- Silnice •
- Názory •
- Komentáře •
- Stavebnictví
Miroslav Patrik: Pomalá modernizace D1 je typický příklad neschopnosti státu
Práce ve středovém pásu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: ŘSD
Deník Zdopravy.cz přináší komentář předsedy ekologického spolku Děti Země Miroslava Patrika k modernizaci dálnice D1. Patrik reaguje na páteční tiskovou
Mirkovy informace lze celkem snadno ověřit, pro neinformované, sedí do puntíku. Bohužel, míra šlendriánu, nekompetence a doslova diverze obchází nejen tyto dotyčné úřady jako celé stádo klekánic. Symptomatická je mentalita vyvlastňovačů některých politiků a úředníků při neexistenci adekvátního právního předpisu. To způsobilo onen zmíněný fault s dokupováním pozemků až při rozkladovém řízení. Když tehdejší právní předpisy nedodržovala marxistická elita, proč by ji dodržovala ta dnešní, že? S pocitem vyvolenosti máme někteří značný problém.
Často je ta elita jedna a ta samá. Stačí se podívat na prezidenta a premiéra.
Ve vyjádření je celkem hodně protichůdných informací, přestože ŘSD má také máslo na hlavě. Na ŘSD nejsou lidi, tak to prostě funguje, jak funguje. Můžete nadávat, kritizovat, ale lepší bude jít pracovat na ŘSD.
Já nechápu, proč větší oprava povrchu vozovky a mostů dálnice ve stávající ose potřebuje tolik razítek. Proč by se k tomu měli vyjadřovat ekologové.
A proč je problém navýšit počet odborníků v ŘSD ČR? Připomínám, že Státní fond dopravní infrastruktury loni utratil 95 miliard. Na letošní rok je plánový rozpočet 87 miliard Kč. Proč ŘSD ČR dělala (a možná dělá i dnes) takovou spoustu chyb?
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/silnicni-a-dalnicni-stavby-2020/r~abf530b4e9c211e9926e0cc47ab5f122/
Musím souhlasit s tím, že státní organizace jsou největší brzdou rozvoje, produktivita práce těchto institucí je žalostná. Koukněte se na D6 nebo D35 jak dlouho to připravují. Za to Patrik opravdu nemůže. I když s ním v mnohém nesouhlasím, na ŘSD pracují diletanti. Místo toho, aby se s lidmi uměli dohodnout, tak arogancí a mocí úředníka ničí a boří. Určitě se najdou výjimky, ale je jich málo. Současně tomu nepřispívají ani „předemokratizované“ zákony tohoto státu.
Netroufnul bych si všechny házet do jednoho pytle. Spíš je to tak, že ze „stáda“ chovných a tažných koní“ je na ŘSD málo těch tažných
Máte kus pravdy, ale když ani ty chovní koně nestojí za nic, zač pak mají stát ty tažní?
Asi nechápete „terminologii“:
„Chovní koně“ jsou úředníci „na chov“. Nic nedělají, jenom kafíčkují, berou odměny a kují pikle. Většinou jsou to něčí chráněnci.
„Tažní koně“ je pár lidí na pracovišti, kteří dělají veškerou skutečnou práci, jsou přetížení a nadále systematicky přetěžováni úkoly, které se na ně valí, protože úřad „není dost efektivní“ a legislativa stále „bobtná“.
Když pak dojde k „optimalizaci“ úřadu, kolik myslíte, že je vyhozeno chovných a kolik tažných koní?
Myslím, že u D35 stejně jako D0 je problém jinde, než v ŘSD. Prapůvodní příčinou je naprostý nazájem a absolutní neochota politické reprezentace tyto stavby uskutečnit. Začalo to již za Alfreda Bruclíka, možná dřív, který měl postavit D35 a odvést tam dopravu a pak opravovat D1.
Stačí vzpomenout na hrdinné akce Péti Dolínka za D0. Výsledek, nějak se mu nepodařilo zahájit ani územní řízení, ani EIA………
To je neuvěřitelná demagogie. Oni vůbec nechtějí odhalovat a napravovat chyby a už vůbec nejde o životní prostředí. Jejich cílem je blokovat všechno. Škody na prostředí pro život lidí, to je pro mne to životní prostředí, způsobené jejich činností, tedy zdržením těch staveb, řádově převyšují jakékoli skutečné i domnělé přínosy.
