Na Osoblažce budou přes léto jen nostalgické vlaky. ČD nemá lokomotivy

Úzkorozchodná trať Třemešná - Osoblaha. Autor: JanSuchy – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4658006Úzkorozchodná trať Třemešná - Osoblaha. Autor: JanSuchy – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4658006

Modernizace jedné lokomotivy nabrala zpoždění, druhá musí na údržbu.

77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pája

Chtělo by to kontakty na chovatele statných koní…

Kamil Novotný

Správce řady na GŘ okamžitě vyrazit!

XYYY

Jakože každá řada vozidel má v okleštěném aparátu odboru kolejových vozidel svého správce …. ? Kdo vám nakukal tento nesmysl ?

Pája

Nejen řada. Každý kus 😆

Franta Palkoska

To je amaterismus nejhrubsiho zrna, na vyletni sezonu si nezajisti lokomotivu a budou to jezdit autobusem, hruza, hruza, hruza…

Anonym ze severu

Nějaký pronájem od JHMD by nemohl být?

Martin

Možná brzy výprodej 😂😂

Pája

Jak moc věříte v posledních letech JHMD?

Vlastimil Kocurek

Velmi mě mrzí, že máme v civilizované zemi takový kout, úplně odříznutý od světa. Tak nějaké ek. aktivity tam jsou v zemědělství, ale např. studenti středních škol zažívají dojížděcí peklo (rychlost 30 -50 km/h, a přestup v Třemešné na vlak. Naštěstí v Krnově, přestože to není okresní město, je 5 středních škol. Dále už by se ráno nikde nedostali. Kraj dodnes nenalezl řešení. Trať kličkuje, aby pobrala vesnice, které vůbec neleží na nějaké dopravní linii. Jedna možnost bez přestupu by byl navíc přímý školní autobus přes polské Hlubčice, tedy:
Slezské Pavlovice – Osoblaha – Hlubčice – Krnov.

Marek Janík

silně pochybuju, že někdo cupitá na kraj Osoblahy na vlak, který jede do Třemešné 50 minut, když z centra jede bus a potřebuje 30 minut

Vašek

Ještě mne napadlo spásné řešení. Přerozchodovat nesmrtelnou 810. Obecenstvo by se muselo rozsednout na obě strany, aby nedošlo k převržení.

Martin

Nebo 810 na podvalník

Vašek

A kdo- co ho potáhne?

Martin

Kolektivní vůle modré armády a všech, co 810 tolik oslavují…

Martin

Nebo kýbl nafty pověšený na tyči před tím 810… Asi jako Pešek když jel na oslovi a poháněl ho mrkví přivázanou na klacku před sebou.

Jarek

Faur? Nikdy se to tak nedělalo tečka. Klasické české nehledá se důvod udělat aby to šlo, ale hledá se milión důvodů proč to nejde.

Radim Škopec

Jooo, tou dvacítkou bych tam fakt chtěl jet…

Tuzemák

Pro zajímavost, teď o tom byla i hezká reportáž na ČT – 16.6 Události, zhruba 30 min. Až bude v archívu koukněte. 😀

Kamil Novotný

A že by za to někoho na GŘ vyrazili? Za to ECM? Asi ne, takový sen a pohádka. A k tomu vzít celou dozorčí radu.

zdeva

Neuvěřitelná lehkost provozování železnice…a to nejen v podání CD.

PetrN

Neumim si ani predstavit, jak by tu bylo nablito, kdyby se to same stalo jakemukoli soukromnikovi… U toho spravneho dopravce to ale prece nevadi 🙂

Gargy

Že teď zdechla XXX krát ariva a zrušila vlaky se nepíše…

PetrN

Ne, protoze mezitim zdechly jine sukafony a podobne mr*ky od CD ve stejne proporci, ne li vic.

Gargy

A že ariva si bere jen lukrativní spoje..

PetrN

Jak si bere lukrativni spoje? Bere si to, co vysoutezili od statu. Pokud vim, nic soukromeho momentalne Arriva neprovozuje, tak fakt nechapu, co tu jedete s lukrativnimi spoji?

