Místo kolon průtah pod městem. Centrální komise schválila stavbu přes kilometr dlouhého tunelu v Bílině
Silnice I/13, nový bypass v Bílině. Pramen: ŘSD
Náklady na tunel a nový průtah městem vychází na téměř sedm miliard korun.
Super, uz se tesim na D13!
podle me je to zbytecny .. je tam reka, bude to prosakovat a pujdou miliardy do sanaci .. myslim si, ze kdyby hlavni tah by premostil ty 3 kruhace a pod nimi by se dalo jen projet skrz z prave casti do leve a byla by moznost sjet jen v pravo , jako je to na dalnici ( na zacatku a konci Biliny byl by klid).. ucpany je to tam vzdy , kdyz jede süousta lidi na sachtu a z ni a ty kruhace to nestihaji. Ve 14 h vyrazi polovona ze sachty po hlavni a druha tou sousedni cetou… Číst vice »
Mno, domníval jsem se, že to bude hloubený tunel pod stávající ulicí. A oni se pustí do raženého díla… Každopádně být místním, tak se nemůžu dočkat…
Tohle by bylo skvělé udělat s dálnicí v Králově Dvoře a Berouně.
Za mě naprostá blbost a vyhazování peněz za naprostou zbytečnost – Bílinou jsem v poslední3 měsících několikrát projížděl a zde jsou následující fakta: -Jedná se o třípruh městem, který navazuje na třípruhové stoupání směrem na Chomutov – je tam místa víc než dost nejen na 4tvrtý pruh = směrově oddělené dva pruhy pro oba směry (a pokud mě paměť neklame, vešel by se doprostřed ještě tramvajový pás….) – Provoz v Bílině je velmi malý – potkal jsem pár aut – Pravda nebyl jsem tam v ranní špičce, ale nepředpokládám žádné „brutální kolony“ protože se jedná o malé městečko se sídlišťátkem… Číst vice »
Opravdu píšete o Bílině?
Já jen, že ani na jednu stranu nevede stoupací třípruh, ale 2x dvojpruh.
Ne, opravdu by se tam „čtyřpruh“ nevešel a už vůbec ne s tramvajemi… https://mapy.cz/s/revakugapo
A v Bílině, kdo by to byl řekl, teče řeka Bílina a nikoliv Ohře. Tu na I/13 můžete spatřit naposledy v Klášterci…
A pokud myslíte dvouměstí Chomutov – Jirkov, tak to má kruháče dva :-).
Bílina tři a bez nich by se provoz ve městě zcela zastavil…
To praví ten, který od roku 1998 projel silnici I/13 několikatisíckrát…
Řada indicií napovídá, že dotyčný má ve skutečnosti na mysli Klášterec – Ohře, jedna kruhová křižovatka, třípruhové stoupání na Chomutov, sídlišťátko na kopci
Ale i tady něco chybí – přímo přes Klášterec snad třípruh nevede, místo na čtyři pruhy s tramvajovým pásem taky nějak nevidím a prostor na přestavbu kruháče na MÚK nevím nevím
Takže kdoví o jakém městě se to vlastně v příspěvku píše
A teď si představte, že v Praze pod Vltavou mají metro. Jak je to vůbec možné…. 😉
Jak může jezdit v zimě, když Vltava zamrzá ? 🤔
Aby 1/13 nesjížděla z kopců, no to bude dost problém. Protože do povrchového dolu ČSA sjíždějí samotné kopce: https://mapy.cz/s/ralezapeka
podívejte se prosím nejdřív do map, než plácnete nějakou blbost. V Bílině žádný stoupací třípruh nemáme.
Doporučila bych se nejprve podívat alespoň do mapy, než začnete něco plácat. Evidentně jste Bílinou nikdy neprojížděl a nevíte, jak to tu vypadá, protože váš popis vůbec neodpovídá skutečnosti. Tvrdit, že jste tudy v posledních měsících projel několikrát, je akorát tak pěkný kec. Podle toho jednoho kruháče a Ohře bych to tipovala spíš na Klášterec, ale u toho mi ten popis taky úplně nesedí… (čtyři pruhy + tramvaj se tam fakt nevejde) Jen tak pro zajímavost, Bílinou protéká řeka stejného jména (tedy Bílina). Ohře je odtud dost daleko, až za kopci Českého středohoří. Nevím, která obec je zrovna nejblíž, ale… Číst vice »
Za mě totální předražená ptákovina, pokud dojde k realizaci, bude uvedená komunikace a průjezd městem ucpaná po dobu výstavby ještě více…nejdřív měl být obchvat a pak třeba toto, ale PR ANO potřebuje asi hlasy ovcí z Bíliny ..
