Místo expresů nákladní vlaky. Osobní dopravci půjčují lokomotivy pro přepravu zboží
Lokomotiva Siemens Vectron Českých drah v čele nákladního vlaku ČD Cargo. Foto: ČD Cargo
Nákladní dopravci těží z poklesu osobní dopravy, mají i rychlejší průjezd po koridorech.
Tohle není doprava, ale parodie na dopravu.
Pořád někdo řeší dávno vyřešené !
Tohle je po všech stránkách pozitivní přístup
Jak je to u takovychto zapujcek s poznanim trati a lokomotivy? Strojvedouci napr. RegioJetu asi nebudou mit poznani trati z Razic do Salzburku… A naopak kdo od CityRail umi ridit Traxxe? To pak jedou dva firove? Jeden ridi a druhej mu rika, tady bacha, za zatackou je potreba zpomalit? Ale jak je to s poznanim trati u tech nakladnich dopravcu obecne? Osobni dopravci maji svoje stabilni trasy, ktere se nauci a jezdi (pokud teda neni vyluka). Ale naklady jezdi semo tamo vsude mozne… Pamatuju si ze kdyz byla na Slovensku havarka mezi Bratislavou a Malackama, tak to chteli objizdet pres… Číst vice »
Kdysi se to řešilo na 2 fíry – jeden papíry na trať, druhý na mašinu. Nevím, jestli to je ještě vůbec možné a chce se to zákazníkům platit.
No takhle zjednodušeně pro laiky ,ale nefunguje to tak.Strojvedoucí co prohlásí ,že dál úsek tratě nezná (nemá podepsané seznání) tak je mu přidělen tzv.pilot což je strojvedoucí co seznání má a má i zkoušky na příslušnou řadu lokomotivy,aby v případě potřeby mohl převzít řízení vlaku.A jinak nerozumím proč by mě jako zákazníka mělo zajímat kolik na vlaku bylo strojvedoucích,byla dohodnuta cena za převoz a měj si jich tam třeba 10 když si blbej a nedáš jim seznání.A jinak o seznáních u určitých firem by se daly psát romány …
Mašina se půjčuje jiné firmě, co si dosadí svého strojvedoucího.
U nákladu je to jednoduché. U ČDC sem měl poznání na určité trasy, obvykle větší stanice, kde proběhlo střídání s kolegou co to znal dál. U soukromníka mám obecně poznání na hlavní tahy přes republiku a k tomu vedlejší tratě kam jezdíme, případně si ho dodělám, než tam jedem.
U některých dopravců mají strojvůdci v seznání celá ČR. Konkrétní tratě se pak řeší individuálně.
Jak vlastne probiha to poznavani trasy? Jedete novou trasu a na masine mate nekoho od SZDC, kdo vam o te trase povypravi co a jak? (Chapu ze u CD mohla byt kontinuita a znalost si mohli predavat firove mezi sebou, ale pochybuju ze by CD byly nejak extra ochotny zaskolit konkurencni firy).
Jedete na mašině s někým kdo tam poznání má. SŽ nemá žádný zájem (na portále jsou TTP, SŘ,..) a starej se.
Mezi firmama asi rivalita je, mezi fírama to funguje z 99% normálně. Přijde ke mě fíra třeba od ČDC nebo IDSky, jestli ho nevezmu na rg jízdu a nikdy nemám problém. Stejně tak opačně, když za někým přijde a požádám ho, nikdy mě nikdo neposlal do zadele.
Takže ve svém volnu vlezeš na pracoviště někomu jinému a učíš se (nebo naopak, někdo z volná vleze na mašinu za tebou).
Ne že by nebyly mimořádné situace, kdy si ze zaměstnavatelem vyjdeme vstříc, jednou on mě jednou já jemu, ale aby byl trvalý stav že se mám učit jenom mimo pracovní dobu tak na to bych se vyprdl.
Poznání mám normálně placené. U nás to funguje po domluvě. Někdy mi stačí dvě směny na poznání, někdy tři, podle dohody.
Asi jste pako, když nechápete text a rozdíl mezi seznáním a rg jízdou.
A co je rg jízda?
To bych takovyho firu chtel teda videt 😂😂😂
A to seznání zahrnuje co přesně prosím.. jsem neznalý.. jen si to projet (jednou či víckrat, jednosměrně či obousměrně), nebo i něco někde vyplnit a podepsat? děkuji 🙂
2x ve dne a 2x v noci oběma směry (může se lišit podle interních předpisů dopravce), ale vesměs to tak je. Elektrické poznání je tuším jen jednou v noci a jednou ve dne oběma směry.
Děkuji za odpověď i zde 🙂
A hlavně podepsat, fíra si může postavit hlavu a chtít to projet ještě po třetí, když si není jistý.
