Komentáře Názory Silnice Stavebnictví

Miroslav Patrik: Pomalá modernizace D1 je typický příklad neschopnosti státu

Práce ve středovém pásu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: ŘSD
Práce ve středovém pásu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: ŘSD

Deník Zdopravy.cz přináší komentář předsedy ekologického spolku Děti Země Miroslava Patrika k modernizaci dálnice D1. Patrik reaguje na páteční tiskovou konferenci premiéra Andreje Babiše, který ekologické spolky kritizoval. „Děti Země odhalily řadu chyb a nezákonností státního investora i ministerstva,“ píše Patrik.

Miroslav Patrik, předseda Dětí Země.
Autor: Děti Země

Předseda české vlády Andrej Babiš a ministr dopravy Karel Havlíček v pátek 6. března 2020 na tiskové konferenci mj. tvrdili, že za zpoždění modernizace dálnice D1 z Prahy do Brna může především spolek Děti Země, neboť se účastnil jedenácti stavebních řízení, čímž se modernizace v průměru prodloužila o 444 dní. Navíc v nich Děti Země se svými připomínkami nikdy neuspěly. Tato tvrzení se ovšem nezakládají na pravdě.

Děti Země se již více než dva roky neúčastní povolování modernizace dálnice D1 z Prahy do Brna, přesto se rezort dopravy, který od ledna 2014 patří hnutí ANO, stále demagogicky vymlouvá, že byly hlavní brzdou.

Přitom Děti Země se od prosince 2013 do prosince 2017 účastnily jen jedenácti stavebních řízení z celkových dvaceti. V rámci nich podaly jen deset rozkladů, v nichž se svými připomínkami uspěly čtyřikrát, tzn. ze čtyřiceti procent. Pro úseky 3, 6 a 18 totiž až dodatečně došlo ke změně podmínek vydaného stavebního povolení a pro úsek 23 bylo stavební povolení dokonce během rozkladového řízení v dubnu 2018 zrušeno.

Viníky pomalosti povolování modernizace bylo přitom spíše samo Ředitelství silnic a dálnic ČR, které nemělo v pořádku své žádosti, nevlastnilo všechny pozemky, vstřícně nejednalo s obcemi a s majiteli pozemků apod.

Významnými viníky zpoždění bylo nejen samo ministerstvo, ale rovněž i různé státní úřady, které nedodržovaly zákonné lhůty, neboť o přezkumu podkladových závazných stanovisek rozhodly nikoliv do třiceti až šedesáti dní, ale mnohem později.

Předseda vlády Andrej Babiš i současný ministr dopravy Karel Havlíček se tak vědomě mýlí, pokud tvrdí, že Děti Země se svými připomínkami na ochranu životního prostředí ani jednou neuspěly. Navíc Děti Země během těchto řízení odhalily řadu chyb a nezákonností tohoto státního investora i ministerstva.

Příkladem je úsek 11 z Koberovic do Humpolce, jehož povolování vinou ŘSD ČR i ministerstva dopravy trvalo čtyři roky. Tehdejší ministr Dan Ťok sice rozklad Dětí Země z prosince 2015 i dvou fyzických osob v únoru 2019 zamítl, nicméně rozkladové řízení místo asi čtyř měsíců trvalo třicet devět měsíců.

Ministerstvo totiž pro tento úsek vydalo stavební povolení i na pozemek, který ŘSD ČR ještě nevlastnilo, takže až v rámci rozkladového řízení v rozporu se zákonem probíhalo vyvlastňovací řízení.

Průběh tohoto stavebního řízení je tak klasickou ukázkou arogance rezortu dopravy, neboť bývalý ministr Dan Ťok místo toho, aby stavební povolení zrušil, tak v tichosti rozkladové řízení na více než tři roky přerušil, než byly pozemky konečně vykoupeny.

V tomto směru je pak šířené číslo o 444 dnech zpoždění zcela mimo realitu. Navíc Děti Země všechny uložené lhůty dodržely, což se právě o různých státních úřadech rozhodně říci nedá.

