Mladá Boleslav postaví parkovací dům uprostřed sídliště, kvůli dotaci ho vydává za P+R

Parkoviště v Mladé Boleslavi u sportovní haly, kde vznikne parkovací dům. Foto: Bohumil Horáček /mbnet.czParkoviště v Mladé Boleslavi u sportovní haly, kde vznikne parkovací dům. Foto: Bohumil Horáček /mbnet.cz

Autobusové nádraží je od chystané stavby vzdáleno přes půl kilometru. Dotační podmínky umožňují maximálně 200 metrů.

Mladá Boleslav se rozhodla postavit uprostřed sídliště u sportovní haly a stadionu nový parkovací dům pro více než 300 aut. Nahradí stávají povrchové parkoviště. Oficiálně ho bude vydávat za parkovací dům v režimu P+R (park and ride) pro parkování na další cestu veřejnou dopravou, aby mohla získat evropskou dotaci. Podle podmínek ministerstva pro místní rozvoj ale nemůže takovou podmínku splnit.

Nejbližší terminál veřejné dopravy je od parkovacího domu vzdálen přes půl kilometru pěšky (537 metrů podle mapy.cz). Jde o autobusové nádraží u Bondy centra. „Specifická pravidla stanovují, že parkovací systém P+R musí být součástí terminálu (přestupního uzlu), nebo mezi ním a samostatnou zastávkou, stanicí nebo přestupním uzlem musí existovat přímé propojení bezbariérovou komunikací pro pěší, případně bezbariérovou komunikací pro pěší s přechodem pro chodce o délce maximálně 200 metrů,“ uvedl mluvčí ministerstva pro místní rozvoj Vilém Frček. Město v tiskové zprávě uvádí, že má peníze získat z Integrovaného regionální operačního programu (IROP) v rámci IPRÚ Mladá Boleslav.

Příprava pro celoměstský parkovací systém

Parkovací dům vznikne v místě stávajícího parkoviště mezi sportovní halou a vchodem na městský stadion. Architektonicky a dispozičně je objekt řešen jako první etapa výstavby jedné věže s jedním podzemním a třemi nadzemními podlažími. Projekt počítá s možností nástavby dalších podlaží a možným doplněním druhé věže. Celkový počet parkovacích stání pro osobní automobily v objektu je 308 míst, z toho 10 vyhrazených pro osoby se SSP (invalidé); a navíc stání 10 míst pro motocykly. „Parkovací dům bude v režimu P+R,“ uvádí tisková zpráva města. „Výstavba parkovacího domu významně pomůže řešit nedostatek parkovacích míst v této lokalitě,“ uvedl první náměstek primátora Jiří Bouška. Stavba má začít letos.

U parkovacího domu bude umístěn stojan na sdílená kola. Díky umístění nového parkovacího domu téměř v centru města bude většina cílů dostupná i s následným využitím cyklodopravy.

Mluvčí mladoboleslavské radnice Šárka Charousková uvedla, že lokalita pro stavbu parkovacího domu byla zvolena „právě i pro snadnou dostupnost MHD, která má zde v bezprostřední blízkosti hned několik zastávek linek, vedoucích všemi směry.“ „Místo je vhodné také vzhledem k přiměřeně dostupné vzdálenosti k autobusovému nádraží a vlakové zastávce u Bondy centra,“ uvedla.

Ve městě je přitom i další parkovací dům: u nemocnice, který je obsazen jen ze 75 %. Ten je autobusovému nádraží blíže. „Deficit parkovacích míst je při současném růstu automobilismu palčivým problémem všech měst a Mladá Boleslav to řeší právě výstavbou parkovacích domů a rozšiřováním parkovacích kapacit. Dalším důležitým faktorem je také to, že výstavba parkovacích domů je přípravou pro zavedení celoměstského parkovacího systému, který parkovací kapacity ještě navýší,“ dodala Charousková.

Tagy Mladá Boleslav P+R
52 komentářů