K čemu je vůbec nutné poznání trati? Musí mít řidič auta poznání trasy, po které má jet? Proč to musí mít strojvůdci?
Ridic auta by mel jezdit vzdycky na rozhled nebo jak se tomu rika, tedy jen tak rychle, aby dokazal zastavit na vzdalesnost, na kterou vidi. To u vlaku dost dobre nejde, proto asi to poznani.
To je takovej problém udělat něco co bude strojvůdce informovat co má čekat a upozorňovat na nebezpečná místa? Já vím, nikdy se to tak nedělalo…
Myslite predvesti a jim podobne navesti (predvestniky, “ Připravte se ke stažení sběrače“, atd…?) Zeby situace, pro ktere zatim zadnou znacku nevymysleli?
A fíra bude čumět do mobilu místo na trať. Tyhle ty kecače do všeho miliju. Proč toto nemá a proč toto. Tyhle nedrážní joudy jako vy je třeba už nakopat. Co je pro fíry dobré…
Do mobilu místo na návěsti má čumět dneska.
Nehoda u Mariánek, ceduli „očekávej 95“ následuje cedule „rychlost 30“. Za to, že vlak vjel víc než 30 může fíra, neměl číst předzvěstnik ale TTP.
Co je to předzvěstnik?
A v mlze má čumět na trať nebo na návěstní opakovač?
Pokud opakovač nic neukazuje(trať bez kódu) musí jet tak, aby viděl návěstidlo. (Což v mlze znamená třeba i docela pomalu a hledat ho).
Pokud na posledním návěstidle měl volno, může další profrčet(teď nejhorší může být výstraha, stůj může být až na dalším) ale stejně si musí všimnout že na něm výstraha je.
https://www.strojvedouci.com/2019/pilot-fira/
Ještě pochopím tu horší adhezi ale ta se dá označit, ten zbytek jsou jenom směšný výmluvy. Neumíme stavět zastávky, rozpadá se nám to, neumíme osazovat návěstidla…tak budeme vyžadovat znalost tratě aby strojvedoucí věděl kde a jak to obejít předpisy nebo alespoň běžné postupy?
Ono dokud jde o jízdu vlaku a vše funguje jak má, tak je to celkem v pohodě, to stačí znát jen pár míst, kde jsou stahovačky, kde se hůř hledá návěstidlo nebo jsou ve stanicích „nakrátko“ (Kolín je zrádný), kde se bere rozkaz. Horší je pak posun, tam je potřeba znát na jakém simplexu se s výpravčím domluvit, kde jsou ranžírky, kam až jet při posunu, zda stačí jen za vyhybku, izolák, ranžírku. Ve stanicích pak bývají nějaká specifika daná staničním řádem (místní názvy), třeba v Libni je Stará Libeň, Štádler, ve Třebové jsou koleje písková, pentlácká, v Pardubicích se… Číst vice »
Asi toho o železnici moc nevíš, že?
Kdyby věděl, ptal by se? 😛
Nevím, a proto se ptám. Je to tak složité pochopit?
Mozna by jste se mohl prestat vyjadrovat k tomu kdyz o tom nic nevite.
Já jsem nevyjadřoval, ale ptal.
Moc nechápu ty mínusy, soudruzi…já jsem se normálně slušně zeptal na věc, kterou neznám, a devět modrých mozků mi za to dá mínus…
Prosim pekne za obloukem. Zatacka se pouziva u silnic stejne jako semafor
Semafor bych raději hledal na oceánu, na silnici je ssz
Jasně, protože kdyby se na dráze řeklo „ten semafor v zatáčce do kopce“ , tak by tekla kreffff…
Jaký to má reálný dopad?
Cargonaut podle plánu měl jet línější lokomotivou a přepřahat, ale výjimečně dostal na výběr vícesystémovou mašinu? Jízdní řád se nemění, ale dá se jet s náskokem?
S náskokem se dá samozřejmě jet. Akorát soudruh „ukradne práci“ (toto je čistě odborářský výraz) soudruhovi z té druhé mašiny.
To je tak blbé, že by to mohla být pravda.
Třeba místo esa jede vectron z Nbk do Chebu a pak se eso nasadí místo třeba nějaké 122,123.
Jeden Vectron RJ je u Metransu
To není Vectron RJ ale Vectron ELL.
