Mladá Boleslav postaví parkovací dům uprostřed sídliště, kvůli dotaci ho vydává za P+R
Parkoviště v Mladé Boleslavi u sportovní haly, kde vznikne parkovací dům. Foto: Bohumil Horáček /mbnet.cz
Autobusové nádraží je od chystané stavby vzdáleno přes půl kilometru. Dotační podmínky umožňují maximálně 200 metrů.
Co znamená „v režimu P+R“ ? Jakože jenom bude „vedle nádraží“ ? Nebo zde bude nějaká přímá sleva při předložení lístku z autobusu (či naopak, předložení parkovacího lístku v autobusu) ?
Co do té sportovní haly a stadionu vést veřejný eskalátor, aby to byla MHD s P+R?
Poskytovatel dotace by měl udělat na město dlouhý nos.
Parkovací system plánují již 7let a stále je zaveden jen pro „vyvolené“ lokality a jinak není politická vůle to zavést 🙁 a lidé trpte 🙁
„Deficit parkovacích míst je při současném růstu automobilismu palčivým problémem všech měst a Mladá Boleslav to řeší právě výstavbou parkovacích domů a rozšiřováním parkovacích kapacit.“ 🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Asi jako: „Naše město trpí přemnoženými holuby ve veřejném prostoru. Proto jsme se rozhodli vybudovat jim krmítka.“
Mladá Boleslav je prostě doomed.
Parkovaíc místa by se měla stavět tam, kde lidé bydlí (a tedy uskladnují auto), ne kam dojíždějí (a existují jiné alternativy) !
Jak jednoduché, dotační podvod…
To tvrdíte na základě jakého faktu?
Nikdy jsem nebyl ve Bohumíně. A tak nebudu nikdy komentovat tamní specifika. Většině komentujících tady by slušela podobná pokora. Smyslem P+R v MB není sednout na vlak a pokračovat do Brna. Smyslem je aby lidé co jedou za prací nehráli parkování místním.
Víte, co znamenají písmenka P+R. Zkuste mrknout sem: https://cs.wikipedia.org/wiki/P%2BR
Chápete prosím definici zkratky P+R? A že je rozdíl mezi „park and ride“ a „park, walk kilometer, ride“? Že to druhé nemá nárok na dotace, o něž tento projekt žádá?
Fajn, ať si ho postaví. Ale ne za dotace na P+R.
Ono to je nejbližší městské parkoviště od autobusového nádraží a vlakové zastávky. Parkovací plochy, které jsou blíž, jsou součástí Škody.
To ovšem neznamená, že je to vhodné místo na P+R parkoviště. Město velikosti Mladé Boleslavi by mělo mít funkční MHD, je nesmysl v něm nechat lidi jezdit na autobusák nebo vlakovou zastávku primárně autem, které tam pak na celej den odstaví. A pro okolní obce a lidi z nich mířící do Prahy zas není dobrej nápad stavět P+R parkoviště v centru Boleslavi a zahlcovat ji tak zbytečně dalšíma autama. To už je lepší, když na Prahu pojedou po dálnici a použijou nějaký P+R blíž k Praze, v nejhorším až na kraji Prahy (ono i vzhledem k tomu, jak blbě je… Číst vice »
To parkoviště není přímo v centru města, je od autobusového nádraží a zastávky vlaku na opačnou stranu než centrum. Problém ale je, že je poměrně daleko (byť ne zas extrémně, pěšky necelá čtvrthodina).
Jasně, úplně v centru to není, ale je to daleko blíž k centru, než kde má smysl P+R parkoviště.
Smyslem P+R je vymístit auta z města: nech před městem a dojeď veřejnou dopravou.
Jestli berou parkování místním, jak je nutné, aby místní měli místní úpravou ty místa vyčleněná-vyhrazená a přespolní na nich nemohli legálně stát.
Pak není třeba stavět parkovací dům vůbec.
Myslím, že autor článku nepochopil smysl tohoto parkoviště. Každý den zaplaví ulice MB pracovníci Škoda auto. Ti to mají do jedné z bran 5minut chůze od plánovaného P+R. Naopak cesta na autobusové nádraží pro dálkové spoje smysl nedává. Ducha dotace to splní.
