lot
Dopravci Železnice

Arriva vyhrála velkou soutěž na rychlíky z Liberce, byla o 300 milionů levnější

Motorová jednotka řady 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Jesenný. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Motorová jednotka řady 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Jesenný. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
České dráhy nabídly u rychlíků z Liberce do Pardubic a Ústí nad Labem státu o čtvrtinu vyšší cenu.

Společnost Arriva vlaky patřící do skupiny Deutsche Bahn  získala velkou zakázku na provoz rychlíků z Liberce do Pardubic a do Ústí nad Labem. Oznámilo to dnes ministerstvo dopravy. Pro Arrivu rozhodla cena, její nabídka byla na sedm let o 302 milionů korun nižší než od Českých drah. České dráhy naopak uhájily dvouletou smlouvu na lince R27 z Olomouce do Ostravy přes Opavu. Arriva bude mít jen dva a půl měsíce k zahájení provozu. Smlouva začne platit 13. prosince.

„Na základě porovnání nabídek a ověření ceny na trhu jsme se rozhodli u linky z Pardubic přes Liberec do Ústí nad Labem upřednostnit společnost Arriva. Ta nabídla na sedm let o 302 milionů výhodnější nabídku než České dráhy. Zároveň nám garantuje, že od půlky prosince obsluhu této trati zvládne s kvalitními vlaky a personálem,“ řekl ministr dopravy Karel Havlíček k výsledku tzv. „rozstřelu“ mezi dvěma uchazeči. Upozornil současně, že na obou tratích bude stejně jako u všech vlaků v závazku veřejné služby platit systém jednotného tarifu, cestující si tak mohou koupit libovolnou jízdenku.

Arriva bude provozovat linku R14 Pardubice – Liberec – Ústí nad Labem za 176 milionů ročně, celková kompenzace v rámci sedmileté smlouvy tak bude činit 1,238 miliardy korun v současné cenové úrovni. Dosud na dvou linkách R14a R14 B jezdí České dráhy v součtu za 174 milionů korun ročně. V přepočtu na kilometr Arriva nabídla 98,90 Kč. U linky R27 Olomouc – Krnov – Ostrava budou pokračovat další dva roky České dráhy, kterým ministerstvo vyplatí celkovou kompenzaci ve výši 232 milionů korun v současné cenové úrovni. To je navýšení o zhruba 15 %, dosud platí 100 milionů korun za rok.

Arriva: vlaky i lidi máme, opakování problémů nehrozí

Výběr dopravce dva a půl měsíce před startem provozu budí pochopitelné obavy, jak Arriva zvládne nástup na novou trasu v tak velkém provozním souboru. Dopravce počítá s nasazením vlaků řady 845. Pro Arrivu znamená vítězství nasazení dalších 15 jednotek a přijetí zhruba 60 zaměstnanců. „Většinu jsme už přijali,“ řekl generální řediteli Daniel Adamka. Podle něj se dodělávají poslední dvě jednotky. Tím by nemělo dojít k situaci z loňského prosince, kdy firma nástup na rychlíkové tratě nezvládla a čelila velké kritice. Podle Adamky navíc firma uvažuje o pořízení nových vozidel během platnosti sedmiletého kontraktu.

Ministerstvo samo připustilo, že se dostalo do časově nepříznivé situace. „Ministerstvo samozřejmě aktuální stav nepovažuje za ideální a je si vědomo časového prostoru pro přípravu rozjezdu provozních souborů. Toto časové pnutí vychází ze vzniklé situace,“ připustil na počátku září mluvčí ministerstva Jemelka.

Proti způsobu výběru jsou také železniční odboráři. Ti postup ministerstva považují za nestandardní. „Ministerstvo dopravy zjevně v tomto procesu výběru dopravce preferuje krátkodobé řešení před dlouhodobou koncepcí,“ napsali odboráři premiérovi Andreji Babišovi.

