Místo expresů nákladní vlaky. Osobní dopravci půjčují lokomotivy pro přepravu zboží
Nákladní dopravci těží z poklesu osobní dopravy, mají i rychlejší průjezd po koridorech.
Škrty zejména v osobní mezinárodní dopravě vedou k netradičním změnám v nasazení hnacích vozidel. V čele nákladních vlaků se během tohoto týdne začaly objevovat lokomotivy osobních dopravců.
Opakuje se tak situace z letošního jara. Například České dráhy zapůjčily své pronajaté lokomotivy Siemens Vectron dceřiné firmě ČD Cargo.
„Důvodem jsou především nižší výkony v osobní dopravě v důsledku pandemie a nárůst zahraničních výkonů ČD Cargo,“ uvedl nákladní doprace na Twitteru.
Až do prosince 2020 se v čele nákladních vlaků ČD Cargo můžeme setkat s Vectrony mateřských @ceskedrahy_ Důvodem jsou především nižší výkony v osobní dopravě v důsledku pandemie a nárůst zahraničních výkonů ČD Cargo. pic.twitter.com/fgrgmi2PbT
— ČD Cargo, a.s. (@CDCargo) November 9, 2020
České dráhy pronajaly ČD Cargu stroje 193.289 a 295. Zatímco první jmenovaný nyní jezdí na výkonech v Rakousku, druhý stroj se o tomto víkendu zhostil vozby nákladních vlaků mezi Nymburkem a Chebem.
Spolupráce obou dopravců se projeví ještě v listopadu i u osobních vlaků. V jejich čele by se měly objevit během tohoto měsíce ve zkušebním provozu lokomotivy Bombardier TRAXX MS3. Ty má objednané ČD Cargo, zatím běží jejich zkušební provoz. V čele osobních vlaků by podle informací deníku Zdopravy.cz měly jezdit vlaky mezi Chebem a Karlovými Vary a později z Prahy do Chebu.
Nadbytek lokomotiv kvůli zrušení řady spojů řeší i RegioJet. Pro nákladní dopravce to znamená možnost využít moderní vícesystémové lokomotivy. Za poslední dny této možnosti dvakrát využil CityRail pro přepravu dřeva z Ražic do rakouského Salcburku.
Pro nákladní dopravce přichází krize osobních dopravců v nejvhodnější chvíli. Listopad patří v nákladní dopravě mezi přepravně nejsilnější měsíce. Díky omezení osobní dopravy mají také plynulejší průjezd po hlavních tratích než v jiných měsících.