Modrá lokomotiva v čele žlutého vlaku. České dráhy pomáhají RegioJetu na trase Praha – Ostravsko
Lokomotiva 150 Českých drah v čele vlaku RegioJetu. Foto: Bohuslav Škoda
Dvoudenní pronájem lokomotivy Českých drah končí dnes.
Spis me stvou tim rusenim lokalek do autobusu kolo nevezmu a tahat auto na vejlety je nah…. Kombinace kolo+vlak jsou nejlesi vylety co znam.
Co se kdo divite konkurence se musi podporovat. Ja jezdim radeji arivou a kdyz jim kiksla v lese tak nas postrcila regionova od CD jen nas mrzelo koukat z okynka do lesa na ty hriby 🙂
Proč ne? protože je to efektivní. Žádné přelepování log, to je pouze pro ovce, které nepoznají svůj ovčín.
No nevím, pro cestující to může být zmatečné, do vlaku s loko ČD nastupuji s jízdenkou ČD a více mne nezajímá. Logo na mašině by se mělo aspoň provizorně přelepit.
To je zmatečné leda pro nesvéprávného cestujího. Nastupujete přece do vagonu jasně žlutého s logem RJ, nikoliv do lokomotivy. Jízdenku jste si pravděpodobně koupil na vlak RJ, na tabuli máte dopravce RJ a hlášení máte taky s dopravcem RJ. Jakou barvou je co natřené je běžnému cestujícímu úplně ukradené.
Nevím ale mě by zajímalo jestli zaplatí v termínu? Když p.Jančura zde prohlásil v rozvoru že na platbach kolem termínu splatnosti ,nebo i po něm nevídí nic špatného?
Máme ČD smlouvu o vyrovnání výkonů? Jako to je bývalo mezi národními dopravci v Evropě,1km a 1km.Bezohledu na skutečné náklady za tuto jednotku.
Tak vám to asi muze byt u p….. jestli zaplati v terminu, nebo delate na uctarne CD?
Klaním se před Vaší moudrostí, já jet například Pendolinem trasu Žilina – Košice, nasednul bych jen do Pendolina s označením ZSSK, koupím si jízdenku u ZSSK, tak chci Pendolino ZSSK! To stejné na trase Drážďany – Berlín, koupím si jízdenku u DB, tak přece nenastoupím do soupravy tažené lokomotivou ČD! A tak dále a tak dále, to dá přece rozum 😀 A teď si vezměte, že vnitrostátní Zlínský expres jezdí se slovenskými vozy, to je skandál, to toho by přece nikdo nenasednul.
Vážený pane Soukupe .Toto opatření platilo u národních dopravců mnoho let a bylo to z důvodů vhodnějších oběhů ,nebo mimořádností kdy příjezd lokomotivy, by časově a nákladově vycházel dráž .A vždy se dbalo na to aby tyto položky mezi sebou byly vyrovnané ,jen nepatrny zbytek pak byl účtován předem domluvenou cenou.
Vážený vendeline,
já plně souhlasím, to je v pořádku. Šlo spíš o to, že dle vzkazu pana Petra62 opravdu tato mimořádná situace není zmatečná. Není důvod hledat problém tam, kde není, to byl smysl mého předchozího vzkazu.
Ja nastoupim do vagonu a je me jedno jaka lokomotiva tam je, nejedu v lokomotive
Na trase Drazdany – Berlin si tedy radeji koupim jizdenku na zluty bus regiojet
ČD je ekonomicky ve ztrátě, vlastně kdy nebylo. Každá lehce vydělaná koruna je lepší než žádná
Ano až na to, že za jízdenky cestujících ze zrušených spojů RJ by těch korun bylo asi o dost víc.
To víš jak, že 1) mašinu by nepronajal nikdo jiný 2) cestující by radostně jeli s ČD, nikdo by nenaštval na drážní bordel a nejel by autem.
To, co platí ČD, to využívají soukromníci. Nemyslím tím tento standardní pronájem.
KONEČNĚ někdo ve vedení ČD dostal rozum … Žaluda zpochybňující způsobilost / schopnost Jančury své podnikání rozjet byl trapný a za jeho ostudné televizní výstupy v debatách s Jančurou se mnozí zaměstnanci ČD styděli …
Vy jste zaměstnanec ČD že to tak víte. Těch debat jsem viděl několik a nevím, co by tam mělo být tak špatného. Tedy až na chvástání pana Jančury, že za chvíli si ČD koupí. No tak zatím si jen musí od ČD půjčovat lokomotivy, aby vůbec jezdil a nemá ani na zaplacení za použití kolejí.
A vidíte. Zase jsme u podpory státu. Až Jančurovy kámoši ve vedení státu skončí, tak SŽ třeba díky tomu , že nedostane platbu na poplatcích na koleje Jančurovy vlaky nepustí. Co to bude znamenat ? Konec. Stejně tak , pokud stát přestane poskytovat garance jeho úvěrům…
Přesně tak. Kolikpak vlastně platí soukromníci za to, co není jejich?
Koukám , že Vám Žaluda leží pěkně v žaludku. Pro mne jako nezávislého člověka však představuje Žaluda nejlepšího manažera ČD od listopadu 1989 do jeho dob. Člověk , nepocházející z modrogumního prostředí a který dost zásadním způsobem změnil ČD k lepšímu. Apropos…rozdíl mezi vlakem ČD z předžaludovské éry a požaludovské éry je přímo obrovský…
Kdybyste Žaludu zažil jako generála, tak byste rychle změnil armádu. Právě za Žaludy nastal odliv strojvedoucích k soukromníkům. Že by ti soukromníci byli padlí na hlavu a brali si z 4Č neefektivní netáhla?
A proc nepouzije ty 4 fungl nove Traxxy co mu stoji na Smichove?
Nevím detaily, ale jestli někde stojí nové mašiny, tak zatím jezdit nemohou a zřejmě čekají na nějaké lejstro.
