Na Moldavu začne pro Ústecký kraj jezdit Railway Capital, nasadí motorové vozy 811 ze Slovenska
Motorový vůz 811.020 společnosti Railway Capital. Foto: Jan Šatava
Podle plánu Ústeckého kraje budou v sezóně jezdit čtyři páry vlaků denně.
Tak to jsem zvědav,jestli to opravdu v červenci otevřou…
Honzo, už byly nějak (myslím úspěšně) vyřešeny problémy s trakčními motory v zejména horských sněhových podmínkách? Na Slovensku s tím, pokud vím, minimálně v počátcích provozu minimálně n tisovecké zubačce nějaké dost velké potíže byly a moldavská trať jí je v mnohém dost podobná …
https://www.severoceskydenik.cz/ustecky-kraj/kozi-draha-jako-dalsi-turisticka-trat-ta-na-moldavu-ma-stopku-pres-oparenske-udoli-dal-nevede.html
Trať na Moldavu je v režimu T a proto standardům vozidlo plně odpovídá.
Představy: „Pusťte na koleje soukromníky, díky konkurenci se všichni budou předhánět kdo má hezčí a novější vlaky.“
REALITA: soukromníci nakoupí vysloužilé šukafony ze Slovenska… 😀
Není problém u dopravců, problém hledejte u objednatelů…
Domnívám se, že je to taková ta česká polívečka obojího… oni kdyby to sem nevozily, ty krámy, tak jim to nemohou nabízet. Mělo by se už konečně ustanovit, že žádné rekonstrukce např. pod rok výroby 1991 (ze zahraničí) a 1986 z (ČR) se již nebudou smět provádět, kromě vozidel historických spolků a pod. společenství, nikoliv pro provozování železniční dopravy v závazku. Za prvé je to neekonomické (vynaložení státu na infrastrukturu a dopravu) a pak nechtěně zůstává naše dopravní obslužnost v zajetí laciných odkoupených šrotů. Např. tímto MV rozhodně nepřiláká ani kraj ani klub kolem pana Šatavy žádný výrazný potenciál cestujících.… Číst vice »
Nasadit na sklonově obtížnou trať vozidlo bez pískovacího zařízení je poměrně odvaz. Elektrický přenos výkonu na obě hnací nápravy dává vozidlu sice lepší adhezní vlastnosti než má původní vozidlo s jednou hnací nápravou, ale když se nápravy dostanou do skluzu a souprava uvázne na stoupání …
811 nemá písečníky? (nevím, ptám se)
810 je má.
No právě …. 810 ano, 811 ne … kdysi jsem si toho všiml v Kraľovanech …..
Pravda je, že 811 je co do nepohodlí asi tak na úrovni Bi(f)x a neotevíratelná okna (když už bez klimy) ausgerechnet tady úplně nepotěší. Trakčně to ale má logiku a s ohledem na vývoj této a dalších lokálek asi buďme rádi za ty dary…
To je dobrá zpráva; přeju panu Šatavovi, ať se i tento záměr podaří. Jenom to barevné řešení se mi nezdá; snad to není definitivnbí verze. Futuristickým vzhledem veřejnost neokouzlily ani ponorky na JHMD. Myslím, že nějaký retro nátěr by těmto šukafonům slušel víc.
Však tohle je nátěr z „výroby“.
A neměli by v archivu páni od Šatavů něco lepšího než tyhle fakt hnusně předělaný pomerančový olezlý 811
To je fakt velmi nepovedená reko ř. 810 – zvlášť ty ještě menší sklápěcí okýnka než byly původní. Je to takokový škaredý skleník ve formě poloshnilého pomeranče. Fakt fuj
Tak to se asi na Moldavu jen tak nevydám.
Níže použité sousloví „důlní design“ mi přijde zcela přiléhavé. Do té doby mi to taky přišlo strašlivě ošklivé, ale vlastně se to do těch Krušných hor hodí. 😀 Takže po správném pojmenování jsem ten budník vzal na milost.
Trakčně jsou na tom ty vozy líp než 810.
A jinak – holt berme co je. Elektrické nízkopodlažní vozidlo by jistě bylo fajn, ale taky by nemuselo být nic.
811 ZSSK je taková rekonstrukce, že jsem po červnovém výletě na Oravský hrad si musel skoro dojít k ušnímu a pak si zalézt na hodinu do sklepa… hrozný hluk motoru a nepříjemné horko.
Nazpátek raději klimatizovaným autobusem do Kraľovan.