Dalším příkladem selhání státu je povolování úseku 2 z Mirošovic do Hvězdonic v celkové délce téměř tří let, a to vinou špatné komunikace ŘSD ČR při jednání s místními obcemi a občany, kteří se mj. obávali nadlimitních intenzit hluku. Stavební povolení tak bylo vydáno až v červenci 2017, tj. za téměř dva roky od podání žádosti.

Co se ještě týče úseku 2, tak za úspěch lze považovat dohodu mezi Dětmi Země a ŘSD ČR ze dne 10. září 2018 o důsledné ochraně ptáků před zbytečnými nárazy do průhledných protihlukových stěn, neboť státní orgány ochrany přírody nezajistily provedení účinné povrchové úpravy těchto stěn. Podle dohody se totiž ŘSD ČR pokusí se zhotovitelem stavby dojednat vyšší ochranu ptáků.

Také je nutné ještě upozornit, že přípravu a povolování modernizace D1 v minulosti kritizoval i Nejvyšší kontrolní úřad, který ve své tiskové zprávě ze dne 30. ledna 2017 za hlavního viníka problémů při modernizaci dálnice D1 označil především ŘSD ČR.

V této své tiskové zprávě NKÚ uvádí mj. následující: „19 z 21 staveb nabralo zpoždění kvůli nedostatkům v přípravě. Na zpoždění se podepsal například nedostatečný geotechnický průzkum… Modernizace dálnice měla být původně dokončena v roce 2018, v současnosti se počítá s dokončením v roce 2020… ŘSD v roce 2005 začalo připravovat variantu rozšíření dálnice na šest jízdních pruhů, kterou v roce 2009 změnilo na rozšíření dálnice v obou směrech o 75 centimetrů… nedoložilo, proč k této změně přistoupilo… Srovnání více variant modernizace nechalo zpracovat až v roce 2013, kdy už probíhaly práce na čtyřech úsecích. Toto posouzení… neporovnává například náklady na údržbu možných povrchů dálnice, náklady jednotlivých variant jsou v něm zase neporovnatelné. Ekonomickou výhodnost jednotlivých variant navíc studie neposuzovala.“

Na závěr je ještě nutné zmínit, že rozklady proti stavebním povolením o modernizaci dálnice D1 nepodávaly jen Děti Země, ale i další účastníci řízení.

Proti stavebnímu povolení pro úsek 11 z Koberovic do Humpolce podaly v listopadu 2015 rozklad dvě fyzické osoby, pro úsek 7 ze Soutic do Lokte to byla v červenci 2018 obec Hulice a pro úsek 23 z Devíti Křížů do Ostrovačic to byla v září 2018 jedna fyzická osoba. Ve všech těchto třech případech byly rozklady ministrem dopravy zamítnuty.

Miroslav Patrik, předseda spolku Děti Země

97 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Mirkovy informace lze celkem snadno ověřit, pro neinformované, sedí do puntíku. Bohužel, míra šlendriánu, nekompetence a doslova diverze obchází nejen tyto dotyčné úřady jako celé stádo klekánic. Symptomatická je mentalita vyvlastňovačů některých politiků a úředníků při neexistenci adekvátního právního předpisu. To způsobilo onen zmíněný fault s dokupováním pozemků až při rozkladovém řízení. Když tehdejší právní předpisy nedodržovala marxistická elita, proč by ji dodržovala ta dnešní, že? S pocitem vyvolenosti máme někteří značný problém.

Jaaa

Často je ta elita jedna a ta samá. Stačí se podívat na prezidenta a premiéra.

Zirecek

Ve vyjádření je celkem hodně protichůdných informací, přestože ŘSD má také máslo na hlavě. Na ŘSD nejsou lidi, tak to prostě funguje, jak funguje. Můžete nadávat, kritizovat, ale lepší bude jít pracovat na ŘSD.

Já nechápu, proč větší oprava povrchu vozovky a mostů dálnice ve stávající ose potřebuje tolik razítek. Proč by se k tomu měli vyjadřovat ekologové.