Tohle má dvě roviny, co je lepší proč ČD jako konkurenta, mít konkurenci, která má zpoždění neb odřeklé vlaky nebo zpoždění, nebo ČD, co dostane prachy za pronájem a zákazníci konkurence vidí, jak jede modrá mašina na žlutém vlaku.
To závisí na tom, jestli jste obchodník nebo odborář..
Přesně!
Co získají ČD odřeknutým vlakem konkurence ?
Hypotéza, že získá cestující s odřeknutého vlaku je mylná. Akorát si nějaká dušička bude ukájet své bebíčko – žlutý pán má problém ….
Co je lepší, trucovat nebo dopravit lidi, kteří už většinou mají zakoupenou jízdenku předem, počítají s tím že budou odbaveni a mohou nadále věřit železnici jako poměrně spolehlivému způsobu přepravy, plus strojvedoucí dostane zaplaceno, půjčovatel taky?
Chudý pan strojvůdce, neměl by jinak přes ty hrozné přesčasy a mzdu doktora co žrát. Do Ostravy asi autobusem nebo autem nikdo jen tak nepojede. Když vlak nepojede, mají prostě smůlu.
Já viděl dneska jednu takovou soupravu projíždět Kolínem – jenže s řadou 350, nikoliv 150.
350 jsou od ZSSK
Už jsem myslel, že jsem měl v Pardubicích okolo 8:00 vidiny. 🙂
Nebo se nějakým způsobem přenesl na podzim roku 2041…😂
Nestahovala se mračna?
Obchod neobchod, určitě bych sousedovi, co mne žaluje pro kde co, nepůjčil na víkend cirkulárku, i kdyby mi nabízel bůh ví co.
Přesně… z vysoka 💩…
Ale asi je to myšlené jako milosrdenství.
je pekne, jak jsou v tyhle diskusi vykrystalizovane dve skupinky.
modrý gumy a odboráři
a pak inteligentní lidi.
Typicky české, soused mně nepozdravil a mračí se, tak ať mu chcípne koza.
Narozdíl od fantazií některých diskutujících se v reálu celý problém smrskne na jedinou otázku: Za kolik?
Máte pravdu to by asi zajímalo každého za kolik a možná by nebylo od věci i proč. O tom ale pan tiskový mluvčí raději taktně pomlčel. Ale na obranu některých diskutujících bych si dovolil jednu otázku. Vážení je tu někdo, kdo by půjčil cokoli někomu , kdo mě pomlouvá kde jen může, kdo konkurenční boj rozhodně nevede v rukavičkách a kdo se se mnou soudí o ne zrovna malou částku , která by mi udělala veliké problémy?
Málo to asi nebude…
Za kolik se vůbec půjčují mašiny, RJ dostává za jednu mašinu na postrku 55k za den
Takže si myslím že tady cena toho pronájmu bude tak 40k za oba dny (obsluha byla vlastní)
A takto nějak vznikají zaručené zprávy agentury JPP .
A Žaluda snad Jančuru nepomlouval ? Myslíte si, že Žaluda by byl schopen vytvořit na „zelené louce“ fungující železniční podnik. Byl postaven do čela fungující firmy – sice něco nového do firmy vnesl, ale v konečném důsledku spíše škodil … minimálně infantilními výstupy v TV debatách s Jančurou …
Nerozčilujte se, to škodí zdraví. Vám asi hodně leží v žaludku, to že si půjčil lokomotivu od ČD. No ostatně se vám ani nedivím. Vždy si půjčoval od soukromníků, to že tentokrát z nějakého důvodu, o tom raději nebudu spekulovat z jakého, si musel půjčit od hlavního konkurenta, muselo být i pro něj samotného hodně ponižující.
Jen vám ještě připomenu jeden výrok pana Jančury, také v televizi. Řekl, že jemu vůbec nejde o peníze, ale hlavně o to pozvednout úroveň železniční dopravy u nás. To byla slova a skutečnost? Lokomotivy dá za snadno vydělaný peníz na postrky a cestující klidně ohrozí tím, že nepojedou, protože ten vlak nemá čím táhnout.
Mohlo by být i hůř, když třeba Ryanair platil ve Frankfurtu menší poplatky jak Lufthansa, která má v tom letišti podíl 🙂
Osobně bych jim tu loko nepůjčil. nemáte dostatečnou zálohu, váš problém. A když proti mně navíc vedete mediální kampaň a soudní spory, tak si nakašlete….
Chápu ale, že ČD půjčily. budou za to nějaké prachy a navíc popudit RJ a jeho PR oddělení, to není dobrý recept na dlouhou kariéru v křesle GŘ.
PS: něco jiného je odtáhnout neschopný vlak z trati, tam nepomoct je svinstvo. ale co se mohla stát zde…prostě by měl žlutý o vypravený pár vlaků méně….taky nepújčím konkurentovi, co na mne žaluje všude možně, kamion, když on sám nemá…
4 loko dostatečně záloha není?
4 loko, které stojí na poruchy se na čas opravy pro operativní řešení problémů do záloh počítat nedají. V absolutních číslech tak zálohy existují, ale těžko vám mašina, která například nejede, odveze nějaký vlak.
V 98% jsou vždy mimo provoz jen 2 , že se to jednou za rok sejde takhle blbě…. Na to fakt nemá cenu pořizovat další mašinu
Tady je to o kšeftu. Kdyby si nepůjčili mašinu u ČD, tak si ji půjčili jinde. Jinak mne také zaráží, jak zrovna tomuto dopravci stát vychází všemožně vstříc. Tamhle státní garance na úvěr, tamhle zase přímé zadání bez výběrového řízení na postrkovou službu….
Nemáte pravdu:
“ RegioJet vyhrál výběrové řízení, které Správa železnic loni vypsala.“
Zdroj: https://zdopravy.cz/regiojet-ma-uz-jiste-statni-postrky-nasadi-na-ne-ctyri-vectrony-73405/
Vyhrál na postrk Brno Havlíčkův Brod, ale postrky Brno Přerov dostal bez výběrového řízení a jak je vidět i bez příslušné lokomotivní zálohy
Smlouva, která se soutěžila v otevřené soutěži, umožňuje do určitého rozsahu navýšit objem výkonu. Kdyby zakázku vyhrál jiný dopravce, SŽ mohla postupovat úplně stejně. Lze očekávat, že jednotková cena za větší objem km bude podstatně nižší než při soutěžení na provoz pár týdnů.