Mají se to turisti na co těšit…
No co už, chtěli krajští, mají mít….
Takže tady se už taky zatím nesvezu. Nic proti panu Šatavovi, snaha se cení, ale tohle není vozidlo na příjemný turistický výlet, tohle fakt ne.
Já měl zato, že 811 je slovenská verze 810. Že strojově jsou stejné.
811 je reko na polo-tramvaj, ale u vleků se na Slovensku nepoužívalo 010, ale 011.
811 elektrický přenos výkonu ….
Jsem trochu zmatený, mluví se o doplnění, takže normální osobáky na Moldavu, kde občas jezdí i RegioSharky zůstávají? A tohle je navíc turistická linka, chápu to správně?
Linka T8 má dvě větve. Moldava – Louka u Litvínova – Most/ Ústí n. L. – Děčín.
Dva páry, které jezdí směr Ústí zajistí České dráhy. Spoje (čtyři páry), které jezdí na Most zajistí Rawail Capital.
Díky za info, už tedy chápu 🙂
Jinak oceňuji že se řeší cyklisti, když už se takový provoz dotuje… Zkuste vlakem s kolem do Horní Blatné – bez šance. 5 kol na žraloka a konec, a rozhodně to nikoho od dráhy nebo kraje netrápí…
Potvrzuji. Jsem kolař, který rád využije vlak, ale když zůstanu po několikáté trčet s kolem na perónu, protože se nevejdu, tak příště jedu, ač nerad, autem.
Slovo „ocenit“ má různé významy.
Včetně toho, že ty háky na kola jsou vždy jako 2-4 místa k sezení.
A v případě využití přesto vydělaj víc, než libovolný počet prázdných sedaček…
Tak nejezděte vlakem a jezděte na tom kole. Ještě docela nedávno se s kolem do vlaku skoro nikdo necpal, moc nechápu, co je tohle za novou módu. Holt asi nové časy, no…
Podle této logiky: Proč objednávat vlaky když já jimi nejezdím. Když si všude dojedu na kole, nikoho neomezuju a nikdo na moji cestu nedoplácí. Proč by teda stát z „mého“ měl platit vlak?
Uvedl jsem jen příklad, vlakem jezdím a chápu že stát ho platí právě proto, že je pro každého, i pro cyklistu.
A další věc: Když jedu na cyklodovolenou, přes celou republiku mám být automaticky nucen jet autem?
Nebo proč objednávat Ex3, když tam jede R19 😀
Je to tak. Na kole se má šlapat a ne ho tahat do vlaku.
Nemelte kraviny.pokud vlak umožňuje přepravu kol,tak má cestující možnost a pravo to využít.
Vlak má velmi často problém s tzv. poslední mílí, tedy cestou od startu na výchozí nádraží a od cílového nádraží do skutečného cíle. Kombinace s koly je jedna z možností, jak tento problém velmi elegantně řešit. Kolo zas, pokud nejde o celodenní výlet, ale pro běžnou dopravu, má omezený akční rádius. A pokud jde o výlety, může mít problém s hustotou provozu na výpadovkách z velkých měst. (A akční rádius je v takovém případě sice o dost větší, ale taky není neomezený) To zas velmi elegantně řeší kombinace s vlakem, pokud je možná. Zkrátka jde o dva způsoby dopravy, které… Číst vice »
Kombinace s koly je jedna z možností, jak tento problém velmi elegantně řešit.
Pokud to jsou ovšem jednotky kol na spoj
Vubec ne. Pokud by tomu byly vlaky uzpusobene, muze jich byt radove vic.
Pokud by se u nadrazi stavely dostatecne bezpecne ukladaci boxy nebo hlidane stojany, taky to te kombinaci pomuze aspon na jednom konci (coz muze taky davat smysl, pokud je na tom druhem o dost hustsi MHD nebo treba sdilena kola a podobne).
myslím že uzpůsobovat příměstský elefant na desítky kol bude asi trochu problém
Základní dopravní oblužnost zahrnuje ledacos. Cestu do školy, na úřad, k lékaři, do práce, na nákup…. Vožení cyklistů na kopec, aby si mohli sjet dolů, je tak nějak nad rámec. A to píšu s vědomím, že ne každý autobus bere běžkaře.