Odborné argumenty v rukávu nemáte? Děkuji.
Onehdá mě nějaké zamyšlení v novinách přimělo se zapřemýšlet o pohnutkách těchto lidí. A pak přišlo jasné vysvětlení. Ze strany zelených se odštěpila strana Budoucnost. Zkráceně – ultralevicoví anarchisti opustili stranu zelených, protože nebyla dost levicová a anarchystická.
Vedl jsem spor s bankou ohledně poplatků přes finanční arbitryni. Ze zákona měla rozhodnout do třiceti dnů, u složitějšího případu do devadesáti (což myslím nebyl můj případ). Trvalo to tři čtvrtě roku. Jestli podobně „akční“ lidé sedí na ŘSD, tak se není čemu divit.
Pro Dan: Ale lidé z ŘSD nemají žádné lhůty, oni nejsou úřad. Lidé na ŘSD by především měli používat zdravý rozum, tj. využívat všechny vylepšení legislativy za poslední roky. Plus by bylo fajn přestat žvanit a svalovat svoje chyby na ostatní (třebas neustále omílovat ekology a „ekology“). Tam kde došlo k chybám, tam by se ŘSD mělo omluvit a vysvětlit co udělali, aby se chyba neopakovala. Otázkou je jestli na ŘSD ČR pracuje dost (a kvalitních a pracovitých) lidí. Z těch pár případů kdy jsem se potkal s lidmi z ŘSD, tak mám pocit, že na ŘSD je málo lidí… Číst vice »
Rozklad je úředním procesem v gesci šéfa příslušného úřadu. Pro ŘSD proto platí ty lhůty, jež jsou ministerské a nadřazené těm jejim. Doporučuji přečíst si statut ŘSD jako přímo zřízené příspěvkové organizace MD k výkonu majetkových práv státu k dálnicím a jedničkám.
nezlobte se na mne, ale nebýt takového trotla a hňupa v jednom jako ten tento neodolatelný krasavec Patrik, tak ta dé jednička a jiné dálnice dávno mohly stát ….
Jo? A co třebas D55 u Moravského Písku? Ono totiž za vše mluví např. těch 6 roků od vydání územního rozhodnutí do dne podání žádosti o stavební povolení. Za to můžou erupce na slunci nebo korovirus, že? A klidně si sám můžete ověřit těch 6 roků flákání se lidí z ŘSD. V normální firmě by podklady k žádosti o stavební povolení mohly být nachystané tak za rok rok a něco, popř. za dva.
A bonus speciálně pro Vás – i kdyby se nějaký „trotl a hňup“ rozkrájel, tak na těch 6 roků nemá sebemenší vliv.
Váš názor vám neberu, jakkoli je diletantský a hloupý.
Vláda Babiš zlá, Patrik být hodná ?
Vláda Novotný hodná, Patrik být zlá ?
Patrik být hodná nebo zlá ?
Ještě tak před 10 lety bych Patrikovi vynadal, co se do něho vejde. Bohužel jsem mezitím poznal, jak fungují stavebníci zejména z oblasti samosprávy a místní stavební úřady a musím konstatovat, že na nějaké zákony většinou úplně kašlou a jen neustále zkouší, jestli si toho někdo všimne a jestli jim to projde. O nedodržování úředních lhůt, dezinformace, podvádění a záměrném opomíjení dotčené veřejnosti by šlo napsat menší román. Takže jsem nucen považovat Patrika a jemu podobné za lidi potřebné a užitečné.
Vidíte, já Mirka znám z dob mocensky nezákonného protlačování D8 Českým Středohořím z devadesátých let. Už tehdy šlo o fatální chyby na straně projektantů a investorů, navíc tlačení politicky tehdejšími šíbry. Takže mohu zodpovědně říci, že Mirek a bývalý Dopravní klub DZ vždy sledovali průnik více oborů a různých zájmů pod jeden veřejný zájem, zcela legální a odborně fundovaný.
Já toho pána taky nemusím, ale kdyby mělo ŘSD podklady v pořádku, tak by neměl proti čemu namítat. Praktiky Dětí Země mi vadí ovšem tam, kde bojují za pár keřů a doprava přitom devastuje vesnice a zdraví lidí na staré silnici, viz v minulosti D8 nebo dnes D1 Přerov, ale tam budou ve hře i jiné zájmy.