Gargy

Na Rožnov jezdi jen ve špičce a tyto spoje si vybrala. Kvůli arrive udelali ve Stříteži i samovraty

Vašek

Dnes jsem za Arrivou udělal z Roztok do Podbaby 10 min. Jel asi desîtkou a místo konců svítil třemi bílými. Tak asi tak!

PetrN

Z toho plyne konkretne co? Ja nedavno nocoval na nadrazi k vuli piruse historickeho „brejlovce“ akciove spolecnosti ceske drahy, narodniho dopravce a ujeti posledniho pripoje, tzn mi to „udelalo“ nejakych 400 minut meho casu. Co tam mate dal?

Petr K.

Konkrétní datum a vlak by nebyl?

Gargy

Že neznají předpisy a jsou to lopaty.

Flinta19

A vy víte proč jel spoj Arrivy tak jak jel, že to bylo jeho vinou?

Twix

Nebylo by něco ve výprodeji v Rakousku? Na Döllnitzbahn byli holt rychlejší a jeden motorák nedávno koupili.

Radim Škopec

Bohužel stále nic 🙁

Vašek

Ani nepotřebují pana Boreckého a pana Kolovratníka a bude zakonzervováno. Proč mne na české železnici už nic nepřekvapí?

Jiří Kocurek

A četl jste to? Lokomotiva je v opravě, oprava se zdržela.

Vašek

Představte si, že četl. Nemít žádnou zálohu mi přijde podivné. Co když v zimě nenastartuje? Co neplánovaná oprava? Co neschopnost na trati, stála by tam do soudného dne, nebo by ji stáhl koňský potah? Čiší mi z toho naprostý amatérismus, nebo záměr!

Kuba2

Tak asi blbě. Záloha se právě připravuje a to je ta oprava, která se zdržela.

Vašek

Jak znám ČD, tak mají na opravu neprůstřelnou smlouvu a opravce uhradí veškeré ztráty, vícenáklady i penále.

Gwann

No, proč jen nepomůžou borisovi, že by si od něj jeden ks koupili

noerf

Stačil by pronájem. Jinak se obávám, že přeprava na kamionu tam a zpět včetně náklady a vykládky by byla dražší než měsíční pronájem.

Gwann

To určitě byla, ale tohle je ostuda ják bejk.

Prostě úzká je důležitá hlavně v létě, jinak už moc smyslu nedává…a nemít v tu dobu vozidla…no…jako…megaostuda

Pavel Skládaný

Taková hašišbedna na Osoblažce, to by byla opravdu turistická atrakce :-).

Andrej Veliký

Další hřebíček do rakve v boji dráhy se silnicí. Auta žádné povinné kontroly a opravy po X kilometrech nemají. Sice musí občas na technickou, ale tam se zjišťuje jestli vozidlo není nebezpečný vrak, a nikoli jestli nebyl překročen proběh do vyvazovací opravy motoru.

Chleba Nakup

Žádný hřebíček, tohle opatření mělo naopak přispět k tomu, aby po kolejích nejezdily vraky, tudíž by byla železnice spolehlivější a tím i atraktivnější. Jak se k tomu který dopravce postavil je druhá věc. Vědělo se o tom dost dlouho, deset let minimálně.

Geralt

A jezdily po kolejích vraky ohrožující zdraví a bezpečnost? Na silnici takových vraků je mnohem více, všichni to vědí, ale řešit se to nechce.

Jiří Kocurek

Protože vyvazovací oprava motoru se nemusí dělat každých 20.000 km, jen se mění olej. A kdyby to mělo být v zákoně, jak by si kdejaký etatista přál, tak se z toho podělají uplně všichni vč. dráhy. Ta se totiž bez silniční dopravy neobejde, viz NAD.

Jiří Kocurek

a jinak ten boj dráhy se silnicí si bojuje dráha sama. Sama si ho vymyslela, a v touze vyhrát si stanovuje nereálné cíle, což jí brání soustředit se na cíle rálné.

A to je jen a pouze problém dráhy samotné, za tohle nemůžou ani řidiči, ani metalisti, ani japonci, ani židé, ani američani. A nepomůže domnělého viníka zlikvidovat, protože je to viník domělý, nikoliv viník skutečný.