Nejde o vození cyklistů na kopec, ale primárně o kombinovaný způsob dopravy. Na nádraží to mám 3 km po silnici, od nádraží k cíli zase 3 km. Rád bych jel na kole na nádraží a z nádraží, abych byl flexibilní. Vlak je poloprázdný, ale jak jedou 2 kočárky, zůstávám na peronu. Jedu tedy nerad autem s pocitem nevyužitého dopravního potenciálu…
Si kup 2 kola, na začátek a na konec
A kolik jich máš ty? 😉
Třeba v Nizozemsku se to takhle běžně dělá, je to jediný způsob jak masově využívat kombinaci kolo+vlak+kolo. Je mnohem efektivnějšíší postavit na nádraží parkování pro pár tisíc kol, než ke každému vlaku řadit extra hytláky. Pro cestující se také vyplatí koupit si staré kolo za pár šupů a zamknout to u nádraží, než pořád platit přepravné a tahat kolo vlakem.
Srovnavate nesrovnatelne. Je něco jiného jezdit po Pardubicích na staré plečce, a něco jiného jet třeba na 100km horskou túru s traily pod Klínovcem. To bych vás na tom holandském kole chtěl vidět. A argumenty co se tu používají jsou důkazem, že stále mnozí zůstali v roce cca 80. A je to škoda, že dráha (ať uz modrá či fialova nedokáže využít příležitost. Argument p.Hňulikove, ať jedeme bez kol, fakt neuspěje. Buď pojedeme jinam, nebo autem.
To už zase plete dopravu a zábavu
Nahradit kombinaci kolo + auto nebo ciste auta kombinaci kolo + vlak je ovsem fajn u dopravy i u zabavy.
Je to tak co se tyce Nizozemi, ale neni to jedina moznost, treba Danove jdou tou druhou cestou a kolem Kodane maj na primestskych vlacich prvni a posledni vagon uzpusobenej pro velky mnozstvi kol.
Na lince Most Moldava to na pár let stačí, je to úsporné řešení a do doby dokončení rekonstrukce trati nemá cenu soutěžit na jiná kritéria než cena.
Já držím p. Šatavovi palce a ti co tu bručí něco o agónii ať se jdou vycpat. Klasickým výletníkum to nevadí, jsou zvyklí, napitý trempové to nezničí a ti „výletníci“ stejně pojedou autem. A kolaři, to je kapitola sama pro sebe, věčná brzdy provozu, dříve bývávalo zvykem na určené místo došlapat. Dnes dovézt kolo, povozit se a do hospody a nejlépe zase se odvézt domů. To by ty vlaky i kolobusy musely bát nafukovací.
Jak to čtu, tak nejen neumíš jezdit na kole, ale ani psát.
Na co by jezdil na kole…
Po obci může jít pěšky a jinam vlakem…
Bývalo dobrým zvykem, že vlaky měly tzv. Hytlák, nebo jen oddíl u motoráčku, určený pro objemná zavazadla, tedy i kola. Ale chápu. Je jiná lepší doba.
Samozřejmě, že se tu vyrojí spousta kritiky na všechno možné. Designem počínaje, přes typ nasazeného vozidla až po smysluplnost provozování takovéto dráhy. Věc ale není vůbec složitá. Je zájem objednavatele provozovat dráhu na Moldavu? Ano, je. Nelíbí se vám to? OK. Kandiduje do vedení Kraje a změňte to. Zatím ale platí že váš názor nemá politickou podporu. Typ vozidla – ČD do Moldavy provozují vlaky ve složení 810+010+810. Což mimo jiné znamená 2 fíry na vlaku. Proč asi nenasadili jinou soupravu? No protože je potřeba počítat s odpisy a každé nové vozidlo, jehož cena je v desítkách milionů musí denně… Číst vice »
No takhle – jede to v době „mimo školu“, takže mít v provozu větší soubor tratí, můžete tam dát soupravy co jinak dělají školní posily… Ale jinak souhlas.
Takový dobytcaky
Pro kolaře a vejletníky ideální, nic lepšího bych ani nedával.
Veru, ropovod im musí stačiť. Nehoráznosť poskytovať im niečo moderné a komfortné.
Za ty peníze?
Je to nutná doprava do práce, na úřad, do školy nebo třeba k doktorovi? Ne není, je to dotovaná doprava za zábavou, nic víc. Tedy ano, tohle by mělo být co se vynaložených prostředků týče až na posledním místě. Takže buďte rád, že tam vůbec něco pojede. Protože to vážně není a nikdy nebude „must have“, ale vždy jen „nice to have“. Česky prostě věc zbytná.
Když si uvědomím, kam ta trať vede (nikam), tak je to opravdu věc zbytná…
Jo, ale může to vyjít veřejnou kasu o dost levněji, než když stejný množství lidí za tou stejnou zábavou pojede každej svým autem… Což je věc úplně stejně zbytná.
