Most jako laboratoř železniční konkurence. Od prosince tu pojede pět dopravců
Železniční stanice Most bude od prosince letošního roku unikátem v celé české síti a současně i pokusem, jak může fungovat
Železniční stanice Most bude od prosince letošního roku unikátem v celé české síti a současně i pokusem, jak může fungovat více dopravců v závazkové dopravě pohromadě. Od nového jízdního řádu bude z Mostu jezdit celkem pět různých dopravcům.
K Českým drahám a GW Trainu, který provozuje třetím rokem rychlíky mezi Plzní a Mostem v závazku státu, se od prosince přidají tři noví dopravci: AŽD Praha s novou linkou Most – Litoměřice, RegioJet s linkou z Mostu do Ústí nad Labem přes Úpořiny a Die Länderbahn s vlaky na lince Osek – Rakovník.
Cestující ale nečeká po příchodu na nádraží cesta k pěti různým pokladnám jednotlivých dopravců. Ve všech vlacích platí jízdenka Dopravy Ústeckého kraje a lidem bude ve finále jedno, do jakého vlaku sednou. Všude jim krajská jízdenka bude platit.
Podle mluvčí Ústeckého kraje Magdaleny Fraňkové má být na každém nádraží jedna pokladna. „Konkrétně v Mostě to bude pokladna Českých drah, jak je uvedeno ve smlouvě. Všichni dopravci musí umět vydat jízdenku DÚK,“ vysvětlila Fraňková. České dráhy pak budou mít provizi z prodané jízdenky. GW Train, který v Mostě už působí, využívá pokladny Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova.
V Česku zatím neexistuje nádraží, kde by jezdilo pět různých osobních dopravců najednou. Na hlavním koridoru z Prahy do Olomouce mohou aktuálně cestující potkávat čtyři různé dopravce. Běžný je takový model v zemích, kde už soutěže proběhly, například v Německu. „Myslím, že Ústecký kraj to vymyslel skvěle. Konkurence více dopravců povede k tomu, že se budou snažit o co nejlepší služby,“ řekl v rozhovoru pro Zdopravy.cz majitel RegioJetu Radim Jančura.