1. Státní garance v rámci covidových programů i předtím byla dostupná celé řadě firem, takže v čem je případ RJ zvláštní?
2. Postrková služba měla úplně normální VŘ: https://zdopravy.cz/regiojet-vyhral-ctvrtmiliardovou-zakazku-na-statni-postrky-nakladnich-vlaku-65988/
Takže toto jsou fakt bludy.
Stát natřikrát „odprodával“ majetek ČD k SŽDC, protože se to nerozdělilo pořádně v roce 2003. Zahučely tam nízké desítky miliard. Ale „všemožně vychádzí vstříc RJ“, no jasně.
naráží na přímé zadání postrků z Brna směr Přerov, což se dá pochopit, ale úplně košér to není
To máte jedno, i kdyby bylo VŘ i na tuto část, ČD by to cenově napálily tak, že by to stejně nevyhrály…
o to tu přeci nejde, dát ten postrk napřímo ČD je taky špatně, ošetřené to nejspíš bude tak, jak píše p. Sůra o kousek výše
Hmm, kolik je vlastně limit kilometrů na přímé zadání?
1. Nemáte tak úplně pravdu, navíc třeba z pohledu zaměstnanosti, podíváme-li se na pozici steward, tak tato důležitá část není u RJ zrovna silnou stránkou.
A ono vydupání si těchto garancí taky způsobil však víte kdo. Kdyby ve většině případů stát nevycházel RJ vstříc, například zde by se to projevilo. Dále také lze zmínit letitou situaci ohledně kompenzací či pomoc na R8.
Ta státní podpora byla i v předcovidové době.
No tak se zase uklidnime jo – zadny primy zadani to nebylo jo
Jde videt, ze jste nepochopil liberalismus zeleznice a uz vubec ne kapitalismus. CD je pomalu umirajici dinosaurus a RJ zralok. Ted je jen na nich zda se zmeni, nebo budou pomalu vymirat.
Ono nemít dostatečné zálohy, palubní personál typu letuška nikoliv vyškolený vlakvedoucí schopný i obsluhy výhybek, předbíhat a brečet v servisních depech a pak pozdě platit za práci (protože svoje depa nemají) přetahovat hotové firy to se to žraločí. Až to ČD jak píšete zemře nebudou ani depa ani nový firové pak začne vymírat i parazit.
By mne zajímalo, kde vlakvedoucí přehazují výhybku. Osobně jsem to viděl jednou JHMD, když protijedoucí vlak měl velké zpoždění.
Jinak Regiojet má vlakvedoucí taky, ale další personál pro obsluhu cestujících ve vlaku.
Třeba ve Frenštátě
Svého času to bylo ve Velkém Šenově, než se TAM instalovaly samovraty …. zcela normální je „házení“ vekslí na D3 bez samovratů ….
Tak ten posun skvělých vlakvedoucích ČD jsem viděl před 12 lety. Většina vůbec nevěděla, co má s tím červeným praporkem vůbec dělat.
Pak jsem ty vlaky raději křižoval jinak.
Ale to nebyla chyba ČD. To byl důsledek „nových“ předpisů, které přenesly většinu dopravních povinností na strojvedoucího a „obsluha“ vlaku se k tomu nedostane ani v rámci zácviku …. že projdou kurzem a zkouškou je jedna věc, pokud se to nenaučí prakticky …. tak to neumí a nikdy umět nebudou …. Když jsem začínal jako štiplístek, tak jsem tam, kde nebyl posunovač – klasicky Dobříš -odvěšoval/svěšoval lokomotivu včetně spojení, odpojení parního topení. Na elektrifikované trati – Senohraby u 9151 se rozpojovala i topná spojka, měl to sice podle předpisu dělat strojvedoucí, ale …. veksle měl házet vlakvedoucí, ale …. Proč… Číst vice »
No tak nevim jestli vlakvedouci prehazuji vyhybkY a mohl byste vedet ze RJ si stavi svoje depo, tak klidek zase jo
A kde vlastně bude to depo?
Měcholupy.
No nevím, kde mezi Prahou a Ostravou, resp. Brnem by uplatnil vlakový personál dovednost obsluhy výhybek, mmch. zkoušel jste někdy ručně přetočit výhybku se žlutou bambulí?
Jej já znám několik fíru, které ČD přetáhlo od RJ….
Ani to nemuseli být lidé „přetažení“, ale důchodci ČD, kteří tam chodili za přilepšením k penzi, aby se nemuseli doma nudit „se starou“ …
No tak bude holt žralok podroben dentální hygieně…
A to velmi kvalitní, ale i nákladné…až 380 Kč/km…
Uvidíme co s RJ udělá, až nebude Andrej u moci. A stát bude měřit RJ úplně stejným metrem jako komukoliv jinému..
Co s RJ udělalo, když Andrej JEŠTĚ nebyl u moci?
Zkuste si projít účetní výkazy Jančurových firem na internetu pak to třeba pochopíte…
Mám pochopit, že i když Babiš ještě nebyl u vesla, tak už přihrával Jančurovi státní zakázky?
Ted pujčíly ČD regionjetu .. příště půjčí regiojet ČD …
Nic víc, nic míń. ono nastestí ve vedeni tech spolecnosti nesedí šmoulíci, jako v diskusích 😀
Krasne receno
Pro nás bývalé železničáře ze 70 let půjčit je profesní hrdost a slušnost.Já v tom nic nehledám asi my staříci od ČSD jsme nějací jiní.
