Na dálnicích přibyly další značky stop, protisměr. Nově budou i na silnici I. třídy

Nové značky Stop, protisměr v Příšovicích na D10. Foto: Liberecký krajNové značky Stop, protisměr v Příšovicích na D10. Foto: Liberecký kraj

Značky varující před jízdou do protisměru jsou v Česku už na více než 60 místech.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
franzJosej

Praha Pisnice) zakaz vjezdu-znacka a v tom: zakaz objizdet vozidla mestske hromadne dopravy. no comment

jan

Česko je země dopravních značek…Je jich tolik, že je řidiči přestávají vnímat…

R2R2

To je nesporny fakt, ale neni to tak uplne problem teto nove znacky, tu vetsina z nas stejne nikdy poradne neuvidi..

rtep

Nebylo by výrazně levnější nedávat řidičáky naprosto neschopným individuím a bez zábran rychle odebírat doživotně řidičáky těm, kteří svoji neschopnost řídit jednoznačně prokazují? Takových lidí totiž u nás jezdí tisíce.

franzJosej

70% alespon

Zdeněk

Když se po r.1989 otevřely hranice na Západ, překvapily mě v Rakousku značky na nájezdech na dálnice v protisměru, na kterých byla vyobrazena lebka. Asi to bylo příliš sugestivní, protože později jsem tam už tyto značky neviděl. Naše nové současné značení protisměru by mělo být co nejdříve na všech dálnicích. Možná, že ještě účinnější by bylo červené světlo, ale raději bych to nechal na odbornících.

Leinad

Zákaz vjezdu do jednosměrky (s výrazným barevným okrajem) stačí.
Pro ty, kdo nekoukají na vertikální cedule, namalovat horizontálně šipku.

ASida

Odborníci to budou 10 let zkoumat a prd jako obvykle.

Bob

Kdo způsobil, že samo Ministerstvo dopravy nechává umisťovat dopravní značky, které legislativně neexistují?

Alibaba

A není to zatím v nějakém zkušebním režimu na výjimku?

Bob

V zákoně o provozu na PK se něco píše o nějakých dopravních značkách ve zkušebním provozu na výjimku?

Alibaba

Obávám se, že tohle zákon neřeší, to bude v něčem jiném, ve vyhlášce a v prováděcích nařízeních.
Ono by jste totiž nemohl nic vyzkoušet a otestovat, kdyby se to napřed muselo dostat do zákona. A to platí o jakémkoliv oboru.

Jiří Martínek

Když budete číst článek, na který nesmyslně reagujete, dočtete se, že se jedná o informativní značku IP 22. Tato značka může mít variabilní provedení a je v tomto provedení MD již dávno schválena…

Bob

Tak jistě, některé neexistující dopravní značky se dají takovýmto způsobem okecat. Ale že jim to trvalo, než to odůvodnění vymysleli. 🙂

Martin V.
Aleš

Deklaroval to někdo jako dopravní značku?

Aleš

Podívej se na tenhle film, zejména na minuty po zneškodnění útočníka. Pak se zamysli, jestli nejsi stejný idiot, jako ten, co se zeptal, zda hrdina filmu má zbrojní pas. A jak píšu, kde je napsáno, že že to jsou dopravní značky?

Aleš
Spálená tlumivka

A to v těch statistikách ještě nemají jízdu protisměrem po čtyřpruhových komunikacích ve městech, to by teprve bylo číslo. Sám jsem to viděl už několikrát – výjezd od hypermarketu na 4pruh, jasně viditelná značka s přikázaným směrem jízdy vpravo, na výjezdu ostrůvek do oblouku, aby bylo úplně jasné, že doleva se jezdit nemá, a stejně se tam už našla řada blbců, co to buď říznou přímo přes ten ostrůvek nebo to otočí za ostrůvkem o 180 stupňů doleva. Prostě je jistá skupina držitelů ŘP, která má v hlavě piliny, jinak se to vysvětlit nedá. (BTW, pokud tam někdo najede omylem,… Číst vice »

Zbyněk

kde to je?

Jackub

Vždycky, když se objeví zpráva o jízdě v protisměru, běží mi hlavou, jak je možné, že před 20, 30 lety se takové případy stávaly mnohem méně často. A v 80. letech by mi taková zpráva přišla jako z jiné planety a naprosto by mě šokovala. To tak masivně přibývá mizerných/zdrogovaných/dementních řidičů? Nebo se to jen tutlalo, kdežto dnes se okamžitě ví všude všechno?

Alexandr Mikulka

Protože byly nesrovnatelně nižší intenzity dopravy. Někde v Německu, Holandsku a podobně se fenomén „Geisterfahrer“ řeší už 50 let.

