Infrastruktura Lidé Silnice Zprávy

Ministr Kremlík jmenoval Radka Mátla generálním ředitelem ŘSD

Radek Mátl. Foto: Ředitelství silnic a dálnic
Radek Mátl. Foto: Ředitelství silnic a dálnic

Radek Mátl je novým generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic. Do funkce ho dnes jmenoval ministr dopravy Vladimír Kremlík. Mátl nahradil Pavola Kováčika letos na konci července, byl ale pouze pověřen řízením.

Podle Kremlíka se Mátl více než osvědčil ve vedení ŘSD a proto ho jmenoval generálním ředitelem. „Perfektně se vyzná v přípravě i stavbě silnic a dálnic. Jsem si jist, že je člověkem, který dokáže zkracovat doby výstavby i oprav, nalezne a prosadí řešení u blokovaných staveb,“ řekl Kremlík. Jeho předchůdce Pavola Kováčika – jmenoval Kremlík víceméně okamžitě po svém nástupu. Kováčik v létě oficiálně odstoupil ze zdravotních důvodů, později ale uvedl, že ve skutečnosti skončil kvůli sporům s ministrem.

Mátl na ŘSD pracuje přes patnáct let, před pověřením řízení působil jako ředitel pro výstavbu.

Kremlík současně na twittteru oznámil, že ministerstvo má plán transformace ŘSD na akciovou společnost. „Vedle stávajícího ŘSD bude v roce 2021 založena akciová společnost, kam budou postupně převáděny vybrané úkoly ŘSD. Zejména telematika a projekty dálnic D6, D3 a D35. Následně připravíme zákon, který zakotví ŘSD jako jednu akciovku,“ uvedl Kremlík. Podobné úvahy mělo už několik Kremlíkových předchůdců, nikdo ale zatím změnu neprovedl. „ Základním cílem transformace ŘSD je vytvořit funkční a efektivní entitu, která by dokázala zajistit dostatečný objem a dostatečnou stabilitu zdrojů na dostavbu, provoz a údržbu páteřní silniční sítě České republiky, a to při možném využití externích zdrojů financování,“ tvrdí Kremlík

Velký rozhovor s Radkem Mátlem o jeho plánech s ŘSD jsme přinesli v polovině září.

18
Diskuze

avatar
2 Komentáře
16 Reakce na komentáře
8 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
9 Autoři komentářů
Martin1Jiří Kocurek2701Daniel NovákPavel Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Tak schválně, jak dlouho tam vydrží? (jaká je průměrná životnost šéfů ČD, ŘSD či SŽDC pod správou ANOfertu? Dva roky?)

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Do chvíle než bude Strana, či její majitel, potřebovat někam umístit někoho stranicky zasloužilého.

Martin1
Host
Martin1
1975
Host
1975

Jasně, od Piráta… plné blábolů… Louny, HB, Chrudim, Karviná – mělo se začínat až na konci roku, což je vždy ta varianta, že se oficiálně začne, pak se řeší předávání staveniště a hlavní práce začnou na jaře… Tak to pořád může dopadnout, všechny jsou před koncem výběrka. D3 na Rakousko – na Dvořišti velmi pravděpodobně budeme dříve než Rakušani, protože ti mají větší skluz. Mimochodem, naše EIA na 0312 také čekal na jejich stanovisko k perlorodkám. Aktuálně se staví 262km. Dokončily se opravy D8, D11, D10 u Prahy, D1 za tři týdny. Samozřejmě, mohlo by to jít ještě báječněji. Třeba… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Koblihu?

2701
Host
2701

Fakta?

VRT
Host
VRT

ANO

2701
Host
2701

To bylo hodne k veci… asi moc argumentu nemate, co?

Stepan Dolezal
Host
Stepan Dolezal
Stepan Dolezal
Host
Stepan Dolezal

Rozhodně se nestaví 262 km, to jsou Babišovy PR kecy, je do toho započítána i modernizace D1 + silnice I. třídy.

Pavel
Host
Pavel

ok, ale snad se shodneme v tom, že aktuální rozestavěnost (ikdyž se omezíme na skutečně nové dálnice) je nejvyšší za dlouhé roky ne-li historicky největší.

Daniel Novák
Host
Daniel Novák

Ano, a asi se shodneme, že to je podobný „úspěch“ jako být nejchytřejší v pomocné škole.

Andrej
Host
Andrej

Realita je taká, že ANO má pod palcom dopravu, miestny rozvoj, financie už takmer 6 rokov. Má pod palcom aj značnú časť krajov, donedávna aj všetky veľké mestá. Napriek tomu sa pre urýchlenie výstavby nespravilo nič. Nielen dopravnej, týka sa to aj bytov. Nespravilo sa nič legislatívne (ak nepočítam, že kvôli ANO prepadla u množstve stavieb EIA, čo sa u pár vybraných stavieb hasilo špeciálnym zákonom – ale to nie je urýchlenie, to je nie príliš podarené hasenie vlastnej chyby), akýkoľvek spolok aj naďalej vie roky zdržovať čokoľvek, nespravilo nič exekutívne (úrady pod palcom ANO mnohonásobne prekračujú zákonné lhůty –… Číst vice »

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

„Nespravilo sa nič legislatívne“
Jak nic? V roce 2016 byl stevební zákon novelizován dokonce 4x! To proto aby všichni pracovnicí s rozhodovací pramovocí byli stále ve střehu a přesně věděli, jaké znění zákona právě platí. (sarkasmus)

Martin1
Host
Martin1

Nejde tak náhodou o nějaký sliby, který proklamovali? Všechno věděli, jak to funguje s dopravními stavbami. Neměli holt blábolit. Sklízí bouři, kterou větrem sami zaseli.

2701
Host
2701

Nezastavam se nijak ano, nicmene k tem faktum. Dnes je rozestaveno 262km (vcetne D1 a jednicek). Kdy bylo rozestaveno vice?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak když se údržba∕oprava započítá do novostaveb, tak Jožka postavil nový barák, ikdyž jenom vymaloval zdi.

Martin1
Host
Martin1

Asi tak.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll