Ministerstvo udělilo další pokuty RegioJetu za porušování smlouvy na lince R8
R8 8.5.24 10 Čistota vozové skříně RJ
Kvůli problémům s nedostatkem lokomotiv nedojel RegioJet s řadou spojů do Bohumína nebo vynechal brněnské hlavní nádraží.
Což je trocho paradoxní, když jízdné díky liberaliaci šlo tam kam šlo. A já jsem to říkal. Čd jsem se díval je často levnější i různýma oklikama. S in 25. Monopol. Zákazník nezískal podle mě defakto nic. Jen platí dramaticky víc. K tomu měli plná usta keců, že v liberalizaci ohlídá kvalitu smlouva. Haha.. Dále nám prezentují jako liberalizací jako takovou nutnou podmínku pro zlepšení vozového parku. Od zlých čd. .. Ne politici pouze neplatí. Stačí se podívat do Itálie. Kde většina strojů státního dopravce je nových, efektivních, pro celou Itálii. A ostatní jsou vesměs kvalitní. Jednotných řad. Mají chytrý… Číst vice »
Co takhle kdyby se to neřešilo přes pokuty, které v případě prohřešku mohou, ale nemusí být uděleny (navíc nepoměrně malé), nýbrž jako platba přímo navázaná na provedení služby. Vlak skončí na Svinově? Za ujetí 92 % vzdálenosti dostaneš jenom 92 % procent platby. Pojedeš s šesti vozy místo sedmi? Dostaneš 86 % platby. Pojedeš s šesti vozy místo sedmi a skončíš na Svinově? Dostaneš 79 % platby. Získat k tomu spolehlivá data za všechny vypravené spoje a rovnou je vyhodnocovat v dnešní době přece vůbec nemůže být problém.
Pokuty v řádu tisíc jsou pro dopravce směšné.
Dobry den, z provoznich duvodu ve vasem spoji 21.07.24 R 1102 bude omezen servis a nebude mozne si objednat z palubniho menu. Za komplikace se Vam omlouvame. Vas RegioJet
Palubni menu je ale doplňkovou a nenárokovou službou navíc a je to uvedeno i ve VOP
Včerejší cesta prvním vlakem z Brna do OV v jedničce, vyjíždíme a záchod že by se člověk poblil jen otevře dveře. Kupé podle skvrn na sedadlech vypadalo že tam proběhlo natáčení gangbang akce, ale možná to je vyšisovaný vzor. Drobky a drobky, posunout sedadlo nemám odvahu protože by to odhalilo to co nikdo vidět nechce. Vyjíždíme z Brna a je tady svinčík jak v družině MŠ po obědě. Nejhorší je ale ten zápach potu zažraný do látkových potahů, takhle smrdívaly sedačky v Košičanu. Tohle prostě nezachránil ani skvělý, ochotný, servis. Slečna (ukrajinka) byla jako z jiné, lepší planety. S přehledem… Číst vice »
Když už. Jel jsem na krátkou otočku před par dní Praha Olomouc Praha. Léta používám regio jet na tyhle lince, zhoršuje se to. Ale po mě poslední sousednosti nikdy už regio jet nepoužiju. První vlak starý a spínáví a personál nepříjemné ale to jsem dal. Ale objednal jsem si jídlem hned co jsem mohl. Pivo došlo 20 min před Olomoucem, to jsem ještě vzal protože jsem se nechtěl hádat, jídlo přišli 10 min před Oloumoucem 75 min po tom co jsem to objednal. To jsem už odmítl. Peníze řekly že vrátí (mám to nahrání) a nic. Krádež. Vlak nazpátek bylo… Číst vice »
Ta vaše češtin tedy taky není dobrá
Smutná realita je, že RJ nastupoval s tím, že bude lepší než ČD. A nyní spousta lidí píše “ČD to dělají taky” – takže už spadl na, nebo pod jejich úroveň?
Pod jejich úroveň (uvažována úroveň ČD z nultých let tohoto století)
„ČD to dělají taky“ říká jen Jančura, jeho manažeři a fanoušci RJetu.
Nejsem fanoušek a ČD to dělají taky, dokonce je to i horší. To je prostě fakt.
Mám dokážu porušování smluv ČD
Zatiaľčo laťka ČD pri rýchlikoch je niekde na úrovni podlahy, laťka RJ rýchlikov je hlboko v pekle.
Rj na odměny od ČD žádné peníze z EU nedostává, ČD dostali hodně peněz na nové vlaky, a je vidět jen pár 🚆
A kdy dostanou pokutu České dráhy za rychlíky Bouzov Brno Šumperk (Jeseník)? To co tam jezdí, je Národní ostuda, padesátiletá, prorezlá „béčka“ bez jakýchkoli standardů dopravy tohoto století. V Jeseníku byla nedávno skupina Německých turistů a divili se, že u nás jezdí retrovlaky i ve všední den. Když jsem jim řekl, že je to běžný spěšný vlak Jeseník Brno, tak se divili ještě víc, jak takovou hrůzu může státní dopravce provozovat (zrovna jely dva vozy Bd 264 a jeden Bdt 280).
Mají to ve smlouvě, můžou s tím jet.
Chcete navrhnout soutěž aby to dopadlo stejně jako R8?
Když už jsi tak spravedlivě rozhořčený a oháníš se Němci…. Zkus si někdy RE50 mezi Lipskem a Drážďany ať máš srovnání. Totálně narvané vlaky, někdy si prostojíš i celou cestu. A to nezáleží na dni a hodině, plné jsou opravdu vždy. Je to dlouhodobý problém, znásobený ještě existenci Deutschland Tiketu. Přesto k posílení nedošlo, na rozdíl od Jesenických rychlíků. Jezdí na tom jednotky Talent 2, které mají koncové vozy s uspořádáním 3+2. Díky zanedbané údržbě na nich v těchto vedrech často vypadává klimatizace*. Neřeší to, vadnou jednotku nechají dojezdit zbytek dne. V obou koncových stanicích jsou jen 5 minutové obraty,… Číst vice »
DNESNI VECERNI R do Kolína 2 vozy to je OK?
