Na popradském letišti se opět mění vedení, zaměstnanci zůstávají ve stávkové pohotovosti
Dnes již bývalé vedení považuje své odvolání za neopodstatněné, letiště dokázalo stabilizovat a přinést výsledky.
Akcionáři Letiště Poprad-Tatry odvolali v pátek 29. září předsedu představenstva i předsedu dozorčí rady společnosti. Prostřednictvím agentury TASR o tom informoval komunikační odbor Ministerstva dopravy SR, které je hlavním akcionářem letiště. Zaměstnanci s rozhodnutím nesouhlasí a zůstávají ve stávkové pohotovosti. Za dnes již bývalým vedení, které považuje odvolání za neopodstatněné, stojí. O dalších krocích hodlají informovat.
Výkonného ředitele a současně předsedu představenstva Martina Rakovského nahrazuje ve funkci Ján Pitoňák. Odvolaného předsedu dozorčí rady Mariána Majtána zase Jozef Beňo. Za důvod personálních změn byla označena nespokojenost s výkonem obou odvolaných. Na provoz letiště nemají mít změny žádný vliv, stejně jako na jeho zaměstnance a jejich mzdy či pracovní podmínky. Jediným cílem má být údajně zlepšit výkonnost letiště a maximalizovat jeho ziskovost.
Podle Rakovského ministerstvo odvolání nijak nezdůvodnilo. Výsledky svého týmu označil jako nejlepší za poslední roky. Věří, že nástupci dokončí všechny jejich rozpracované záměry. Jak sám uvedl, letiště přebíral v katastrofickém stavu. Při jeho příchodu bylo na účtu letiště minus 800 tisíc eur, teď je v plusu 890 tisíc eur.
Dynamický rok plný zvratů
Akcionáři údajně nedostali vyúčtování, k čemu bylo použito 1,2 milionu eur, o které v lednu navýšili základní jmění letiště. Rakovský tvrzení, že by měli nějaké vyúčtování někomu dát, popřel, neboť prý dávali pravidelně analýzy svých výsledků.
Martin Rakovský vystřídal přibližně před rokem ve funkci Petra Dujavu. Na přístup tehdejšího šéfa si ve velkém stěžovali zaměstnanci. Vyústilo to až v podání hromadných výpovědí. Proces odvolání navíc provázely zdlouhavé a nevídané komplikace.
Rakovský nastavil cíle letiště zachránit a rozlétat. Situace byla tak špatná, že na přelomu Vánoc a Nového roku bylo přibližně dva dny od vyhlášení konkurzu. Nyní má za sebou, minimálně co se nárůstu provozu týče, nejúspěšnější měsíce v historii. Získalo nejen nové partnery a charterové destinace pro sezónu 2024, ale především nového dopravce, nízkonákladovou leteckou společnost Ryanair. Aerolinka spojí od listopadu Tatry dvakrát týdně s londýnským letištěm Stansted.