Ducha dotace to nesplní. Ano, parkoviště P+R třeba v Kolíně u nádraží smysl má. Smyslem tohoto parkoviště v MB je však umožnit parkování místním. OK…ale poté to není P+R. Já jsem se ohromně divil, že se všude staví (i v místech, kde to žádný smysl nemá jako třeba Brandýs nad Labem) parkoviště P+R. Teď již to vím. Když budeme normální parkovací dům považovat za P+R dostaneme dotace. To, že 95% parkujících tam parkuje z jiného důvodu, než následná cesta VHD už je jiná…. Celá tato kauza ukazuje na nesmyslnost takových dotací. Pokud nejsou příslušné orgány schopny zarazit zneužívání takových peněz,… Číst vice »
Takže je to podpora parkování pro Škodovku z dotací? To je ještě horší, než kdyby to bylo neoprávněný dotování dlouhodobýho parkování pro rezidenty. Pokud Škodovka furt stupidně chce, aby jí zaměstnanci jezdili na směny autama a ne veřejnou dopravou, ať si pro ně staví parkoviště sama. Aby město stavělo parkoviště pro fabriku a ještě si to nechalo dotovat tak, že bude lhát o jeho skutečným účelu? To je neuvěřitelný chucpe.
„chucpe“ je leda váš boj proti businessu, který celou ekonomiku živí a naopak velebit něco, z čeho plyne trvalá ztráta.
Proti automotive businessu tady nikdo nebojuje. Komentář je o tom, že z hlediska veřejné dopravy je Mladá Boleslav skutečně odstrašující případ, ovlivněný právě Škodovkou, která v náborových letácích píše že „zaměstnanci si přece zaslouží jezdit do práce autem“ a tudíž ho dostanou nebo aspoň slevu. K čemu jinému už má dopr* sloužit hromadná doprava, když ne k návozu lidí z města a nejbližšího okolí na směny do automobilky přímo v tom městě? Podle toho to v Boleslavi vypadá, a tudíž se někomu nelíbí, že když Škodovce nestačí zábor všech parkovacích ploch okolo autobusáku a nádraží město, má si za dotace… Číst vice »
Takže jd eo parkoviště pro zaměstnance jedné soukromé firmy?
A proč si to parkoviště nepostaví ta firma sama, prosím?
Ne, jde o veřejné parkoviště P+R, jak je v článku uvedeno.
Ne, jde o P+W vydávané za P+R. Žádné „ride“ nenásleduje.
Park and work? Sorry, ale text je o něčem jiném
To vy jste nepochopil smysl P+R, totiž nelákat auta do města. MB chce svým „P+W“ za ty dotace udělat pravý opak.
Tak to ale má výt potom P+W jako Park and Work. A na to dotaci dostanou těžko. Leda, že by to dotovala ona firma.
Pokud není příjemcem dotací soukromá firma a konečným beneficientem konkrétní fyzická osoba, tak bych to zas úplně takto nesrovnával …
Ale voser to je, to zase jo.
No…, tak tyto dotační podvody moje duše asi ustojí, protože mne fakt stačí, když je naplněn nějaký rozumný veřejný zájem. Využití dané plochy na etáže pro okolní obyvatele, si myslím, že by mohl být. Zcela určitě mnohem smysluplnější, než když se z dotací zaplatí soukromému subjektu fungl velká tiskárna a následně dojde ke krachu tiskařů v širokém okolí, neb dotyčný nemusí zohledňovat v konečné ceně tiskařský mašiny, protože je dostal s velkou slevou. Howgh.
> Seš pokrytec.
> „Veřejný zájem“? Prosimtě připomeň mi, jakej je veřejnej zájem na tom, aby si někde někdo zadarmo (či za těžce dotovanou cenu) parkoval svouplschovku?
*svou plechovku
No…, až si dáš práci, co se vše „zadotovalo“ v této zemi, a jaké negativní externality to přineslo (o nespravedlnostech a čiré zlodějně raději pomlčet), tak „vícepatrovka“ pro obyvatele sídliště (jistě chápeme rozdíl ve statusu obyvatele proti tomu z vily ve slohu Art Deco) a bouchače ve fabrice (nikoliv toho z managmentu s vyhrazenými místy a služebními vozy) se dá s přimhouřením oka zařadit tak nějak do občanské vybavenosti a přijde mi to alespoň trochu účelně využitý peníz, …protože první řádek. A spousta lidí (rozuměj většina) svou plechovku využívá, protože mu mnoho alternativ na dojíždění, zvláště ve vztahu k M.B.… Číst vice »
Autobusák/vlak je spíše 1 km a 15 minut.
