lot
Dopravci Železnice

Na příměstské trati z Vraného do Dobříše začíná dlouhá výluka, linku S88 nahradí autobusy

Stanice Vrané nad Vltavou. Foto: Ropid
Stanice Vrané nad Vltavou. Foto: Ropid
Dva a půl měsíce nahradí vlaky mezi Dobříší a Vraném nad Vltavou autobusy.

Správa železnic začíná od zítřejšího dne s velkou výlukou na trati 210 mezi Vraném nad Vltavou a Dobříší. Vlaky příměstské linky S88 nahradí až do 14. října v tomto úseku autobusy. Omezení pokračuje mezi pražským hlavním nádraží a Vraným, to skončí 19. srpna.

O výluce informoval Ropid na svých sociálních sítích a České dráhy na stránkách o mimořádnostech. Přestup mezi vlaky a autobusy náhradní dopravy je zajištěn již ve stanici Praha-Zbraslav.

Kvůli výluce bude platit i tarifní výjimka: cestující jedoucí od Dobříše do zastávky Vrané nad Vltavou (a naopak) nedoplácejí za cestu přes stanici Praha-Zbraslav. Cestující jedoucí od Čerčan do zastávek ve směru Dobříš (a naopak) nedoplácejí za cestu přes stanici Praha-Zbraslav.

Výluka mezi hlavním nádraží a Vraném nad Vltavou skončí 19. srpna, běží už od poloviny července. Detaily k ní jsou na stránkách ČD mimořádnosti. Během výluky mezi Vraným a Dobříší má dojít opravě kolejí a mostu. Kompletní výlukový jízdní řád je zde.

Co vše se bude na trati opravovat (Dobříš – km 0)

– souvislá výměna štěrkového lože v km 12,411 – 13,000 a v km 16,692 – 18,270;
– oprava nástupiště u 1. koleje Malá Hraštice;
– oprava přejezdu v km 10,822 (P5749);
– výměna vadných kolejnic;
– výměna vadných pražců a upevňovadel;
– oprava BK;
– oprava GPK;
– oprava odvodnění;
– oprava propustku v km 22,110 – sanace nosné konstrukce a spodní stavby, obnova systému vodotěsné izolace, zřízení nových říms včetně nového zábradlí;
– propustek km 26,039 – sanace nosné konstrukce a spodní stavby, obnova systému vodotěsné izolace, zřízení nových říms včetně nového zábradlí;
– most km 19,857 – sanace nosné konstrukce a spodní stavby, obnova systému vodotěsné izolace, zřízení nových říms včetně nového zábradlí, zajištění a oprava jámy pod mostem;
– most v km 23,038 NK – oprava mostu vložením nové OK s průběžným ŠL (ocelová konstrukce se stlačenou stavební výškou, mostovka z plechu) na upravenou spodní stavbu (nové železobetonové dříky opěr včetně nových prefabrikovaných úložných prahů a křídel), zřízení nového SVI objektu;
– most v km 29,319 – oprava mostu v 1. poli vložením nové OK na upravenou spodní stavbu, ve 2. – 5. poli oprava mostu – výměna poškozených prvků, kompletní výměna mostnic a žel. svršku, kompletní obnova protikorozní ochrany ocelové konstrukce objektu.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Proboha, pokolikáte už? To se nedalo udělat naráz při těch dlouhých výlukách v posledních letech?

Martin

Když už je tam výluka, chtělo by to něco udělat s cyklisty hojně využívaným mostem u Měchenic. Už se na něm letos pracovalo/pracuje (neznám aktuální stav) a chodník by určitě unesl. Třeba jako železniční most u Černošic. A místo je i mezi tratí a silnicí 102 pro bezpečné napojení. Takhle existuje jediná legální cesta na kole až na Zbraslav a po mostě Závodu míru na druhou stranu a cyklostezku.

Ondřej

Most pro cyklisty ale pochopitelně nebude financovat dráha že?

Emanuela

Vidím, že článek obsahuje mnoho zkratek, které nejsou vysvětleny.

Luděk S.

Vidím slušný potenciál! Potenciál investovat.

XXXD

Ano potenciál vyhodit prachy, jak už to nejen v resortu dopravy dobrým zvykem.

Svojšín

Regionovy z Dobříše by se hodily na Rakovník – Jesenice – Blatno.
Přece jen je to o trochu kulturnější vozidlo, lidi jej vnímají „jako něco lepšího“
a do Jesenice aspol má vlak opravdu smysl i pro místní obyvatelstvo.

Václav

Takovéto historické tratě by se měly při každé příležitosti aspoň po kouskách modernizovat. SŽDC má mít připravený plán pro tyto situace.

Luděk S.

Nevím jestli modernizovat. Každopádně utopit v takových tratích miliardy, to samozřejmě umíme.
Easy money!

Frantisek

Ke skloňování Vraného: https://www.kurzy.cz/obec/vrane-nad-vltavou.

Bob

A pro ty, kdo jsou schopni abstraktního uvažování zhruba na úrovni 5. třídy ZŠ, stačí poukázat na vzory přídavných jmen. Abychom pak nepsali: „Mezi mladém a jarňém letěle motýle.“

Svojšín

Bob: Ale motýle mít rádo řepke a hnízdo, kde žít největší Čápo

Jerry

Když už se dělá taková výluka ,tak se má zvýšit traťová rychlost.

XXXD

Vy jste ale vtipálek, svět není tak jednoduchý, jak si asi představujete.

Jerry

Ale je..prý vtipálek..

Prag

Stačí asi ty kolenice trošku pošoupnout 😀

Tomáš

Kéž by autobusy nahradily i linku S7 🙂

Svojsin

V případě Mnisek- Dobříš by bylo mnohem prinosnejsi nechat bus, pro cestující i objednatele…

svojsin

Třeba se tu dozvím i nějaký důvod, proč dalo tolik lidí mínus?
Docela by mě to zajímalo, nějaký důvod, proč je lepší nechat vlak do Dobříše jezdit.

XXXD

Asi tu bylo hodně šotoušů nebo si alespoň jeden dal práci.

Leinad

Nevidím důvod rušit v té oblasti bus ani vlak.

Gale

Prosím, vysvětlete tedy prostým venkovanům přínos vlaku, který zastavuje přinejlepším na okraji obce, nejvýznamnější obec cestou (Nový Knín) míjí úplně a jízdní dobu má shodnou s autobusem (488/361), který navíc ve Mníšku i v Dobříši jede až na náměstí..

Ondřej

Jakože pojedu z Vraného vlakem jen do Mníšku a pak poběžím dolů do města na bus do Dobříše? byl jste tam někdy?

jan

Takže to zaslepí, místo toho aby to jednou celé vyškubali.. A položili znova.