V čem to vyjde kasu levněji? V té neodvedené spotřební dani? Zábavu si má každý platit sám a to zcela na komerční bázi. Lhostejno zda jde o cyklistiku, šotoušení či cokoliv jiného. Snad s výjimkou tzv. „vysoké“ kultury, ale to výletní vlaky vážně nejsou.
Jenže tady se razí názor že spotřební daň z pohonných hmot (a DPH z téhož) nejsou příjmem státního rozpočtu, který by pocházel ze silniční dopravy. Jo, kdyby to byl příjem SFDI, tak by to příjem ze silniční dopravy byl. Ale ze zákona je to do státního rozpočtu. Takže to podle některých není příjem ze silniční dopravy.
Podobně nájem, který není rozpočtově určený k výstavbě a údržbě bytového fondu. Prostě to není příjem majitele bytu, podle téže „logiky“.
Je to z velké části příjem ze silniční dopravy (ne celá, platí ji pokud vím třeba i ty dieselové vlaky a řada nesilničních vozidel a strojů). Ale ani ta zdaleka nestačí na pokrytí stavby silnic, jejich údržby a zaplacení škod silniční dopravou způsobených…
proč se dotuje fotbal a hokej? proč města jim staví hřiště a stadióny, mnohdy dokonce i prvo a extraligovym týmům.
proč se staví za veřejné peníze dětská hřiště a dotují kluby důchodců?
pokud každý za své, tak opravdu každý za své. proč bych někomu platil důchod, například…
s tímhle sobectvim bychom ale nikam nedošli…že…
tak s tím prestanme
Mezi dětským hřištěm a výletním vláčkem je myslím celkem rozdíl.
A to?
Aha. Tak kandiduje do obecního zastupitelstva s návrhem zrušit dotace na dětské hřiště,a převést je na vláček na výlety. Snad by se vám v tý makovici rozsvítilo.
V podstatě jste vláčkový úchyl,víte to?
a víte jaky je randal mezi starousedliky ve městě, když jim chce město pod oknem zridit dětské hřiště? každý druhý tam „ty řvoucí parchanty“ nechce…
prostě nejde vyhovět vždy všem
ne vše vždy všichni využívají a vůbec využívat můžou.
prestanme se ale o to hádat a štvát se proti sobě. nemůže to dopadnout dobre…
Štvete tady vy. A snažíte se odvádět pozornost od toho vašeho tvrzení, že dětské hřiště patří někam mezi lepení balzových modýlků,vzduchoplavbu nebo provozování výletních vlaků.
Tady to panu Šatavovi přeji, jeden z mála, co má představu o jaké typy přeprav na této konkrétní trati jde….a ať jsou kritikové jací chtějí, bohužel zatím stále na množství bajkerů a cyklistů nebylo nic kapacitnějšího než derivát 010 vynalezeno (pominu-li pokusy ze Šumavy, což obnáší personální náklady, nebo BDs, která se zas bez velké loko na tuto trať nedostane). Kdo kritizuje, ať se jde podívat na Vejprty…..a jejich super hyper jednotky, kam se vejdou i tři kola….když zájem je tak o 30 ….. Na Moldavu to opravdu s žádným Stadlerem nevytrhnete. (Resp. na fotce to bude vypadat hezky, ale… Číst vice »
To je 010 jediny vozidlo na svete, ve kterym se daj vymontovat sedacky a udelat misto nich prostor na kola, v cemkoli nizkopodlaznim je podobna operace naprosto vyloucena?
Nepochybne je to lepsi, nez kdyz prostor na kola neni, ale ze by se nedal vytvorit v nicem modernejsim je kravina.
Ne, ale když to zničej, tak se dohromady nic nestane… 😀
Dá se to udělat i v jednotce ř. 460 (Tornádo), takhle tam vznikly místa pro kola. Má to jeden nedostatek… A cokoliv nového v nezávislé trakci by zase vyšlo příliš draho.
Tak zrovna Stadlery (je-li myšlen Regioshuttle) s uspokojivou kapacitou pro kola existují, kola se tam dají opřít podél celé jedné bočnice, můžeme je potkat v Železné Rudě, Chebu… vykotlaný bafík není na kola špatný, akorát ty schody a úzké dveře jsou otrava.
Regishuttle má předpisovou kapacitu max 8 míst (tuším že některý kus má 6). Takže pro pokrytí poptávky na Moldavu by (legislativně správně) musely jet minimálně 3 lépe 4 spojené. Tudíž RS ne, není vhodné vozidlo na Moldavu.