LD Praha střed a LD Česká Třebová se také nemusely – každé depo mělo svoji „předpisovou“ filosofii, což nebránilo tomu, aby si v případě provozní potřeby nedokázala vzájemně vypomoci nebo koordinovat nasazení personálu a lokomotiv při výlukové činnosti … V době éry osobních vlaků na trase Praha / Kolín / Pardubice / Česká Třebová – Olomouc / Přerov vozebně krytých oběma depy to byla při výlukách, které „odnášely“ Os v podobě NAD to byla nutnost.
„Jinýmu bych žebřík půjčil, ale Hájkovi naser.“
(Cimrman, Švestka – mimochodem, z drážního prostředí, takže VELICE TREFNÉ)
Pan Bednárik má zjevně jiný náhled na vztahy s Jančurou než před léty Žaluda sedící v téže kanceláři … Já bych se Jančurovi za dehonestující výroky svého předchůdce (Žaludy) omluvil a naopak hledal způsob jak kooperovat … společným „nepřítelem“ všech dopravců je totiž Správa železnic ….
Vždyť vy žádnou loko nemáte a nikdy mít nebudete.
Výborně! Od této chvíle je tato varianta přípustná i na modelovém kolejišti, aniž by to bylo sci-fi.
Tak asi zrovna neměli lokotky, ale až dojdou Regiojetu a budou shváleni nový traxové, bude mít ve vlastnictví víc nových lokomotiv než ČD s ETCS, pokud se nepletu. ČD má všechny nové lokotky kromě koupených dvou starších taurusů, a Zátopků, který ještě nemají ETCS, možná tak ani pendolina, budu mít větší nový lokomotivní park než ČD. Pokud se pletu, tak mne opravte. Může přijít doba, kdy náhodou bude spíš regiojet pomáhat ČD a nejen u postrkové služby, za peníze, ale i jinde. Koleje jsou jedny, tak na co tyto velké boje. Včera jsem jes s RJ do Prahy, bylo to… Číst vice »
Nejenom koleje, i veřejná doprava je jedna 🙂
Když pojedu přímou konkurencí (cizím vlakem/autobusem), je to pro všechny dopravce lepší, než kdo pojedu autem. 1) Možná někde přestupuju, jistě pojedu ještě zpátky 2) kdybych zanevřel na socku, bude to na celek, ne na nějakou barvičku.
Skutečnost je ta, že ČD mají v majetku pouze jednu multisystemovou lokomotivu s ETCS (Vectron s poklepem ETCS). Bez ETCS mají 23 multisystémových lokomotiv (20 ks E109, Vectron a dva taurusy). Regiojet má aktuálně v majetku 12 multisystemových lokomotiv s ETCS (aktuálně 8 trojkových traxxů a čtyři dvojkové).
8 MS3?
To bude hned pokrytá jedná nebo dvě linky.
Jste taky zvědaví, jak pak bude těm traxxům slušet Najbrt?
Zatím 8, další mají přijít po letních prázdninách a tento rok se mají objednávat dalších 15
No prosím…už nemusíme hledat náhradu za 362…
Trochu jo ČD si hodlá pronajmout loko od Siemensu cca 100ks s odkupem asi poloviny po nějaké době. Zatopku se chtějí naopak zbavit a to prodejem nebo pronájmem. Ale tet s novým ředitelem těžko říct zda nedojde ke změně.
S novým ředitelem spíše naopak ….
Ještě ETCS toho se zatím netřeba bát. SŽ má čas do 2040 a tímto tempem co se buduje to potrvá 2x déle pokud nezrychlí. Navíc level 1 má stále návěstidla takže půjde jezdit i bez. Level 2 je bude mít taky zatím navíc GSMR komunikace a nevím nevím jak vykrejou všechno.
V tomto případu to chápu. Mašinu si mohou najmout odkudkoliv a pokud stála někde v depu bez využití, tak proč ne. Nechápal bych ale případy , kdyby se nějaká mašina někde podělala cestou a ČD se jaly ihned pomáhati. V tomto případě bych jim v tom jak se lidově říká vymáchal ústa….
Asi pred 14 dny jem videl video z Brna, kde Vectron RJ tahne plechovku CD i s Honeckrama. Je to na vymachani ust?
Ty firmy jsou v ostrém konkurenčním boji. A jedna z mála výhod, kterou mají ČD vůči ostatním je jejich velikost a tudíž personál a technika v takřka každé větší stanici. Jinak ještě bych to pochopil v situaci , že něco nepojízdného bude blokovat trať všem…tak pro odtah do první stanice… Přirozenější spíše je , že firmy v konkurenčním boji si spíše jdou po krku než kolem krku… Já funguji mimo jiné v logistice. Mám několik firem, silničních dopravců , se kterými jsme kamarádi a pomáháme si. Jenže… v podstatě se orientujeme na jiné zákazníky a tak se nikde nepřetlačujeme ,… Číst vice »
No, ja myslim, ze momentalne maji RJ i CD vytycene sve mantinely. Neni to jak v silnicni nakl. doprave, kde se da vlezt do kseftu konkurenci mnohem snadneji. Mel jsem az do duchodu malou autodopravu, tak taky vim, o cem mluvim. Ale ja proste verim, ze se da a ma pomahat. Mozna jsem velky optimista ….
Tak firmy jsou v ostrém konkurenčním boji na komerčních trasách . Všude jinde jsou konkurenti akorát při soutěži a pak by měli být profesionální partneři jak cestujícím tak i objednavatelům kteří to neplatí ze svého , ale z daní všech a to i cestujících . Je to služba , kde by se mělo soutěžit kvalitou a cenou . Půjčování lokomotiv , lidí nebo vagonů je bussines jako každý jiný. ČD nejsou levné a zadarmo to nedělají . Každý má svoje místo. Na dráze pokud ztratí zákazníka jedna firma je vysoká naděje , že o něj přijdou všichni a návrat z… Číst vice »
Jste hodně naivní. Respektive pokud selže jedna firma a skončí s ostudou, kdo si rozebere její byznys ? Je tedy v zájmu všech, aby jejich konkurent prosperoval anebo vyklidil pole ?