Asi jsi tam nikdy nejel viď? Ve špičce totální zácpy, stačí jedna bouračka a nebo malá rekonstrukce a není kudy jet a nebo přijedeš na jednání či zakázku pozdě. I/13 je taková skoro dálnice pod horami a ta Bílina je totální a jedinej nesmyslnej opruz, i když tam není zrovna v sobotu večer provoz. Obchvat byl domluvenej již cca roce 1988, ale nakonec z toho sešlo. Obchvat je možný postavit jen po mostech nad šachtou a nebo tratí a to je pro místní fakt hrozný a nebo z druhé strany u Bořně a to jim zase zničí poslední kus přírody… Číst vice »
Navíc jeden tubus by určitě nestál polovinu, podobně jako půlprofil dálnice.
Když se řekne obchvat, tak se má říct kudy. Přes Kyselku to nepůjde a tunel zkrz Bořeň… Zbývá trasa nad štrekou a po Dúlní ulici na sever.
Bořeň je rezervace, tudy prosím ne…
obchvat během výstavby bude. Čekalo se na jeho rekonstrukci (nové mosty u Mostu). Přes Bílinu bude dočasný zákaz vjezdu nákladních vozů, které budou směrovány přes Litvínov, Osek … pokud pojedou směrem na Německo. Případně Libčeves, Třebenice, D8 . Takto tomu bylo i při rekonstrukci povrchu stávající silnice. Stavět kvůli tomu trvalý obchvat je nesmysl, protože Bílina leží mezi mnoha údolími, které by bylo nutné přetnout mosty. To by stálo možná i víc jak ten tunel. Ten by se tak nemusel stavět. Dalším negativem by bylo i to, že pokud by se stavěl obchvat přes Bořeň, tak by to nejen zničilo… Číst vice »
Za mě totální otak
Nepochybuji o tom, že je to z dopravního hlediska potřeba, ale když EH nevyšlo, jak to CK schválila?
Právě, že to asi vyšlo ,ale až v rámci tahové studie, nikoli jen jako obchvat/průtah Bíliny.
Super! Do budoucna by to ještě chtělo modernizovat celou I/13 na dálnici.
Zlin by popravde potreboval 1:1 to same…
Zlín už mohl dávno mít D49…nebýt jistých sdružení…
Nepotřeboval, až bude D49, tak nikdo Zlínem už jezdit nebude.
Možná, ve Zlíně se ale z 80 % jedná o zdrojovou dopravu, zbytek je až tranzit. Což je Bílině skoro přesně naopak. Čili ten plánovaný krátký tunel ve Zlíně by pomohl ale nic delšího už spíš ne. D49, pravobřežka, Přštenská příčka, teď ty Příluky atd. řeší problém více komplexně. Otázkou je, kdy se toho všeho dočkáme.
Komplexně by to řešila snad jen pořádná železnice a méně cestovních potřeb. Tohle neustálé přilévání asfaltu je dost dvojsečné. Nakonec možná budete moci ty koleje přes město úplně zrušit (tedy nebýt ještě aspoň toho překladiště, které je drží) a užívat si autokolon. 🙂
Železnice žádnou dopravu v městě neřeší a nikdy neřešila a ani nemůže.
Zlín se snaží a připravuje přestavby křižovatek na mimoúrovňové, aby se ty budoucí dvě koleje nekřížily s trolejbusovou MHD úrovňově. Jenže někteří nechtějí o 2 kolejích a elektrizaci ani slyšet, aby mohli nadávat. A nejraději by jim vzteky tu železnici vytrhali, protože si dovolili z městkých peněz invastovat do městských silnic. A ne do štreky, která městu nepatří.
Už zas Františku?
To je dobrá zpráva. Pokud vím, velký problém na silnici 13 je v Karlovarském kraji (Stráž nad Ohří a další obce). Tam by se asi také nějaký tunel hodil.
Ano. Jedna stavba je obchvat Klášterce nad Ohří a pak by to chtělo celý úsek Perštejn – Ostrov postavit v úbočí nad obcemi.
Tam by to bylo potřeba jak sůl. Jen ale nevím, kudy vůbec procpat trasování koridoru, když je tam zařízlé údolí Ohře, trať, obce, z jedné strany vojenský újezd a z druhé NPR Nebesa.
Já bych to odhadoval nějak takto: https://mapy.cz/s/rafavupozu
Trochu výše, trochu víc v zářezech i náspech: https://mapy.cz/s/gaboposoge
Uf, dle letmého oměření směrové oblouky o R=250 m nejsou nic skvělého. (Furt lepší než stávající stav, uznávám.)
Tady jsem zkusil „velkou“ variantu, ale to už by bylo spíš na tunel/most/tunel/most.
A do NPR to pořád zasahuje, takže by to bylo stejně neprojednatelné. 😀
https://mapy.cz/s/jeledohada
V pořádku, ovšem v tomhle kontextu jsou úvahy o 2+1 na D43 ještě více zcestné, než kdykoliv předtím.
Jak souvisí Bílina s D43?
Tam kvůli 4mld za 10 let nejdříve od Boskovic 2+1; naprostý nesmysl; větší blbost z CK roky nevylezla.
to jste zapomněl na odsun nádraží v Brně
Lepší 2+1 než nic, projednat dálnici a 2+1 je obrovský rozdíl !!!