(průběžně aktualizujeme)
Odebírat
Upozornit na
guest
855 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hybaj

Haha, kamarádi bal jsem se ze se vsehno změní ale CD se naštěstí probralo a odvolalo na pomomoc kamarádům z ministerstva železnic, do třetice už to dobre dopadne a bude tu na r14 dobre S CD ani puta už tu nechce arivu

Dušan

Kdyby vás všech 851 radši hlasovalo do té Křišťálové Lupy nebo jak se to jmenuje, aby pan Sůra vyhrál a mohl tady ten web valit dál – udělali byste líp..jestli ji nezíská, tak to tady šmahem zavře a to pak teprve bude FOFR !!! PS: Já už jsem radši hlasoval:-)))

teddik

Jen reaguji na jeden z příspěvků níže, jak někdo psal, že motoráky řady 845 v Německu v pohodě jezdí. Ano jezdí, ale tam ty motoráky nemají 1 motor, ale 2 motory, což znamená ještě další hnací dvojkolí navíc, lepší adhezní podmínky a lepší akcelerace a naši sousedi si dvoumotorové verze nechali právě na sklonově náročné tratě a verze s jedním motorem, které se jim vůbec nehodí prodali. A jezdit trasu Pardubice – Liberec, kde je sklon 25 promile s jednomotorovou verzí může působit značné problémy – prodloužení jízdních dob, nemožnost se rozjet v kopci až napadne sníh, nebo bude pršet… Číst vice »

Ondřej

Pro ty, kdo právě přišli: pokud si nevíte rady, níže si můžete přečíst 840 názorů 🙂

zaměstnanec soukromníka na dráze

Já čekal jen 600

Jiří Šrámek

Správně. Názorů je pět. Ostatní jsou tlachy.

V.N.

Na jednu stranu chápu, že se organizují výběrová řízení na zajištění dopravní obslužnosti. Nejde mi ale na rozum , že toto organizuje stát , který má svoji státní firmu. Přijde mi to absurdní. Pokud budu podnikatel , který bude vlastnit 10 firem …mimo jiné jednu stavební firmu a budu potřebovat něco postavit , také budu organizovat výběrové řízení ? Nikoliv…. postaví to moje stavební firma. Já bych si dovedl představit , kdyby stát České dráhy privatizoval. Poté VŘ by byla v pořádku a všechny firmy by byly ve stejné pozici. Takto budou soukromé firmy pořád o krok vpřed. Už jen… Číst vice »

Gogo

Už jen ty nákupy: problém je v tom že ČD musí na vše dělat výběrové řízení zatím co jakákoli jiná firma ne.

xyz

“ Pokud budu podnikatel , který bude vlastnit 10 firem …“
Jako podnikatel můžete se svými penězi nakládat dle svého uvážení.
I s tím rizikem, že vyberete jinou nabídku než která by byla nejvýhodnější (resp. že si tu nejvýhodnější ani ze svého přičinění nenecháte předložit).

Stát by se měl chovat jinak – ten nakládá s tzv. veřejnými penězi, které vybral na daních.

Leden

Absurdní je právě to, že stát vlastní dopravní firmu. A spousta stavebních firem zadává zakázky jiným subjektům, pokud jsou jejich nabídky výhodnější.

P.S. šotouši, hecněte se! Do tisícovky chybí nějakých sto třicet komentů a frustrace s nenávistí je ve vás jistě furt dost!

Tomáš Hradecký

V.N.:“Pokud budu podnikatel , který bude vlastnit 10 firem …mimo jiné jednu stavební firmu a budu potřebovat něco postavit , také budu organizovat výběrové řízení ? Nikoliv…. postaví to moje stavební firma.“ To jo, ale pokud by najmutí cizí firmy vyšlo levněji, zatímco by ta moje stavební firma nejenže byla moc drahá (třeba kvůli přezaměstnanosti podporované odbory), ale zároveň i ta její vyšší nabídka by byla oproti skutečným nákladům podstřelená a při akceptaci té zakázky by nakonec stejně prodělala, a ještě to ta cizí firma udělá líp, tak svou stavební firmu obejdu a zadám to jinde, ne? Tu svou (horší)… Číst vice »

Milan

Myslím, že pokud by podnikatel zjistil, že jeho firma je proti konkurenci výrazně dražší, tak by podnikl takové kroky , aby firma byla konkurenceschopná , nebo by se jí zbavil. Podotýkám, že ČD nejsou státní firma.

Martin K.

Vyjde tato diskuze i knižně?

Týna

A vy myslíte, že by tu snůšku vzájemného napadání a urážek příznivců Arrivy versus ČD někdo znovu četl? 🙂 Normálních a věcných komentářů je tu jak šafránu.

Od lesa

Samozřejmě.. tohle je na Pulitzera!
Prý se ozval i Hollywood, že by natočili psychothriler.