Možná jsem naivní ale důležité je nebýt podrazák. Jsem pomalu v letech ale Vaše slova mi připomněla některé naše kolegy , většinou nosí úzké kalhoty , špičaté boty pernamentně stahující nové verze windowsu co kreslí všechny grafy rovnou v zelené a stále bojují proti všem i manželce doma. Mění se firmy , překupují , přejmenovávají , stěhují , rozdělují a lidi v nich se točí . Dnes soupeř , konkurent zítra kolega . Rozdíl je v délce kontraktů . Věřte , že za deset dvacet let může kdokoli koupit kohokoli a to i na dráze kd chápu specifičnost prostředí .
Když nepomůžu někomu , kdo na mne kydá špínu a tahá mne po soudech a snaží se mne zničit… to je podrazáctví ?
Popsal jste to skvele.
To, v čem se soutěží, jsou také spolehlivost a krizový management a zákazník asi nebude jásat nadšením, když svého konkurenta podstřelíte s cenou sice o 20 %, ale vaše spolehlivost a schopnost řešit provozní výpadky bude třeba jen v 50 % plnění zakázky, kdežto předchozí dodavatel byl sice dražší, ale dokázal uspokojit poptávku z 90 %. Toliko obecně, neříkám teď, že ten či onen konkrétní zvládá svou práci na tolik a tolik procent.
V ostrém konkurenčním boji – to se psalo o dobách začátků anglického kapitalismu …. Dopravci si sice konkurují, ale mají společného protivníka – Správu železnic.
Ostrý konkurenční boj máte všude. V jakémkoliv odvětví a železniční doprava není vyjímkou. A společný protivník- to není protivník , ale partner se kterým musí spolupracovat ….
Ehh…hlavně je to na vymáchání 242 autogenem…
No jasně! Raději ať stovky až tisíce našich vlastních cestujících trčí na trati na uvízlým vlakem, ale hlavně že to Radimovi pořádně natřeme! Panečku, ten z toho nebude aspoň dva týdny spát! Nádražácká pomsta je přeci mnohem důležitější než plynulost provozu.
Sorry, tady jsem se blbě vyjádřil. Odtah do první stanice beru.
Jste na jedněch kolejích a dvě třetiny lidí neví která linka je v závazku a která komerčně a berou to tak , že jedou vlakem . Hlavně jim je to úplně jedno. Toto hloupé myšlení a konání nikdy nepřidá modrému body . Ten vlak pojede stejně , ať už z loko ČD nebo někoho jiného a případně tu linku mohl zrušit. Nespolehlivost jednoho nepřidá žádnému. Když žlutý táhne modrého je to prostý kšeft , naopak v tom jsou nějaké liché pocity. Nedokážu pochopit proč ta averze od běžných zaměstnanců a odborů .
Za prvé nejsem běžný zaměstnanec. Za druhé moje práce není ze 100% o železniční dopravě a už vůbec ne o osobní železniční dopravě. Za třetí nejsem odborář. Ale to, že se svěřím do péče nějakého dopravce a on zklame moji důvěru bude mít za následek , že příště se tomuto dopravci vyhnu. Pokud to udělá každý a ten dopravce bude mít těch problémů více skončí- a já budu mít více práce. Už tomu rozumíte ?
A co tam s ním budete dělat …. když už je to jednou přivázané na háku, tak s tím pojedu dál …. chápu, že pro někoho je problém spojit dvě soupravy a mít hnací vozidlo uprostřed vlaku …. Když jsem takto jako vlakvedoucí před lety rozhodl, koukali jako vejři – je to v rozporu s předpisem ? … no není … tak v čem je problém ? ….
Jste úplně mimo mísu.
Takže u nehody nehody byste nezaváděl NAD, ať si cestující vymáchají ústa a jdou pěšky?
Já jsem nepsal nic o nehodě…
A jaký je to pro cestujícího rozdíl, jestli to je nehoda nebo závada na lokomotivě, případně na trakčním vedení?
Mě je úplně jedno, jak si dopravce vyřeší své problémy.
Kruh se uzavírá, půjčí si mašinu konkurekce, pokud je poblíž a k mání.
Pokud mu jí ta konkurence půjčí.
Nepochybně jste si oblíbil pohádku o kohoutkovi a slepičce a každý den si jí před usnutím čtete …
Co je pro modrogumy lepší?
1) Pojedu s přestupem RJ + ČD.
2) Naštvu se na drážní tahanice, pojedu autem.
Mimochodem pochybuju že by ČD pomohly zadarmo, koupání mohlo vypadat tak že ČD šroubovaly cenu s vědomím, že RJ potřebuje své cestující dovést.
Řekla žlutoguma 🤔
Hmm, barvená řepkou…😀
Ty jseš ale chytrej. Ještě že jsi nám to všechno vysvětlil. Teď si můžeš hrát s autíčkama dál…
Při nehodě ve Studénce se rozsypalo úplně všechno , NAD od CD převážela všechny cestující v první fázi , bylo to lidské , vezli se žlutá modří i černí . Pak se vzpamatovalo i dopravci jiných barev a převáželi své pasažéry , ale už jen svoje .
V Bohumíně je 8 banánu odstaveny h
včera jsme stáli s RJ do Blavy v Leštině na 230 kvůli přepřahu půl hodiny.. jsem si říkal při odjezdu z Prahy, že ten bílej nepolepenej vectron není RegioJetu..
Není, je půjčeny
No tohle , to je nějaká pomluva, to se nemůže nejlepšímu dopravci stát aby někde cestující museli čekat půl hodiny . Zpoždění vždy mívá jen hnusny státní moloch.
Očekávám hlasité protesty FSČR 😀
Jakého že zločinného spolčení?!
No tak z toho nedělejme nějakou aféru. Onanoval každý, a kdo říká, že ne, ten to dělá dodnes. No.
proboha pane soukup co sem plete neco o onanii? rec je o vypomoci modre lokomotivy ceskych drah v cele vlaku regiojet o onanii tady neni jedina zminka
I ty, Leoši?
