Místo papírové jízdenky pípnutí. Bezkontaktní placení za MHD zažívá v Brně velký boom
Půl roku po zavedení bezkontaktního nákupu jízdenek přímo ve vozech Dopravního podniku města Brna (DPMB) klesl počet prodaných papírových jízdenek
Půl roku po zavedení bezkontaktního nákupu jízdenek přímo ve vozech Dopravního podniku města Brna (DPMB) klesl počet prodaných papírových jízdenek o 60 %. Vyplývá to z dnes zveřejněných dat o prvních šesti měsících provozu.
DPMB upozornil, že kvůli koronavirové pandemii a poklesu počtu cestujících je obtížné provést přesné srovnání. Není tak přesné, do jaké míry pokles papírových jízdenek souvisí s přechodem na jiný typ placení a jak velký podíl na úbytku měla menší poptávka cestujících po používání MHD. U sms jízdenek došlo k poklesu o 30 %.
Cestující v Brně bezkontaktně nakupují nejčastěji základní jízdenky na 15 nebo 60 minut. Jen v prosinci se takto prodalo 419 tisíc jízdenek. To je více než dvojnásobek prodaných jízdenek v prvním měsíci provozu.
„Možnost bezkontaktního nákupu jízdenek ve vozech považuji za velký krok kupředu v modernizaci brněnské MHD. Brňané si na tento systém velmi rychle zvykli, hned za první měsíc provedli přes 200 tisíc transakcí a pak už jejich počet jen rostl na celkový 1,87 milionu. Sama jsem si tímto způsobem jízdenku několikrát koupila a jsem nadšená z jednoduchosti systému,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Podle generálního ředitele DPMB Miloše Havránka zájem o bezkontaktní nákup jízdenek kopíruje epidemiologickou situaci a související vládní opatření. „Největší zájem jsme zaznamenali v prosinci a v září. V prosinci tímto způsobem zakoupilo jízdenku nejvíce cestujících 17. prosince, tedy den před uzavřením restauračních zařízení, muzeí a vnitřních sportovišť,“ dodal Havránek.
Nový systém začal fungovat od července loňského roku. Jde o stejný systém, který několik let funguje například v Ostravě. Tam vedla jeho obliba až ke zrušení papírových jízdenek. V Brně o něčem takovém zatím neuvažují.