X 1

Vzhledem k aktérům (ČD, Arriva, Ministerstvo dopravy), by to byla spíše parodie. 🙂

Ondřej

V hlavní roli bude Meryl Streep jako žena, která se snaží usnout, a tahle diskuze jí probíhá pod oknama!

hhanyy

Když to vezmu ze svého pohledu cestujícího, tak to jsme si tedy fakt pomohli, z jednoho šrotu do ještě většího. Tak jsem si pořád naivně myslel, že když někam nastoupí soukromník tak bude ve všech směrech o 100% lepší než státní (nejen) dopravce, že prostě padnu jako cestující na zadek úžasem nad kvalitou nejen techniky ale i služeb atd… zatím tedy padám na zadek spíš hrůzou, ale hlavně, že úředník ušetřil, vždyť ti, co to takhle rozhodli s tím vlakem jezdit nebudou a cestující? Ti si zvyknou, má to předsi wifi, ne? Dokud bude rozhodujícím faktorem výběru především cena tak… Číst vice »

xyz

„Tak jsem si pořád naivně myslel, že když někam nastoupí soukromník tak bude ve všech směrech o 100% lepší než státní (nejen) dopravce“
V situaci, kdy mezi vyhlášením vítěze a začátkem plnění kontraktu je tak šibeničně krátká doba, nemůže být řeči o moderních (nota bene nových) jednotkách (a to u jakéhokoliv dopravce).

„a cestující? Ti si zvyknou, má to předsi wifi, ne?“
Taky elektrické zásuvky a vakuové WC.

Dominik Šuk

A přitom by bylo tak strašně jednoduché domluvit se na nasazení lepších vozidel po 2-3 letech provozu. Arriva by měla dost času si je sehnat a my bychom s takovým výhledem ty žalostné jízdní vlastnosti dočasně přežili. Ale co, aspoň se pojede mezi Hradcem a Pardubicemi o 10 km/h rychleji. Pokud 845 vůbec dokáže dosáhnout 120 km/h na méně než patnácti kilometrech.

A musím uznat, že ty poctivé stoly v 843+Btn chybí.

Majkl

No nejsem si jist zda dosud došlo ke zlepšení cestování na lince Liberec – Stará Paka například. Přijde mi, že slouží jako aktivní zásobárna záložních motoráků pro rychlíky Praha-Tanvald. Když na stoupání do Tanvaldu odpravěj nějakej motor náhraděj z týhle linky. Náhradou v tomto případě někdy bývá bus nebo je spoj zcela zrušen. Jindy není dodržován JŘ. Na Semilsku už zbytek cestujících co jezdil s ČD pravidelně a i tak to nebylo úplně dobrý s Arrivou to vzdali, pořídili starý auta nebo se skládaj na palivo a jezděj ve více lidech. Stane se že si Arrivu pochválí někdo s rodinou… Číst vice »

Majkl

Kvalita ruzná. Dráha dojná kráva mocenských skupin. Hlavně nezmeškat dobu kdy EU peníze do kolejí rve. Je jedno kolik lidí jede stát zbytek doplatí. Kapacitu dokurvi jine komercni spoje. Treba za 10 let se dovztekame k tomu aby draha byla uzitecna.

xyz

Na tratích provozovaných v Libereckém kraji (+ přilehlých tratích) Arrivou nejsou provozovány žádné komerční spoje.

Lemmy

Co jsou tohle zase za výblitky…

Honza

Majkle, nemáte pravdu, co se tyce linky Liberec-Lomnice nad Popelkou tak na teto lince jezdi rada 642, ktera tu jezdi a fakt se jeste nestalo aby jela jako nahrada za rychlik do Prahy, kdyby nekde neco kleklo.

jan

A jaká je teda smlouva. Rizika tržeb na straně objednavatele? Aneb dopravce v době koronaviru klidně a rád bude jezdit s prázdnými vlaky? Nebo na straně se dopravce odvázal a udělal výhled? A třeba když to nedopadne.. tak se uvidí.

švestka

Jakože přes Bruntál se neví jak to dopadne?

xyz

“ Rizika tržeb na straně objednavatele?“
Ne, netto.

