Musí se vyrovnat s nebývalým propadem cestujících. Ptejte se ředitele pražského letiště
Cestující na Letišti Václava Havla. Foto: Letiště Praha
Pražské letiště se musí vyrovnat s největším propadem cestujících za dobu své existence. Ptejte se jeho ředitele. Václav Řehoř bude hostem dalšího dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz
Kdyz se ohlednete zpatky, povazujete za sve osobni manazerske selhani, ze jste poslechl pokyny od Andreje Babise a poslal statu vysoke dividendy. Nyni po letech bohatych prijmu nema letiste zdroje na rozvoj a posledni rok jen stoji na miste a ceka… Neni vubec vyuzita moznost rozvoje v dobe, kdy je letiste prazdne a neomezuje ho vlastni provoz. Stejne tak se neprovadi zadne systemove zmeny a neresi se aspon docasna uleva pro okoli s ohledem na nocni hluk apod. Provedli jste za posleni rok vlastne neco, cim by se letiste mohlo ve svete pochlubit?
To mi hned připomnělo ,, Volejte řediteli“ 😀
Velmi mne překvapily před několika měsíci billboardy, na kterých se objevilo sdělení, ze kvůli Vašim nehospodarnym krokům propoustite velké množství zaměstnanců Vaši společnosti ?
Těch billboardu bylo velmi mnoho
Dobrý den, považuje pan ředitel za „zodpovědné chování“ i nákup pozemků za 1,59 miliard, který udělali loni v červnu, tzn. již za plně propuklé koronakrize v letectví, kdy všechny prognózy ukazovaly na velmi špatný a pomalý návrat zpět? Notabene, když to zaplatili cash bez nutnosti extrního financování? Opravdu byla nutnost realizovat tuto transakci, kdy si jeden státní podnik (Letiště Praha) kupuje od jiného státního podniku (Správa Letiště Praha)? A pak si na provoz na konci roku 2020 musí brát miliardovou půjčku a v půlce tohoto roku hledat kdo jim zaúvěruje dalších7 miliard? zdroj : https://zdopravy.cz/letiste-koupilo-od-statu-pozemky-za-159-miliardy-nemuselo-si-pujcit-50465/
Mel bych nekolik dotazu k provozu v blizke budoucnosti a pak k rozvoji letiste.
Jaky pocet cestujicich ocekavate v letosnim roce a jaky bude pomer pravidelne/charterove lety.
Kdy se zacne se stavbou tunelu Jenecek jako priprave pro paralelni RWY.
Budete zadat o novou EIA pokud plany na rozvoj letiste nebudou odpovidat te drive vydane.
Dekuji
Dobry den. Chci se zeptat na dvě otázky. 1.) Jak vnímáte to, že okolní obce brojí proti stavbě druhé dráhy, když se o tom mluví a je to zakreslo už z minulých let v plánech. Připadá mi to nelogické, když se o tom ví a dané obce se nadále vesele rozšiřují a pak brojí proti letišti. 2.) Po rozšíření terminálu 2 by měli vzniknout velká stání pro odbavování a tím i na prohození Schengen a non-Schengen. Co vím, tak toto bylo dříve v plánu. Počítá se nějak s tím i do budoucna ? Přeci lítá více široko-trupých letadel z non-Schengenu.… Číst vice »
Co tam bylo dřív obce? Nebo letiště?
Letiště tam stojí dele než některé části Prahy vůbec vznikly.
Letiště Praha bylo od 1.12.2020 uzavřeno v nočních hodinách od 22 do 6 hodin ráno. Na letišti Praha stále přetrvává meziroční pokles odbavených osob o 70 – 80%. Proč tedy nejsou od letního letového řádu i nadále okolní obce ušetřeny nočního provozu? Pár charterových letů ve 4 ráno nikomu spánek neprodlouží a dobrý soused by měl hluk v hodinách nočního klidu minimalizovat, což letiště bohužel nedělá. A to z vlastního rozhodnutí a dobrovolně.