Axel

A proč je problém navýšit počet odborníků v ŘSD ČR? Připomínám, že Státní fond dopravní infrastruktury loni utratil 95 miliard. Na letošní rok je plánový rozpočet 87 miliard Kč. Proč ŘSD ČR dělala (a možná dělá i dnes) takovou spoustu chyb?
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/silnicni-a-dalnicni-stavby-2020/r~abf530b4e9c211e9926e0cc47ab5f122/

Démon

Musím souhlasit s tím, že státní organizace jsou největší brzdou rozvoje, produktivita práce těchto institucí je žalostná. Koukněte se na D6 nebo D35 jak dlouho to připravují. Za to Patrik opravdu nemůže. I když s ním v mnohém nesouhlasím, na ŘSD pracují diletanti. Místo toho, aby se s lidmi uměli dohodnout, tak arogancí a mocí úředníka ničí a boří. Určitě se najdou výjimky, ale je jich málo. Současně tomu nepřispívají ani „předemokratizované“ zákony tohoto státu.

Axel

Netroufnul bych si všechny házet do jednoho pytle. Spíš je to tak, že ze „stáda“ chovných a tažných koní“ je na ŘSD málo těch tažných

Přemek

Máte kus pravdy, ale když ani ty chovní koně nestojí za nic, zač pak mají stát ty tažní?

Jaaa

Asi nechápete „terminologii“:

„Chovní koně“ jsou úředníci „na chov“. Nic nedělají, jenom kafíčkují, berou odměny a kují pikle. Většinou jsou to něčí chráněnci.
„Tažní koně“ je pár lidí na pracovišti, kteří dělají veškerou skutečnou práci, jsou přetížení a nadále systematicky přetěžováni úkoly, které se na ně valí, protože úřad „není dost efektivní“ a legislativa stále „bobtná“.

Když pak dojde k „optimalizaci“ úřadu, kolik myslíte, že je vyhozeno chovných a kolik tažných koní?

VJY

Myslím, že u D35 stejně jako D0 je problém jinde, než v ŘSD. Prapůvodní příčinou je naprostý nazájem a absolutní neochota politické reprezentace tyto stavby uskutečnit. Začalo to již za Alfreda Bruclíka, možná dřív, který měl postavit D35 a odvést tam dopravu a pak opravovat D1.
Stačí vzpomenout na hrdinné akce Péti Dolínka za D0. Výsledek, nějak se mu nepodařilo zahájit ani územní řízení, ani EIA………

Josef Martinovský

To je neuvěřitelná demagogie. Oni vůbec nechtějí odhalovat a napravovat chyby a už vůbec nejde o životní prostředí. Jejich cílem je blokovat všechno. Škody na prostředí pro život lidí, to je pro mne to životní prostředí, způsobené jejich činností, tedy zdržením těch staveb, řádově převyšují jakékoli skutečné i domnělé přínosy.

Přemek

Odborné argumenty v rukávu nemáte? Děkuji.

VJY

Onehdá mě nějaké zamyšlení v novinách přimělo se zapřemýšlet o pohnutkách těchto lidí. A pak přišlo jasné vysvětlení. Ze strany zelených se odštěpila strana Budoucnost. Zkráceně – ultralevicoví anarchisti opustili stranu zelených, protože nebyla dost levicová a anarchystická.

Dan

Vedl jsem spor s bankou ohledně poplatků přes finanční arbitryni. Ze zákona měla rozhodnout do třiceti dnů, u složitějšího případu do devadesáti (což myslím nebyl můj případ). Trvalo to tři čtvrtě roku. Jestli podobně „akční“ lidé sedí na ŘSD, tak se není čemu divit.

Axel

Pro Dan: Ale lidé z ŘSD nemají žádné lhůty, oni nejsou úřad. Lidé na ŘSD by především měli používat zdravý rozum, tj. využívat všechny vylepšení legislativy za poslední roky. Plus by bylo fajn přestat žvanit a svalovat svoje chyby na ostatní (třebas neustále omílovat ekology a „ekology“). Tam kde došlo k chybám, tam by se ŘSD mělo omluvit a vysvětlit co udělali, aby se chyba neopakovala. Otázkou je jestli na ŘSD ČR pracuje dost (a kvalitních a pracovitých) lidí. Z těch pár případů kdy jsem se potkal s lidmi z ŘSD, tak mám pocit, že na ŘSD je málo lidí… Číst vice »

Přemek

Rozklad je úředním procesem v gesci šéfa příslušného úřadu. Pro ŘSD proto platí ty lhůty, jež jsou ministerské a nadřazené těm jejim. Doporučuji přečíst si statut ŘSD jako přímo zřízené příspěvkové organizace MD k výkonu majetkových práv státu k dálnicím a jedničkám.

