Na jihu Moravy vznikne cyklostezka na tělese někdejší řepařské vlečky

Cyklostezka kolem jezera Wolfgangsee vede po tělese bývalé lokálky. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářCyklostezka kolem jezera Wolfgangsee vede po tělese bývalé lokálky. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Předpokládané náklady jsou zhruba 93 milionů korun bez výkupů pozemků.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zesp

Pár informací o řepařské drážce Vyškov – Kozlany, jak jsou uvedeny na infopanelu v místě bývalé koncové stanice. Na konci galerie fotky z prostoru bývalého kolejiště a úsek již hotové cyklostezky na tělese u Bohdalic..

https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/22.11.13_Reparska_drazka_Vyskov_-_Kozlany/

xman

Dokument dostupný na YouTube
https://youtu.be/j_bcsbG-KH0

mikemp

Prosim autora článku, aby si zjistil o historie draze více. Draha nebyla nikdy elektrifikovana. Pouze samostatná drážka na navoz uhlí byle elektrifikovana a nebyla napojena na původní síť.

Bohouš

93 míčů ..to bude pozlacena

Jiří Kocurek

Ono se to křížení s dálnicí nevyřeší namalováním přejezdu pro cyklisty. To bude asi nejdražší položka.

Leinad

Vlečka se křížila úrovňově?

Karl vB.

Dálnice Brno – Vyškov byla v provozu už před rokem 1961?

Lukáš

Ten most už tam stojí 🙂

Petr

Zaniklá cukrovarská úzkokolejná dráha Vyškov – Kozlany
https://mapy.cz/s/rahohanesu
Tato cyklostezka měla být postavena už před pár lety kvůli bezpečnosti cyklistů. Po hlavní komunikaci je totiž nemožné jet na kole z důvodu úzkých cest, silného provozu a velkého převýšení. Tato ztěžka propojí 7 obcí s okresním městem a to si myslím, že stojí za ty peníze. Samozřejmě tu jde i o rozvoj cykloturistiky a možné budoucí propojení s dalšími obcemi.

Míla

Máte někdo odkaz na tenhle projekt i s kalkulovanými náklady?
Za tyhle peníze by se snad dala dotáhnout elektrifikace z Břeclavi až do Mikulova…

Velitel

Unikátně vyhozených 93 milionů v časech těžké krize – to nevymyslíš …

liposh

Tak vzhledem k tomu, že v Brně jen za architektonickou soutěž na nádraží vyplatili 42 milionů, tak si myslím, že necelých 100 mega je takové malé plivnutíčko, co vlastně nestojí ani za zvednutí obočí. A bude to mít využití. Základní poučka ekonomie stejně říká, že z krize je nutné se proinvestovat. Takže jen houšť.

Pavel

Kozlany a není to trochu málo?
Za mne by dávala smysl cyklostezka Vyškov – Bučovice, kde by se dalo pokračovat po již existující trase na Slavkov (- Brno) nebo na Kyjov.

Pája

To nepište, nebo se toho někdo chytne…

vtvt

Na to, že jde o dvoukolejnou trať, tak obvyklý počet vlaků nic moc.

https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/pocty_vse_20.pdf

Ovšem nepodceňoval bych SŽDC s jejich schopností roztočit téměř nekonečné množství peněz daňových poplatníků. No jo, za peníze na dopravu utrácet za barák (kino, hotel, lázně, minipivovat).
https://zdopravy.cz/cenovy-ulet-budova-pardubickeho-nadrazi-spolkne-vic-nez-narodni-muzeum-45044/

Karl vB.

Mimoběžník středoevropský už nerozeznává mezi dopravou na kole a vlakem, ale píše, jak protrženej.

vtvt

Namísto trasy jedné koleje udělat cyklostezku. Současné množství vlaků by se vešlo na zbývající kolej.

Karl vB.

1. Dejte si to patentovat!
2. Vážený, pan Pavel psal o prodloužení cyklostezky Vyškov – Kožlany dále do Bučovic. Můžete prosím, pro nás nedokonalé, upřesnit, jaké číslo má ta vaše dvojkolejná trať Vyškov – Bučovice, kterou chcete redukovat na jednokolejku + cyklostezku?
Děkuji!

vtvt

Jel jste někdy po té „existující“ cyklostezce? Kdyby jo, tak byste chápal, proč jsem navrhoval vylepšení cyklostezky.

Ono Slavkov-Kyjov přes Strážovják není nic moc.

Alibaba

Vy by jste byl fakt mršič železnice. 🙁

Vůbec ji nerozumíte a kecáte do toho.
Zhoršit spolehlivost, dělat omezení při výlukách (NAD)a nakonec i zpomalovat vlaky aby se musely trefovat do stanic na křižování.

Tahle trať se má elektrizovat a zrychlovat, což by při zjednokolejnění byly jen vyhozené peníze.

Pete

Kudy přesně vede ta již existující trasa?

babilon

V článku máte odkaz do mapy.cz

Karl vB.

Do Bučovic by se možná dalo pokračovat po modré turistické trase. Nejsem místní, ale mělo by to být také převážně mezi poli, takže asi i sjízdné.
https://mapy.cz/turisticka?l=0&source=base&id=2320463&x=17.0610876&y=49.1789657&z=13

Jiří Kocurek

https://en.mapy.cz/s/fodumocoto

Nezpevněná polňačka. Za sucha vpohodě, teda pokud to někdo nepožaduje sjízdné na silničce či snad na okruhové festce.

Jan Sova

Koukám okolo té modré je až 200 výškových metrů rozdíl, takže místní si budou dost vybíjet baterky v elektrokolech…. každopádně nezpevněné povrchy bych upřednostnil před asfaltkami z důvodu nižších nákladů na údržbu. Ale dotační politika je holt jaksi navázána na asfalt a drahá řešení.

původní Jakub P

Nezpevněný (nebo mizerně zpevněný) povrch v praxi znamená častou nepoužitelnost k dopravním účelům za špatného počasí.

Na výlety to může být dobré i tak, pro nadšence i za toho horšího počasí, ale nedá se to pak počítat jako praktická infrastruktura, na kterou je spoleh. Což dost snižuje přínos a tím logicky i zájem dotovat.

S výškovým profilem naprostý souhlas, jak jsem psal o kus dál, je ta modrá dost lochneska.

Jan Sova

Myslel jsem nezpevněný (jako uválcovaný štěrk apod.). Ten současný, jak bylo v google náhledu, je pochopitelně jen travnatá polňačka pro otrlé, kterou kdykoliv za mokra může zemědělec pořádně rozvlnit.

původní Jakub P

Výškový profil té modré je dost lochneska. Myslím, že propojením jiných polňaček v té oblasti by se dala najít o dost lepší trasa.

M19

A kudy? Můžete sjet na II/431, vyšlápnout ten lehký kopeček a pak hurá dolů do Bučovic, ale opačně bych to na kole fakt jet nechtěl.