Pokud všichni seděli, tak jo.
Jak je tam 30 lidí ve vlaku a kapacita 🚆 je 80 tak to je v pořádku
Jasně, RJ dostane pokutu, protože není dokonalý. ČD se ke mně chovají jak ke kusu h*vna a nic se neděje. RJ na R8 není dokonalý, ale když mám štěstí a jedu tam, připadám si jak v extázi, poněvadž ve srovnání s žumpou by ČD na S6 je to luxus.
Tak to víte musí se zabránit,aby se stal za pár let RJ největší dopravce v ČR, tak se musí hledat chyby, kdy jsou chyby u ČD, tak to hned a rychle zametou pod kobereček 😀
Pokud se nepletu, tak mluvíte o lince ODIS S6, Ostrava hl.n. – Frýdlant n. Ostravicí.
Zrovna ta linka, kde nedávno začal jezdit nový Škoda Push-Pull (pokud se nerozbije, nebo nesmete auto na přejezdu).
Je mi líto, mluvím o trati 340 Brno – UH, která je z nemalé části s R8 sloučená. Hlavně že se JMK mohl po*rat z Moravské, ale jaká žumpa mu jezdí po S6, ho vůbec nezajímá. Pravděpodobně už zapomněl, že tahle trať vůbec existuje.
R8 a R56/S6 jedou možná malou část po stejné trati, ale sloučené na nich není vůbec nic.
Kvalita na S6 a S4 je záležitost JMK, popřípadě SŽ, protože se léta slibuje elektrifikace a nic.
Osobně raději jedu S6 s otevřeným oknem a sedím kdekoliv, než R8, kde můžu do jedné poloviny vagónu, obstarožního lehátka bez opěrek.
Takže do elektrifikace si nic dělat nebude. Ale chápu, že člověk, pro kterého je lepší otevřené okno, mám požadavky 0 Kelvina.
Na lince S6 NEJSTE zákazník ČD, ale IDS JMK. Jediným zákazníkem ČD je zde JMK a ten si objednal starší vozidla!
IDS JMK není dopravce.
Promiňte, ale ty vlaky patří ČD. Jestli někdo jiný rozhodl o tom, že tam budou jezdit, mě nezajímá. Zvláště při různých mimořádnost, za které kraj vůbec nemůže.
Minule bola mimoriadnosť medzi Bohumínom a Ostravou.
ČD okamžite zaviedla NAD (síce nesynchronizovanú – kyvadlovú, ale zaviedla).
RJ ma nechal sedieť dve hodiny v špinavom kupé plného drobkov na stanici v Bohumíne.
Doteraz nedokážem oceniť túto extázu a luxus.
Oh a ešte som zabudol:
Po dvoch hodinách sme sa rozbehli a keďže to boli dve hodiny, tak jeden spoj RJ zrušil a nahnal všetkých ľudí do toho jedného nášho.
Fakt bomba.
To je u nich klasika… Oni jsou při řešení MÚ naprosto neschopni
RJ není dokonalý, ale při řešení mimořádností mají ČD vizitku NEJVĚTŠÍHO HOVADA, poněvadž za ty roky se mnou nesčetněkrát totálně vym**aly. Psát o tom slohovku snad nemusím.
Tak asi žijete v alternativní realitě. Z mých zkušeností se ČD VŽDY na náhradní dopravu (ať už z jakéhokoliv důvodu) vykašlou.
Júú vy jste ale dostal od modrých šotoušů mínusů, jste je naštval, sahat jim na božské a neomylné ČD :)))
No, tak v republice, kde se doprava měří dvojím metrem, je hodnocení zavádějící. Zvláště, když tím nejvíce obtěžují ty, co jaksi nemají na výběr.
To by ČD na lince Ex7 museli dostat pokutu tak miliardu. Den co den změny řazení ,chybějíci vozy první třídy či nahrazené šrotem ze 70 let.
To se nestane, jelikož jsou ČD přece top a žádný chyby přece nemají 😀
Mají chyby, které se rozhodl regiojet vymýtit 😂
Kdyby to tak bylo, tak by to bylo dobré, ale to se nikdy nestane tohle to
Pokuta je výsměch, trestem by mělo být třeba vyloučení z výběrových řízení na dalších x let + vypovězení smlouvy.
Je vám jasné, že pokuty dostávají i ČD, protože ne všechny objednávané rychlíky jezdí jak mají? To by bylo brzy vyloučeno totálně.
Ta výše pokuty je směšná – ty problémy jsou zde několik let a pokuta, které si dopravce ani nevšimne. Je to pořád dokola – nedodržené řazení, kratší soupravy, klima/topení, wc,…
Oželím Wi-Fi , dokonce i klima , ale abych nedojel do cíle , to mi teda vadit vadí
Kolik pokut dostaly České Dráhy ??- také neplní ani zdaleka to co si stát u nich objednává.
Ani zdaleka??
To by mě zajímalo čím běžně jezdíte.
Asi se pán cítí být moc vznešený, na to, aby nedej bože musel jet ve vozidle s více než pěti lidmi…
To se tady nenapíše, jelikož jsou to ČD a hledají se chyby u RJ
Na Zdopravy se píšou články o chybách u ČD, případně jak vypadají jejich nejhorší vlaky.
Důvod proč se to tady moc neobjevuje, je (doufám) snad jasný.
Pokud ne, tak gratuluji! Dostáváte cenu ‚blbec roku‘ pokud nějaká existuje.
Článek je o katastrofalní úrovni RJ na lince R8, až bude článek o jiných linkách, může se kritizovat dopravce dané linky
Práve zdopravy.cz mi príde (pri všetkej úcte k pánovi Sůrovi) mierne antiČD.