Donny

nezlobte se na mne, ale nebýt takového trotla a hňupa v jednom jako ten tento neodolatelný krasavec Patrik, tak ta dé jednička a jiné dálnice dávno mohly stát ….

Axel

Jo? A co třebas D55 u Moravského Písku? Ono totiž za vše mluví např. těch 6 roků od vydání územního rozhodnutí do dne podání žádosti o stavební povolení. Za to můžou erupce na slunci nebo korovirus, že? A klidně si sám můžete ověřit těch 6 roků flákání se lidí z ŘSD. V normální firmě by podklady k žádosti o stavební povolení mohly být nachystané tak za rok rok a něco, popř. za dva.

A bonus speciálně pro Vás – i kdyby se nějaký „trotl a hňup“ rozkrájel, tak na těch 6 roků nemá sebemenší vliv.

Přemek

Váš názor vám neberu, jakkoli je diletantský a hloupý.

glagol

Vláda Babiš zlá, Patrik být hodná ?
Vláda Novotný hodná, Patrik být zlá ?
Patrik být hodná nebo zlá ?

žlutý klandr

Ještě tak před 10 lety bych Patrikovi vynadal, co se do něho vejde. Bohužel jsem mezitím poznal, jak fungují stavebníci zejména z oblasti samosprávy a místní stavební úřady a musím konstatovat, že na nějaké zákony většinou úplně kašlou a jen neustále zkouší, jestli si toho někdo všimne a jestli jim to projde. O nedodržování úředních lhůt, dezinformace, podvádění a záměrném opomíjení dotčené veřejnosti by šlo napsat menší román. Takže jsem nucen považovat Patrika a jemu podobné za lidi potřebné a užitečné.

Přemek

Vidíte, já Mirka znám z dob mocensky nezákonného protlačování D8 Českým Středohořím z devadesátých let. Už tehdy šlo o fatální chyby na straně projektantů a investorů, navíc tlačení politicky tehdejšími šíbry. Takže mohu zodpovědně říci, že Mirek a bývalý Dopravní klub DZ vždy sledovali průnik více oborů a různých zájmů pod jeden veřejný zájem, zcela legální a odborně fundovaný.

Zlámalík

Já toho pána taky nemusím, ale kdyby mělo ŘSD podklady v pořádku, tak by neměl proti čemu namítat. Praktiky Dětí Země mi vadí ovšem tam, kde bojují za pár keřů a doprava přitom devastuje vesnice a zdraví lidí na staré silnici, viz v minulosti D8 nebo dnes D1 Přerov, ale tam budou ve hře i jiné zájmy.

Přemek

O ty keře nejde, jde vždy o právo těch, co bydlí poblíž, na důstojné a zdravé prostředí. Některým vlastníkům pozemků pak jde pouze o prachy. Tož včíl jednejte…

VJY

Komplikovaná situace. Pravda je, že mnohé dálnice byly projektovány před 30-50 lety, kdy se na lidi nebral žáden ohled a dnešní úřednící je bezohledně prosazují nedbajíce na změny v zástavbě okolo obcí, citlivost na lesní plochy….. Ale článek taky nezmiňuje, že Děti Země podávaly odvolání a rozklady třeba proto, že oprava D1 neměla EIA. Tedy posouzení vhodnosti stavby a jejího vlivu na životní prostředí. Normálnímu člověku to přijde jako blbost, po 40 letech zkoumat jaký vliv bude mít provozovaná dálnice na okolí, ale na obstrukční zdržování výborná věc…

Jaaa

Jenže tam se posuzují i samotné stavební práce.

Krom toho, starou ekologickou zátěž, kterou je např. D1, jsme povinni likvidovat. Už sami kvůli sobě.

VJY

A to jako jak. Prosím o návrh likvidace této ekologické zátěže.

Jaaa

Stavby PHS, odvedení kanalizací do ČOV, stavby bariér a přechodů pro žáby, zvěř atd… Je toho hodně.

