Na Osoblažce budou přes léto jen nostalgické vlaky. ČD nemá lokomotivy
Úzkorozchodná trať Třemešná - Osoblaha. Autor: JanSuchy – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4658006
Modernizace jedné lokomotivy nabrala zpoždění, druhá musí na údržbu.
Chtělo by to kontakty na chovatele statných koní…
Správce řady na GŘ okamžitě vyrazit!
Jakože každá řada vozidel má v okleštěném aparátu odboru kolejových vozidel svého správce …. ? Kdo vám nakukal tento nesmysl ?
Nejen řada. Každý kus 😆
To je amaterismus nejhrubsiho zrna, na vyletni sezonu si nezajisti lokomotivu a budou to jezdit autobusem, hruza, hruza, hruza…
Nějaký pronájem od JHMD by nemohl být?
Možná brzy výprodej 😂😂
Jak moc věříte v posledních letech JHMD?
Velmi mě mrzí, že máme v civilizované zemi takový kout, úplně odříznutý od světa. Tak nějaké ek. aktivity tam jsou v zemědělství, ale např. studenti středních škol zažívají dojížděcí peklo (rychlost 30 -50 km/h, a přestup v Třemešné na vlak. Naštěstí v Krnově, přestože to není okresní město, je 5 středních škol. Dále už by se ráno nikde nedostali. Kraj dodnes nenalezl řešení. Trať kličkuje, aby pobrala vesnice, které vůbec neleží na nějaké dopravní linii. Jedna možnost bez přestupu by byl navíc přímý školní autobus přes polské Hlubčice, tedy:
Slezské Pavlovice – Osoblaha – Hlubčice – Krnov.
silně pochybuju, že někdo cupitá na kraj Osoblahy na vlak, který jede do Třemešné 50 minut, když z centra jede bus a potřebuje 30 minut
Ještě mne napadlo spásné řešení. Přerozchodovat nesmrtelnou 810. Obecenstvo by se muselo rozsednout na obě strany, aby nedošlo k převržení.
Nebo 810 na podvalník
A kdo- co ho potáhne?
Kolektivní vůle modré armády a všech, co 810 tolik oslavují…
Nebo kýbl nafty pověšený na tyči před tím 810… Asi jako Pešek když jel na oslovi a poháněl ho mrkví přivázanou na klacku před sebou.
Faur? Nikdy se to tak nedělalo tečka. Klasické české nehledá se důvod udělat aby to šlo, ale hledá se milión důvodů proč to nejde.
Jooo, tou dvacítkou bych tam fakt chtěl jet…
Pro zajímavost, teď o tom byla i hezká reportáž na ČT – 16.6 Události, zhruba 30 min. Až bude v archívu koukněte. 😀
A že by za to někoho na GŘ vyrazili? Za to ECM? Asi ne, takový sen a pohádka. A k tomu vzít celou dozorčí radu.
Neuvěřitelná lehkost provozování železnice…a to nejen v podání CD.
Neumim si ani predstavit, jak by tu bylo nablito, kdyby se to same stalo jakemukoli soukromnikovi… U toho spravneho dopravce to ale prece nevadi 🙂
Že teď zdechla XXX krát ariva a zrušila vlaky se nepíše…
Ne, protoze mezitim zdechly jine sukafony a podobne mr*ky od CD ve stejne proporci, ne li vic.
A že ariva si bere jen lukrativní spoje..
Jak si bere lukrativni spoje? Bere si to, co vysoutezili od statu. Pokud vim, nic soukromeho momentalne Arriva neprovozuje, tak fakt nechapu, co tu jedete s lukrativnimi spoji?
Na Rožnov jezdi jen ve špičce a tyto spoje si vybrala. Kvůli arrive udelali ve Stříteži i samovraty
Dnes jsem za Arrivou udělal z Roztok do Podbaby 10 min. Jel asi desîtkou a místo konců svítil třemi bílými. Tak asi tak!
Z toho plyne konkretne co? Ja nedavno nocoval na nadrazi k vuli piruse historickeho „brejlovce“ akciove spolecnosti ceske drahy, narodniho dopravce a ujeti posledniho pripoje, tzn mi to „udelalo“ nejakych 400 minut meho casu. Co tam mate dal?
Konkrétní datum a vlak by nebyl?
Že neznají předpisy a jsou to lopaty.
A vy víte proč jel spoj Arrivy tak jak jel, že to bylo jeho vinou?
Nebylo by něco ve výprodeji v Rakousku? Na Döllnitzbahn byli holt rychlejší a jeden motorák nedávno koupili.
Bohužel stále nic 🙁
Ani nepotřebují pana Boreckého a pana Kolovratníka a bude zakonzervováno. Proč mne na české železnici už nic nepřekvapí?
A četl jste to? Lokomotiva je v opravě, oprava se zdržela.
Představte si, že četl. Nemít žádnou zálohu mi přijde podivné. Co když v zimě nenastartuje? Co neplánovaná oprava? Co neschopnost na trati, stála by tam do soudného dne, nebo by ji stáhl koňský potah? Čiší mi z toho naprostý amatérismus, nebo záměr!
Tak asi blbě. Záloha se právě připravuje a to je ta oprava, která se zdržela.
Jak znám ČD, tak mají na opravu neprůstřelnou smlouvu a opravce uhradí veškeré ztráty, vícenáklady i penále.
No, proč jen nepomůžou borisovi, že by si od něj jeden ks koupili
Stačil by pronájem. Jinak se obávám, že přeprava na kamionu tam a zpět včetně náklady a vykládky by byla dražší než měsíční pronájem.
To určitě byla, ale tohle je ostuda ják bejk.