Mrzí mě, že Vaše články jsou čím dál více tendenční, očekával bych, že budete víc nad věcí. Už několik posledních titulků typu „I u ČD mají vlaky na podzim problémy“ jako reakce na problémy Arrivy. Zde je to zase vidět, zatímco Vectron ČD je „jen“ lokomotiva, Traxx je hned „moderní vícesystémová“. Myslím, že je v pořádku, že informujete o novinkách i problémech u všech dopravců. Ale že třeba Regiojet na lince R8 snížil počet spojů na polovinu (jistě po domluvě s objednavatelem MD), jsem se tu vůbec nedozvěděl, zatímco o všech škrtech u ČD tady bylo slyšet co týden. V… Číst vice »
Informování RegioJetu o omezení provozu je kapitola sama o sobě. RegioJet obvykle (konkrétní zkušenosti z jara i z podzimu) spoje zruší tak, že je odstraní z rezervačního systému a tím to pro něj končí. Informaci na svůj web dá až pár dní po začátku omezení a jako poslední se objeví aktualizovaný jízdní řád, a to pravděpodobně až na základě toho, kdy se ke kompetentním osobám donese, že nemají zveřejněný platný JŘ. Se divím, že to Jančurovi ministerstvo jako objednatel trpí. Pravděpodobně na MD jsou se změnami obeznámeni včas, odsouhlasí, ale dál se nazajímají, že dopravce ve vztahu ke cestujícím komunikuje… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že 90 % cestujících používá u Regiojetu kreditovou jízdenku, tedy objednávají konkrétní místo v konkrétním spoji, tak je pro něj prioritní rezervační systém. Pak je otázka, čím se řídí ten zbytek cestujících (jízdní řád u RJ, vyhledání spoje u idos, atd.)
Opravdu? A co ODIS a IDSJMK? za dob ČD to teda bylo o dost víc jak10%. Takže mi to jedno nepřijde.
Platí od 24.10.
https://content.idsjmk.cz/jrady20/201024/R12.pdf
Jestli tímto obhajujete to, že cestující IDS byli informováni, tak sice byli, ale pozdě. Tento JŘ vznikl až v pondělí 26.10. se zpětně uvedenou platností.
U komerčních spojů nechť si dělá co chce, ale linka R8 je v závazku veřejné služby, takže včasné a srozumitelné informování všech skupin zákazníků je nutností.
Stačí vám to takhle, nebo měl předvídat Prymylu s tříměstíčním přestihem?
https://www.regiojet.cz/o-nas/pro-media/2020/20-10-15-omezeni-provozu-vlakovych-spoju-r8.html
A všiml jste si vůbec, že v téhle tiskovce jsou zrušeny jiné vlaky než v JŘ z 24.10., na který odkazujete o 2 příspěvky výše? Skutečnost byla taková, že k 19.10. byly zrušeny vlaky dle tiskovky, následně od 24.10. byly v tichosti zrušeny jiné vlaky (a část předchozích obnovena), na což sice reagoval JŘ IDS výše uvedený jako platný ode dne 24.10., ale tento byl vytvořen až po víkendu v pondělí 26.10. A třešnička na závěr: Ode dneška 10.11. jsou na R8 zrušeny další 4 spoje a vy jste stále našel starý již neplatný JŘ. (nyní je už na webu… Číst vice »
Víte, ona je ta práce novináře trochu jiná, než si lidé představují. Pokud jste s něčím nespokojený, nic Vám přeci nebrání redakci s prací nebo s náměty pomoci. Když jsem byl v redakci, byli jsme za zajímavé náměty rádi. Ale ono je taky nutné si říct, jestli je např. Vámi zmíněné omezení na R8 nutné zmiňovat v celostátním! médiu. Dálková doprava se dotýká celé republiky, linka R8 pouze určitého území. Vás by asi taky nezajímalo, kdyby sem redakce vydala článek, že turisticka linka T8 v ÚK je dočasně nahrazená NAD a že je zde omezení přepravy kol.
R8 je dálkovka.
Omezeni spojeni druheho se tretim nejvetsim mestem v republice rozhodne neni nutne zminovat v celostatnim mediu, at si to vidlaci zjisti sami. Prahy se to netyka, tak na co.
*sarcasm*
Opravdu tu bylo o všech škrtech u ČD?
Ale, ale…
Kolik za tyto články platíte? 0 Kč? Tak co tam máte dál?
Naprosto v pořádku, lokomotiva má jezdit a ne stát, je třeba mořit amortizaci či leasing.
Ájéje. To nám zase zmizí z mašin rychlovarné konvičky .
Jestli je tohle jediný problém české železnice, tak jsme velmi šťastný národ.
To není problém železnice, ale jednotlivce, možná i tvůj, nebudeš si mít kde ohřát vodu na kafe.
Toník kávu nepije…..
🙂 🙂 🙂
Tak napiš konvičku do protokolu, když půjčuješ mašinku. Při vrácení mašinky si to zkontroluj.
Dobrý nápad. Ale pro tentokrát se to asi prošvihlo.
Čichám historku. Hrnky a kafe jsou vděčné téma.
To by se ped revolucí rozhodně nestalo. (nebyly rychlovarné konvice)
To ne. Mašiny byly většinou ,,V ruce“ a lidi tam měli své věci. Rychlovarky nebyly, ale tam, co bylo 220 (panťák) frčely ponorné vařiče.