Přemek

Mýlíte se. Pouze duchem chudší může podlehnout dojmu, že čtyřicetiletá bumážka platí nafurt. Standardy se vyvíjejí a vesměs nejsou mocenskými zmetky, takže je záhodno je respektovat.

Jan Sůra

Nikoliv, mizí pouze váš pravidelný trolling, pan liberal shark, la chouffe, aj tak (jedny z mnoha přezdívek, kterými jste pravidelně obohacoval zdejší diskuze)

Radim

Mě by spíš zajímalo odkud Patrik bere peníze na živobytí? To to blokování staveb a kverulantství tolik vynáší?

VJY

To je jednoduché. Dnešní stavební zákon umožňuje komukoliv a kdykoliv vstupovat do celého procesu od Záměru projektu přes EIA až po stavební povolení. Stačí sehnat nějakého joudu a za pivo ho ukecat aby se přidal (Děti Země a 1-3 fyzické osoby). No a pak když chce někdo postavit třeba distribuční sklad, se lehce příjde na to, že na tom poli žije křeček, mravenec, hlemýžď… a jiní vzácní a chránění živočichové (dají se běžně koupit ve zverimexu….). A jednání začíná: No víte, žije tam chráněný….. ale pokud přispějete na jeho odchyt a přemístění (10-20% ohlášené ceny stavby) tak vám ji nebudeme… Číst vice »

Ondra L.

Nesouhlasit s postupem deti zeme je jiste mozne, ale vymyslet si od stolu absurdni nesmysly je trochu pres caru. Vase tvrzeni o mafianskych praktikach deti zeme (ktere jste si ted vymyslel) a nezkorumpovatelnem vedeni ŘSD (ktere bylo v podezreni z korumpovatelnosti xkrat), me fakt pobavilo.

Miky

U komerčních projektů stačí „pouze“ zdržovat (odvolání, rozklady), čas jsou peníze. ŘSD nejen že není ochotno solit (ne)ziskovkám, ale hlavně ani reálně nemůže. Ale tenhle model „výpalné“ uplatňují spíše účelově založené malé spolky, Děti Země jedou spíš z veřejných peněz. Co se týká kvality přípravy staveb, to je zase jiný příběh (většinou na motivy Stephena Kinga).

ušatá

Z jakých veřejných peněz? Oni jsou snad placeni státem či dostávají dotace? Asi o tom nic nevíte, bohužel.

Přemek

DZ kromě jiného získávají podporu na své projekty, což představuje zásadní zdroj financování DZ. Co máte k jejich zdrojům financování vy? Děkuji.

Radim

Mě ale zajímá, z čeho Patrik žije, to přitom někde pracuje, nebo dělá kverulanství na HPP?

Jaaa

Někdo holt třeba vystuduje a dělá vědu, víme?

Radim

Tomu kverulanství se dnes říká věda?

Přemek

Vás asi o zpracování odborných studií nikdy nikdo nepožádal a nepožádá.

Modré zábradlí

Mě zase zajímá z čeho žije Radim. Prozradíte?

Přemek

Za prvé, nic vám do toho není, když už, zajímejte se, z čeho žijí naší politici a jejich loutkovodiči a zda je to veřejně nebo soukromě přínosné. Za druhé, z vyjádření DZ k jednomu jednání plné nepravd ze strany ministra si bez znalosti portfolia činností DZ v oné věci jasno stejně neuděláte. Takže nejprve pečlivě studujte a pak se ptejte.

Petr

Patrik vypadá, ze trosku bumbá a hlavně by se neměl vyjadřovat k ničemu a blokovat nic.

BND30

Myslíte, že pije něco jako biolíh ? To že je někdo červený neznamená přeci hned že chlastá. Spíš ho vyfotili v rámci nějaké vzrušenější diskuze. A počítačové zpracování tomu taky přidalo. Sice ho také nemusím, ale má v hodně věcech pravdu, bohužel (nebo bohudík?). Kdyby si stát ohlídal přípravu a šlapal na přezky úředníkům, co rozhodují o přípravě, následně o povolení a pak o opravných prostředcích, tak by se o nějakou kverulaci jednat nemohlo, protože by to bylo možná smeteno ze stolu nebo taky ne, ale hlavně by se to rozštíplo BRZO. Tzn. buď by se začalo stavět, nebo by… Číst vice »

Přemek

Zdání klame, jeho kožní chorobu v důsledku prostředí v Bílině bych vám nepřál.