Tuším, že v Německu jde potkat Regishuttly s větší kapacitou kol.
Stejně tak jsem už viděl i motorový třívozovýTalent s vyrabovaným středním vozem a uzpůsoben jen pro sklopné sedačky a kola.
I 628 měly jednu stranu skládací…
To je samozřejmě pravda, já nepsal že to nelze, ale já posuzoval český rybníček….. Ano, já už viděl i na rychlíku v Německu jen „kolovůz“, nebo okolo Drážďan je vydlabané celé jedno patro patráku…..ale to by se tady nejen ČD z toho +++++.
V Německu existuje celá řada „mutací“ 628 podle „místních“ podmínek.
Z hlediska trakčních vlastností je RS násobně vhodnější vozidlo na Moldavu než 811. Vyšší trakční výkon, vyšší adhezní hmotnost, čtyři hnací nápravy, pískovací zařízení pro zhoršené adhezní podmínky na sklonově náročné trati …. na kabel mohou jet čtyři soupravy …
Mohou jet čtyři na kabel, a proč ne, ale je otázka, jestli je někdo zaplatí…..
M152.0 je pro lokálky záchrana i zkáza současně. Taková agónie.
No…chtělo by to jakousi parafrázi německých VT504. To by bylo tak akorát.
Opakuji – na TSI s**e bílej tesák…
To řekni u hrobu toho fíry z Regionovy u Perninku.
Ten důlní design se na Slovensku moc povedl :))
Klidně bych nasadil na takové turistické linky všechny tyto deriváty 810, člověk to přežije na těch pár minut. Stejně to vidím s vozy B na vlacích vyšší kategorie. Pro turistické linky na Kokořín je to perfektní vůz, člověk se nebojí otevřít si tam plechovku piva, dokonce si jí u KŽC i koupí ale netahejte tyto vozy jako zálohy na expresy. Ve srovnání s Bmz pak působí vozy B jako pomyslná třetí třída.
Řekl bych, že to by mohlo být řešení. III. třída jako za Rakouska. 🙂
a nezapomeňte, že existovala i IV. třída. Za Rakouska to byl v podstatě uhlák 🙂 V Německu ale klasický zavřený vůz
No…tak to teď budou Ds…
Nemivala to o dost nedavneji i uzkokolejka, kdyz se potrebovala vyhnout stanovenemu tarifu pro 1 a 2?
De-dehumanizovat (precalounit zpatky kozenkou), zaprahnout hektora, prodavat obcerstevni v retro designu (tak jak to prodava Lidl v retro tydnu) a klidne si muzete uctovat extra za historickou jizdu…
Retro občerstvení…studené buřty a teplé pivo… 😀
Rada lidi dnes jezdi vlakem hlavne nebo pouze na techto turistickych linkach. Takze z toho, co tam zaziji, si pochopitelne delaji obrazek o tom, jak zeleznice funguje a jestli ma cenu o vlaku uvazovat na delsi cesty nebo treba na denni dojizdeni.
Jsem velmi zvědavý jak si vybraný dopravce povede. Pokud v nějakém týdnu dopravce Dý Lendrbán nepoužije půjčený M152 od KŽC lze mluvit o zázraku.
Dokud nebudou dokončené rekonstrukce jednotek dle požadavků kraje tak se s nějakou provozní zálohou třeba ve formě 810 musí počítat. Až budou všechny jednotky hotové tak pochopím kritiku.
Pane Drobný, že Vás to pořád baví.
Tady si každý stěžuje, ale už si neuvědomí, že nákup úplně nových vozidel není jen tak a tohle je turistická linka.
toto je spíš šotolinka…
Jako že do Krušných hor jezdí jen šotouši? To asi opravdu ne.
DP Praha kúpil z Bratislavy vyradenú K2. Kukám že do Čiech pôjdu ďalšie „historičáky“ zo Slovenska. Toto fakt nevymyslíš. 🙂 To sa musí stať, aby tomu jeden uveril. V prípade K2 do Prahy to ešte chápem ako šotonápad na retrolinku, ale šukfony? Ok, 811 má aspoň obe nápravy hnacie, takže to nebude až taká katastrofa čo sa dynamiky týka. Ale aj tak to ostane kostitrasom.
Třeba budou i pravidelně hořet, aby dojem ze železnice na Slovensku byl autentičtější 🙂
Kéž by ale sem tam shořela nějaká 814…
Pamatuji si topení do salónu v létě, aby to vůbec vyjelo do kopce 🙂
pan satava ma 810 rad a umi je zalevno.