Jak by byla náročná potenciální přestavba silnice 1/13 na dálnici?
Jako na dálnici se tam jezdí už teď. Ale je to asi o délce připojovacích pruhů, který by chtěly trochu poladit.
Souhlas. Jednou jsem si všiml proslulé Octavie mezi Mostem a Bílinou. Na tempomatu 95 km/h, skutečných 91 km/h. Předjíždím, jeli tak cca 88 km/h. Za mnou šílená kolona, všichni troubí, blikají jak o život. S policisty jsme si zamávali, po asi dvou kilometrech se řadím před ně. Kolona postupně pomaličku předjíždí je i mě, slabší kusy se řadí za policisty. A tu najednou, když se kolona vyčistila, ejhle, sportovec, odhadem 120 km/h. Policisté vyrážejí…
On ten tempomat k něčemu je. Je mu úplně putna, co si myslí řidič o tom, jaká rychlost je přiměřená 🙂
A co jste nám tou historkou chtěl sdělit? 🙂
Reakce na Ten__Biliny, tedy na větu: Jako na dálnici se tam jezdí už teď…
Naposledy, když jsem po té silnici jel, tak někde chyběla svodidla, jinde to byla svodidla spíše tak na okrasu, trasa byla na různých místech dosti zvláštně zvlněna, potom autobusové zastávky, připojení takových nádher: https://en.mapy.cz/s/kamagebepe
A tipuji, že silnice bude možná zcela postrádat vodohospodářské stavby pro nějaké rozumné odvodnění. Takže mi to přijde, obzvlášť v našich podmínkách, skoro nereálné.
K fotce z linku – pamatuju si, že jsme se o tom učili na základní škole v Chemii nebo ve fyzice – má to svůj opodstatněný důvod. Už si ale bohužel nepamatuju jaký… jedná se o častý konstrukční jev u dlouhých potrubí.
Asi máte na mysli dilatační záhyb, aby se mohlo potrubí smršťovat a natahovat podle teploty. Tady je to využito i jako podjezd.
Sklony, poloměry, napojení atd. prostě jako z R48 udělat D48, tedy kompletně přestavět
No a proč z toho tedy neudělat alespoň rychlostku?
O tom už se psalo v době, kdy se zavedla nová kategorie rychlostních silnic s vmax 110 a dosavadní R se měnily na D. Nic se ale od té doby nestalo.
110 km/h se tu nicméně jezdí poměrně běžně (i více, kolegyně má např. „rekord“ ÚL-Most 25 minut, ale s tou jsem se docela bál jezdit), taky tu běžně jezdí policie a vybírá.
Nájezdy jsou krátké, s tím by se dalo průběžně něco dělat.
No…, ale vždyť to k té „rychlostce“ směřuje. Vylepšit co se dá, aniž by se muselo hrabat do spodku stavby (protože co si…, na to nebude určitě), i tak ten tunel je víc než je v Čechách obvyklé, a zvýšit na těch v textu zmíněných 110 km/h. Myslím, že na zdejší „bídu“ by to byl velmi solidní počin.
To si právě myslím také, muselo by se tedy vyřešit pár míst, nejpalčivější je kruháč u Mostu. Pár zatáček by mělo sníženou rychlost, například u Komořan, dalo by se dohromady pár „detailů“ s nájezdy a svodidly a pak by to po dostavbě u Teplic a v Bílině byla krásná rychlostka..
Kruháč u Mostu se rozhodli zafixovat v tom stavu v jakém je na dalších 50 let. Vzhledem k tomu, že teď znovu postavili mosty nad ním v původním profilu.
Ty mosty ale nebrání přestavbě kruháče na něco smysluplného. Já tam bezkruháčové řešení vidím. Směr Most – Chomutov níže a z něj vlevo odbočení do Tvrzovy a směr Chomutov připojovací pruh taktéž zleva.
Odbočení od Chomutova do Tvrzovy je v poho a zcela zásadní problém je, jak Tvrzovu připojit směr Most. Jeví se mi jako jediné možné podjet I/13 směr Chomutov – Most a připojit se zleva, ale do prudkého stoupání a s krátkým připojovákem…
Rychlostky jako kategorie u nás už byly dávno zrušené.
Silnice pro motorová vozidla pane Prudérní…
mám za to, že je možné značkami zvýšit rychlost na silnicích 1. třídy na 110km/h. Takže se nemusí měnit klasifikace dané silnice, „stačí“ jen osázet nové značky.
Jinak k tomuto to směřuje. Mezi Mostem a Bílinou již provádějí oplocení proti zvěři, leckde jsou instalovány protioslňující clony mezi pruhy. Největší problém ale vidím v autobusových zastávkách. Hádám, že se budou muset zrušit a autobusy budou muset zajíždět do přilehlých vísek.