“ Nebo na straně se dopravce odvázal a udělal výhled?“
Ano, stejný výhled jako ve všech obdobných ministerských rychlíkových smlouvách učinily ČD, a. s.

režista ČD

Pokud jde především o režisty ČD, do nichž se tady kdekdo vztekle naváží, tak tahle změna přihraje nejvíc frekvence a tržeb pochopitelně hlavně autobusovým dopravcům, protože než platit jízdné vlakem jinému železničnímu dopravci, bude v této oblasti většinou i pro režisty výhodnější jet autobusem – a možná to bude výhodnější i pro mnohé dosavadní „platící cestující“, kteří mají nějaké In-karty ČD, a samozřejmě i pro ty, kdo mohou využívat „Babišovy slevy“ (těch tak ale asi stejně hodně jezdí už teď). Až tohle dojde Jančurovi a jeho rádcům, budeme se možná docela divit, jaké nové nebo jak upravené stávající autobusové linky… Číst vice »

Jadris

To co popisujete je pekne, ale v realite se to moc nedeje. Lide pravidelne dojizdejici davno vyuzivaji sluzeb/jizdneho kraje, protoze je daleko levnejsi, nez cenik dopravce – prikladem pro mne je IDS JMK, nebo TZK. INkarty proste zahodili, nebyl duvod to s sebou tahat. Jediny, kdo prestane jezdit bude opravdu tech 10 fanatickych rezijkaru, kteri jsou z objemu cestujicich zanedbatelni a kteri nedokazou stale pochopit, ze s Kaufland kuponem se proste do Lidlu nechodi. Jedinym resenim je SJT, kde by tohle mohlo byt integrovano. Cena by mela byt stejna, jelikoz SJT bere ten nejdrazsi cenik, a to cenik CD.

Dan

Hezky řečeno, ale IDS je na kraj a co maj dělat lidi, co jezdí mezi dvěma kraji. Bude umožněna jízda na dvě IDS jízdenky DÚK+IDOL když to na hranicích kraje nestaví? Konkrétně přeprava Česká Lípa – Děčín ja dost silná. SJT je sice dle ČD, ale zapomínáte právě na tu slevu z INkarty, takže prostě jedete cca o 20% (IN25) dráž. A to se vyplatí.

jadris

A co urcite presahy, kde si kraje dopravni obsluznost uctuji mezi sebou? Situaci na Liberecku presne neznam, ale v jinych krajich se to deje, zalezi na spadovosti oblasti.

Dan

Zatím je mezi hranicemi IDS mezera, má se to snad změnit, zastávka Žandov (LK) by konečně po letech měla být hranicí obou systémů. Doufám, že integrace rychlíků bude také upravena tímto směrem i když zastávku Žandov projíždějí.

Dan

Za co ten mínus? V tomto konkrétním případě myslím ani jízdenky IDS (krajské tarify) na rychlíky v úseku ČL – DC vůbec použít nejdou. IDOL platí z Liberce do ČL, DÚK z Benešova do DC či ÚnL. Ráno první rychlík jede pozdě, když děláte od 6:30 musíte osobákem, odpoledne to vychází na rychlík. Do teď je to jeden dopravce, takže využijete jeho tarifní nabídky a slevy. INkarta je řešení. Od prosince jak? Ráno musím osobákem a odpoledne budu koukat na jedoucí rychlík, ale budu čekat hodinu na osobák, abych využil slevu ČD z důvodu jiného dopravce. Nebo nevyužiji kombinaci časové… Číst vice »

Luděk S.

Na večer mám kýbl popkornu, tak to koukejte dotáhnout na 1000 komentářů, holomci. Jinak tohle prostě je na Lupu, o tom žádná.

Od lesa

Nemám tě rád, ale souhlas.

jan

Jako co je na tom nejhorší, že ti p. likvidují to co fungovalo. To, kde byly nové dobré stroje. Už vlastně rozprášili defakto motorovou rychlíkovou sekci v Čechách. S kterou problém nebyl. A naopak jeto páteř. (a jízdenkový bordel) A osobně, vybrali byste si dodavatele do soukromého sektoru? Nebo třeba domů firmu na barák? Po prosinci lednu atd? Já bych si odpověděl..

xyz

„To, kde byly nové dobré stroje.“
Kde byly stroje staré 23 let, přičemž do určité míry morálně zastaralé již při výrobě (vysokopodlažnost) a (dle tehdejšího tvrzení tehdejšího mluvčího ČD) účetně odepsané již v roce 2006.

„A osobně, vybrali byste si dodavatele do soukromého sektoru? Nebo třeba domů firmu na barák? Po prosinci lednu atd? Já bych si odpověděl..“
Subjektivně: jako dodavatele do soukromého sektoru bych si nevybral ani Arrivu, ani ČD.