Naprosto souhlasím. Třeba na trati HK Letohrad ČD jezdí čím dál častěji u Sp místo souprav s 1.tridou, s Regionovou, a ať si to směšné odškodnění 30(!) Kč strčí někam, navíc většina pruvodcich ten zázračný obnos sama ani nenabídne
A proč asi? Když před vlaky padají stromy či vjíždějí auta a zálohy nejsou nekonečné…
Může být, ale dle mých informací je to vždycky nějakou poruchou, přiznejme si, že ty velké motoráky jsou prostě šrot, kdy např. opravu dveří řeší národní dopravce prilepenim cedule o nepouzitelnosti….
není to třeba náhodou tím, že dle SPPO se odškodnění vydává od rychlíků a výš? 😀 ale tak hlavně, že si člověk kopne 🙂
A proto děláme výběrová řízení, aby to vyhrál ještě horší dopravce.
Horší dopravce než ČD není 😀
Je, nebojte 🙂
A jaký to je ??
Regiojet je suverení vítěz
V službách určitě ne. původně jsem si myslel, že by to mohla být arriva, ale u tak je lepší než ČD 😀
Správně
Objednavatel MD by měl jasně stanovit do smlouvy (nemusí být jen RJ), že prostě dopravce objednateli vždy nahlásí na konci měsíce jiné, nežli plánované řazení. Pokud to nenahlásí, pokuta se při zjištění znásobí třeba 10x. Pak nemusí nic složitě moc kontrolovat. Takto to funguje třeba v Libereckém kraji, kde dopravci musí hlásit přesně dny a spoje. Podle tohoto se pak vykazují sankce. (Jen nevím kolik je v lbk kraji sankce za lhaní 😁) Jenže když je MD banda diletantů a vymýšlí smlouvy jak vymýšlí, tak se nemůžeme divit. Například když se dopravci vyplatí při poruše vozu ho nenasadit vůbec, protože… Číst vice »
MD není jen banda diletantů, ono je to přinejmenším zčásti cíleně takto…
Do konce měsíce? To by snad měl dopravce objednateli hlásit okamžitě v reálném čase, co vypravil. Ne aby to pak měsíc dodatečně vymýšlel někde v kanceláři. A sankce by se měly účtovat automaticky, ne podle toho, jak se úředník vyspí a jací mu připlujou kapříci.
A řeší se nějak to, že část kapacity vlaku mají povinně místenkovou? Když jedu třeba pouhou jednu stanici na integrované jízdné, jsou schopni mě vyhodit ze zcela prázdného kupé. Protože je to prý vyhrazené pro cestující s jízdenkami RJ.
Neřeší. Zvykejte si.
Do jakého vagónů si koupíte lístek, tam máte jít. Automatickou mistenku, která je součástí jízdenky považuje spoustu cestujících za přínosnou. Aby se nestalo, že si koupili jízdenku a prostoji cestu na chodbičce.
Ministerstvu je to u zadnice
Expresní rezervace ani u ČD se nijak neřeší.
Že Žlutej štíplístek upozorní ještě než přijde někdo s místenkou, to považuji za lepší. Občas ho odpálkuji treba hláškou „jo já vím“.
Za tu jednu stanici bych se opravdu vyhodit nenechal.
Co udělají? Vyhodí vás v té stanici, kde chcete vystupovat. 😀
Jak vypadá odklon mimo výchozí/cílovou stanicí (Brno hl. n.)? O odklonu se zpravidla hovoří v případě změny trasy mezi počáteční a koncovou stanicí Vlak z Bohumína do Brna skončil v Ostravě? To moc daleko nedojel. Nebo jsou v článku nějaké nesrovnalosti?
Nejel přes Komárovskou spojku na hlavní, ale rovnou do Maloměřic přes Židenice.
Že jede v Brně od Vyškova rovnou směr Královo Pole mimo Brno hl.n.
Směr Královo Pole dost těžko, tohle nádraží momentálně téměř neexistuje. Spíš jen do Maloměřic.
ad Brno – spíš to vzali před brnem rovnou směr Židenice, tím pádem mimo Brno hl.n.
Výchozí/cílová stanice je Brno-Maloměřice. RJ se prostě rozhodne vynechat Brno hl.n. a ušeří nějaké minutky zajížďky (dobré je se podívat na nějaký vlak RJ linky R8, kde je to na GRAPPu krásně graficky vidět ta zajížďka v Brně) a pojede přes Židenice, kde vyklopí lidi, kteří chtějí na hl.n. a jede rovnou na obrat soupravy, který se provádí právě v Maloměřicích.
Ta druhá část je trochu spíš špatně napsaná. Vlak nejede z Bohumína vůbec, protože byl od Brna zkrácen do Ostravy, kde se provedl obrat a jel zpět do Brna.
Pokud jsem tím jel, dostal jsem více méně to, co jsem čekal. Že někdy nedodrží slíbené služby ve vlaku bych vesměs nechal jako reputační škody, které jsou momentálně nenapravitelné (a jednou „někdo“ firmu zkusí přejmenovat, aby se jich „zbavil“). Že vlak nedojede do deklarované stanice, a to vlastní vinou dopravce, bych trestal nesrovnatelně přísněji. Dojet tam, kam je řečeno, je naprosto základní smysl dopravy. Stalo se mi i to, že jsem u nich viděl celý den velká zpoždění, tak jsem jel radši přes Břeclav, což bylo podle jízdního řádu jen o 25 minut pomalejší, a v daný moment jsem dojel… Číst vice »
Reputační škody (na závazkových linkách) jsou irelevantní – cestující nemá na výběr, pokud nechce jet autem.
Jak jsem nastínil, cestující na výběr má. Ale samozřejmě by měl mít na výběr v rámci stejné trasy, nikoliv jen se zajížďkou.
Jsou tu ale další body na trase, vůči kterým se závazek vztahuje, resp. závazky, protože linka je zapojená i do IDS-JMK.
Je to jednoduché, i s maximální pokutou 10 % z roční platby má spočítáno, že se mu to vyplatí, tak proč by se snažil?
