Modernizaci trati Olomouc – Uničov na 160 km/h vyprojektují firmy ze Sudop Group

Jednotka 640 RegioPanter, foto: České dráhyJednotka 640 RegioPanter, foto: České dráhy

Sdružení firem Moravia Consult, Sudop Praha a Sudop EU (všechny patří do Sudop Group) získalo jednu z největších projekčních zakázek,

Sdružení firem Moravia Consult, Sudop Praha a Sudop EU (všechny patří do Sudop Group) získalo jednu z největších projekčních zakázek, kterou loni vypsala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Za 108,4 milionů korun má připravit projekt na modernizaci trati z Olomouce do Uničova včetně její elektrizaci. Trať má být první regionální dráhou, kde se rychlost zvýší až na 160 kilometrů v hodině.

Vítězství sdružení firem patřící pod Sudop vyplývá z registru smluv. Detaily o samotné soutěži SŽDC zatím na profilu zadavatele nezveřejnila. Původní odhadovaná cena zakázky byla 114,1 milionu korun.

Po modernizaci by vlaky mezi Uničovem a Olomoucí by tak vlaky mohly jezdit jen 17 minut oproti stávajícím 37 minutám. Podle mluvčí SŽDC Kateřiny Šubové by mohla soutěž na samotnou stavbu začít příští rok, v polovině roku chce SŽDC začít stavět.

SŽDC nakonec uhájila i u ministerstva dopravy změnu plánů na napájení. I když ministerstvo dopravy schválilo materiál, v kterém počítá s postupným přechodem celé železniční sítě na střídavý proud, nově elektrizovaná trať bude na stejnosměrný proud. „Ministerstvo dopravy schválilo elektrizaci ve stejnosměrné trakční napájecí soustavě 3kV s předpřípravou na střídavou soustavu 25kV,“ uvedla Šubová.

Studie proveditelnosti přitom na trati počítala se střídavým proudem, SŽDC přišla ale s řadou důvodů, proč nakonec zůstane. Jedním z nich je  nedostatečná napájecí kapacita pro hlavní koridor v Olomouci. Napájecí stanice na modernizované trati tak mají pomoci koridoru. Kromě trasy Olomouc – Uničov běží ještě soutěž na projektování modernizace další části tratě z Uničova do Libiny.

Tagy 160 km/h olomouc - uničov - šumperk SŽDC trať 290
23 komentářů