Kubrt

Jednak řídí víc lidí, a tak i těch dementních starců bude za volantem víc, ale hlavně dřív se o tom tolik nemluvilo – silniční zpravodajství byla toliko Zelená vlna, kde se řidič dověděl o zácpě na strakonické, ale neřešila se v médiích kdejaká nehoda.

Jiří Kocurek

V 80. létech neměl nikdo mobilní telefon (s výjimkou Dubčeka atd.), aby to policajtům nahlásil. Taky nebyly na dálnicích kamery, kdo by tam furt měnil filmy, žejo. A byl menší provoz, protože lidi (na) auta neměli. Ani těch dálnic nebylo, Praha – Bratislava a šlus. Ostatní končily v poli (ta u Vyškova doslova).

Jiří Kocurek

A jinak to teda není jen na dálnicích. V Žilině u Športovej haly na Bôriku jsem viděl projet kruháč v protisměru (jakoby odbočil vlevo) a to jsme jenom odjížděli z koncertu. Řídil úplně obyčejné auto, asi šetřil kilometry.

Kalanis

Hradecká i Ústecká taky! Hradecká dokonce léta v lese. Pokud někdo přejel, mohl skončit v půlce sosny.

Aleš

Protože za komunistů byl pořádek, že soudruhu?

Aleš

V polovině 70.let jsme jeli vyzkoušet auto příbuzných, co dá, a naprosto bez problémů jsme se ilegálně otáčeli na D1 u Průhonic do protisměru, středový pás byl na spoustě míst otevřený a provoz minimální. Dnes by to byla sebevražda. Asi tak, soudruhu, svět je dnes jinde.

roman

Protože v té době neexistoval internet ani sociální sítě

Roman-su

Dnes hlášeny 2 případy jízdy v protisměru. D52 před Brnem, D1 u Kroměříže.

duchodce

Jak dva, sám jsem tam dneska jel a bylo jich alespoň 200!!!! 🙂

R2R2

Co radi reditel tymu silnicni bezpecnosti, je jiste z pohledu bezpecnosti nejlepsi reseni nastale situace, na druhou stranu to pro ridice, ktery udelal chybu a najel kam nema, znamena jistotu pokuty 5-10 tisic, ztraty ridicskeho opravneni na 6-12 mesicu a jako bonus 7 bodu. Myslim, ze se nelze divit nikomu, kdo se pote, co si uvedomi svou chybu, pokusi otocit nebo dostat k blizkemu sjezdu, sam bych nejspis udelal to same.

Radd

Doufám, že se při tom potkáte s policisty ochotnými využít svého zákonného práva použít střelné zbraně.

R2R2

Nejsem si jejich pravy zcela jisty, ale myslim, ze dopravni prestupek bez dalsiho alespon zatim nezaklada opravneni zacit strilet.

Aleš

Tak kdyby jel s blikačkama v odstavném pruhu 50, je to jiná situace, než když jede 130 v normálním pruhu proti směru. Pak by možná bylo z hlediska lidských životů efektivnější ho odstřelit.

Jiří Kocurek

Trest smrti? Bez soudu? Za přestupek? Vy jste se zbláznil?! Nebo něco horšího?

Leinad

Když si to řidíč uvědomí ještě na výjezdu, může couvnout nebo z výjezdu zatočit přes šrafy do správného směru.
Že někdo ví, že je to blbě a ve snaze vyhnout se trestu místo řešení udělá další kravinu, to je docela realné.

Hojakar

Sorry pokud někdo najede na dálnici v protisměru tak by měl RP odevzdat sám a dobrovolně…..uznávám že některé nájezdy mohou být trosku nepřehledné, ale už pak samotné najetí na dálnici musí být každému normálnímu řidiči jasný a musí vědět že je něco spatne

kakov

bohužel dnes jezdí různí lidé, mě třeba nepřestane překvapovat, kolik lidí ročně je schopno vjet na křižovatce na tramvajové koleje a pokračovat v jízdě dále, dokonce je to zcela běžné v případech, kdy ty koleje jsou tradičně na pražcích ve štěrkovém loži

Kubrt

Tak to ale není chyba, ale záměr – cholerik někam spěchá, a myslí, že to projede.

R2R2

Umi to byt i chyba, nektere ty najezdy na tramvajovou trat jsou par metru jako panelova nebo asfaltova cesta a az po chvili prechazi na sterk a prazce. Staci trocha stresu, bloudeni a/nebo nejasny pokyn navigace a clovek se tam muze snadno octnout (coz samozrejme nevysvetluje, proc se snazi pokracovat dal i kdyz asfalt/beton zmizi).

Leinad

Jo, jízda po sjízdném tram pásu se stane snadno. Jednosměrková past (Starostrašnická – V Olšinách), úmysl předjet kolonu,…. ale štěrk/pražce/trávu vidím z dálky.