Nesnaží se a i tak ta pokuta není ani 1%
Bohužel se i u RJ projevil syndrom rostouci firmy. Obecně – malé firmy o pár lidech jsou v začátcích dravé, flexibilní a tím pádem výkonné. S rostou cím počtem zaměstnanců je dožene nutnost potýkat se s problémy, které je chtě nechtě prostě potkají. A v molochu, ke kterému RJ za ty roky vyrostl, už prostě nemůže fungovat diktatura pod jedním šéfem. To co fungovalo jako opatření v době pár spojů, nemůže stačit v době kdy má spojů desítky a stovky. A jak je psáno níže, na R8 momentálně klesl hluboko pod uroveň s jakou tak přišel a ano, i pod… Číst vice »
Tam ale není diktatura pod jedním šéfem. Firmu řídí řádný management.
Já si myslím, že je to spíše tím, že měli velké ztráty za covidu a proto ty úspory nákladů v posledních letech, které jdou často až za moc na krev a tohle je důsledek.
Navíc je to soukromá firma, kde část kapitálu tvoří úvěry od bank – oni si prostě nemohou dovolit mít dlouhodobé ztráty či být příliš zadlužení.
To je rozdíl proti ČD, které jsou už nyní za hranicí předluženosti.
Občas to tak v RJ vypadá. Stížnosti atd. misto reklamačního oddělení řešívali na mailu reditel@sa.cz, kde to trochu vypadalo, jako by to fakt psala přímo Jančurova sekretářka.
Občas hlášky typu „cácorky“ o zaměstnankyních. Občas hlášky typu „a teď si budeš honit nebo co“ (místo toho, co by šel za nadřizeným daného vlakvedoucího probrat využití jeho pracovní doby)
Pokud tomu správně rozumím, maximální výše pokuty za rok je 37,9 milionu korun. Za poslední půlrok byly uděleny pokuty v souhrnné výši přes 500 tis. kč, tedy asi ve výši lehce přes 1,3% z maximální možné udělitelné pokuty. Je to moc nebo málo? Diskutujme:)
Za tu kvalitu, kterou předvádí? Odpovězte si sám 😉
Ve středu jsem jel tou linkou R8 z Brna do Ostravy a všechno bylo v pořádku. Určitě minulý dopravce měl asi lepší WiFi, lepší občerstvení za nižší ceny a chodil nabízet občerstvení několikrát během cesty. Dále, kdy něco nefungovalo v druhé třídě, tak ho samozřejmě přesunul do první třídy a dál mu věci co jsou v té třídě asi více než vodu a džus a kafe zdarma ,ještě za něj doplatit sám od sebe doplatek do vyšší třídy. Myslím, že by se určitě u ČD tohle nestalo a vidím , že tady akorát lidí nemůžou překousnou, že to nejezdí ČD… Číst vice »
Čiháku,už sis dal na občerstvení žlutou kari rýži.To je teprve to správný jídlo.
Ne tohle jídlo jsem ještě v RJ neměl
Holt ne každého stačí uplatit kafem a zmraženým koláčem za 10 Kč.
To jsem zrovna vůbec neměl 😀
Jenom pro zajímavost jsem si dal croissant plněnou šunkou a k tomu pak dvě pivka
typický český mužik, ani cestu vlakem nevydrží bez chlastu
Tak u vás ČD to neznáte, buď to nemáte a nebo to máte strašně dráhy, že si to nemůžete ani dovolit koupit 😀
A vy snad nepijete? Když už za to mám platit toiik navíc, tak radši pivo za 30 než vodu za 20.
Tak zase lepší než Starbucks v Railjetu za 50 nebo kolik jen „kafe“ – to Illy je fajn, klidně by ho mohl RJ i za nějakou kačku prodávat a dám si ho 😉
Ono je další věcí, který byly dál např noviny časopisy, asi ani todle ČD neměli
Předchozí dopravce byly ČD a WiFi nebylo.. ALE staré vozy řady B a Beer byly čisté a udržované .. a jezdilo se na čas. Pátek a neděli jezdily posilové vozy . Vlaky jezdily slušně obsazené. Jančurovi se podařilo lidy z této linky vyhnat.
Tak, kdy jsem jel já myslím, že to bylo 11:02 z Brna, tak vlak byl skoro plný a čistota vlaku nebyla vůbec taky zlá a to jsem se raději připravil svoje čistící pomůcky,kdyby to tak nebylo,ale čistotě taky nemůžu.Samozřejmě to byla moje jediná cesta a někdy to může být i jinak,ale to je u všech spojů a dopravců v ČR stejný
První kroky ke kvalitě dělalo ještě ČSD a vedlo z Vídně EC . 2.6.1991. Souprava byla sice OBB, ale časem se postupně přes restrikce ve financování obnovovat park.
Ono to, že to občas vyjde, ještě fakt neznamená, že R8 je děs jak ze strany dopravce, tak prostě díky stavu trati Brno – Přerov. A to za šíleně vysokou cenu oproti prvním asi dvěma letům provozu. Teď jsem taky jel před měsícem do Prahy na otočku a servis kupodivu fungoval skvěle, jako v začátcích. Akorát jízdenka v Relaxu už dost vysoko (v podstatě teď zaplatím za dospělého a dítě stejně, jako před nějakou dobou za celou rodinu). Přesto tvrdím, že RJ těžce upadá. Občas to vyjde, že má službu asi nějaká schopnější posádka a když nemá nacpanej vlak, tak… Číst vice »
*oprava „že R8 není děs“
Bohužel jsem dnešní době,kdy se vše zdražuje, tak i cena jízdenky se zdražuje,ale furt cena jízdenky si myslím, že je levnější než u ČD a dostanete za mě lepší komfort než u ČD a teď tomu zhoršení ono ze začátku, kdy byli nový tak se snažili více, teď už je jaký zisk, tak je to horší,ale na druhou stranu bylo míň linek kam RJ jezdil a bylo na to víc stevardů.Ono, kdyby jsme si všichni zkusili na jeden den být stevardem, tak by jsme viděli jaká náročná to práce je furt být na nohách a bez odpočinku a pracovat ještě… Číst vice »
Za poslední dva měsíce se mi několikrát stala dříve naprosto nevídaná věc, jet s ČD oklikou vyšlo levněji, než jet R8 napřímo. A to nemyslím žádnou obskurní kombinaci zahrnující osobní vlaky, ale Bouzov+Ostravan s přestupem v Olomouci nebo EC s přestupem v Břeclavi. A kombinace autobus RGJ z Brna do Olomouce a dále Ostravanem může vyjít levněji i o stovku. To je podle mě dost jasná indikace toho, že s cenami na R8 je něco špatně.
