Místo koridoru cyklostezka. První úsek mezi Olbramovicemi a Voticemi je hotov

Cyklostezka Olbramovice - Votice vede ve stopě někdejší železniční trati. Pramen: Středočeský krajCyklostezka Olbramovice - Votice vede ve stopě někdejší železniční trati. Pramen: Středočeský kraj

Ve vzdálenější budoucnosti by cyklostezka měla podle představ obcí propojit Táborsko a Benešovsko, na severu by měla být dovedena k zámku Konopiště.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Rozplánováno na několik pětiletek a bez původní nivelety k ničemu z hlediska náročnosti pro všechny.

David

Napojení na Votice je opravdu jen skrze to parkoviště protože z Votic k té cyklostezce žádná rozumná cesta na kole nevede. Takže zatím opravdu pouze stezka pro rekreaci na kterou si dojedete autem. Přitom by stačilo málo, stačil by sjezd u části obce Srbice, takto to vypadá, že namísto použitelnosti bylo hlavním kritériem pouze využití bývalého drážního tělesa.

Jirka

Vy potřebujete asfaltku na kolo 😂

Clovek

3km jsou kapka v moři. Cyklostezky by klidně mohly být stavěny současně s novými tratěmi a dálnicemi, jejich cena by v rozpočtu těchto staveb byla zanedbatelná.

Původní Pražák

Šlapat na kole podél dálnice se vším hlukem a smradem je sen každého cyklisty.

Jakub P

Pro rekreaci nesmysl, ale pokud se člověk potřebuje někam dostat, často jsou to (z pochopitelných důvodů) hodně dobře vedené trasy. Které se navíc často těžko kříží, pokud na to není pamatováno.

Zkrátka a dobře, celou cestu podél dálnice by si asi nikdo nenaplánoval, mít možnost to podle ní střihnout pár km mezi dvěma jejími sjezdy (nebo i jen cestami, které ji kříží bez napojení) by užitečné být mohlo. Třeba z Tampere do Nokie (Finové se takových stezek fakt nebojí) jsme byli za cyklostezku vedenou po dálničním mostě a kolem dálnice fakt rádi,

VTT

Asi tak.
Opačným příkladem je cyklotrasa „Do práce na kole“ z Mnichovic do Prahy (teda… do Kolovrat). Je to pěkná projížďka po cyklostezce, která se vlní mezi poli a lesíky, kolem rybníků a kličkuje skrz Říčany… ale jet tuhle trasu s tím, že člověk má být v nějaký rozumný čas v práci, to je zbytečné zdržení. Když se jede po silničkách, je to rychlejší. Ale podjezd pro cyklisty pod II/101, ten se povedl.

ivosh

V následujících letech toho snad přibude. Je potřeba, aby byl víc slyšet ten zájem o dopravní charakter cyklistiky, kde proti turistickému jsou mnohem větší nároky i na rychlost a hustotu sítě.

Jindřich

Na to tohle by se mělo pamatovat, že lidi budou ochotni jezdit do práce nejen pokud bude cesta bezpečná, ale taky rychlá. Podle mě víc než 30 min. nikdo dojíždět nebude.

Jindřich

Párkrát jsem jel z Jíloviště na Zbraslav, není to oficiálně dálnice a není tam zákaz vjezdu pro kola. Nic příjemného, ale alternativní cesta po asfaltu je fakt dlouhá.

libor

pak je další téma, zda cyklostezku potřebujeme někde v kraji mimo velké osídlení, kde se moc nejezdí… Ono to není jen vybudovat cyklostezku, ale taky se o ni starat 😉

Michal M

Cyklostezka byla dokončena 14 let po stavbě koridoru (byl to hobbyprojekt zmíněného starosty, nyní poslance za ODS). Postaví se tak maximálně ještě jeden úsek na jih a tím to slavnostně skončí.
Město
Cyklostezka mnohem víc chybí u výjezdu na východ, II/150 a ještě kopec jako kráva není úplně silnice pro cyklisty…

VTT

S kopcem jako kráva nic neuděláte a II/150 snad není tak extra přetížená (na to, že je docela široká), tak tam snad nic moc potřeba není.

Jirka

Trochu uberte. Provoz na starém úseku ukončen 18.11.2011

ABCD

Jo, jo a taky podle mě platí, že síť silnic v moderním stylu budujeme zhruba od vzniku Československa v r. 1918. Po sto letech, nám toho stále dost chybí (dokončit dálniční síť, obchvaty a přeložky na silnicích I. třídy, obchvaty na silinich nižších tříd). Skoro bude ještě možná dost co dělat dalších sto let. S cyklostezkami je to podobné staví se tak 30 let a bude to trvat podibne dlouho. Je třeba si ujasnit priority, zda nejdřív velká města, dálkové trasy nebo rekreační trasy v turistických lokalitách. Mimochodem o budování silnic za první republiky běžel na youtube nedávno hezký dokument.… Číst vice »

J.K.

V Holandsku to takhle hodně mají a nepřišlo mi to špatné…

Jindřich

Ideálně by projekt stavby/rekonstrukce každé silnice měl povinné řešit cyklodopravu – očekávaný provoz aut/kol, dopad kol na plynulost provozu, bezpečnost cyklistů, jestli kola pojedou v odstavném pruhu, při velkém provozu nutnost postavit cyklostezku atd.

Zbynek

Od toho mame i statni organ, za bezpecnost a plynulost silnicniho provozu by mela odpovidat PCR. Napr. Ve stavebnim rizeni maji zavazne stanovisko, to je silny nastroj.

Realita je takova, ze PCR jedna vyhradne v zajmu motorizovaneho provozu.

Petr

To se bude také zasypávat?

Jelen

Proč by se tam stavěla cyklostezka, kdyby bylo v plánu to zasypat?

Mariscal Mariano Santamaria

Tak v podání SŽ a firem na ní napojených by zasypání nové cyklostezky vůbec nepřekvapilo …

Jelen

Tam ale cyklostezka není a nebude, tohle je zachováno jako skanzen.

VTT

Ne, mezi Olbramovicemi a Voticemi je koridor už nějaký pátek hotov a vytěžený materiál se podařilo umístit někam jinam.

Petr

Tak to ano u Správy železnic, nikdo neví. Teď zas psali, že nemá materiál na budování VRT. Přitom mezi Příbramí a Milínem, mají přímo u kolejí několik milionů tun. Kde si kamenivo bere i ŘSD.

fous55

Jenomže ty miliony tun kameniva na haldách u Příbrami většinou dobře „svítí“, takže je ekologové ani do základů pod dálnici nechtějí.

Petr

Pro informaci, o to co svítí měl už zájem stavitel úseku Skalka-Hýje na D4. Odtěžoval haldu šachty 11. Tak si myslel, že na tom vydělá když prodá smolku. Šlo to přes třídírnu a ono se ani moderní metodou moc nevybralo.
Jinak to kamenivo je nejen v D4, ale i v D5 a běžně se používalo i jako štěrk pro železnici, dokut tedy fungovala násypka v Milíně.Lidem vadá to, že si postavilinové baráky pomalu na haldách a při odvozu auty na třádárnu na kalové pole to bude prášit, brát to směrem od tratě, to by jim nevadilo.