Na hřebeny k Matterhornu začnou jezdit nové jednotky Polaris, mají už povolení k provozu
Do pravidelného provozu se nové jednotky dostanou do konce letošního roku.
Na jedné z nejnavštěvovanějších ozubnicových železnic ve Švýcarsku se tento týden poprvé oficiálně představily nové jednotky Polaris. Objednala si je společnost BVZ Gruppe, která provozuje ve Švýcarsku trať a vlaky pod značkou Matterhorn-Gotthard Bahn.
Jezdit budou na trati Gornergratbahn, která vede z Zermattu na hřeben Gornergratu a je oblíbeným cílem turistů hlavně kvůli panoramatům Matterhornu. Nové jednotky dodal výrobce Stadler Rail na trať už v dubnu, kdy začalo rozsáhlé testování. V polovině srpna byla úspěšně vykonána technicko-bezpečnostní zkouška a vydáno povolení provozu švýcarským drážním úřadem. Dopravce plánuje nasadit nové jednotky do pravidelného provozu do konce roku. Budou zvládat i jízdu ve spojení se stávajícími jednotkami.
Hodnota zakázky na pět jednotek je 45 milionů švýcarských franků. Jde o dvouvozové jednotky. Název Polaris vychází ze zkratky anglického spojení Popular Landscape Railway in Switzerland (Oblíbená panoramatická železnice ve Švýcarsku). Navazuje tak už na dřívější jiné názvy vlaků ve skupině BVZ: po tamějších kolejích už jezdí vlaky Komet.
Nové vlaky mají nahradit starší jednotky, některé jsou téměř 60 let staré. Design vlaků je od studia Pininfarina. Jednotky budou dlouhé 34,6 metrů, pojmou 120 sedících a 100 stojících cestujících. Z velké části budou nízkopodlažní. Maximální rychlost bude 30 kilometrů za hodinu. Na trati musí vlaky překonávat stoupání až 200 promile.