Letectví Letiště

Místo likvidace nová linka. Z Piešťan se má začít létat do Turecka a Egypta

Airbus A319 ČSA v Piešťanech u příležitosti oslav 80. výročí od zahájení linky Praha - Piešťany. Foto: Jan Sůra
Airbus A319 ČSA v Piešťanech u příležitosti oslav 80. výročí od zahájení linky Praha - Piešťany. Foto: Jan Sůra

Po třech letech by se do slovenských Piešťan měl vrátit pravidelný letecký provoz. Trnavský samosprávný kraj, který je majoritním vlastníkem letiště, oznámil start nové linky do turecké Antalye na příští letní sezónu, ve hře je i linka do Egypta.

Pro letiště jde o zásadní zprávu, protože se v poslední době namísto obnovení pravidelného provozu stále častěji mluvilo o jeho definitivním konci. Poslední linky s cestujícími zde zajišťovaly na charterových letech z Berlína České aerolinie; cestovali jimi na pobyt němečtí zákazníci lázní.

Po nástupu nového vedení župy a s ním i Letiště Piešťany bylo jednou z našich prvních priorit jeho záchrana před likvidací. To se nám podařilo. Rok po nástupu nového vedení můžeme oznámit, že letiště bude mít historicky první charterovou linku do atraktivní dovolenkové destinace, konkrétně do turecké Antalye,“ řekl trnavský župan Jozef Viskupič. Podle něj jsou zároveň ve finále jednání o spojení do egyptské Hurghady.

Nová linka do Turecka má létat od května do října, měla by přepravit zhruba 4 tisíce lidí. Charterové lety budou spadat pod cestovní kancelář Happy Travel. Ta už začala prodávat zájezdy s odletem z Piešťan, linka má létat v neděli.  Cestovka ani kraj neuvedly, jaký dopravce linku zajistí, facebookové stránky letiště pouze uvádějí, že má jít o airbus. Ve slovenských médiích se spekuluje o turecké společnosti Atlas Global.

Letiště Piešťany si naposledy velkou slávu užilo loni v dubnu, kdy zde mimořádně přistál Airbus A319 Českých aerolinií. Stalo se tak v rámci oslav 80. výročí od zahájení provozu pražského letiště Ruzyně. Airbus kopíroval vůbec první linku, která z Ruzyně odstartovala: z Piešťan se vydal zpět do Prahy s mezipřistáním v Brně (oproti roku 1937 ale musel kvůli své velikosti vynechat Zlín).

7
Diskuze

avatar
3 Komentáře
4 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
6 Autoři komentářů
Jen takJen takTomDPJindra Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
DP
Host
DP

Budovat nové mez. linky od 80 km vzdáleného letiště v Bratislavě je nesmysl.
Jen se vyvíjí tlak na hlavní letiště aby snížilo poplatky.
To je jako budovat letiště v Plzni, 90 km od Prahy 🙂

Tom
Host
Tom

Já si naopak myslím, že to nesmysl není. Každá konkurence dobrá, a proč nevyužívat regionální letiště. Nevidím důvod proč by letiště v Bratislavě mělo být pod tlakem kvůli jednomu charteru popř. dvěma v 80 km vzdálených Piešťanech….

Jen tak
Host
Jen tak

Tohle neni budovani zadnych linek… jen par letu za tok jako vjarter pro cestovky. Pujde vseho vsudy o asi 15 letu za rok.

Jindra
Host
Jindra

Dobrý nápad,akorát mám obavu aby to nedopadlo jako v LKKV.Také Tunisko,Turecko,Egypt a dneska nula.

Tom
Host
Tom

Myslím, že do a z KV lítá pravidelně linka z moskevského letiště Vnukovo plus nějaký charterový lety. Alespoň na jaře ta Moskva byla pokud se nepletu.

Dragoo
Host
Dragoo
Jen tak
Host
Jen tak

Tak zajimat se muzou….