Na jihu Moravy vznikne cyklostezka na tělese někdejší řepařské vlečky
Cyklostezka kolem jezera Wolfgangsee vede po tělese bývalé lokálky. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Předpokládané náklady jsou zhruba 93 milionů korun bez výkupů pozemků.
Pár informací o řepařské drážce Vyškov – Kozlany, jak jsou uvedeny na infopanelu v místě bývalé koncové stanice. Na konci galerie fotky z prostoru bývalého kolejiště a úsek již hotové cyklostezky na tělese u Bohdalic..
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/22.11.13_Reparska_drazka_Vyskov_-_Kozlany/
Dokument dostupný na YouTube
https://youtu.be/j_bcsbG-KH0
Prosim autora článku, aby si zjistil o historie draze více. Draha nebyla nikdy elektrifikovana. Pouze samostatná drážka na navoz uhlí byle elektrifikovana a nebyla napojena na původní síť.
93 míčů ..to bude pozlacena
Ono se to křížení s dálnicí nevyřeší namalováním přejezdu pro cyklisty. To bude asi nejdražší položka.
Vlečka se křížila úrovňově?
Dálnice Brno – Vyškov byla v provozu už před rokem 1961?
Ten most už tam stojí 🙂
Zaniklá cukrovarská úzkokolejná dráha Vyškov – Kozlany
https://mapy.cz/s/rahohanesu
Tato cyklostezka měla být postavena už před pár lety kvůli bezpečnosti cyklistů. Po hlavní komunikaci je totiž nemožné jet na kole z důvodu úzkých cest, silného provozu a velkého převýšení. Tato ztěžka propojí 7 obcí s okresním městem a to si myslím, že stojí za ty peníze. Samozřejmě tu jde i o rozvoj cykloturistiky a možné budoucí propojení s dalšími obcemi.
Máte někdo odkaz na tenhle projekt i s kalkulovanými náklady?
Za tyhle peníze by se snad dala dotáhnout elektrifikace z Břeclavi až do Mikulova…
Unikátně vyhozených 93 milionů v časech těžké krize – to nevymyslíš …
Tak vzhledem k tomu, že v Brně jen za architektonickou soutěž na nádraží vyplatili 42 milionů, tak si myslím, že necelých 100 mega je takové malé plivnutíčko, co vlastně nestojí ani za zvednutí obočí. A bude to mít využití. Základní poučka ekonomie stejně říká, že z krize je nutné se proinvestovat. Takže jen houšť.
Kozlany a není to trochu málo?
Za mne by dávala smysl cyklostezka Vyškov – Bučovice, kde by se dalo pokračovat po již existující trase na Slavkov (- Brno) nebo na Kyjov.
To nepište, nebo se toho někdo chytne…
Na to, že jde o dvoukolejnou trať, tak obvyklý počet vlaků nic moc.
https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/pocty_vse_20.pdf
Ovšem nepodceňoval bych SŽDC s jejich schopností roztočit téměř nekonečné množství peněz daňových poplatníků. No jo, za peníze na dopravu utrácet za barák (kino, hotel, lázně, minipivovat).
https://zdopravy.cz/cenovy-ulet-budova-pardubickeho-nadrazi-spolkne-vic-nez-narodni-muzeum-45044/
Mimoběžník středoevropský už nerozeznává mezi dopravou na kole a vlakem, ale píše, jak protrženej.
Namísto trasy jedné koleje udělat cyklostezku. Současné množství vlaků by se vešlo na zbývající kolej.
1. Dejte si to patentovat!
2. Vážený, pan Pavel psal o prodloužení cyklostezky Vyškov – Kožlany dále do Bučovic. Můžete prosím, pro nás nedokonalé, upřesnit, jaké číslo má ta vaše dvojkolejná trať Vyškov – Bučovice, kterou chcete redukovat na jednokolejku + cyklostezku?
Děkuji!
Jel jste někdy po té „existující“ cyklostezce? Kdyby jo, tak byste chápal, proč jsem navrhoval vylepšení cyklostezky.
Ono Slavkov-Kyjov přes Strážovják není nic moc.
Vy by jste byl fakt mršič železnice. 🙁
Vůbec ji nerozumíte a kecáte do toho.
Zhoršit spolehlivost, dělat omezení při výlukách (NAD)a nakonec i zpomalovat vlaky aby se musely trefovat do stanic na křižování.
Tahle trať se má elektrizovat a zrychlovat, což by při zjednokolejnění byly jen vyhozené peníze.
Kudy přesně vede ta již existující trasa?
V článku máte odkaz do mapy.cz
Do Bučovic by se možná dalo pokračovat po modré turistické trase. Nejsem místní, ale mělo by to být také převážně mezi poli, takže asi i sjízdné.
https://mapy.cz/turisticka?l=0&source=base&id=2320463&x=17.0610876&y=49.1789657&z=13
https://en.mapy.cz/s/fodumocoto
Nezpevněná polňačka. Za sucha vpohodě, teda pokud to někdo nepožaduje sjízdné na silničce či snad na okruhové festce.
Koukám okolo té modré je až 200 výškových metrů rozdíl, takže místní si budou dost vybíjet baterky v elektrokolech…. každopádně nezpevněné povrchy bych upřednostnil před asfaltkami z důvodu nižších nákladů na údržbu. Ale dotační politika je holt jaksi navázána na asfalt a drahá řešení.
Nezpevněný (nebo mizerně zpevněný) povrch v praxi znamená častou nepoužitelnost k dopravním účelům za špatného počasí.
Na výlety to může být dobré i tak, pro nadšence i za toho horšího počasí, ale nedá se to pak počítat jako praktická infrastruktura, na kterou je spoleh. Což dost snižuje přínos a tím logicky i zájem dotovat.
S výškovým profilem naprostý souhlas, jak jsem psal o kus dál, je ta modrá dost lochneska.
Myslel jsem nezpevněný (jako uválcovaný štěrk apod.). Ten současný, jak bylo v google náhledu, je pochopitelně jen travnatá polňačka pro otrlé, kterou kdykoliv za mokra může zemědělec pořádně rozvlnit.
Výškový profil té modré je dost lochneska. Myslím, že propojením jiných polňaček v té oblasti by se dala najít o dost lepší trasa.
A kudy? Můžete sjet na II/431, vyšlápnout ten lehký kopeček a pak hurá dolů do Bučovic, ale opačně bych to na kole fakt jet nechtěl.