MlB

Na tom něco je, rozhodně by stálo za úvahu zmírnit postih toho kdo si situaci včas uvědomí a vyřeší ji předepsaným způsobem. A naopak drakonicky potrestat ty, kteří to budou nějakými nebezpečnými způsoby zkoušet vyřešit sami. Nebo dokonce pojedou dál jako by se nic nedělo – tam by se klidně dal stíhat trestný čin (obecné ohrožení, pokus o ublížení na zdraví apod).

Aleš

Přesně tak. Pokud najedu do protisměru, tak odstavit s blikačkama v odstavném a zavolat policajty. Nebo pokud je ostavnej tak širokej, že to zvládnu, tak se otočit a jet pryč. A pokud je tak blbej, že tam najel vožralej nebo sjetej, tak furt lepší nechat auto v odstavném s blikačkama a utéct do lesa, než cokoli jiného.

Aleš

A až budeš mít na krku několik životů, tak si budeš říkat, jaký jsi byl frajer, že tě skoro nechytili.

Frantík

Jestli si dobře pamatuji, couvání na jednosměrné silnici (PO SMĚRU JÍZDY) zakázané není, takže dokud nedojedeš na dálnici, můžeš z ní vycouvat.

Leinad

Smí se couvat, pokud je to nutné k parkování. Tedy couvnout do řady, ne couvat přes půlku ulice.
Jinak kdybych se teď probudil špatně otočený na výjezdu, asi bych couval, jenom mi není jasné jak bych se tam dostal. Zatím většina mých jízd do zákazu vjezdu byla úmyslná, párkrát to bylo nejasné značení „zákaz vjezdu+ stezka pro pěší a cyklisty“ po mé stížnosti na úřadě opraveno na „zákaz vjezdu motorových vozidel“

Martin

Fajn, že se zvyšuje bezpečnost na silnicích všemi možnými způsoby, na druhou stranu kdo přejede první zákazovou značku snad nemá za volantem co dělat.

Jan

Ještě bych chápal nepozornost a projetí značek, ale kdo jede několik kilometrů v protisměru, kdy všichni ostatní jedou proti němu a on stejně nezastaví, tak ten opravdu za volantem nemá co dělat.

Martin V.

Docela by mě zajímalo (tedy pokud by odchytili dostatečný vzorek těchto řidičů), kdyby jejich myšlení nějak odborně zpracoval psycholog. Nechápu, z jakých pohnutek se tam dostanou a hlavně vytrvají v jízdě v protisměru (drogy, nastupující demence?).

R2R2

Tech pripadu je tak malo, ze tam asi tezko hledat vzorce, z toho co probubla do medii to mate jednou fet, jindy sebevrazdu, potreti alzheimer, k tomu kazdy najizdi jinde, za jineho pocasi, v jinem provozu, takze tam budou nejspis temer pokazde jine okolnosti toho, proc vubec do protismeu najel i toho, proc pokracoval.

R2R2

Tedy aspon, pokud se bavime o najeti a setrvani, nejcastejsi duvod jizdy v protismeru totiz dost mozna bude spise to, ze se clovek zcela umyslne otoci na dalnici, protoze doma zapomnel klice nebo prejel sjezd a prece nepojede 5 kilometru k dalsimu a 5 z5.

Martin V.

No tohle snad ne. 🙁 Takto zásadně špatné hodnocení rizik už bych taky považoval za znak demence. Já už jsem taky několikrát zapomněl sjet na správném exitu, ale vždycky jsem měl aspoň tolik rozumu, že jsem dojel na další. 🙂

kakov

budete se divit, ale mnoho lidí tak jako Vy uvažovat nedokáže, viz kličkující bus na ústecké dálnici, sám jsem byl svědkem, jak se Avie začala z ničeho nic otáčet na dálnici, že skoro narazila na bus, který ji předjížděl…….

kakov

většinou půjde o nastupující demenci, lidé jsou zahrnutí blahobytem, mají všechno co chtějí a jejich mozek už nedokáže adekvátně zpracovat, že něco „nejde“

BND 30

Lidé se ve stresových situacích chovají různě. A někteří ani netuší, že by vlastně ve stresové situaci měli být. Viz Gaussova křivka rozložení inteligence ve společnosti…s tím nic nenaděláš.

Jiří Kocurek

Když bude elžet na zemi, tak ji přejedu. Nemíním kličkovat, abych ji objel. Už se mi stalo, že jsem na neznámém místě najel do jednosměrky. Tak jsem se otočil a vyjel. Je to přes 20 roků, za tu dobu by se promlčela i vražda.
Drakonické tresty nikdy ke zlepšení nevedly.

BND 30

On to časem pochopí, třeba na svých dětech.