Gratulujem. Zhodnotil ste celú linku na základe **jednej** jazdy.
Ja čo ju jazdím pravidelne každý mesiac cca 6 krát sa môžě ísť zahrabať.
Já osobně cítím nej problém v nestabilním rozsahu a kvalitě služeb. Někdy jsou vozy a služby v pohodě a odpovídají tomu, co jsem si objednal. Jindy ne. Ale už jsem narazil na vůz, který odpovídal businessu a jel jako 2. třída. Když souprava začínal v Krpoli, mrknul jsem před delší cestou jaké jsou vozy a podle toho si kupoval jízdenky. Už jsem dlouho neviděl na R8 „lehátka“. Tak snad už tam nejezdí.
Zlatý a skvělý RegioJet.No jo hluboce se vám omlouváme že nedojedeme.
Ty pokuty jsou směšně nízké, mají alespoň o 2 řády výše
Tie pokuty sú smiešne nízke.
Inak mať zmluvne stanovenú maximálnu výšku pokuty je kvalitný meisterstuck. V podstate ak ju dopravca dosiahne tak už si môže robiť čo chce a nič ďalšie.mu nehrozí. Nerozumiem prečo by pri ďalšom porušovaní zmluvy nemalo dochádzať k navyšovaniu sankcie do akejkoľvek výšky.
Maximální výše pokuty je běžná věc a 10% je dost. Problém je, že se nic nekontroluje a nyní jsme teprve na pár procentech z té maximální výše. Do tenderu s neomezenou výší pokut by se nikdo nepřihlásil, to je velké no-go pro dopravce, výrobce atd.
Jančura je naprosto v klidu a v pohodě, ví že vůbec nic neriskuje. Výše pokuty nedosáhne nikdy ani těch možných deseti procent a i přesto by se provozování linky ještě vyplácelo. Navíc o linku nemůže ani přijít, nemá ho kdo v nějaké relativně krátké době nahradit.
Bežná možno je, to nič nemení na tom že je to nezmysel. Nie je dôvod aby ďalšie porušovania zmluvy neboli sankcionované. Maximálnu výšku pokuty si má dopravca limitovať tým že bude zmluvu dodržovať. Pokiaľ partner potrebuje aby v zmluve bola takýmto spôsobom limitovaná sankcia, je na mieste otázka akým spôsobom plánuje svoje zmluvné záväzky napĺňať.
To, proč tomu tak je, se od MD samozřejmě nikdy nedozvíme.
Předpokládám, že slušně napsaná smlouva bude mít klauzule, které umožní vypovězení, pokud bude docházet k jejímu soustavnému porušování, i přes uplatnění plné sankce. Otázka je, zda-li umí na ministerstvu dopravy takovou smlouv napsat (a vymáhat její plnění) JInak těch deset procent mi přijde dostatečných, pokud je služba dostatečně kontrolována. Je to slušný zásah do plánovaného zisku dopravce.
Jenže vypovězením smlouvy problém nevyřešíte. Vyřešíte jej až výběrem nového dopravce, podepsáním nové smlouvy a jeho vyjetím a to není záležitost na měsíc, ale na několik let.
Přesně, za chronické nedodržnování by mělo MD vypsat nové VŘ a smlouvu s RJ pro hrubé porušení vypovědět.
A RJ dát na černou listinu
Nedávno jsem viděl další rozhovor s panem Jančurou. Hlavně, že mu dívají idiotské dotazy na letadla, ale v žádném rozhovoru nezazní otázka nebo kritika na údržbu vozů.
Co já dlouhodobě nechápu je tlak na směšně levné občerstvení (které je navíc často vyprodané) a přitom je viditelně poddimenzovaná údržba a čistota. Fakt nevím, jedině mě napadá, že nějaký přemotivovaný manažer RJ se snaží dokázat kam až dokáží jít s úsporou nákladů. A zrovna Radim Jančura, který sám sebe označuje za stratéga tohle přeci musí vidět, protože tohle pověst RJ dlouhodobě poškozuje.
Jenže: u závazkových linek veřejné mínění o dopravci nic neznamená. Byl nejlevnější – vyhrál, tečka. No a Ukrajinci ve spojích na Ukrajinu jsou zvyklí na ledasco. Proč se asi vykašlal na koupáky do Splitu?
Vždyť tam stejně se svými lokomotivami nemohl. Na každých hranicích lokomotivy měnili. Tam jely jen vagóny.
No z byznysového hlediska to dává smysl a já bych to udělal taky – vyměnil sezónní rizikovou záležitost za celoročně provozovanou linku.
Pche, úroveň služeb ukrajinských železnic opravdu běžně přesahuje to, co tam předvádí Jančura. Ukrajinci opravdu nejsou žádní křováci.
Ale oni mu je pokládají, na každý rozhovor dostává otázky předem, ale on zásadně na tyto otázky neodpovídá, prostě řekne bez těchto otázek, nebo to celé ruším. No a co potřebuje vydavatel, článek a rozhovor s panem ředitelomajitelem… 🤣 Tak jednoduchý ten svět je…
Dělal jsem s RJ x rozhovorů a nikdy nechtěl otázky předem. Kolik rozhovorů jste s ním dělal vy, že tohle tvrdíte?