V. K.

Že se musí dělat údržba je hřebíček do rakve? Ne to je naopak normální a naprosto žádoucí. Neumím si představit, že by třeba v letectví někdo nedělal pravidelnou certifikovanou údržbu, ale prostě čekal „až to bude fakt nutný“.

Cestujici 2

Místo autobusu pravidelný parní provoz !

Vašek

No, to mne také napadlo. Ale pak jsem si přečetl odkaz od xyz, že se historická vozidla nesmějí používat v normálním provozu.

Vít Jůza

Na samém severu Čech, mezi Žitavou a Ojbínem, to jde …

Vašek

Ale ta vozidla zřejmě nebudou vedene jeko muzejní, nebo historická. Přečtěte si ten odkaz.
Asi byste také nemohl provozovat pravidelnou dopravu s autobusem RTO na veteránských papírech.

Vašek

A je fajn, že máme Žitavu a Oybin v Čechách.😁

Cestujici 2

A v čem je priblem , to nemuže certifikaci získat parní stroj ?

Kuba2

„Historické vozidlo pak ale nesmí být používáno k jiným účelům, než je uspokojování kulturních nebo volnočasových potřeb.“
Takže podmínkou přepravy pak bude batoh se svačinou nebo lístek do divadla? Tohle je úplně gumová formulace. Osoblažka stejně běžné obslužnosti téměř neslouží – mizerný počet spojů a dlouhé jízdní doby.

ABC

Do švestek!

Dodo

Bravo, na letní sezónu to odstavíme.

Franta Vochcalpádlo

Tak očekávám, že objednatel bude po ČD chtít pokuty v plném rozsahu co mu smlouva umožňuje.

Hodně štěstí

To ten provoz můžou rovnou zaříznout.

Tomtur

Jhmd je rádo, že vyjezdí sezónu, natož aby půjčovalo tučka.
Tohle je důsledek hospodaření ČD, kdy 916, 917 jsou neprovozni jako pomníky a 914 poslali na opravu až dlouhé měsíce potom co dojezdila.

Gargy

914 byla na opravě 2020

Beny

Pěkně zaříznou hlavní sezónu. To mají na kraji určitě radost, jakým spolehlivým partnerem ČD jsou.

To se to ví ode dneška od rána, nebo co? Vážně by nesehnali něco na pronájem? (JHMD, SZD, ČHŽ)

Radim Škopec

JHMD je rádo, že ještě je, SZD by stíhalo jízdní doby leda s párou, ČHŽ nemá nic, co by mohlo vlastní silou jezdit na síti SŽCZ.

Kuba2

Ono by s tím Faurem šlo vyjezdit současný počet spojů včetně přípojů, jen by se musel upravit jízdní řád.

Radim Škopec

No jízdní doba prakticky dvojnásobná, to je fakt super nápad…

fabec

A nebylo by lepší, kdyby požádali o pomoc Slezsé zemské dráhy? Jestli se nepletu, mají k dispozici i motorovou loku. Za ní by se dal zapřáhnout klasický vlek…Pro cestující určitě lepší, než si zase zvykat na NAD

Erik85

Heslo: Sektorový zadavatel

Kubrt

Nešlo by to pro tento případ konkrétněji popsat? Děkuji.

Radim Škopec

Faur je pomalý…

Josef

Faur je sice pomalý, ale při tom jízdním řádu by se dal udělat nějaký výlukový jízdní řád. Obraty jsou tam neskutečně dlouhé, takže prostor pro to dojet déle a vyjet dříve jsou. Stejně s tím nikdo kromě turistů nejezdí, takže je to jedno…

Swariner

Ten Faur má i na místní poměry malou Vmax. Tuším jen 30 km/h. Zda je to nepřekonatelný problém, nedokážu posoudit.

P_V

JHMD by nepůjčilo?

Radim Škopec

JHMD samo nemá…

Vojtěch Suchan

ten polskej traktor je neprovozní? Na osoblažku by stačil bohatě.

Beny

Ten polský Faur je tuším prodaný. Myslím, že na ČHŽ.

Petr

ČHŽ má Faura od roku 2003, T48.001 z JHMD je pár let v Jekatěrinburgu.