Na dráhách zemřelo nejméně lidí za posledních 19 let. Přibylo nehod na přejezdech i projetých návěstidel
Nehoda na přejezdu u Jablonného nad Orlicí. Foto: Drážní inspekce
Nejvíce mimořádných událostí nastalo v červenci.
Nejvíce mimořádných událostí nastalo v červenci.
No a má se nad tím počtem jásat – velká párty zakončená ohňostrojem nebo plakat – jako pohřební kar za zemřelé s bohatým občerstvením ….
Stačí to vzít na vědomí, nebo ignorovat. To je ovšem pro mnohé těžký oříšek.
Ve chvíli, kdy byla vzhledem k omezené mobilitě nízká srovnávací základna, tak se samozřejmě nejedná o jeden z nejbezpečnějších roků, ale o rok s nižším počtem konfliktů mezi účastníky dopravního provozu.
Bacha, je potřeba to vztahovat na počet vlaků, ne na počet cestujících. Provoz na silnicích moc neubyl.
A jinak díky za každý frekventovaný přejezd nahrazený nad/podjezdem. Tenhle bývával exemplárním případem: https://mapy.cz/s/mofutacava
„Loni těchto středů“ 🙂
Všechny tratě zrušit! A hned. Tím jednou pro vždy veškeré železniční nehody skončí.
Výborný nápad. Zrušil bych i auta. Konec nehodám a zácpám. Z D1 by byla skvělá cyklostezka. Člověče, vy musíte mít na mozek zbrojní pas.
Obávám se, že tohle nevyplodil mozkem, ale úplně jiným orgánem… Anebo mělo jít o ironii…
Ano, samozřejmě šlo o ironii, nicméně někteří zdejší nemají do takového uvažování daleko.
Zrušit i kola! Víte, jaký by byl nárůst nehod cyklistů?
Víte kolik lidí spadne na schodech? Zakázat schody, po hromossvodu se lozit bude!
🙂
Když jsem se před lety polímal na kole, tak můj zaměstnavatel zuřil, že mi to kolo zakáže. To jsem se fakt těšil, že se třeba jednou polámu na schodech u fabriky a že mi zakáže chodit po schodech…
ty jsi pškněj jouda , na přejezdech za to mužou řidiči jestli si jsi nevšiml
Vážně? Takže každý sražený chodec byl držitelem ŘP?
za to si chodec muže sám, když nečumí, to tě neučili
„na přejezdech za to mužou řidiči“
Ikdyby vlak srazil chodce, tak za to můžou řidiči?
Za lonsky rok jsem to nezkoumal, ale predtim byvali mrtvi z nehod na prejezdech temer vyhradne pasazeri ci ridici aut. Mrtvi na trati byli prevazne bud hazarderi pri prechazeni trati nebo sebevrazi.
správně na přejezdu se mají rozhlížet řidiči i chodci
A z toho vyplývá co ? Že celé ETCS budou prachy vyhozené do vzduchu a budou citelně scházet jinde. Protože nehody se smrtí, na kterých se ETCS může podepsat , tvoří v celkovém množství nehod na železnici zanedbatelné množství.
ETCS zvyšuje propustnost tratí a bude umožňovat i lepší zavedení samořiditelných vlaků.
K té propustnosti, je na to někde reálný výpočet?
Jediné co jsem zjistil při pokusu o STFW bylo, že se prostě chová jinak (pomalejší dojezdy k návestidlům, za to při jízdě na blok je vidět víc oddílů dopředu) 😀 ale kolik je to vlaku za hodinu?
Kolik spěchálistů zablokovalo trať na desítky minut, když to nedobrzdili před stůj o pár metrů?
S ohledem k použití „přibližovací“ rychlosti bude k projetí o pár metrů docházet i u ETCS…
Už jsem někde četl, že třeba na Negrelliho viaduktu ETCS umožní zkrátit nejkratší možný interval ze 2 na 4 minuty, a že leckde se nainstaluje v podobě s mnohakilometrovými oddíly obdobnými současnosti. Aneb obávám se, že zatím má k tomu, aby bylo cenově a funkčně dobré, daleko.
Zkrátit něco ze 2 na 4 minuty, to je už hodně pokročilá metafyzika… 🙂
Ale jenom tehdy, pokud se zvýší otáčky, z maxima na minimum.
A vy jste návštěvník z jaké galaxie prosím pěkně ??
No to nevím. Ve Švýcarsku na jedné konkrétní trati po zavedení plného provozu dle ETCS údajně klesla propustnost té trati o 30%. 😉
Švýcarsko má ETCS L1 ke svému národnímu zabezpečovači.
V traťové koleji možná s ETCS L3.
Náhodou, taková zrušená šukafonie, protože na to kraj nemá, a víc autosedů, to bezpečnosti prospěje, auta nebourají vůbec.
ty jsi spadl z višně nebo měsíce, a že jsou bouračky aut každý den, jsi asi slepej vid
Podle statistiky došlo k nehodě na přejezdu v průměru jednou za 2 dny 6 hodin a 45minut.
Jestli myslíte těch 5 průměrných cestujících, z toho 3 děti a dvě babičky, tak bych se zvýšení silničních nehod rozhodně nebál…
Myslím že při zrušení nočního pidího rozjezdu budou středočeské silnice kromě lidí pracujících do noci plné i opliců. Tedy, minimálně v době předcovidové jsem si to myslel. a taková S65 jezdí docela plná.
Taky se obávám, že přístup „full etcs nebo nic“ může za to, že je hodně tratí, kde není nic(ačkoliv v Perninku mohl být radioblok, 171 by před dvaceti slušel autoblok s kódováním,…)
Pravda, většina MU je střet s osobou nebo autem, tomu žádný systém nezabrání…
Nadchod, podchod, nadjezd, podjezd…
Proč nejsou na dálnici přechody pro chodce ani železniční přejejzdy?
Riziko by snížilo i
1) neukazovat červenou, když to není nebezpečné. (Vlak brzdí do zastávky před přejezdem)
2) kamery s automatickým pokutováním blbů
3) Nezavírat blby (půlzávory nebo aspoň sekvenční sklápění)
4) Detektory
1) V takových zastávkách/stanicích bývají často půl minutové až minutové pobyty, tzn. v době kdy vlak vjíždí do stanice, už musí být PZZ stejně aktivní, aby včas uběhla předzváněcí doba, a vlak mohl včas odjet, a úkony dopravce před odjezdem vlaku není možné udělat před výpravou vlaku. U PZZ řízených jízdou vlaku se dnes nedá rozlišit vlak zastavující a projíždějící.
2,3) souhlas
1) Skutečně šroubovat dveře není možné, nebo tomu brání jenom paragraf jedna?
Ve stanici cesťák s opakovací výstrahou.
Zhasnout autům pozitivku a vlakům nerozsvícet přejezdník, stejně přes zastávku na znamení nepojede dvěstě (pak přezdvánění, dovedu si představit za perónem opakovací přejezdník)
Nemyslim na situace, kdy je to o minutu, jízda 140 soupravy přes 160 přejezd. Ale třeba cestující je u stanice několik minut před pravidelným odjezdem, ale Spržel řekla, že cestující na peron nesmí dojít protože vlak čeká a má docela dlouhý pobyt(kauza Řeporyje). Případně, když vlak má pět minut pobyt, závory nesmí nahoru, radši vymyslíme dražší podchod.
Zato trať zavřená na několik týdnů, škoda ve stovkách miliónů…
Přitom nehodám na přejezdu nezabrání ani INDUSI 54 ani návěstní opakovač… protože to není jejich účel!