Na hřebeny k Matterhornu začnou jezdit nové jednotky Polaris, mají už povolení k provozu
Nové jednotky Polaris. Foto: Gornergratbahn
Do pravidelného provozu se nové jednotky dostanou do konce letošního roku.
Do pravidelného provozu se nové jednotky dostanou do konce letošního roku.
Jednotky jsou nádherné, ale nejsou zrovna levné – 225 mil. Kč za dvouvozovou ozubnicovou jednotku. Ale je to zase kvalitní výrobek od STADLERu vyrobený ve Švýcarsku. Musíme si uvědomit, že veřejná doprava je drahá a kvalitní vozidla něco stojí. U nás by každý objednavatel chtěl mercedes za cenu trabantu a hlavně všude musí být wi-fi.
Nádhera. U nich je to tak na 70 let.
Proč něco takového nejde u nás. Proč musíme jezdit na Praděd nedostačujícími autobusy. Smradlavími. A údolí se táhnout 810kou na 50 let neopravené trati. Po 30 letech.
Lebo peniaze, neochota úradníkov urobiť niečo pre ľudí, asi malé úplatky pre tých úradníkov, všetko je komplikované a predražené…
Matně si vzpomínám, že na vizualizacích se mi to nelíbilo.
Ovšem teď ěním názor, neotřelý a povedený design, na místo se hodí.
Ten vlak je opravdu krásný.
proč 3 koleje?
3 koleje? Vidím dvě kolejnice a jednu ozubnici uprostřed.
Kolik kolejí má jednokolejná trať?
Takové krásné vlaky! A u nás musí jezdit modrošedý hnus. A ty příšerné LEDky, co na to montujou, hrůza!
Tak na väčšine tratí jazdí bieločervená kombinácia, v okolí Zürichu je aj modrobiela kombinácia. Ale superdizajn majú aj jednotky RABe 526 Traverso.
A prečo? Lebo tam zamestnávajú dizajnérov, ktorí tomu rozumejú. Na rozdiel od ČD, ZSSK, ale ani také PKP a MÁV nie je bohviečo….