Axel

Pro David: Co je kráceno ve vyjádření NKÚ a k čemu Vy ještě potřebujete vyjádření „protistrany“, která měla právo se vyjádřit ke kontrolním zjištěním NKÚ? Vám to připadá málo zdrcující? Pročtěte si ještě jednou co píše NKÚ. A pokud Vám to ani pak nedocvakne, tak ještě jednou pročíst.

David

Celá tisková zpráva obsahuje i časový průběh stavebních povolení a není náhoda, že rozklady Děti Země podávaly přesně 30 dní od vydání stavebního povolení.
http://detizeme.cz/zprava.shtml?x=2591832
Rozklady jsou ke stažení na úřední desce MD, nechávám na čtenáři, aby si udělal vlastní názor. Nikoho neobhajuji, pouze bych byl rád za větší objektivitu.

Axel

Já neřeším „Děti země“, ale zjištění NKÚ. Zkuste si pročíst co zjistil NKÚ. A pokud Vám jde o vyjádření kontrolovaného subjektu, tj. ŘSD ČR, tak jejich vyjádření už je zapracováno do zjištění kontroly (odkaz na celou 22-ti zprávu o kontrole máte na tom samém odkazu který je uveden v dnešním článku od honzalb.). P.S. Moc nechápu co myslíte těmi 30-ti dny. Je-li lhůta pro odvolání proti rozhodnutí dejme tomu 30 dní, tak na 99,99% je úplně jedno jestli odvolání podá subjekt ABC např. první den nebo třicátý den lhůty. Stejně se musí počkat do konce odvolací lhůty, protože odvolání může… Číst vice »

David

Já vůbec neřeším vyjádření „NKÚ“, ale obstrukční praktiky některých spolků.

Axel

Aha, tak to Vám není pomoci. Kdo nechce vidět, ten prostě nevidí. Cituji z NKÚ:
„Kontroloři se také zaměřili na samotný průběh modernizace a zjistili, že 19 z 21 staveb nabralo zpoždění kvůli nedostatkům v přípravě. Na zpoždění se podepsal například nedostatečný geotechnický průzkum. „

BND30

Odvolací lhůta je prostě odvolací lhůta. To platí u soudu i před úřadem. Proč vyčítat komukoliv (včetně DZ), že podal opravný prostředek v zákonné lhůtě (tzn. i tu minutu před koncem), když se ten spis pak někde válí několik měsíců… co by těch o pár dní, či o týden dřív podaného opravného prostředku vyřešilo? Jakože by se nemusel zbytečně startovat ten natěšený buldozer?

Axel

Ale David má pravdu, že každý ušetřený den je super. Háček je v tom, že u odvolání je fakt jedno jestli odvolání je podáno první nebo poslední den odvolací lhůty…. Prostě možnosti jak zrychlit stavbu jsou jinde. Velkou část těchto možných zrychlení promhrhá/nevyužije právě samotné ŘSD. Což je velká škoda.

Přemek

Přesně tak. Díky za přesné vysvětlení těchto lhůt pro nechápající.

Jaaa

Vy jste zas jeden z těch internetových rozumbradů, že? Ten úřad stejně musí 30 dní počkat, kdyby přišly ještě nějaké námitky…

AAA

Chucpe

Dalibor

to je tak krásné když někdo umí jedno slovo z jidiš…

Přemek

Já tu krásu nějak ne a ne v předmětném příspěvku objevit…Ony nálepky na všech sloupích zpravidla vypovídají pouze o nalepovači… Chucpe existuje tam, kde, odpozorováno, vzniklo – v politice. V odborném prostředí neexistuje, zato existují politické a zájmové průlomy do odborného prostředí. Jenže to je na onoho přispěvatele asi příliš…

Jen tak

dávat tomuhle zm**ovi prostor v mediích …. jo, je to demokratické… ale nestoudné.

Jan Sůra

Nestoudné je především vaše vyjádření.

David

A proč tu tedy není vyjádření protistrany? A mimochodem, proč je tisková zpráva zkrácena?