Ano, mapa v článku je trochu nepřesná.
Autobusák daleko, ale zas je hned vedle autobusová zastávka, odkud to jezdí v úterý a v říjnu.
Lepší to než 29 únoru
Když to řeknu hnusně a pro někoho možná přehnaně: takže od začátku půjde o dotační podvod, kdy se budeme tvářit, že to je P+R a doufat, že si toho v Bruselu nevšimnou?
Proč přehnaně?
Ještě před „Bruselem“ by to mělo odchytit MMR.
Na mě to spíš působí dojmem, jako že to město jen zkouší, co kdyby to náhodou prošlo. Pak by to stejně museli provozovat, po dobu udržitelnosti, jako P+R, ale za 5 (?) let už by byl režim na nich („systém celoměsteského parkování“, ať už to znamená cokoliv).
Tak radši jsem byl opatrný, vím, že tohle ochcávání je i mezi širokými masami u nás poměrně oblíbené, pokud se to zrovna hodí.
Prakticky ano, teoreticky záleží, jak zcela přesně je tato věta:
„Specifická pravidla stanovují, že parkovací systém P+R musí být součástí terminálu (přestupního uzlu), nebo mezi ním a samostatnou zastávkou, stanicí nebo přestupním uzlem musí existovat přímé propojení bezbariérovou komunikací pro pěší, případně bezbariérovou komunikací pro pěší s přechodem pro chodce o délce maximálně 200 metrů,“
Protože při kreativním výkaldu si to můžete vyložit tak, že vlastně stačí, když je od toho parkoviště _jakákoliv_ zastávka míň než 200 metrů (ne nutně ten přestupní uzel).
A taková zastávka – kam nejezdí skoro nic skoro nikdy – tam je hned u toho parkoviště.
V čem podvod? Podmínka vzdálenosti 200 metrů P+R k nejbližší „samostatné zastávce“ je splněna.
A v čem vlastně je Čapák podvod? Reklama tam byla (fakturována), v době poskytnutí dotace to bylo oficiálně vedeno jako malá firma,..?
Držel bych se tématu článku, za druhé pokud podmínka nároku na dotaci stanovuje max. 200 m pěší komunikace od zastávky, není v tomto případě o čem polemizovat.
Promiňte, ale tématem článku je pokus o dotační podvod. Toho se pan Pavel drží…
Podmínka je k dopravnímu uzlu (terminálu).
A jedna zastávka uzel (terminál) nedělá.
Celý je to prostě přiohýbání si podmínek.
A kde ty podmínky lze najít?
To v článku je jedn citace nějakého pána, kterí kdoví jestli to citoval přesně.
V dokumentech v odkazu jsem to nenašel.
A v těchto případech záleží na každém detailu – na každé jednotlivé spojce, čárce ve větě atd., které mohou měnit významy celého sdělení (v tomto případě podmínek dotace)
Bohužel se dnes označuje jako „terminál“ kde co. Třeba v HK tak označují i obyč autobusovou zastávku u zimního stadionu. „Terminál“ jen proto, že tam vede víc linek autobusů. https://zdopravy.cz/hradec-kralove-promeni-krizovatku-fortna-na-kruhovy-objezd-100452/
Na těch mapách máte špatně cíl, ten je ještě o kousek níže na jih.
https://mapy.cz/s/pabazebazu
Tak už vím , proč se všude staví P+R parkoviště jako o život. Smysl není ten, aby tam někdo odstavil auto a dále jel VHD, ale smyslem je podojit dotační cecík…
Není to tak úplně všude, P+R parkoviště maj ve fungujícím dopravním systému měst a krajů svý místo a můžou být velmi užitečný. A ve středočeským kraji jich je celkově nedostatek a jsou místa, kde by dávaly smysl a chyběj tam. A jinde, jako třeba tady, by naopak nadělaly pěknou paseku, protože jde o nesmyslný umístění.
Holt bude potřeba to hlídat a tyhle nápady, jak z prostředků na užitečnou věc stavět něco, co sice zvenčí vypadá stejně, ale funkčně to v systému dopravy způsobí víc škody než užitku, včas zarážet.