U turistické linky „na konec světa“ hraje roli, jestli jede o 10 minut déle?
pak se divte, že moc lidí nechce jezdit vlakem, když na ně čeká taková hrozná škatule…je třeba taky běžným cestujícím něco nabídnout…
Panebože, nenapadlo Vás, že mezi „skleníkovou elitou s ijfouny a vyžehlenejma pukama na obleku“ jsou také lidi, kteří potřebují JEN někam dojet vlakem? Mají nohy a ruce, ruksaky, pohorky a třeba iyže a zdravej rozum?
Sorry, ale na to, aby ho derivaty Sukafonu odrazovaly od cestovani vlakem clovek fakt nemusi byt nejaka sklenikova elita. Plati to dokonce i pro lidi, ktery to prekousnou a tim vlakem nakonec jedou. I rade z nich driv nebo pozdeji trpelivost s temito vozy dojde.
Na tyhle turisticky lince to jeste nejak fungovat muze, pokud budou cisty. Tech par cest rocne clovek zkousne. Ale tam, kde tim maj lidi jezdit denne se clovek fakt nedivi, kdyz presedaj do busu (pokud jsou) nebo do aut.
A co byste jim asi tak nabídl?
Dva páry Lipcánů a kočár biskupa Troyera. To jako First Class.
Pro druhou třídu, žebřiňák a pár volů.
🙂
Hmm, a Kolovratníka jako záložní hnací vozidlo pro druhou třídu 😀
To zkoušeli v Top Gear s docela jasným výsledkem. Po kolejích nelze.
Jo…třeba předplatné jízdné…(papírové).
Kdyby byl parní provoz levnější než dieselová trakce, tak se nám díky krajským ministerstvům vrátí století páry.
Kdyby nebyly na všech frontách preferovány silnice, možná by se i vyplatilo provozovat novější vozidla (vše by mohlo být levnější). Takhle můžeme být rádi, že jezdí alespoň ojeté vozy. Někteří by raději většinu tratí zrušili.
A jéje. František se stále nenaučil s OpenTTD a tak chce mašinky za každou cenu ve velkém.
A Tomáš V. stále nepochopil, že dopravní koncepce není „volný trh“, protože by to vypadalo jako ve střední Africe.
A to by se něco stalo?
Tak mi, milý Františku, jmenuj aspoň jednu dálkovou autobusovou linku, kterou stát dotuje, ať už z ministerstva, nebo prostřednictvím krajů. Když je ta silnice tak moc preferovaná.
Že by všechny? Dálnice se z autobusů fakt nezaplatí.
Silniční doprava spotřebuje cca třicet procent toho , co se formou různých poplatků a daní vybere . To je rozdíl oproti železniční , která je pohodlnější a leckdy přesnější, ale při stávajících cenách si na infrastrukturu nikdy neviděla a vždy bude dotovaná.zsse do autobusu na pětset kilometrů se nikdo těšit nebude , takže obecný zájem tu je . A jako bonus jsou služby , které někdo zvládá dobře a u jiného kyselý ksicht případně dnešní době neodpovídající prostředek nikoho nenadchne , jen negativně ovlivní. Retro jízdy , vodácké a cyklo výlety nebo sportovní utkání je jiná liga , píší spíš… Číst vice »
Nikoli, realne se ta silnicni z tech poplatku a dani taky nezaplati. Z nesouvisejicich dani doplacime obe, zeleznicni i silnicni.
Jó, až se bude platit na I/ a D mýto (pro osobáky 4,-Kč x poh. hmotnost/km; 16,-Kč u kamionů a autobusů), tak to bude jiné kafe.
Hlavně proto, že výnos bude rozpočtově určený na stavby a přestavby železnic.
Edit: druhá mocnina poh. hmotnosti v tunách/km
A proto je to součástí příjmu státního rozpočtu .z jehož část jde do výstavby infrastruktury , tzn v překladu že ne vše , co se na silnici vybere se i spotřebuje
Jasně, spotřební daň z paliva nesouvisí se silniční dorpavou, stejně tak nájem nesouvidí s pronájmem bytu.