Guláš

Kde je na 845 nízkopodlažní část? A svým výkonem je to stroj na roviny nikoli do Liberce.

xyz

„Kde je na 845 nízkopodlažní část?“
Nikde.

V předchozím komentáři rozporuji tvrzení o „nových dobrých strojích“ jakožto označení pro rakve.
(Čímž není nijak dotčeno hodnocení řady 845.)

„A svým výkonem je to stroj na roviny nikoli do Liberce.“
Na některých výkonech v Německu tento vůz jezdil (či možná i dosud jezdí) na sklonově náročnějších tratích.

Lemmy

Motorovou trakci v Čechách (aji na Moravě) rozprášily samy ČD neschopností obnovit flotilu. Jediné slušnější motoráky mají tam, kde jim kraje narvaly peníze z ROPu.

Dan

Gratuluju redakci k nejvíc komentovanému článku a diskutujícím zde pod článkem, kteří si zaslouží cenu „žumpa českého internetu“ 🙂

Joseph

Tak po zkušenosti s Arrivou na trati Rumburk – Česká Lípa – Mladá Boleslav – Kolín: 1/ personál slušný a ochotný (to je oproti některým zaměstnancům Českých drah a Správy železnic jiná liga) 2/ zásuvky na připojení notebooku či mobilu funguje až po několika měsících až nyní 3/ záchody jsou někdy pekelně cítit 3/ klimatizace má absenci – vyklopené firháňky v létě nestíhají vyměnit řádně vzduch v soupravě 4/ v horkém období se stalo, že vlak stál na širé trati mezi stanicemi Bělá pod Bezdězem a Bezděz a pak v úseku Česká Lípa – Nový Bor Jsem tedy zvědav, jak… Číst vice »

Od lesa

Jenže převlíkač kabátů Berounský má vypitou budku, mele nesmysly a publikuje účelově zkreslené bláboly. Potvrdí každý, kdo ho trochu víc zná.

David

On pije? A kolik?

Od lesa

Jak carskej důstojník. Než se rozkoukáš, on už spí nalámanej na stole.
Splávek má ale dobrej, to se musí nechat.

Joseph

Tam jsou spíš Vaše antipatie. Jo já znám pana Berounského, tak jsem ho nikdy opilého neviděl. Ale co dělá v soukromí, to je jeho věc. Ale i na jeho pohledu na věc něco bude. Každopádně spíš by zde mělo být řečeno, že se na ČD z mnoha úhlů… (i soukr. dopravců) nadávalo, že jsou sama závislost na státu – to ano… akcionářem je stát. A proč tedy soukromníci také berou dotace?

xyz

„A proč tedy soukromníci také berou dotace?“
Protože poskytují službu, kterou si u nich objednatel (MD, některý z krajů…) za tuto úhradu objednal.

„Každopádně spíš by zde mělo být řečeno, že se na ČD z mnoha úhlů… (i soukr. dopravců) nadávalo, že jsou sama závislost na státu“
Ani v tom kontextu, který jste uvedl, nejsou „závislé“ zdaleka jen na státu, ale i na 14 krajích, které si u nich objednávají služby.

Joseph

Stát je i kraj… tedy VÚSC živený ze státního. Já jen, že bylo kdysi hojně podsouváno, že jsou ČD pořád s nataženou rukou. Ehm… to teď i plno soukromníků… a nejen v dopravě.

xyz

„Já jen, že bylo kdysi hojně podsouváno, že jsou ČD pořád s nataženou rukou.“
Jeden z aspektů tohoto „podsouvání“ byl ten, že Českým dráhám, a. s., není žádná částka dostatečně vysoká, tzn. že dodatečně přicházejí za objednatelem „s nataženou rukou“ – s novými požadavky na navýšení úhrady.

Tento aspekt je eliminován jednak dlouhodobějšími smlouvami s jasně vymezenou výší kompenzace + případnými inflačními doložkami, co se eventuálních změn výše úhrady týče; a jednak tím, že objednatelé si mohou v této věci vybrat z nabídek většího počtu dopravců.

Od lesa

Myslím, že ho znám docela dobře, taky jsme toho spolu hodně vypili, než jsem zjistil, co je to za zmetka. No chvíli mi to trvalo, nedám na pomluvy ostatních a známí mi říkali, ať s ním nekamarádím. Pak jsem musel uznat že měli pravdu. To je hold život…

Joseph

To máte celkem špatný odhad na lidi nebo jste kvartální alkoholik.