Prostě úzká je důležitá hlavně v létě, jinak už moc smyslu nedává…a nemít v tu dobu vozidla…no…jako…megaostuda
Taková hašišbedna na Osoblažce, to by byla opravdu turistická atrakce :-).
Zrovna ode dneška?
Nemůže za to tohle https://www.ducr.cz/cs/aktuality/1164-od-16-6-2022-je-povinna-certifikace-vsech-subjektu-ecm?
Další hřebíček do rakve v boji dráhy se silnicí. Auta žádné povinné kontroly a opravy po X kilometrech nemají. Sice musí občas na technickou, ale tam se zjišťuje jestli vozidlo není nebezpečný vrak, a nikoli jestli nebyl překročen proběh do vyvazovací opravy motoru.
Žádný hřebíček, tohle opatření mělo naopak přispět k tomu, aby po kolejích nejezdily vraky, tudíž by byla železnice spolehlivější a tím i atraktivnější. Jak se k tomu který dopravce postavil je druhá věc. Vědělo se o tom dost dlouho, deset let minimálně.
A jezdily po kolejích vraky ohrožující zdraví a bezpečnost? Na silnici takových vraků je mnohem více, všichni to vědí, ale řešit se to nechce.
Protože vyvazovací oprava motoru se nemusí dělat každých 20.000 km, jen se mění olej. A kdyby to mělo být v zákoně, jak by si kdejaký etatista přál, tak se z toho podělají uplně všichni vč. dráhy. Ta se totiž bez silniční dopravy neobejde, viz NAD.
a jinak ten boj dráhy se silnicí si bojuje dráha sama. Sama si ho vymyslela, a v touze vyhrát si stanovuje nereálné cíle, což jí brání soustředit se na cíle rálné.
A to je jen a pouze problém dráhy samotné, za tohle nemůžou ani řidiči, ani metalisti, ani japonci, ani židé, ani američani. A nepomůže domnělého viníka zlikvidovat, protože je to viník domělý, nikoliv viník skutečný.
Že se musí dělat údržba je hřebíček do rakve? Ne to je naopak normální a naprosto žádoucí. Neumím si představit, že by třeba v letectví někdo nedělal pravidelnou certifikovanou údržbu, ale prostě čekal „až to bude fakt nutný“.
Místo autobusu pravidelný parní provoz !
No, to mne také napadlo. Ale pak jsem si přečetl odkaz od xyz, že se historická vozidla nesmějí používat v normálním provozu.
Na samém severu Čech, mezi Žitavou a Ojbínem, to jde …
Ale ta vozidla zřejmě nebudou vedene jeko muzejní, nebo historická. Přečtěte si ten odkaz.
Asi byste také nemohl provozovat pravidelnou dopravu s autobusem RTO na veteránských papírech.
A je fajn, že máme Žitavu a Oybin v Čechách.😁
A v čem je priblem , to nemuže certifikaci získat parní stroj ?
„Historické vozidlo pak ale nesmí být používáno k jiným účelům, než je uspokojování kulturních nebo volnočasových potřeb.“
Takže podmínkou přepravy pak bude batoh se svačinou nebo lístek do divadla? Tohle je úplně gumová formulace. Osoblažka stejně běžné obslužnosti téměř neslouží – mizerný počet spojů a dlouhé jízdní doby.
Do švestek!
Bravo, na letní sezónu to odstavíme.
Tak očekávám, že objednatel bude po ČD chtít pokuty v plném rozsahu co mu smlouva umožňuje.
To ten provoz můžou rovnou zaříznout.
Jhmd je rádo, že vyjezdí sezónu, natož aby půjčovalo tučka.
Tohle je důsledek hospodaření ČD, kdy 916, 917 jsou neprovozni jako pomníky a 914 poslali na opravu až dlouhé měsíce potom co dojezdila.
914 byla na opravě 2020
Pěkně zaříznou hlavní sezónu. To mají na kraji určitě radost, jakým spolehlivým partnerem ČD jsou.
To se to ví ode dneška od rána, nebo co? Vážně by nesehnali něco na pronájem? (JHMD, SZD, ČHŽ)
JHMD je rádo, že ještě je, SZD by stíhalo jízdní doby leda s párou, ČHŽ nemá nic, co by mohlo vlastní silou jezdit na síti SŽCZ.
Ono by s tím Faurem šlo vyjezdit současný počet spojů včetně přípojů, jen by se musel upravit jízdní řád.
No jízdní doba prakticky dvojnásobná, to je fakt super nápad…
A nebylo by lepší, kdyby požádali o pomoc Slezsé zemské dráhy? Jestli se nepletu, mají k dispozici i motorovou loku. Za ní by se dal zapřáhnout klasický vlek…Pro cestující určitě lepší, než si zase zvykat na NAD
Heslo: Sektorový zadavatel
Nešlo by to pro tento případ konkrétněji popsat? Děkuji.
Faur je pomalý…
Faur je sice pomalý, ale při tom jízdním řádu by se dal udělat nějaký výlukový jízdní řád. Obraty jsou tam neskutečně dlouhé, takže prostor pro to dojet déle a vyjet dříve jsou. Stejně s tím nikdo kromě turistů nejezdí, takže je to jedno…
Ten Faur má i na místní poměry malou Vmax. Tuším jen 30 km/h. Zda je to nepřekonatelný problém, nedokážu posoudit.
JHMD by nepůjčilo?
JHMD samo nemá…
ten polskej traktor je neprovozní? Na osoblažku by stačil bohatě.
Ten polský Faur je tuším prodaný. Myslím, že na ČHŽ.
ČHŽ má Faura od roku 2003, T48.001 z JHMD je pár let v Jekatěrinburgu.