Ale souvisí (ne celá, ale z velké části jo). Problém je, že na infrastrukturu a na škody přebujelou silniční dopravou působené to zdaleka nestačí.
externality silniční dopravy jsou vskutku příšerné, hluk, emise (všelijaké ale i prach), ale i obtížně recyklovatelný odpad (např. pneumatiky), problém se vsakováním vody a spousta dalšího….
pravdou ale je, že spoustu z toho páchá i železnice. jakkoliv je obvykle přece jenom lepší i energetickou bilancí
Tak to byste měl nahlédnout do tohoto materiálu. https://www.sfdi.cz/soubory/obrazky-clanky/dokumenty-2020/2020_vz_2019.pdf
To je teda počtení ….. Psal jsem o VŠECH poplatcích spojené s provozem vozidla. Nikoli jen o mýtu . Hlavně silniční doprava je nezastupitelná . To není nic proti vlaku , ten má svoje klady a rozhodně raději jedu vlakem než busem a stejně tak děti pošlu raději vlakem a jsem klidnější , nicméně tím , že nikdy nepojede vždy a všude nemůže auto nahradit .
Tak to nikdo netvrdí. Ale občas se najdou ublíženci, kteří vidí dotace jen do železnice a silnice jsou jsou podle nich tvrdý trh, což je kravina, kterou si rychle ověří každý, kdo zkusí auto v zemi, kde se platí mýtné za skoro všechno. Mosty, tunely, zpoplatňené dálnice.
Silniční infra je pekelně drahá kvůli rozsahu.
To už jste skutečně přehnal. O té ekonomice dopravy nevíte vůbec nic. A to je ještě slabé ohodnocení.
Chceš mi tvrdit, že to, co stát či kraj zaplatí dopravci, nepokryje náklady na dopravní cestu?
Hezky se snažíte překroutit slova druhého.
Napsal jsem to, co jsem napsal. Dálnici z autobusů nezaplatíte. Nebo snad chcete tvrdit opak?
Nepřekrucuji. Jen se ptám, zda dotace pro železnici jsou jen na dopravní cestu, protože takhle podle tebe vypadá dotace na autobusy.
A neměla by se zaplatit z autobusů, potom z nákladní dorpavy, pak ještě z osobní dopravy a počtvrté z nadrozměrných přeprav? Neměly by policejní vozy také zaplatit silnici po ktrerých jezdí? Aby se ty silnice zaplatily alespoň 10x.
Já bych je zrušil. Kdo nechce jet vlakem, nezaslouží si jet vůbec.
Vy se tváříte, jako že vůbec neznáte ani základy ekonomie. Co tím zamýšlíte dokázat?
A kdyby byli koně rychlejší, tak doteď jezdíme koňkou…
V dostatečném počtu by se dalo uvažovat i o mravencích.
Proč nemůžou jezdit novější vlaky??? Vždyť i 20 leté desiro je na tom lépe….. neeee my musíme mit 810…, dobře 811. Je to stejnè všechno stejný. Nemůžete sehnat něco jiného milé Railway Calital ??? My cestující chceme jezdit už ve 21. stoleti a né jako v pravěku 😭.
Krajská kasa je prázdná.
Tak zrovna na turistickou linku 4x denně přes léto se to desiro nezaplatí asi nikdy. Zbytek roku by stálo? Nebo ho RC někomu zapůjčil? Jen jedno a jen na mimo sezónu. To asi ne.
SoNe jezdí celoročně. Rovněž denně jezdí o Vánoční a Jarní prázdniny.
To je ale přesně ono. So+Ne vám nic modernějšího nezaplatí, to musí jezdit, jezdit a jezdit, pořád, ne někde stát přes týden a čekat na víkend.
A nenasla by se v okoli trat, kde by se naopak hodila jednotka navic v pracovnich dnech mimo sezonu pro zahusteni taktu nebo jako posila/zaloha?
Ted to bude asi obtizny, kdyz minuly vedeni usteckyho kraje rozsekalo smlouvyna pidikousky, aby svym nastupcum co nejvic svazalo ruce, ale aspon do budoucna…
Tak jistě, taková kombinace by se určitě našla, ale musí se na to myslet při vymýšlení provozních celků co se soutěží.
Kolik dáte do Desira kol?
Siemens Desiro Classic: 7 bicycles
A do BDtax?
Tolik, kolik objednatel novyho nebo posledni rekonstrukce interieru chtel. Kolik jich vlezlo do puvodni 010?
A objednatel má na novej s prostorem pro 20 kol?
