Modernizaci trati Olomouc – Uničov na 160 km/h vyprojektují firmy ze Sudop Group
Jednotka 640 RegioPanter, foto: České dráhy
Sdružení firem Moravia Consult, Sudop Praha a Sudop EU (všechny patří do Sudop Group) získalo jednu z největších projekčních zakázek,
Obě řešení mají svoje plusy i mínusy. Snad umí někdo počítat. Mám za to, že při zdejším ležérním tempu příprav přestavby ze 3 kV ss na 25 kV stř se ta investice do ss měníren stihne vrátit… Nemluvě o tom, že by asi nebylo rozumné provozovat takový úsek střídaviny oddělený od zbytku stř. soustavy. (Jako odstrašující příklad nechť poslouží slovenský Púchov.) Ne všechna hnací vozidla přicházející pro ten úsek v úvahu jsou dvouproudová. Trochu mi to připomíná argumentaci před přestavbou Lipenky (i když v opačném gardu). Tam taky nakonec vyhrálo řešení, nad kterým leckdo ohrnoval nos. O osobní frekvenci do… Číst vice »
Z 37 na 17 minut, jo, tomu se říká zrychlení.
ad Milan: A jaké ekonomickém hodnocení projektu s kladným výsledkem má pan Holmes na müsli ? Projekt se teprve chystá a studie proveditelnosti m.j. počítala se střídavinou (stejnosměrné měnírny to sakra prodraží). A předpokládám, že se „aby to vyšlo“ počítalo s nějakým taktem (nejlépe 15 min) a násobkem dnešní frekvence (5, 10 nebo 15 tis. ?) A vozidla předpokládám zaplatí kraj…….. Nebylo by lepší myslet hlavou a vrazit ty prachy i kapacity do modernizace tratí s potenciálem jako např. Praha – Beroun, Brno – Přerov, Ostrava – Val.Meziříčí, s daleko vyššími frekvencemi a potřebou zkapacitnění a zvýšení traťových rychlostí, než… Číst vice »
160 se nikdy v úseku Olomouc-Uničov nepojede a už vůbec ne Uničov-Šumperk když tam jsou samý kotáry. Za 17 minut Olomouc-Uničov ano ale bude stavět jen Olomouc-Šternberk-Uničov. Ostatni zastávky jen projede a lidi přesedlaji do aut.
K: Jaké máš pro toto tvrzení konkrétní argumenty?
Autore, četl jsi to po sobě? Ne? Tak to udělej, prosím.
Z mého úhlu pohledu: Co přinese občanům a kolika z nich úspora času 20 minut? Přispěje tato úspora času cestujícím hodnotu odpovídající vynaloženým prostředkům (odhadu ceny) 114,1 mil. Kč??? Nebylo by vhodnější investovat tyto prostředky do potřebnějších (pro občany) projektů???
Třeba to, že nemusí jet mezi oběma městy autem.
Zdeněk: Jels někdy autem ze Šternberka do Uničova?
Bohužel, zase vyhozené peníze. Jak za projekt, tak za stavbu. Stejně jako Šumperk – Kouty n.D. To vše na úkor několikanásobně frekventovanějších tratí v této republice, kde se vymýšlejí obstrukce a různé studie proveditelnosti i 10 a více let ………….
Jestliže ekonomické hodnocení projektu skončilo kladným výsledkem, pak se o vyhozené peníze nejedná. Jak prosté, milý Watsone.
SŽDC přišla ale s řadou důvodů, proč nakonec zůstane
Oddělení „nikdy se to tak nědělalo“ mělo asi hodně práce 😀
A co druhá část z Uničova do Šumperka, ta se modernizovat nebude?
Bude, soutěž na projekt běží.
Zrychleni ze 37 na 17 minut je velky rozdil. Drzim palce,at se kopne co nejdrive. Je to treba vsude po cele cr,zejmena koridorech!
Rok 2018? 160 km/h na významnější regionální trati v rovině by mělo být standardem a ne nad tím stát s údivem… Hlavní koridory už měly dávno být min na 200
Ano soihlasim ze koridory mely byt jiz davno zmodernizovany,kdyz uz nejsou na vice nez 160km. Asi lobing silnicnich dopravcu anebi neprofesionalita,neumim si to vysvezlit jinak.
Trať Olomouc-Uničov není regionální dráhou. Je to dráha celostátní. Zvýšení rychlosti není zadarmo, ba naopak-rychlost na koridorech 200 km/h je maximum možného a i tak je to tak drahé, že je to nereálné.
Starý vlk: Není to pravda, je to dráha regionální.
Koridory nikdy nebudou na 200 km/h za hodinu, protože terén jednoduše. Vezměme si třeba úske Svitavy-Brno. Tam vlaky nikdy nedosáhnout v těch obloucích ani 140 km/h.