Lukáš F.

Jak to tady čtu, to bude asi poprvé, co vinou korupce a zákulisních spiknutí vyhrála levnější nabídka…

Ludva

Lukáši a levnější nabídka pro koho? Pro MD? Pro stát ? Pro daňové poplatníky a cestující? Jen pro MD. Ostatní prodělají. Cestující budou mít pravděpodobně horší služby, stát a tudíž my všichni daňoví poplatníci proděláme také. Nikdo si asi neuvědomuje, že smlouva na každou obslužnost, je jistě sepsána tak, aby byl vytvořený určitý zisk. A ten zisk samozřejmě patří dopravci, lépe řečeno jeho majiteli. Tím je v případě ČD stát, takže my všichni. V případě Arrivy je to DB. Takže ta údajná úspora o které se tu píše, nemusí vůbec být taková. A to vůbec neuvažuji dopady na státního dopravce… Číst vice »

Jadris

odbory maji vzdy pravdu! 😀

V.N.

Upřímně řečeno jsou zde jisté okolnosti , které jsou podezřelé. Asi nikdo neorganizuje drahý nábor zaměstnanců , když nemá jistotu , že se mu tyto peníze vrátí… že pro tyto lidi bude mít práci. Jestliže to však probíhalo systémem , že Arriva předběžně nabrala dav strojvedoucích a až dnes s nimi uzavírá smlouvy… také mi to nehraje. Strojvedoucí žádní volní na trhu nejsou . Na základě dohody je žádný jiný dopravce teď hned nepustí. A když v říjnu oznámili vybraným lidem , že je přijmou , ty lidi musí podat u svých stávajících zaměstnavatelů výpovědi . Výpovědní lhůta je 2… Číst vice »

ezechiel

v jake branzi (cesky: v jakem oboru)?

Chronosphere

Základní premisy jsou:
Tyhle úspory nás ještě příjdou draho.
Nikdo s tím nebude jezdit.
Bude to jezdit ještě více narvané.
Likviduje se státní majetek.(asi se budou házet 810 z útesu do Labe)
Za naše dotace se tu budou prohánět náckové.
Skopčáci Arrivu dotují,aby se tu mohli prohánět.
V podstatě jde o dobytí ráje (brejlovců)-vyhynou celé modré národy.
A hejno věštců,kteří naprosto přesně ví, který vlak Arrivy bude mít v lednu jaké zpoždění-na minutu přesně,a podobné zdrcující informace.

Lemmy

Je to tu dojemný, ale zase je to taková sociální sonda do života těch největších ubožáků… Kterým asi není pomoci, možná jim udělat nějaký skansen ve stylu Bye-Bye Lenin. S brejlovcema…

Hezky česky

Velký potlesk Arrivě, opravdový majstrštyk donutit vládu oddendat vlastní ČD, aniž původně plánovali.

cestujici Veronika

Chci se zeptat, jake ma Arriva zazemi pro sve soupravy (depo, dilny, pumpu) a ma Arriva zazemi pro personal pres noc? Predem diky za info.

švestka

Jestli chcete pracovat jako průvodčí u Arrivy a zajímá vás kde budete spát tak je nejlepší se obrátit na personální odd. a ne se ptát zde v diskuzi.

cestující Veronika

ne, nechci být průvodčí

cestující Veronika

Švestko, děkuji vám za odpověď, která mě hodně obohatila 🙂

Od lesa

To by byl dlouhý seznam, lepší by byl dotaz na konkrétní místo.
Také by bylo zajímavé zmínit, kde a jak to mají ČD, když řadu topíren zlikvidovaly.

cestující Veronika

asi začnu psát dotazy přesněji, protože někteří zde pochopí obyčejnou otázku, tak že se do někoho navážím, urážím, či co…. Položila jsem výše ovedenou otázku ze zvedavosti. O zázemí Arrivy nic nevím. Vím, co jim jezdí, že mají někde automaty na lsítky s telefone, nějaké ty stránky, ale o zázemí, budovách nevím.

Adam

Tak vsem preji krasnou zazitkovou jizdu v „dobovych popelnicich“ z Arrivy

Jiří Podolský

Řada 845 je lepší, než 843.

Od lesa

Pomníky agónie vlády rudé pracky jménem 843 jsou samozřejmě hi-tech roku 2020.

jan

na páteřní trase po dobu 7 let.