Tak je asi na čase, pane Sůra , se pokusit udělat další, a nejlépe se zaměřit na klesající kvalitu…myslím že hodně čtenářů by to tu zajímalo
Ptáme se opakovaně, například zde. https://zdopravy.cz/podcast-nedelam-to-pro-byznys-ja-chcu-menit-svet-rika-radim-jancura-164117/
Co na tom není k pochopení? Cestující na levné občerstvení slyší, a navíc je nutné vnímat to v kontextu: když RJ plánoval vstup na železnici, tak jídeláky měly reputaci předražených hospod – jednak tu jezdilo víc zahraničních poskytovatelů, kteří měli nastavené německé ceny, a i samotné JLV docela rýžovaly, než ČD přišly s konceptem ČD Restaurant a „novou gastronomií“, kde si mj. nastavily cenové hladiny. V porovnání s tím dortík za 9 Kč a sushi za 80 prostě zafungovaly fantasticky. RJ dokonce otevřeně přiznával, že občerstvení zpočátku bylo bráno jako cost center, ne jako zdroj příjmu. Teprve po čase se… Číst vice »
Třeba žiji v nějaké bublině, ale podle mě by lidi ten dortík kupovali stejně i kdyby byl za 20Kč, protože u JVL pořád stojí dvojnásobek.
Ale kvalita je řádově jinde.
Kafe zdarma a kus buchty za 10 kaček na české koleje patří. Hotovo dvacet! 🤣
Ano, navíc, když tu buchtu za 10 kaček mají vyprodanou už v Bohumíně 😀
Už brzy i ve vašem Ústeckém kraji. Váš RGJ:)
Toho se nebojím, pantery bude udržovat Škoda a než se stihnou regiojeťácky zahumusit, bude to chvíli trvat.
Spíš bude problém při jakékoliv mimořádnosti.
Dnes třeba při zpoždění na U1 vyjede naproti U8 do Povrlů, nebo něco z depa a otočí se to tam. RGJ dojede do Děčína s hodinou a s hodinou pojede zpět, nebo to bude odříkat.
Na lince MD to v UK přece už mají…😉
Představa a kvalita se kterou RJ vstoupil na české koleje a realita dnešních dnů jsou od sebe neskutečně vzdálené … asi jako Slunce a Pluto … Teď je to regulerně dopravce pro nejchudší a i tak přesně to vypadá … špína a nepořádek …
Vzhledem k tomu, že pronájem Traxxe/Vectrona stojí cca 35 000 Kč za den, nejsou udělené sankce příliš motivační pro RJ, aby si držel větší zálohy lokomotiv…
„Vlivem uvedené výluky mohou vlaky projíždějící vyloučeným úsekem navýšit zpoždění a v přípojných stanicích nemusí být od zpožděných vlaků zajištěny přestupy na přípojné vlaky…..“
Tady je škoda, že ta výluka přišla tak nečekaně. Vědět to dopředu, mohl se na to upravit JŘ. Na druhou stranu. Kdo by dneska chtěl přestupovat, že?
Bohužel jízdní řády se neupravují dle výluk už dlouhá léta. Výluka se max dá do poznámky….
Kdo by chtěl přestupovat – třeba ten, komu to kamkoli nejede přímo, že. Ovšem může pouze chtít, protože soudě dle přístupu plánovačů a vykonavatelů mají jet tací často rovnou raději auty…
Regiojet je bohužel tragickým příběhem české železnice. V začátku zcela nezpochybnitelný přínos v přístupu k cestujícím i kvalitě služeb. Jenže postupně se ukazuje, že provoz ve větším rozsahu vůbec nezvládá a že kvalita ve všem rapidně klesá. Majitel měl vždy jako hlavní terč ČD a plná ústa radikálních prohlášení, aby to nakonec dovedl do stavu, kdy jeho vlastní firma připomíná kvalitou ČD z roku 2000.
Problém z hlediska cestujících ale je, že získává další a další významné výkony, takže do chvíle, než to majitel celé prodá někomu kompetentnímu, budou nuceni trpět tenhle smutný chaos.
On se zase tolik nezhoršil. ALe ty vlaky jso udnes o 13 let starší, a ČD se opravdu o hodně zlepšily, takže opticky ten rozdíl je propastný. Nicméně zrovna na R8 to byla hrůza i v čd. Do vlaku často foukalo, pršelo i sněžilo. Záchody byly běžně fakt nechutné.
Je smutné, že RJ na R8 předvádí takový výkon, že nepřijde lidem lepší, než to co tu bylo.
Ale zhoršil. Dřív to aspoň nějak uklízel…
Za ČD nebyla R8 úplně ideální, ale oproti dnešku to bylo zlaté. Vlak měl dostatečnou kapacitu, v létě se dalo větrat, v zimě topit a bylo čisto… A dnes? V neděli večer na Brno 4 vozy, polovina zachodů v poruše, všude špína a bordel… a ještě je to celé dražší
Tak mě to jezdí kolem domu i zahrady a 4 vozy jsem tady nikdy neviděl… Vždy 5, v pátek či neděli až 7. Jestli se stalo něco mimořádného, je to možné. Vždyť u ČD je to na běžném denním pořádku – zkrácené soupravy, jiné typy vozů a Béčka na vlacích EC. Na Slováckých expresech si to aktuálně drandí i BDs. Za dob ČD byla R8 děs a hrůza. Je ale úsměvné, jak jsou naráz vyzdvihovány ty jindy tolik haněné vozy řady B, které zde tvořily základ vozby. Za mě mají oba dva dopravci ty samé problémy, akorát do jednoho se… Číst vice »
Za ČD měly rychlíky v pátek z Brna a v neděli do Brna 10 vozů a ještě jezdil posilový 8 vozový do Č:Těšína.
