ukážka toho, ako naši zlodeji fungujú.
Keď ide o zlodejinu, nie je problém s ničím.
Keď o dôležitú stavbu, zrazu nič nejde a všade sú prekážky.

roman

Chybí usek od Žiliny až po Krásno nad Kysucou. Prakticky až po Čadcu, protože je postavený jenom v polovičním profilu. A pak chybí navazující usek k české hranici, který se ani nepřipravuje. Brzy se situace ještě víc zhorší Polsko dokončuje S1 a my dokončujeme I/68 a D48.

Ottis

Manželka je Slovenka a tak pravidelně jezdíme navštěvovat rodinu do Liptovského Mikuláše. Už dnes mířím raději z Olomouce na Mosty u Jablůnkova, Čadcu, Krásno nad Kysucou a pak to střihnu přes Bytricu, Terchovou a Dolný Kubín (x přes Bečvy, Bytču, Žilinu, Ružomberok). Příjemná cesta, nikde se nestojí. Sice na kilometry delší, ale stačí jeden jediný „zásek“ na klasické trase a už se mi to vyplatí. Teď už to ani neriskuju (protože Žilina stojí v 95 % a Střečno v 90 %) a jezdím prímarně tama.

roman

Znám tu trasu a občas ji používám. Bohužel kvůli nedokončeným dálnicím obce, které jsou po trase sužuje nadměrná doprava.

Martin

Do Jasné jezdím na dovolenou, letos dvakrát, a využívám Starý Hrozenkov. A kolem Žiliny už jezdím po tom dálničním obchvatu D1 a sjedu do sídliště na ten starý jejich okruh. Za chvíli jsem ze Žiliny venku. Za to Rožumberok, to je peklo. Letos mě navigace vyhnala přes nějaké vesnice za papírnama a ušetřil jsem si hodinu stání v koloně… už aby to bylo hotové. Co jsem slyšel, tak spěchají, protože jim končí platnost dotace od EU.

aaaaa

Navigacia vas vyhnala na liptovsku teplu, liskovu a cez likavku naspet do Ruzomberka alebo opacne. Dakedy tu obchadzku poznali miestny a taky co chodili pravidelne cez Ruzomberok. No, vdaka inteligentnym navigaciam ta cesta zacina byt zasekana na vianoce, velku noc. Mam rodicov v Liptovskom Mikulasi a pravidelne tam chodim smerom od Ziliny.

Georg

to vas maji obeslat do schranky, nebo jak si predstavujete to „bez informace“? dalnice d55 ma web a na nem samozrejme informace o jednotlivych stavbach snadno najde kazdy s iq vyssim nez dnesni datum… 🙄
https://dalniced55.cz/

Horizon

Boli by sme ďalej, ak by to u nás neriadili idioti, šmejdi a zlodeji.
Na terén sa bohužiaľ nedá neustále vyhovárať.

Georg

nebojte se, v cr je taky jedno „visnove“ (i kdyz nad zemi) ale nastesti se po nem uz jezdi… teda aspon zatim 🙂

MareK

první bude D35, pak D55 a nakonec slovenská D1 (tedy v plném rozsahu = až na ukrajinskou hranici) 😉

roman

Není co zavidět, výstavba dálnic na Slovensku je jedna obrovská katastrofa.

leonid podstanický

hlavně zbytečné protihlukové bariery

Georg

zase nejaky strejc z prdelakova jednou jel do liptovskeho hradku a vysledkem je komplexni geopoliticka stat oslavujici nekompletni dalnici plnou prusvihu a slendrianu…

Jiří Kocurek

Tak nějak. Sice tu v ČR máme nejen onen kruháč u Olomouce, ale to je nic proti slovenské D4 https://zdopravy.cz/slovenske-fiasko-s-dalnici-d4-a-obchvatem-bratislavy-klicova-krizovatka-bude-chybet-roky-93252/

Fakt jim to nezávidím, takovéhle průsery. Na železnici je to tam podobné, bohužel.

Jiří Kocurek

„U nás se desítky let stavba dálnic téměř zastavila, “

Kde a kdy? Naposledy možná po válce, kdy to bylo více než 15 let aby se dalo mluvit o desítkách.

https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_v_%C4%8Cesku#Rychlost_v%C3%BDstavby

Nebo jen nadáváte, abyste nadávat mohl, bez ohledu na skutečnost?

Karl vB.

Pokud chcete, můžete i závidět – „proti gustu žádný dišputát“. Pokud si ovšem přečte váš adorační příspěvek někdo z Bratislavy a okolí, možná se vám jen soucitně pousměje.
Chcete-li vědět třeba proč, klikněte si prosím zde:
https://zdopravy.cz/dalnicni-fiasko-u-bratislavy-ma-ukoncit-polsky-budimex-130192/

zdenek

A tak Slovenské jsou poměrně náročné. Po těch, kterých jsem jel, poměrně kvalitní, kvalitní povrch. Mnoho estakád.
Proti takové D47. My tak dlouhé tunely obvykle nestavíme. Naštěstí.

Rychloběžka

Hotový tento tunel asi nebude v roce 2014. 😉 Určitě je myšleno v roce 2024. 😀

Pavel

Len pre info, tunel prerazili uz 6.11. . Dnes to bolo divadielko pre verejnost s ministrom.

Kazdopadne robit divadlo s live streamom pre prerazenie tunelu na useku ktory sa aktualne uz stavia 10 rokov a mal byt hotovy v roku 2017 hovori za vsetko …

Honza

Však ona kvalita live streamu docela odpovídala celkovému stavu projektu 😀