Radek Mátl je novým generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic. Do funkce ho dnes jmenoval ministr dopravy Vladimír Kremlík. Mátl nahradil Pavola Kováčika letos na konci července, byl ale pouze pověřen řízením.
Podle Kremlíka se Mátl více než osvědčil ve vedení ŘSD a proto ho jmenoval generálním ředitelem. „Perfektně se vyzná v přípravě i stavbě silnic a dálnic. Jsem si jist, že je člověkem, který dokáže zkracovat doby výstavby i oprav, nalezne a prosadí řešení u blokovaných staveb,“ řekl Kremlík. Jeho předchůdce Pavola Kováčika – jmenoval Kremlík víceméně okamžitě po svém nástupu. Kováčik v létě oficiálně odstoupil ze zdravotních důvodů, později ale uvedl, že ve skutečnosti skončil kvůli sporům s ministrem.
Mátl na ŘSD pracuje přes patnáct let, před pověřením řízení působil jako ředitel pro výstavbu.
Kremlík současně na twittteru oznámil, že ministerstvo má plán transformace ŘSD na akciovou společnost. „Vedle stávajícího ŘSD bude v roce 2021 založena akciová společnost, kam budou postupně převáděny vybrané úkoly ŘSD. Zejména telematika a projekty dálnic D6, D3 a D35. Následně připravíme zákon, který zakotví ŘSD jako jednu akciovku,“ uvedl Kremlík. Podobné úvahy mělo už několik Kremlíkových předchůdců, nikdo ale zatím změnu neprovedl. „ Základním cílem transformace ŘSD je vytvořit funkční a efektivní entitu, která by dokázala zajistit dostatečný objem a dostatečnou stabilitu zdrojů na dostavbu, provoz a údržbu páteřní silniční sítě České republiky, a to při možném využití externích zdrojů financování,“ tvrdí Kremlík
Velký rozhovor s Radkem Mátlem o jeho plánech s ŘSD jsme přinesli v polovině září.
Tak schválně, jak dlouho tam vydrží? (jaká je průměrná životnost šéfů ČD, ŘSD či SŽDC pod správou ANOfertu? Dva roky?)
Do chvíle než bude Strana, či její majitel, potřebovat někam umístit někoho stranicky zasloužilého.
Tak se Ano snad povede líp a bude konečně líp, jak slibovali. Zatím jim to moc nejde. https://feedit.cz/2019/09/30/velke-dopravni-stavby-pod-vedenim-hnuti-ano-vaznou-ctyri-ze-sesti-mestskych-okruhu-se-letos-nezahaji-podle-planu/
Jasně, od Piráta… plné blábolů… Louny, HB, Chrudim, Karviná – mělo se začínat až na konci roku, což je vždy ta varianta, že se oficiálně začne, pak se řeší předávání staveniště a hlavní práce začnou na jaře… Tak to pořád může dopadnout, všechny jsou před koncem výběrka. D3 na Rakousko – na Dvořišti velmi pravděpodobně budeme dříve než Rakušani, protože ti mají větší skluz. Mimochodem, naše EIA na 0312 také čekal na jejich stanovisko k perlorodkám. Aktuálně se staví 262km. Dokončily se opravy D8, D11, D10 u Prahy, D1 za tři týdny. Samozřejmě, mohlo by to jít ještě báječněji. Třeba… Číst vice »
Koblihu?
Fakta?
ANO
To bylo hodne k veci… asi moc argumentu nemate, co?
http://www.ceskedalnice.cz/dalnicni-sit/ve-stavbe/
Rozhodně se nestaví 262 km, to jsou Babišovy PR kecy, je do toho započítána i modernizace D1 + silnice I. třídy.
ok, ale snad se shodneme v tom, že aktuální rozestavěnost (ikdyž se omezíme na skutečně nové dálnice) je nejvyšší za dlouhé roky ne-li historicky největší.
Ano, a asi se shodneme, že to je podobný „úspěch“ jako být nejchytřejší v pomocné škole.
Realita je taká, že ANO má pod palcom dopravu, miestny rozvoj, financie už takmer 6 rokov. Má pod palcom aj značnú časť krajov, donedávna aj všetky veľké mestá. Napriek tomu sa pre urýchlenie výstavby nespravilo nič. Nielen dopravnej, týka sa to aj bytov. Nespravilo sa nič legislatívne (ak nepočítam, že kvôli ANO prepadla u množstve stavieb EIA, čo sa u pár vybraných stavieb hasilo špeciálnym zákonom – ale to nie je urýchlenie, to je nie príliš podarené hasenie vlastnej chyby), akýkoľvek spolok aj naďalej vie roky zdržovať čokoľvek, nespravilo nič exekutívne (úrady pod palcom ANO mnohonásobne prekračujú zákonné lhůty –… Číst vice »
„Nespravilo sa nič legislatívne“
Jak nic? V roce 2016 byl stevební zákon novelizován dokonce 4x! To proto aby všichni pracovnicí s rozhodovací pramovocí byli stále ve střehu a přesně věděli, jaké znění zákona právě platí. (sarkasmus)
Nejde tak náhodou o nějaký sliby, který proklamovali? Všechno věděli, jak to funguje s dopravními stavbami. Neměli holt blábolit. Sklízí bouři, kterou větrem sami zaseli.
Nezastavam se nijak ano, nicmene k tem faktum. Dnes je rozestaveno 262km (vcetne D1 a jednicek). Kdy bylo rozestaveno vice?
Tak když se údržba∕oprava započítá do novostaveb, tak Jožka postavil nový barák, ikdyž jenom vymaloval zdi.
Asi tak.