O ty keře nejde, jde vždy o právo těch, co bydlí poblíž, na důstojné a zdravé prostředí. Některým vlastníkům pozemků pak jde pouze o prachy. Tož včíl jednejte…
Komplikovaná situace. Pravda je, že mnohé dálnice byly projektovány před 30-50 lety, kdy se na lidi nebral žáden ohled a dnešní úřednící je bezohledně prosazují nedbajíce na změny v zástavbě okolo obcí, citlivost na lesní plochy….. Ale článek taky nezmiňuje, že Děti Země podávaly odvolání a rozklady třeba proto, že oprava D1 neměla EIA. Tedy posouzení vhodnosti stavby a jejího vlivu na životní prostředí. Normálnímu člověku to přijde jako blbost, po 40 letech zkoumat jaký vliv bude mít provozovaná dálnice na okolí, ale na obstrukční zdržování výborná věc…
Jenže tam se posuzují i samotné stavební práce.
Krom toho, starou ekologickou zátěž, kterou je např. D1, jsme povinni likvidovat. Už sami kvůli sobě.
A to jako jak. Prosím o návrh likvidace této ekologické zátěže.
Stavby PHS, odvedení kanalizací do ČOV, stavby bariér a přechodů pro žáby, zvěř atd… Je toho hodně.
Mýlíte se. Pouze duchem chudší může podlehnout dojmu, že čtyřicetiletá bumážka platí nafurt. Standardy se vyvíjejí a vesměs nejsou mocenskými zmetky, takže je záhodno je respektovat.
Nikoliv, mizí pouze váš pravidelný trolling, pan liberal shark, la chouffe, aj tak (jedny z mnoha přezdívek, kterými jste pravidelně obohacoval zdejší diskuze)
Mě by spíš zajímalo odkud Patrik bere peníze na živobytí? To to blokování staveb a kverulantství tolik vynáší?
To je jednoduché. Dnešní stavební zákon umožňuje komukoliv a kdykoliv vstupovat do celého procesu od Záměru projektu přes EIA až po stavební povolení. Stačí sehnat nějakého joudu a za pivo ho ukecat aby se přidal (Děti Země a 1-3 fyzické osoby). No a pak když chce někdo postavit třeba distribuční sklad, se lehce příjde na to, že na tom poli žije křeček, mravenec, hlemýžď… a jiní vzácní a chránění živočichové (dají se běžně koupit ve zverimexu….). A jednání začíná: No víte, žije tam chráněný….. ale pokud přispějete na jeho odchyt a přemístění (10-20% ohlášené ceny stavby) tak vám ji nebudeme… Číst vice »
Nesouhlasit s postupem deti zeme je jiste mozne, ale vymyslet si od stolu absurdni nesmysly je trochu pres caru. Vase tvrzeni o mafianskych praktikach deti zeme (ktere jste si ted vymyslel) a nezkorumpovatelnem vedeni ŘSD (ktere bylo v podezreni z korumpovatelnosti xkrat), me fakt pobavilo.
U komerčních projektů stačí „pouze“ zdržovat (odvolání, rozklady), čas jsou peníze. ŘSD nejen že není ochotno solit (ne)ziskovkám, ale hlavně ani reálně nemůže. Ale tenhle model „výpalné“ uplatňují spíše účelově založené malé spolky, Děti Země jedou spíš z veřejných peněz. Co se týká kvality přípravy staveb, to je zase jiný příběh (většinou na motivy Stephena Kinga).
Z jakých veřejných peněz? Oni jsou snad placeni státem či dostávají dotace? Asi o tom nic nevíte, bohužel.
DZ kromě jiného získávají podporu na své projekty, což představuje zásadní zdroj financování DZ. Co máte k jejich zdrojům financování vy? Děkuji.
Mě ale zajímá, z čeho Patrik žije, to přitom někde pracuje, nebo dělá kverulanství na HPP?
Někdo holt třeba vystuduje a dělá vědu, víme?
Tomu kverulanství se dnes říká věda?
Vás asi o zpracování odborných studií nikdy nikdo nepožádal a nepožádá.
Mě zase zajímá z čeho žije Radim. Prozradíte?
Za prvé, nic vám do toho není, když už, zajímejte se, z čeho žijí naší politici a jejich loutkovodiči a zda je to veřejně nebo soukromě přínosné. Za druhé, z vyjádření DZ k jednomu jednání plné nepravd ze strany ministra si bez znalosti portfolia činností DZ v oné věci jasno stejně neuděláte. Takže nejprve pečlivě studujte a pak se ptejte.
Patrik vypadá, ze trosku bumbá a hlavně by se neměl vyjadřovat k ničemu a blokovat nic.
Myslíte, že pije něco jako biolíh ? To že je někdo červený neznamená přeci hned že chlastá. Spíš ho vyfotili v rámci nějaké vzrušenější diskuze. A počítačové zpracování tomu taky přidalo. Sice ho také nemusím, ale má v hodně věcech pravdu, bohužel (nebo bohudík?). Kdyby si stát ohlídal přípravu a šlapal na přezky úředníkům, co rozhodují o přípravě, následně o povolení a pak o opravných prostředcích, tak by se o nějakou kverulaci jednat nemohlo, protože by to bylo možná smeteno ze stolu nebo taky ne, ale hlavně by se to rozštíplo BRZO. Tzn. buď by se začalo stavět, nebo by… Číst vice »
Zdání klame, jeho kožní chorobu v důsledku prostředí v Bílině bych vám nepřál.
Pro David: Co je kráceno ve vyjádření NKÚ a k čemu Vy ještě potřebujete vyjádření „protistrany“, která měla právo se vyjádřit ke kontrolním zjištěním NKÚ? Vám to připadá málo zdrcující? Pročtěte si ještě jednou co píše NKÚ. A pokud Vám to ani pak nedocvakne, tak ještě jednou pročíst.
Celá tisková zpráva obsahuje i časový průběh stavebních povolení a není náhoda, že rozklady Děti Země podávaly přesně 30 dní od vydání stavebního povolení.
http://detizeme.cz/zprava.shtml?x=2591832
Rozklady jsou ke stažení na úřední desce MD, nechávám na čtenáři, aby si udělal vlastní názor. Nikoho neobhajuji, pouze bych byl rád za větší objektivitu.
Já neřeším „Děti země“, ale zjištění NKÚ. Zkuste si pročíst co zjistil NKÚ. A pokud Vám jde o vyjádření kontrolovaného subjektu, tj. ŘSD ČR, tak jejich vyjádření už je zapracováno do zjištění kontroly (odkaz na celou 22-ti zprávu o kontrole máte na tom samém odkazu který je uveden v dnešním článku od honzalb.). P.S. Moc nechápu co myslíte těmi 30-ti dny. Je-li lhůta pro odvolání proti rozhodnutí dejme tomu 30 dní, tak na 99,99% je úplně jedno jestli odvolání podá subjekt ABC např. první den nebo třicátý den lhůty. Stejně se musí počkat do konce odvolací lhůty, protože odvolání může… Číst vice »
Já vůbec neřeším vyjádření „NKÚ“, ale obstrukční praktiky některých spolků.
Aha, tak to Vám není pomoci. Kdo nechce vidět, ten prostě nevidí. Cituji z NKÚ:
„Kontroloři se také zaměřili na samotný průběh modernizace a zjistili, že 19 z 21 staveb nabralo zpoždění kvůli nedostatkům v přípravě. Na zpoždění se podepsal například nedostatečný geotechnický průzkum. „
Odvolací lhůta je prostě odvolací lhůta. To platí u soudu i před úřadem. Proč vyčítat komukoliv (včetně DZ), že podal opravný prostředek v zákonné lhůtě (tzn. i tu minutu před koncem), když se ten spis pak někde válí několik měsíců… co by těch o pár dní, či o týden dřív podaného opravného prostředku vyřešilo? Jakože by se nemusel zbytečně startovat ten natěšený buldozer?
Ale David má pravdu, že každý ušetřený den je super. Háček je v tom, že u odvolání je fakt jedno jestli odvolání je podáno první nebo poslední den odvolací lhůty…. Prostě možnosti jak zrychlit stavbu jsou jinde. Velkou část těchto možných zrychlení promhrhá/nevyužije právě samotné ŘSD. Což je velká škoda.
Přesně tak. Díky za přesné vysvětlení těchto lhůt pro nechápající.