…já bych rád, ale mám Stadlery…
🙂
A Scharfenberg se odmítá bavit se šroubovkou…
„[zápůjčka] způsobila kritiku některých odborářů“
Je neskonale smutné, že ve střetu kapitalistického a komunistického smýšlení, jsou odbory méně často nástrojem ochrany zaměstnanců, a častěji uplatnění moci a potřeby rozhodovat o všem.
odbory jsou instituce, jejiž jedinou snahou je zlikvidovat firmu za každou cenu.
Vzpomeňte si na to, až se někdy dostanete do situace, že budete nucen makat za dva a zaměstnavatel si vůči Vám bude dovolovat úplně všechno….. . Jsou firmy, které odbory nepotřebují. Všechno tam funguje jak má , lidé jsou spokojeni , vedení firmy je vstřícné. No a pak máme firmy , které se na své zaměstnance dívají optikou amerických otrokářů z 19-tého století…
Na toto existuje jednoduchá obrana – výpověď. Odbory jsou většinou přežité, zbytečné instituce. Práci (a třeba i obor) může změnit každý, jen musí sám chtít.
Takto můžete mluvit jako mladý člověk , který se sháněním práce nemá problém. Já když jsem ve třiceti letech zašel na jakýkoliv pohovor , odevšad jsem si odnesl pracovní nabídku. Nyní mi je o 15 více a nikdo o mě nestojí. Když mi bylo třicet a přišel za mnou uchazeč o práci…. absolvent VŠ , pěkný životopis , stáří 55 let s tím , že chce pracovat jako řidič nákladního auta, tak jsem kroutil hlavou , proč nechce dělat něco na co má kvalifikaci. Dnes už se nedivím… Jinak ty odbory…nechte na jejich členech. Pokud je jejich členové vyhodnotí jako… Číst vice »
Vedení odborů si svoje ovečky nevypustí. Vždyť by přišli o peníze.
O tom , kdo bude nebo nebude členem odborů rozhoduje odborové vedení ? Svatá prostoto. O svém členství v odborech si rozhoduje každý zaměstnanec sám. Jakou bude mít asi sílu odborový bos , kterému všechny ovečky odejdou ? Žádnou.
Stačí když mu zůstanou tři ovečky…
A co dělaáte? Třeba bych Vás zaměstnal.
znám případ, kdy vedení firmy výhrůžkami výpovědí nutilo (a donutilo) zaměstnance podepsat dodatky k běžícím smlouvám se zaměstnaneckými kondicemi (platné smlouvy uzavřené na dobu určitou, bez uvedení navázání na zaměstnanecký poměr, a přitom dost dlouhé), protože se stávající podmínky přestaly firmě vyplácet. něco mi říká, že při existenci jakýchkoliv (a obzvláště funkčních)ú odborů ve firmě by to asi nikdo ani nezkusil. On jeden zaměstnanec má možnost si sbalit akorát kufřík a jít jinam…na což zaměstnavatelé zhusta hřeší. když se má bavit s odbory, musí se chovat jinak. někde dokonce byla i statistika, že firmy, kde jsou odbory platí v průměru… Číst vice »
Ono se stačí podívat na http://www.atmoskop.cz... zde zaměstnanci hodnotí své zaměstnavatele. A hned je vidět, kde odbory působí a kde nikoliv…
Ono je to jiné v malé firmě , kde ředitel je na patře a jiné v podniku s tisíci zaměstnanci. Tisíce zaměstnanců si těžko budou u ředitele např vyjednávat zvýšení mzdy. Potřebují, aby jim v tom někdo pomohl, zařídil apod. A kdo by to měl být ? Starosta vesnice určitě ne 🙂
Přesně. Stejně jako když má šéfa debila…
Tak si porovnejme situaci dělníků v Německu a v Česku , a nejlepší ještě v Česku u VW koncernu s odbory a v jiných montovnách nebo třeba v Amazonu .
…..jsou firmy, které odbory nepotřebují. Všechno tam funguje jak má , lidé jsou spokojeni , vedení firmy je vstřícné. No a pak máme firmy , které se na své zaměstnance dívají optikou amerických otrokářů z 19-tého století…
Máte na mysli ČD, kde je nejvyšší odborová organizovanost??
Já jsem nepsal nic o nějaké konkrétní firmě.
Nemusim si na nic vzpomínat. Nikdy jsem v odborech nebyl, doufám, že nikdy nebudu.
A pokud mě někdo bude nutit do něčeho, s čím nechci nic mít, nepotřebuju na to, abych se domohl svých práv nějakýho strejce. Ale prostě… skončím.
Bláboly…možná skončíte. Ale on se člověk jinak chová, pokud bydlí v garsonce a je sám anebo má rodinu a děti po školách… to si nemůže tak jednoduše říci, že skončí…
ideologický blaf jak vyšitý.
jakkoliv by bafuňáři z mnohých odborových sdružení (a jejich členové…to taky) měli prodělat školení z podoby reálného světa…tak mnohde jsou značně užitečné.
a mimochodem, čím se odbory snaží aktuálně potopit NHKG, kterou se pravděpodobně snaží vytunelovat její vlastník? (když tak obecně tvrdíte, jak jsou odbory jen ke škodě věci)
a co je odborům do toho, co dělá vlastník se svou firmou? naprosto nic. i kdyby se ji rozhodl zlikvidovat.
pokud ji chce vytunelovat, tak at si ji vytuneluje. to je vec organu cinnych v trestnim rizeni. odborum do toho je velké kulové.
Že někdo hodlá tunelovat a položit firmu by nemělo být jedno nikomu snad kromě toho vlastníka. Proto mají mít zaměstnanci zastoupení ve vedení firmy, aby mohli dohlížet na dlouhodobou stabilitu podniku a ne aby nějaký oligarcha, zvláště zahraniční, od nás vyvedl peníze, zavřel zavedenou firmu a zaměstnance nechal na ulici. To opravdu neprospívá nikomu kromě jednoho nebo několika málo lidí. Nechápu jak tohle jednání může někdo obhajovat.
