egoe-plus
Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Na ostravském hlavním nádraží začne zkušební provoz vyměněných eskalátorů

Nové eskalátory - Ostrava hl.n. Pramen: Správa železnic
Nové eskalátory - Ostrava hl.n. Pramen: Správa železnic

Správa železnic zahájí na konci dubna zkušební provoz čtveřice vyměněných eskalátorů na ostravském hlavním nádraží. Pohyblivé schody umožní pohodlnější přístup z odbavovací haly do nadchodu, který spojuje jednotlivá nástupiště ve stanici. Práce probíhaly od loňského srpna, celková výše nákladů dosahuje téměř 22 milionů korun. Nové eskalátory doplní výtahy, které byly v odbavovací hale hlavního nádraží vybudovány v roce 2017.

Pohodlný přístup cestujících od pokladen do druhého nadzemního podlaží dosud zajišťoval pouze jeden eskalátor, který byl z obou stran obklopen pevnými schodišti. V rámci prací nejprve došlo k demontáži původního eskalátoru a vestaveb pod ním a pod schody. Následovalo odbourání pravého schodiště, vybourání části stropu, několika příček a také stropu suterénu. Poté mohla být vybudována dvojice eskalátorů, kterou doplňuje jedno schodiště.

Řezání a bourání železobetonových konstrukcí, probíhalo v nočních hodinách o sobotách a nedělích.

Eskalátory o šířce 1 metr umožní obousměrný provoz mezi prvním a druhým nadzemním podlažím. Na ně naváže další dvojice pohyblivých schodů o šířce 80 centimetrů, které nahradily dosavadní schodiště. Cestující se po nich dostanou do třetího nadzemního podlaží, které se nachází v úrovni staničního nadchodu.

Zhotovitelem prací, které začaly v loňském srpnu, byla společnost OHL ŽS.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Koloušek

Hlavní nádraží můžou udělat třeba zlaté, ale stačí vylézt ven do toho ghetta, kde se bojíte i šlápnout na zem a bude to stále ostuda na ntou.

PetrM

zkušební provoz eskalátorů… co na tom chcou zkoušet? fakt už je ostrava ve 21. století?

Radovan Komínek

V roce 2011 začaly projekční práce na uzlu Ostrava s tím, že v roce 2014 bude začátek stavebních prací. V roce 2017 byl konec stavebních prací v uzlu Ostrava plánován na rok 2028, dnes je to rok 2035. Ještě si někdo z Vás myslí, že spojení Ministerstvo dopravy ČR a Správa železnic je schopno za našeho života postavit nějaký úsek vysokorychlostní trati? Za každého mluví výsledky, nikoliv řeči a plány.

Dan

Přesně tak. Proč vůbec ty termíny říkají? Zakládá se vůbec nějaký termín na realistickém a logickém úsudku, nebo ti lidi to pálí od boku, když mají někam do nějaké kolonky vyplnit políčko „termín“? Stejně všichni vědí, že k těm termínům je obvykle potřeba pár let přičíst, občas to rovnou vynásobit x2 nebo x3, tak proč s veřejností pořád hrají tu hru na to, že „už brzy by se mohlo začít stavět“, když investor i veřejnost dobře vědí, že to tak nebude. Nemluvím teď o VRT, ale obecně o infrastruktuře v téhle zemi. Osobně už třeba termíny v článcích ani nečtu.… Číst vice »

David

Tak tomu říkám zpráva měsíce… Nespletl jsem si datum asi tak o století?

Pitrys

Píše nových, myslí vyměněných…

xyz

Ne tak docela. Dosud tam byly eskalátory jen pro směr jízdy nahoru.
Nově tam (resp. aspoň v odbavovací hale, nikoliv pro přístup k jednotlivým nástupištím) konečně budou eskalátory i pro směr jízdy dolů.

fťyp

Hromadili se jim nahoře horníci, co? 😉

Ic540

Zdravím.
Netroufám si tipnout kolik takových článků ještě vyjde než bude Hlavní a okolí hotovo.
Kvůli VRT nové první nástupiště. Je na něj rezerva.
Zvýšení Frýdlantských nástupišť na 550 a podchody z nich do před nádraží…?
Nebo se bude stále obíhat po té opičí dráze jak se tomu přezdívá…
V okolí má vzniknout muzeum dopravy a obslužné komunikace…
No to jsem zvědav…