Jan Sůra

1. Komentář. 2. Komentář. 3. Andrej, ŘSD a spol. zveřejňují také při každém vylití kýblu hnoje na Děti Země jejich reakce?

Ondra L.

Myslim, ze jako spravci, byste prispevky obsahujici nadavky meli okamzite mazat a ne se s nimi poustet jeste do diskuse

Luděk S.

Tady je vidět vynikající PR práce. Dokonalé vymletý „občan“, který uvěřil. Přesně takové potřebujeme! Bravo.

Dalibor

O tom je svoboda slova. A to s postoji Patrika moc nesouhlasím, protože ho mám zařazenýho v škatulce vysírač. Tam by nebyl, kdyby do „bezvědomí“ nevyužíval „lhůty“ na maximum a tímpádem nejel v praktikování „zdržovaček“

Honza

Moc mě baví vás argument využití zákonné lhůty pro vyjádření, u které by se stejně muselo počkat na uplynutí (zda se nepřihlásí někdo další). I kdyby bylo podáno první den, tak se tím nic extra nezrychlí. Navíc pokud jste četl článek (a jiné), tak nedodržení termínu je na straně státní správy. Pokud by účastníci řízení (v tomto případě Děti Země) nepodali rozklad v termínu, státní správa připomínky nebude brát v potaz (což už se taktéž stalo).

žlutý klandr

Přesně tak. Veřejná správa na nějaké správní lhůty úplně kašle, ale běda občánkovi, který by promeškal jedinou minutu !

ušatá

A to proč? V čem nemá pravdu? Stejně jako u trasování D8, kde se vše potvrdilo a my všichni na to doplácíme v řádu několika miliard?

Axel

Já bych z Dětí země nedělal nic víc než to co skutečně jsou. To co prosazují IMHO není nic moc. Ovšem jakés-takés úspěchy zaznamenávají prakticky jen a pouze proto, že ŘSD nepracuje profesionálně. Jakmile se ŘSD zlepší, tak v zásadě Děti země budou naprosto bezzubí… Hodnotím to např. dle trasování R55 u Bzence (alternativy od Dětí země jsou IMHO horší než původní trasa… ovšem ŘSD se opravdu vykašlalo na varianty jak snížit dopad silnice na okolí … netvrdím, že tunel je řešení, ale možná by zastřešení na určité části nebylo od věci. Popř jiné protihlukové opatření)

VJY

Dnes je demokratické dávat prostor komukoliv, včetně Filipa a Grebeníčka, jejichž strana měla být už 40 let mimo zákon stejně jako NSDAP.

Jan Sůra

Vyjádření M.Patrika je tu především kvůli tomu, že problematice rozumí. Podstatně více než anonymové z diskuzí.

žlutý klandr

Demokracie spočívá především ve svobodě vyjadřování.

libcha

Nesouhlasím. Podle mě demokracie a svoboda vyjadřování jsou dvě nesouvisející, a dokonce jedna na druhé nezávislé věci.

Jaaa

Bez svobody informace není svoboda rozhodování.

Paja

Ale ne neomezené.

Pryč Zapadu

Nadávate ale nebýt komousu tak žijete v lese vzemjance a nebo vůbec co jste udělali od převratu vůbec nic jenom stě rozkrádali stát

Axel

Aha, tak určitě. Třeba lidé v okolí Ralska mají důkaz přímo u svých domů. Ono totiž pumtovat síru a jiné chemikálie do podzemí (do spodních vod) v obydlené oblasti je fakt nápad idiota.

BND30

Ty si ho také zjevně dostal. Ale každý jste ho využil…no trochu jinak.

Daniel Novák

Nestoudnost tohoto pána, který se po desetiletí živí programovými obstrukcemi dopravních staveb je opravdu neuvěřitelná

ušatá

A co vaše? Víte vůbec něco o tom? Znáte jednotlivé případy a jejich řešení? Asii ne. Jinak byste toto nepsal. Ale co, v této zemi je jednoduché vymývat lidem mozky. Oni to mají zřejmě rádi. A myslíte, že toto by ho uživilo? Za to ho nikdo neplatí. Ono totiž není z čeho.

Pavel P.