Nemusí mít na novej, stačilo by, kdyby měl na ojetej a relativně nenáročnou úpravu. Nebo na ojetej, ve kterým si nechal víc míst na kola udělat už původní vlastník. A je otázka, jestli by lepší vozidlo nepřilákalo o tolik větší zájem, že by se i přes vyšší náklady vyplatilo spíš. Lidí ochotných jezdit 810 deriváty IMO skutečně dost ubývá. Rvát do 010 kola je opruz, kterej navíc při větším počtu bude trvat (jasně, uvnitř je to pro kola uzpůsobený, ale úzký dveře a schody pokud vím zůstávaj (opravte mě, jestli se mýlím).
Ale veď je to len turistická linka, neslúži na kazdodenné dochádzanke do práce. Ja som za krabicoidné HDV rád, lebo ekonomickosť ich prevádzky zachranila prevádzku na tratiach, ktoré to už mali zrátané. Nejdem vychvaľovať 811, ale vzhľadom na to, že má obe nápravy hnacie, je pre horskú trať adhézne spoľahlivá.
Rád bych Ústeckému kraji pogratuloval. Díky němu se stáváme šrotištěm a odkladištěm již i pro Slovensko. To se tedy posouváme opravdu o další level “ výše „. Jsem vážně zvědavý, kam až se to u nás díky politice objednatelů posune. Nedivím se, že pan Šatava ty konzultace vyhrál. To asi ty 811 dostal o Slováků zadarmo, nebo možná dostal za to, že si je vezme ještě zaplaceno, aby ušetřili za sešrotování.
Provozovatelé mohou být při současných trendech rádi, že zaplatí alespoň ty ojetiny, bohužel. Objednatelé za stávající dopravní politiky státu také nemají moc na výběr.
Jde o mírné vylepšení současného stavu, kdy tam jezdí v podstatě stejná souprava, jen s „původní“ řadou 810 + vlek + 810. Čili rozdíl je v tom, že jen zanikne další ostrůvek maloprovozu ČD na Mostecku.
Spíš se ptejte proč to nedostaly ČD zvykovým právem, jako obvykle.
Jel jste někdy v 811 ? Že píšete něco o zlepšení? No zřejmě patříte mezi ty, u kterých vadí hlavně modrá barva 🙂 . Nasadit toto ČD váš příspěvek by vypadal úplně jinak. Já s vozy 811 mám jako cestující zkušenosti a Regionova je proti tomu luxus.
No minimálně aspoň o kopání od pragovacky převodovky to bude lepší, takže to bude házet jen od kvalitního podvozku,ale jinak samozřejmě to obojí stojí za….
Tak to jste na omylu. Já tu píšu o Regionově a ta již převodovku Praga nemá. Tu má jen 810. Ale i tak, u té 810 dost záleží na tom, jak umí strojvedoucí jezdit. Jde to i bez toho kopání 🙂 . A 811 má do plynule jízdy také hodně daleko.
Píšete o těch slovenských 811?
Tak schválně jestli se tu objeví podobné stezky až se „rozjezdí“ Kozina.
Myslíte něco jako stezky odvahy? Nebo jen neznalost pravopisu? 🙂
Jj, když tady to nejde opravit. A snaha by byla hned od začátku.🤷🏼♂️
Výborně, celospolečenský názor: Zrušme lokálky! Železnice překáží!
A když se někdo snaží alespoň rozumným způsobem a ekonomice odpovídajícím dopravním prostředkem trať udržet v provozu, tak je to také hrůza.
Jezděte autem.
Nechápu vaší reakci na to, co jsem napsal. Já jsem zastánce železnice i lokálek. Jak také jinak, když jsem železničář. To co jsem psal byla kritika objednatelů, v tomto případě UK. Já kritizují dovoz ojetin. Těch, jak píšete, ekonomice odpovídajících vozidel tu máme dost a je nesmysl ještě podporovat jejich dovoz. Trochu pochopitelné to je v případě, že dojde alespoň k nějakému zlepšení. To ale v tomto případě určitě neplatí.
Ale dojde ke zlepšení,dojde.811 mají výrazně lepší adhezi než 810 s vlekem,co tam jezdí teď. Na turisticko-nostalgickou dráhu je to jinak plně postačující,co se týče komfortu. Tak si svoje ajznboňácké stesky nechte na setkání staré gardy. Jo,a peníze rostou v zahradě krajského úřadu na stromech,že jo?
Akorát nemá pískovací zařízení, takže jak si pomůžete v případě prokluzu hnacích náprav ? Na stoupání na mokrém listí uváznete …. a co dál ?
Takhle dokáže uváznout 810 na Hrbaté, i na stoupání na Veleslavín … a to mají písek …
Vy jste zastánce železnice i lokálek ale jen pokud tem jezděj ČD.