7 vozů na R8 nebylo několik let, 4vozové soupravy se vyskytuji bohužel celkem často naposledy spatřena 2dny zpatky v podvečer. Jinak jezdí jen 5 vozů, o sobotách se spletou a vozí občas šestý…
Vozy řady B na R8 jezdily spíš do počtu jako posily či zálohy, základ tvořily Bee/Aee, nijak velká výhra to nebyla, ale hrůza taky ne…
Zrovna ty záchody v poruše bych mu neměl za zlé. U ČD byly gravitační a ty se jen tak nerozbijí.
No já teda pamatuju doby, kdy existovaly jen dva stupně topení: Topím a netopím. V Brně to zapli a v Přerově ho zase vypli, protože už bylo takový vedro, že se to nedalo vydržet. Lidi se tak od Brna postupně svlékali z bund a svetrů, potom se zase začali oblékat a v Ostravě už rovnou oblečeni vystoupili z vlaku.
S tím topením v zimě jsem popravdě neměl nejlepší zkušenosti. Nejednou jsem mrzl zachumlaný do zimní bundy, v čepici, v kupé, kde oknem táhlo.
koukám na trati Kolín – Ústí nad Labem už celkem lokomotivy má tak svůj problém jen posunul na Moravu a co se týče té směšné pokuty tak vlastně ušetril
Na R23 zase nejsou vozy. I když abych byl přesný – nebyly na přelomu června a července. Několik dní jezdily dvě dvouvozové soupravy (myslím 2-3 dny) a necelý týden jedna dvouvozovka. Třetí souprava byla zase složená ze tří vozů Apmz DB, což znamená nedodržení požadovaného řazení a dalších ukazatelů ani na jednom provozovaném vlaku. Zvlášť v letních měsících potom posmrkaný interiér, nebo posprejovaný bílý DB vůz vypadají jako maličkosti.
Jojo, ARR bobinu v čele ertřiadvacítky si pamatuju…
A vozy na tý lince sou fakt taková loterie… Někdy člověk stojí mezi bicyklama, někdy sedí v celkem v poho prázdnym Bmz, někdy je rád za nejtvrdší známou sedačku v openspace, a někdy je ta sedačka i celkem měkká, běží klíma a jde wifi… Ale jen někdy
Jančura se tváří, že to byla výjimečná situace (ne, je to naprosto běžný šlendrián). Stát se tváří, že jej potrestal.
To je jako z vtipu z doby totality: lidi se tváří, že pracují, a stát se tváří, že jim za to platí.
R8 je totální opad.. zaslech jsem že ČD se přihlásí do výběrka na tuto linku . Je TO JASNĚ od JPP ..ale všechno lepší než jančuruv svinčík. Minule jsem tím jel jen Studénka -Suchdol a už nikdy. A do Brna radši bouzovem. Výmluvy paní mluvky na výluku u Lipníku jsou trapné.
Prý mu chybí lokomotivy jo? Hlavně že včera jsem zahlédl jednu jeho žlutou 388 jak táhla jakýsi nákladní vlak s cisternama směr Ostrava…
Protože pronájem nese víc…
Chyběly mu například v pondělí, včera byl čtvrtek.
pronájem je na určitou dobu dopředu..
V den kdy neměl lokomotivy? A táhla někam daleko nebo na přikaz Spržele táhla zdechlinu z trati do první (dlouhé) stanice.
Tak RJ to netrápí, cestující vždycky nějak dovezou ČD.
Správně řečeno…. NĚJAK
žádný dopravce na našich kolejích bohužel nesplňuje standardy, které by si nezávislý pozorovatel představoval…
No jasné, takže RJ se na cestující vykašle, ale kritika jde na ČD… Klasika
Nemyslím si že Baraba kritizoval ČD. Spíš konstatoval celkový stav na železnici jako takové.
Vy jste se asi pomátl… já ČD nijak nekritizuji, pouze jsem konstatoval že ŽÁDNÝ dopravce na naší železnici nevyhovuje obecným kvalitativním standardům jako celek. Samozřejmě každý dopravce má nějakou skvělou linku, nebo produkt, ale i úplné pohromy. A bohužel většinově je vše velká bída.
To nějak padne na pravobřežce až tam začne jezdit osobáky taky RJ. Dosud NAD a záloha za zrušené a zpožděné rychlíky odnáší ČD.
Přesně tak. A pak ČD dostanou bídu za to, že se s nimi jezdí nekomfortně. Co asi mají dělat, když přibírají cestující, se kterými nepočítali? To mají mít ČD ještě rezervu v případě, že RJ nevyjede?
Občas neuznávat Žluté jizdenky, nechávat cestující ve stanicích.
To jsem taky zažil, lidí si koupili radši ČD lístek.
A cez koleje Ked Idu tak zasadne bez reflexnych vést, a skolenie vstupu do kolajiska to nemaju.
A dovnutra vlaku nešli? Ten úklid tam je katastrofa a neporiadok vo stanici Bohumín takisto. Úklid fajci na perónu, pytle zahadzuje po peronoch a vo dvore s kontajnermi hotový Augiášov chliev.
To samé bylo na Smíchově, když tam měl RJ ještě „základnu“
V článku se píše, že pokuta může být max. 10% z roční platby MD za R8, tedy až 37,9 mil. Kč. A tak se ptám, proč tedy MD dalo pokuty jen v řádech statisíců, když jsou na lince takové problémy? To je výsměch cestujícím ze strany MD a jeho naprostá neschopnost.
Odpověď máte v textu o počtu kontrol.
Nadpis měl být spíše takto: Ministerstvo je opět neschopné řešit potíže s RegioJetem na lince R8 a R23.
Spíš se nechce to řešit. Byl by to nebezpečný precedent. Já stejně dodnes nevěřím že ty rozstřely v roce 2019 byly čisté. Ne že by bylo dopředu určeno že vyhraje Jančura nebo Arriva, ale co podle mně bylo dopředu určeno bylo, že ČD nevyhrají. Jednoduše aby se jim ukázalo že nejsou nenahraditelní.