Obstrukce staveb jsou sice nepříjemné, ale nezapomínejme na to, že tyhle obstrukce jsou umožněny nekvalitní nebo nedostatečnou přípravou ze strany státu. Pokud by byla příprava dostatečná, tak by buď nebylo co namítat (potenciální problémy by byly předem nalezeny a vyřešeny), nebo by šlo námitky celkem rychle vyřídit.

Y.K.

Tenhle stát rozhodně objektivně má úřední bordel. I jako fyzická osoba můžete čekat na stavební povolení roky a nic vám nepomůže i když tam žádné spolky nefigurují. Liknavost a pomalost postupu úřadů je vyloženě chronická, nakonec se to hodí na ekoteroristy a aparát má klid.

Axel

Pro Y.K. : ŘSD není úřad… a přečtěte si ještě jednou vyjádření NKÚ co zjistil, kdy kontroloval ŘSD ČR… Já ve vyjádření NKÚ o chybách ŘSD ČR nevidím nic společného s úředníky. Vy ano?

libor

Kdyby jenom na D1, ale toto je v celém státě!!! a vlastně nejen na silnicích, ale snad na všech stavbách!

Vladimir

Zákony jsou mely by byt pro každého stejné, tedy i pro stát.

navratp

Nevypada to jako propaganda.

Vít

V tomhle Páťa nekecá. 👍

náhodný kolemjdoucí

Ač mi spolek ani pán příliš sympatický není, musím uznat, že v článku jsou uvedeny objektivní informace. O zelenou propagandu se nejedná, text řeší (snad s výjimkou „ptačích stěn“) výhradně administrativní technikálie.
Troufne-li si však někdo z ŘSD s článkem polemizovat, pak je to jedině dobře a doufám, že se tu objeví i druhý úhel pohledu.

Miro

Doufám že na tento článek bude reagovat někdo odpovědný z ŘSD, když už si je platíme z našich daní.
Tipnu si že pravda bude někde mezi – o nedostatcích ve státní zprávě netřeba pochybovat, ale Děti Země taky budou mít kus másla na hlavě, si myslím.
Chci dálnice (hlavně tu z HK do Olmíku a na Wroclaw) a zdravou přírodu, to by mohlo fungovat, ne?

Axel

Pro Miro: jasně, taky chci D35. Akorát je potřeba rapidně zvýšit profesionalitu silničářů/správců silnic (tj. zejména ŘSD ČR)

Jakub

Tak jako ŘSD chce využívat PR agenturu, tak i Děti země se rozhodli více začít působit na obyvatelstvo.

Jan Zíma

Pak ať se nikdo v ČR nediví, že jsme stále řazeni mezi východní trhy a rozvojové země……

Luděk S.

My toho Patrika nemít museli bychom si ho vymyslet.

dada

Jó Patrik, to je číman a kafábr!!!

Luděk S.

Ve skutečnosti externista ŘSD, jeden z nejlepších. ŘSD s jeho pomocí přesvědčilo celou společnost, že za ty jejich průšvihy, neschopnosti a šlendrián můžou ekoteroristi.

Axel

Tak určitý podíl na zdrženích mají lidé kteří jsou přespolní a leckdy používají obstrukční praktiky, to jo. Ale ten hlavní „bludný kámen“ je fakt u ŘSD ČR… aspoň u těch silnic co mám buď osobní zkušenost nebo zkušenosti mých známých/příbuzných jako lidí žijících v oblastech u připravovaných silnic

ušatá

On je dost problém v tom, že ti , co řeší dopravu ve státě a prosazují silniční dopravu, vůbec nezajímá zdraví a život obyvatel, potřeba funkční krajiny, zajištění vody, potravin, minimum emisí, hluku atd. A to je výsledek. Nebo si snad lidé mají nechat všechno líbit? To by se k ničemu nesměli vyjadřovat a žít jen podle představ projektantů či finančníků, dopravců?

Jaaa

No, jen se podívejte do zdejších diskusí. Třeba ohledně mostu na Výtoni. I zdejší diskutující mají zvětšiny jen své tunelové vidění…

BND30

On až na ŘSD skončí Mátl, tak místo něj přijde Jiří Ovčáček. Stačí, když prý zvolní na čtvrt…půl plynu….

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO