Mitsubishi končí s vývojem nového letadla SpaceJet, postaveno bylo pouze osm prototypů
Mitsubishi SpaceJet. Foto: Mitsubishi Aircraft Corporation
Japonský výrobce na projektu pracoval od roku 2007.
Japonský výrobce na projektu pracoval od roku 2007.
V článku mi chybí pro přehlednost, jak výrobní program MRJ (SpaceJet) ne/souvisí s výrobním programem CRJ, který v roce 2019 Mitsubishi koupilo od Bombardieru. https://zdopravy.cz/mitsubishi-kupuje-od-bombardieru-prava-k-letadlum-crj-odstrani-si-konkurenci-30651/ Na první pohled se jedná o velmi podobná letadla, v některých případech by si konkruovat mohla. Ostatně psalo se, že chce CRJ zahubit právě ve prospěch SpaceJetu. Znamená to, že teď CRJ obnoví, nebo se to zahubí všecko?
K dispozici jsou pouze informace o pokračování podpůrných aktivit programu. (Servis atd.).Výrobní závod by se zavírat neměl, firma bude pokračovat ve vývoji stíhačky F-X nové generace.
Ukončit vývoj už v takto pokročilé fázi je dle mého názoru opravdu zvláštní, zvláště pak, když už měli objednávky nejen v Japonsku, ale i v USA. Je to škoda, zase mohl do rybníčku vstoupit nový hráč (i když Airbus ani Boeing by jeho existenci možná vůbec nezaznamenali).
Ono udělat všechny certifikace není úplná sranda, finančně a časově, první kusy z náběhu výroby se prodávají se ztrátou, ekonomická situace ve světě je momentálně taková nahnutá, což vytváří nejistotu ohledně budoucích objednávek… těch faktorů je asi bohužel víc.
Do USA by zadne letadlo neprodali kvuli odborum. Je tam nejaka dohoda kvuli vzletove hmotnosti. Kvuli tomu tam neuspel Embraer ze 175. Pisu to jen zhruba presne info nemam.
To je vysvětlení k té větě: „Letoun kupříkladu nevyhovoval severoamerickému regionálnímu trhu.“? Docela by mě to zajímalo…
Je to dost složitá záležitost, úplně tomu nerozumím, ale pro zájemce https://en.wikipedia.org/wiki/Scope_clause
https://en.wikipedia.org/wiki/Scope_clause
tady to najdete přehledně 🙂
Ano, v USA jsou určitá omezení, kdy je ještě letadlo považováno za regionální a kdy už ne, a z toho pak plynou rozdíly. Nejsem také přesně informován, ale regionální letadlo pro americký trh by mělo mít do 76 míst a MTOW do 39 tun.
Ono tak nejde o regionalitu letadla jako aerolinky, kde ty hlavní určují dost tvrdé podmínky pro kontraktory, omezují zejména počet míst, která mohou nabízet. Viz odkazy dalších.
Abych to upřesnil, ty podmínky neurčují aerolinky (jako takové), ale jedna se o výsledek činnosti odborů aerolinek, které tímto způsobem chrání místa pro své členy.
Tak, to je přesnější, dík.