A proto musí být rozprášeny dřív než bude pozdě…
Naposto normální tržní kooperace mezi subjekty, určitě to má i plus v podobě netradiční soupravy, souhlas. Odborář, kterého to tehdy popudilo, asi nebyl schopen domyslet pozitiva takového konání pro vlastní podnik. Nejlepší „pomsta“ je na konkurentovi vydělat, pokud měl odborář pocit, že RJ nějak ČD škodí.
Nedělal bych z toho, vědu RJm zase dělá postrky i pro jiného dopravce.
Ty postrky jsou prakticky státem objednané výkony, za které dostává zaplaceno od Správy železnic. Se SŽ si RJ nekonkuruje. To, že ty postrky SŽ zapřáhne prakticky na vlak kteréhokoli dopravce, který si o to zažádá a u kde je to technicky možné, s tím příliš společného nemá.
Protože to je požadavek státu. Vyhrál zakázku na státní postrky, tak musí strkat každého, který si řekne.
Dobrá cochcárna… RJ v rámci periodického přezkoušení zvláštní odborné způsobilosti strojvedoucích přezkušuje tuto řadu? Mohou dokázat proškolení z posledních technických úprav a z provozních nařízení ve vztahu k této řadě? Kdo jim tyto dokumenty poskytuje? Nebo se to udělá tak, že někdo prohlásí, že s tím kdysi dávno jezdíval, a jede… Pane redaktore, zeptáte se? Kdyby si půjčili Vectrona, Peršinga apod., nelze říct ani „ň“, tyto řady provozují, a bylo by to naprosto v pohodě. Pro nechápající – proti zápujče nemám sebemenších námitek. Ale takhle? Je tu snad platná legislativa, ne?
A pokud si pronajali krysu i s fírou..??
Tak toho fíru patří na hodinu vyhodit. Za hrubé porušení
stranicképracovní kázně.Já bych jim ukázal. Na šachtu s nima!
Což je v tomto případě vysoce nepravděpodobné.
Nebo si pronajali mašinu i s fírou a všechno je podle předpisů, takže rozčilování, že vám u RJ neplatí režijka je k ničemu.
Hele, že máš černobílý vidění, to fakt není můj problém. Tak až dospěješ a pochopíš, že to není o RJ vs. režijka, ale o platný legislativě, tak třeba i zahřmí. A pro tvou info – s fírou fakt nepronajali. Tak pac a pusu, pro kiddies je diskuze do osmi, a pak do hajan, jo?
no .. zatím spíš to černobílý vídění máš ty.
uklidni se.. a zapni to kulatý na hlavě.
že ty budeš odborář?
Prozraďte nám princip, podle kterého pravidla pro vás znamenají bezcenný kus papíru.
Hmm, tohle bude celkem rychle opravdu jen bezcenný kus papíru…
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1993-182
zminuji nekde jakykoli princip neceho?
Dobrej trotl
Mam dojem, ze se to tu resilo uz pri tom minulem pronajmu 150ky a argumentovalo se tim, ze u RJ je hodne firu od CD, kteri ty papiry na 150 maji.
Přeskakuje ti jehla…….
Na seismografu?
A jak probíhá měkká výprava, vlakvedoucí RJ dělá jiné symboly než ČD. 😀
Pane, přečtěte si znovu třetí větu od konce v příspěvku, na který reagujete. Třeba vás přejdou ty nemístné poznámky.
Tohle ajznboňácký gumárenský myšlení mě hrozně baví. Možná by to stálo i knižního vydání :DDDD
Přesně! 😁👌
Myslíte později radikálně překopaný zákon o drahách (provozovatel+dopravce = Státní dráhy = stát), nebo Trvalý jízdní řád?
Můžete přiblížit, co má s lokomotivní řadou společného „přezkoušení zvláštní odborné způsobilosti strojvedoucích“, což je obecné přezkoušení z ledasčeho podle vkusu dopravce s cílem udržet aktuální „papíry“ strojvedoucího a jeho obecné povědomí o předpisech a tak všem kolem nijak nesouvisí ?
To že se něco poví na školení neznamená, že zásadní informace nejde předat i jinak, tahle řada se fakt nijak moc nemění (kdyby tam bylo ETCS tak neřeknu).
Myslím, že podobná věc se řešila loni a dle tehdejšího příspěvku tuším pana Sůru má Regiojet dost strojvedoucích přezkoušených na tuto řadu.
Tady to funguje podobně jako v letectví. Když si pronajmete techniku, tak si jí pronajmete i s personálem. U železnice se strojvedoucím , u letadla s piloty , stevardy a mechaniky…
Myslíte jako když si pronajmete lokomotivu například od ELL a personál na některé výkony od tuzemských agentur?
aaa, další modrá guma.
Víte kolik fíru má papíry na tuto řadu ubRJ, minimálně 10 to bude
Obávám se, že je to podobné jako například s odpočinky strojvedoucích u jiného dopravce z dnešní reportáže pana Beránka pro Českou televizi.
Můžete dát nějaký odkaz na tu reportáž nebo čeho se to týkalo. Měl jsem půl dne dnes puštěnou ČT24 a nic takového jsem tam nezaznamenal.
Platná legislativa vymýšlená od zeleného stolu …. léta (denně je slovíčkaření) jezdíte s určitým hnacím vozidlem – bez nehodových událostí, drobné závady si umíte odstranit sám – a měl byste být přezkušován za znalosti řízení a obsluhy příslušné řady hnacího vozidla ? Pokud někdo vychází z toho, že „profesionální řidiči“, případně řidiči „referentských vozidel“ musí absolvovat každý rok „nějaké“ školení, případně testy – obdobně to funguje v letecké dopravě – a podle toho hodlá v rámci „zvýšení bezpečnosti železniční dopravy“ přezkušovat strojvedoucí, tak je mimo mísu. Zatímco minoritní menšinu řidičů z povolání každoročně „školíme – podle zákona“, tak majoritní většina… Číst vice »
RJ šel nejjednodušší cestou. Pokud by neskončily peníze za pronájem v modré kapse, skončily by v jiné. Nic dalšího bych v tom nehledal.