Vy jste zas jeden z těch internetových rozumbradů, že? Ten úřad stejně musí 30 dní počkat, kdyby přišly ještě nějaké námitky…
Chucpe
to je tak krásné když někdo umí jedno slovo z jidiš…
Já tu krásu nějak ne a ne v předmětném příspěvku objevit…Ony nálepky na všech sloupích zpravidla vypovídají pouze o nalepovači… Chucpe existuje tam, kde, odpozorováno, vzniklo – v politice. V odborném prostředí neexistuje, zato existují politické a zájmové průlomy do odborného prostředí. Jenže to je na onoho přispěvatele asi příliš…
dávat tomuhle zm**ovi prostor v mediích …. jo, je to demokratické… ale nestoudné.
Nestoudné je především vaše vyjádření.
A proč tu tedy není vyjádření protistrany? A mimochodem, proč je tisková zpráva zkrácena?
1. Komentář. 2. Komentář. 3. Andrej, ŘSD a spol. zveřejňují také při každém vylití kýblu hnoje na Děti Země jejich reakce?
Myslim, ze jako spravci, byste prispevky obsahujici nadavky meli okamzite mazat a ne se s nimi poustet jeste do diskuse
Tady je vidět vynikající PR práce. Dokonalé vymletý „občan“, který uvěřil. Přesně takové potřebujeme! Bravo.
O tom je svoboda slova. A to s postoji Patrika moc nesouhlasím, protože ho mám zařazenýho v škatulce vysírač. Tam by nebyl, kdyby do „bezvědomí“ nevyužíval „lhůty“ na maximum a tímpádem nejel v praktikování „zdržovaček“
Moc mě baví vás argument využití zákonné lhůty pro vyjádření, u které by se stejně muselo počkat na uplynutí (zda se nepřihlásí někdo další). I kdyby bylo podáno první den, tak se tím nic extra nezrychlí. Navíc pokud jste četl článek (a jiné), tak nedodržení termínu je na straně státní správy. Pokud by účastníci řízení (v tomto případě Děti Země) nepodali rozklad v termínu, státní správa připomínky nebude brát v potaz (což už se taktéž stalo).
Přesně tak. Veřejná správa na nějaké správní lhůty úplně kašle, ale běda občánkovi, který by promeškal jedinou minutu !
A to proč? V čem nemá pravdu? Stejně jako u trasování D8, kde se vše potvrdilo a my všichni na to doplácíme v řádu několika miliard?
Já bych z Dětí země nedělal nic víc než to co skutečně jsou. To co prosazují IMHO není nic moc. Ovšem jakés-takés úspěchy zaznamenávají prakticky jen a pouze proto, že ŘSD nepracuje profesionálně. Jakmile se ŘSD zlepší, tak v zásadě Děti země budou naprosto bezzubí… Hodnotím to např. dle trasování R55 u Bzence (alternativy od Dětí země jsou IMHO horší než původní trasa… ovšem ŘSD se opravdu vykašlalo na varianty jak snížit dopad silnice na okolí … netvrdím, že tunel je řešení, ale možná by zastřešení na určité části nebylo od věci. Popř jiné protihlukové opatření)
Dnes je demokratické dávat prostor komukoliv, včetně Filipa a Grebeníčka, jejichž strana měla být už 40 let mimo zákon stejně jako NSDAP.
Vyjádření M.Patrika je tu především kvůli tomu, že problematice rozumí. Podstatně více než anonymové z diskuzí.
Demokracie spočívá především ve svobodě vyjadřování.
Nesouhlasím. Podle mě demokracie a svoboda vyjadřování jsou dvě nesouvisející, a dokonce jedna na druhé nezávislé věci.
Bez svobody informace není svoboda rozhodování.
Ale ne neomezené.
Nadávate ale nebýt komousu tak žijete v lese vzemjance a nebo vůbec co jste udělali od převratu vůbec nic jenom stě rozkrádali stát
Aha, tak určitě. Třeba lidé v okolí Ralska mají důkaz přímo u svých domů. Ono totiž pumtovat síru a jiné chemikálie do podzemí (do spodních vod) v obydlené oblasti je fakt nápad idiota.
Ty si ho také zjevně dostal. Ale každý jste ho využil…no trochu jinak.