Marně hledám vaše podobná moudra v diskuzích o R14 a podnákladových cenách ČD. Tam už se nemusíte opírat o víru a spiklenecké teorie, ale soudy potvrzená rozhodnutí.
Nezaspal jste trochu dobu s omíláním chování ČD někdy před 20 lety?
Nezaspal, definitivní tečka za touto kauzou byla letos na jaře. Tedy tečka to není, hlavní viník stále nepochopitelně vede Drážní úřad a všichni se tváří, že je to v pořádku.
Tak hlavně, že kopete za Jančuru 🤦♂️
To nepiš,za to jsem měl ban.
jj, text o pokutě RegioJetu je vysloveně kopání za Jančuru:-)
Ale Dráhy přece nemůžou za to, že se to celé táhne až do dneška, když se skutková podstata jejich jednání udála v úplně jiném desetiletí.
Dráhy mohou za to, že nevymáhají škodu po viníkovi. Zvláště, když je znám.
A jak by mohly nebýt čisté? Klíčovým kritériem byla cena a Arriva byla o 42 milionů ročně levnější.
https://zdopravy.cz/arriva-vyhrala-velkou-soutez-na-rychliky-z-liberce-byla-o-300-milionu-levnejsi-62216/
Jsem zvědav, co začnou nasazovat české dráhy na těch pár spojů, které by měly od příštího roku na stejné trase mít.
To, čím by měly vyplnit „díry“ na Ex1, Ex2 a R18, aby tam přestaly jezdit B-čka a Honeckery – uvolněné vozy z linek, kde začne jezdit ComfortJet
no soupravy jaké nevím ale myslím že lokomotiva tam bude
Dráhy tam nasadí něco hodně nadstandartního, aby tam co nejvíc vynikl rozdíl mezi jimi a žlutým hnusem.
Pokud to vůbec vyjede…
K čemu je dobré cestujícímu že dopravce dostane sankce když se nic nezlepší? K ničemu .
Z těch sankcí by se měly platit náhrady na jízdném (tak jak platí ČD při poždění…).
Nechce to Jančura už vážně zabalit na R8? To co na R8 předvádí je ostuda největšího kalibru. Od točení se na Svinově, přes dříve pravidelný obrat v Bohumíně na vlak který měl odjet před 5 minutami, aby se ušetřila souprava, až po absolutně neschopné zaměstnance, kdy vlakvedoucí není schopnej dát žádost na dispečera o přestup a raději se kroutí… A taky by se ministerstvo mohlo konečně na R8 pořádně zaměřit, vzhledem k prakticky stálému porušování smluv, například u řazení posilových vozů. Pokuta pár set tisíc je výsměch všem cestujícím, co bohužel museli jet s Jančurou…
on by to buď zabalil nebo vyřešil, kdyby pokuty byly na horní hranici možných sankcí, k tomu hezky vše medializovat… ostuda, že toto není Ministerstvo dopravy schopné razantně řešit
Tak když na MDČR je to sbor gerontů, bez kapky akční mladé krve, tak těžko čekat změnu k lepšímu ze strany MDČR. Už jen to, že by mohlo fungovat samoudávání ze strany dopravců a následná kontrola skrz IS SŽ (počet náprav, maximální rychlost ku příkladu) a v případě neudání sebesama násobně větší pokuty… Jo to bychom chtěli moc!
Jo, a ještě by se černí pasažéři taky mohli sami udávat a ušetříme za revizory.
Jak poznáte, že někdo vlezl do (čehokoliv) bez lístku?
Proč? Poznámka byla míněna tak, že by se černý pasažér prásknul sám.
Ono zrovna dopravce je za to ježdění placený a má dodržovat smlouvu, narozdíl od černého pasažéra. Pokud by zde byl systém samokontroly a udávání se, který by dopravce nutil se udat dobrovolně, protože by při nenahlášení nedodržení smlouvy hrozili násobne větší pokuty a revizoři jezdili častěji, tak ano udávali by se. V ideálním případě i případ maximální možnou míru pokut vůči kontraktu, kde by se po překročení musela vyhlásit soutěž a aktuální dopravce na dané lince by musel skončit…
Když se černí pasažéři udají dobrovolně ve vlaku po nástupu, taky zaplatí míň na jízdence 🙂
Nezapomeňte, že v tom případě by stejné pokuty měli dostávat i další dopravci… Dle Vaší logiky by to brzy zabalili všichni…
Nebo by se do výběrek hlásili s reálnými cenami (tedy včetně záloh) a ne s předpokladem že se nic nemůže stát (porucha)
Tak tak… pokud všichni dají reálné ceny stejně bude muset MD někoho vybrat.
Tohle není o zálohách…. Můžete mít i deset záložních strojů, ale stejně se může stát, že v danou chvíli nebude žádný použitelný…
Tady se řeší celková kvalita dopravce a ta nemá nic společného ani s cenou.
Hlavní problém je v tom, že i když má stát uředníků tři pr….. tak se žádnému z nich nechce pracovat v terénu i když mu to zákon nařizuje. A železnice je úplně na konci seznamu nevykonávanývh kontrol a místních šetření. A pokud stát nebude kontrolovat úředníky co a jak dělají, tak se nic nezmění, jen budou narůstat jejich počty.
Výše pokut je stále marginální a snesitelná.
„Maximální výše pokut nastavená smlouvami s dopravci je spíše symbolická, může dosáhnout maximálně 10 procent roční platby.“
Tak ne že by nemohla být vyšší, ale 10 % z platby mi nepřijde úplně symbolické. Netroufám si odhadovat, jaká je marže, ale divil bych se, kdyby víc než 30 % takhle u linek vzešlých z nějaké formy soutěže.
Nebo to není jako roční maximální výše, ale za celou dobu trvání smlouvy? Pak by to skutečně bylo málo, to souhlasím.
Slovo symbolická je tam zbytečně a hodnotící, díky za upozornění.
Odliv cestujících, ubrání vozů, cestujících a hned je úspora.