Teď jim jsou modří dobří. Jinak na ně plujou , soudí se a hází klacky pod nohy jak jen to jde.
Tak oni na tom Modří škodní nebudou
Záleží jak na to nahlížíte. Ale platbu za pronájem, věřme, dostanou.
Naděje umírá poslední.
Win – Win pro oba. ČD mají tržby z pronájmu lokomotivy,Regiojet si nemusel půjčovat bobinu od Arrivy (pomalejší) nebo Vectron Lokotrainu (dražší).
To že se Regiojet bude možná soudit s ČD provozní zaměnstnance moc nezajímá. Navíc je to zavisí na rozhodnutí EK.
ne pane, to je obchod. Pronájem. Za peníze, víme.
Pane, zajímavý obchod. Není partner jako partner. Jestliže se někdo soudí už od r. 2015 !!!! o sedm miliard, to o něčem svědčí. Kde je nějaká morálka, kde je odvaha si u konkurenta půjčovat? On začal soupeření, souboj. Hlavně vyprodané Chorvatska apod. Ale zálohy a dodržování závazků co? I ČD mívají problémy s obsazováním vozidel. Každá záloha, depo zázemí něco stojí. Jak to „rýžování“ na Slovensku? Se zeptejte na partnerství….vyžírka byl od začátku a vyžírka je dosud.. Ať někdo zveřejní, co dobrého Jančura udělal pro České dráhy či stát či společnost. I ty jízdenky už jsou dražší.
Problém je že stát v minulosti nechal několikrát sanovat ztrátu ČD v řádech miliard ze státního rozpočtu. Buď ČD mají svědomí čisté a soud nemohou projet a nebo to „trochu“ zavání a pak je těžké se odvolávat na morálku a nazývat kohokoliv vyžírkou. Doprava má rozměr politicko/byrokatický (co komu a jak stát dá či dovolí a komu kšefty přiděluje automaticky i když by měl soutěžit a za jakou cenu), obchodní – boj o cestujícího na trase a nakonec provozní.
Pokud vim a co si vsimam, tak modri pluji na oranzove a ne naopak. RJ jiz nekolikrat odvezly cestuji CD. Podle me v posledni dobe dochazi ke smireni vedeni obou firem, coz je spravne, ale i ti modri zamestnanci by si to meli taky uvedomit.
Jak se pluje na modré ? Lodí, nebo jen tak na voru? Jako občas nľkdo plivne a tudíž lidé plivou ale „pľujú“ iba na Slovensku.
Tak nějak by to mezi dopravci mělo být.
A ono to tak snad není? To si jen šotouši a hard core odboráři myslí, že barva dopravce je nejsvětější věc. Tohle je totiž skutečná ekonomika a provoz v praxi. Překvapivě nebude škodný nikdo, jen bohužel některým internetovým bojovníkům praskne žilka.
Tvl, tohle je asi tak normální jako kdyby se škodovky vyráběly v TPCA.
A když chvíli vydržíte a Toyota bude mít malý odbyt a VW nebude stíhat vyrábět, tak se budete divit, za jak krátkou dobu budou z Kolína vyjíždět Škodovky. To samé obráceně…
Nemáme zde dřevní doby Zákona o dráhách z roku 1995 (ano, soukromí dopravci již smí existovat 26 let), první pronájmy vozidel ČD byly z roku 1997, osobně jsem pronajímal v roce 1998 lokomotivy 714 207 – 210, 731 016, 8 vozů Bix. Jen se tehdy moc nefotilo a tak to nikoho netrápilo.
Tak to budou v roce 2040 opatrně oslavovat 45 let existence…
Prosímvás. Vydá Avizer to modrozugumárenský myšlení někde knižně??
Rád bych si koupil několik výtisků a obdaroval tém i své okolí. Budou jistě překvapeni. Stím se člověk jen tak nikde nepotká.
Na vaši hloupou otázku vám neodpovím, nicméně prožeňte tiskem žlutogumárenské slinty. Jsem si jistý, že byste jimi naplnil minimálně jednu knihovnu.
Naopak je nenormální ji nepůjčit, pokud pro svůj výrobní prostředek momentálně nemají práci. Může stát ve stodole zadarmo a nebo vydělat potěšující balíček modrých papírků, který se vždy hodí (což jistě nikdo nerozporuje, ve chvíli kdy kontroluje svou výplatu na účtu a je mu mnohdy jedno, odkud se ty peníze vzaly).
Obvyklé to není, ale vzpomeňte si, případně si zjistěte, jak před zhruba 20 lety odbavovalo zpravodajství České televize tehdejší vedení takzvané Bobovize. Nejméně několik dní fungovala Bobovize také za pomoci TV Nova a Prima.
K pochopení je třeba si uvědomit, že jde o dvousečnou zbraň. Pokud jim lokomotivu nepůjčí, buď si ji seženou jinde nebo odřeknou spoje, jak nás nic mnohokrát přesvědčil Leo Express, že to není likvidační. Možná budou čekat o pár hodin déle a utrhnou si odřeknutím trochu ostudy, ale kult RegioJetu je tak silný, že nějaké velké ohrožení to nepředstavuje. O síle onoho žlutého kultu se ostatně můžeme přesvědčovat denně i zde, na to není potřeba chodit daleko. Na druhou stranu, když jim tu lokomotivu půjčí, mohou z toho vytřískat nějaký marketing (byť velmi drobný právě kvůli onomu žlutému kultu) a… Číst vice »
😂😂😂
Co způsobilo nedostatek lokomotiv u RJ? Že by státní postrk?
Je to docela možné.
Spíš nějaký peršan čeká až dojdou love za opravu.
Ale notak, každý Jerry vám potvrdí, že RJ žádné opravy ani údržbu nedělá.
A co by řekl Tom?
A právě proto mu to s nimi nějak nejde…
Nebo porucha, zpoždění údržby, nebo cokoliv jiného =)
Tak 2 Peršani a 2 MS2 jsou tyto dva dny mimo
Postrky nemají s tím zatím nic společného