Nestoudnost tohoto pána, který se po desetiletí živí programovými obstrukcemi dopravních staveb je opravdu neuvěřitelná
A co vaše? Víte vůbec něco o tom? Znáte jednotlivé případy a jejich řešení? Asii ne. Jinak byste toto nepsal. Ale co, v této zemi je jednoduché vymývat lidem mozky. Oni to mají zřejmě rádi. A myslíte, že toto by ho uživilo? Za to ho nikdo neplatí. Ono totiž není z čeho.
Obstrukce staveb jsou sice nepříjemné, ale nezapomínejme na to, že tyhle obstrukce jsou umožněny nekvalitní nebo nedostatečnou přípravou ze strany státu. Pokud by byla příprava dostatečná, tak by buď nebylo co namítat (potenciální problémy by byly předem nalezeny a vyřešeny), nebo by šlo námitky celkem rychle vyřídit.
Tenhle stát rozhodně objektivně má úřední bordel. I jako fyzická osoba můžete čekat na stavební povolení roky a nic vám nepomůže i když tam žádné spolky nefigurují. Liknavost a pomalost postupu úřadů je vyloženě chronická, nakonec se to hodí na ekoteroristy a aparát má klid.
Pro Y.K. : ŘSD není úřad… a přečtěte si ještě jednou vyjádření NKÚ co zjistil, kdy kontroloval ŘSD ČR… Já ve vyjádření NKÚ o chybách ŘSD ČR nevidím nic společného s úředníky. Vy ano?
Kdyby jenom na D1, ale toto je v celém státě!!! a vlastně nejen na silnicích, ale snad na všech stavbách!
Zákony jsou mely by byt pro každého stejné, tedy i pro stát.
Nevypada to jako propaganda.
V tomhle Páťa nekecá. 👍
Ač mi spolek ani pán příliš sympatický není, musím uznat, že v článku jsou uvedeny objektivní informace. O zelenou propagandu se nejedná, text řeší (snad s výjimkou „ptačích stěn“) výhradně administrativní technikálie.
Troufne-li si však někdo z ŘSD s článkem polemizovat, pak je to jedině dobře a doufám, že se tu objeví i druhý úhel pohledu.
Doufám že na tento článek bude reagovat někdo odpovědný z ŘSD, když už si je platíme z našich daní.
Tipnu si že pravda bude někde mezi – o nedostatcích ve státní zprávě netřeba pochybovat, ale Děti Země taky budou mít kus másla na hlavě, si myslím.
Chci dálnice (hlavně tu z HK do Olmíku a na Wroclaw) a zdravou přírodu, to by mohlo fungovat, ne?
Pro Miro: jasně, taky chci D35. Akorát je potřeba rapidně zvýšit profesionalitu silničářů/správců silnic (tj. zejména ŘSD ČR)
Tak jako ŘSD chce využívat PR agenturu, tak i Děti země se rozhodli více začít působit na obyvatelstvo.
Pak ať se nikdo v ČR nediví, že jsme stále řazeni mezi východní trhy a rozvojové země……
My toho Patrika nemít museli bychom si ho vymyslet.
Jó Patrik, to je číman a kafábr!!!
Ve skutečnosti externista ŘSD, jeden z nejlepších. ŘSD s jeho pomocí přesvědčilo celou společnost, že za ty jejich průšvihy, neschopnosti a šlendrián můžou ekoteroristi.
Tak určitý podíl na zdrženích mají lidé kteří jsou přespolní a leckdy používají obstrukční praktiky, to jo. Ale ten hlavní „bludný kámen“ je fakt u ŘSD ČR… aspoň u těch silnic co mám buď osobní zkušenost nebo zkušenosti mých známých/příbuzných jako lidí žijících v oblastech u připravovaných silnic
On je dost problém v tom, že ti , co řeší dopravu ve státě a prosazují silniční dopravu, vůbec nezajímá zdraví a život obyvatel, potřeba funkční krajiny, zajištění vody, potravin, minimum emisí, hluku atd. A to je výsledek. Nebo si snad lidé mají nechat všechno líbit? To by se k ničemu nesměli vyjadřovat a žít jen podle představ projektantů či finančníků, dopravců?
No, jen se podívejte do zdejších diskusí. Třeba ohledně mostu na Výtoni. I zdejší diskutující mají zvětšiny jen své tunelové vidění…
On až na ŘSD skončí Mátl, tak místo něj přijde Jiří Ovčáček. Stačí, když prý zvolní na čtvrt…půl plynu….