Dobrý den, mám dotaz ohledně personálního obsazení, plánují se v blízké době nějaké změny v nejvyšším vedení, kdy by se vyměnili lidé, kteří nejsou schopni nebo se bojí jakkoliv rozhodovat a vše si musí nechat posvětit od vás, jako předsedy představenstva. Případně nemají na svou pozici dostatečné vzdělání (zaplacený titul v to nepočítám) nebo kvalifikaci. LP to zásadním způsobem zpomaluje a zneschopňuje, což je zejména v dnešní době velký problém.
Dobrý den,
mám dva dotazy:
1) Kdysi dávno jsem někde slyšel zprávy o již postavené přípravě pro budoucí železniční zastávku pod letištěm (měla se stavět spolu s terminálem 2). Opravdu tam již je stavba připravena a případně plánuje se její použítí v rámci poslední verze projektu železnice na letiště?
2) Plánuje letiště obnovit exkurze do zázemí letiště?
Děkuji uctivě za odpovědi.
Chtěl bych se pana ředitele zeptat ,zda probíhají ,nebo probíhala jednání se stávajícími provozovateli taxi firmami Fix a Taxi Praha ohledně výši plateb za možnost provozovat činnost na letišti ,jestli došlo k nějaké uspokojivé dohodě a kdy bude nové výběrové řízení a na jakou dobu.
Dobrý den, bude letiště investovat také do informační kampaně k obhajobě, že letecká doprava není tak neekologická, jak dnešní aktivisté tvrdí a po započtení toho, že z infrastruktury potřebuje prakticky pouze letiště vzletu a letiště přistání, zatímco železnice nebo silnice stovky kilometrů dráhy skrz přírodu, je možná ekologicky nejčistší? Budete např. na mezinárodní úrovni za leteckou dopravu bojovat proti těmto dnešním útočným dezinformačním kampaním?
Budou po dostavbě T2 terminály více propojeny v jeden celek? Např. zda bude slučeno odbavení (check-in), bezpečnostní kontrola, pasová kontrola, příletová hala a výdej zavazadel atp.? Zvažuje se rozdělení podle leteckých společností, nebo zůstane Schengen/Nonschengen?
Budou po dostavbě T2 sloučeny více propojeny v jeden celek? Např. zda bude slučeno odbavení (check-in), bezpečnostní kontrola, pasová kontrola, příletová hala a výdej zavazadel atp.? Zvažuje se rozdělení podle leteckých společností, nebo zůstane Schengen/Nonschengen?
Naštěstí jde jen o propadu POČTU cestujících.
Propad cestujících by byl (v kontextu letecké dopravy) daleko větší tragédií. 🙂
Zajímalo by mě, zda a v jakém rozsahu se v dlouhodobém plánování zohledňují rizika vyšší moci komplikující leteckou dopravu (výbuch sopky, terorismus, válečné konflikty či současná pandemie).
Dobrý den,
chtěl bych slyšet vysvětlení následujícího. V roce 2011 se projednávala dodnes platná EIA k nové runwayi, která počítala s 21,2mil cestujícími ročně. Samotné letiště ale mluví až o 35mil cestujících ročně. Jak tento propastný rozdíl vzniknul, případně kalkuluje-li EIA se starými počty, jak je možné, že stále platí?
Dále by mě zajímalo, jak moc jsou dosud ovlivněny plánované investice koronou. Muselo se už něco seškrtat? Počítá se stále i s rekonstrukcí letištního předprostoru a rozvoje tzv. airport city?
Díky.
Jak probíhají přípravné práce na rozšíření terminálu 2. A prý se plánuje udělat odlet z terminálů podle společností PŘ. Ryanair by létal jen z terminálu 1.
Kdy očekáváte, že dojde opět k náboru nových pracovníků na letišti do provozních pozic jako je například bezpečnostní kontrola, či ramp control. Děkuji za odpověď a přeji hodně zdraví.
Aktuální nabídka volných míst na letišti je k nalezení zde:
https://pracenaletisti.jobs.cz/volna-mista/
A z nabídky si lze dovodit i odpověď na váš dotaz – nábor už probíhá.