Guláš

Došlo na nejhorší možnou alternativu, nejen že se prodlouží jízdní doba, ale už tak plný vlaky budou ještě horší. A za dotované náklady se tu zas budou prohánět náckové jak v roce 1938 fuj a hanba. Myslím že za tohle naší dědové nabojovali.

Lemmy

Ty jseš ale výstavní modrej dobytek.

Ludva

Jen pro tvoji informaci Arriva je taky modrá :-). A to poslední slovo jsi si opravdu mohl odpustit.

Hanina

Tyrkysová*

Ondřej

Sky blue, Pantone 640C

Guláš

Výborně tady se likviduje státní majetek na úkor organizátorům Evropy a já jsem dobytek? Myslím si IQ Lemmyho je menší než má v puse zubů.

Jarek

Řekl bych, že to máš za ty nácky. A na tvoje názory KSČM-SPD-Trikolóra není nikdo moc zvědavej.

Guláš

Jako za Sudet. A takoví špíně co píšeš Jarku bych se nesnížil. Jsem rád že bolševici opustí Ústecký kraj tak nemel.

Jadris

Ja jen doufam, ze nepujdete kacet stromy na koleje, protoze tam pojede Arriva.. neco podobneho tady taky bylo 😉

Guláš

Proč? to dělaj jen pomatenci.

Jadris

to jsem prave soudil podle vaseho prvniho prispevku. v tom pripade je vse v poradku 🙂

Guláš

Můj první příspěvek reaguje na to že do dnes se táhne vyšetřování korupce v Libereckém kraji a Arriva za dampingove ceny dostane další peníze ze státního rozpočtu, které zkončí v říši.

xyz

“ za dampingove ceny dostane další peníze ze státního rozpočtu, které zkončí v říši.“
Oxymorón.

Pokud jde o dumpingové ceny, pak bude nutno provoz dotovat z jiných aktivit či přímo od mateřské firmy (tzn. „z Říše“).

Dumpingové ceny z principu nemohou generovat zisk, který by (v případě firem se zahraniční účastní) mohl končit „v Říši“.

Taky Petr

No to je fakt , že Šulce doprava v usteckem kraji přímo vzkvétala . Ty jsi asi velký odesak, co?

Lemmy

Píšeš tu o firmě Arriva, že jsou náckové, což nemá s diskusí k tématu Arriva nic společného. Sorry jako…

Taky Petr

Člověče, ty seš asi pomaten z úsměvu Pekarove – Adamove . Jinak nevím opravdu proč do toho politiku pleteš ?

hhanyy

Tak teď by mě fakt zajímalo co s tím tyhle tři strany mají společného.

Jiří Šrámek

Oblíbený pokřik barmanů na Temple Bar v Dublinu. „The last order, lads“

Luděk S.

Tyhle pány nevyhazovat. To jsou klenoty diskuse!

Leden

Jaký plný vlaky, když všichni pojedete autem?

Jakubáč

Nikdo ještě nenapsal o kolik se zvednou náklady na cestování do práce. Například 90 denní jízdenka na trati Česká Lípa – Rumburk přes One Ticket stojí 5624 Kč. U ČD 2812 Kč při použití IN50. Roční náklady na pořízení IN50 jsou 3000 Kč. Výsledná cena na jízdenku je tedy 3562 Kč na tři měsíce. Zdražení pro cestující o 2062 korun.

ezechiel

zdrazeni je jeste vyssi, kdyz se vam ta in50 jiz nevyplati tak pripadne dalsi vylety vas vyjdou samozrejme draz a jeste navic za in50 byste dostal 300 zakaznickych bodu, za to jsou napr. dve krajske celodenni skupinove jizdenky. ale o bodech se tady nesmi mluvit, to pak prijde zas nejaky retardovany diskutujici a zacne blabolit neco o vyplakavani atp.

jan

a a a vvvotom to je

David

Zde ale pláčete na špatném hrobě. To je přeci věc MD, že zavedlo tak vysoké tarify pro dojíždějící.

Hanina

Tak si kupte měsíční Arrivackou. Děkujeme

Tom0123

Nevím jestli to je výhra. Několikrát jsem s nimi jel v napráskaném rychlíku o dvou vagónech z Prahy do Turnova. Žádná klimatizace, nebo otevření oken, aby bylo možné nalapat vzduch, souboj o místa, nedostatečná kapacita. Od té doby jezdím autobusem, jsem v cíli rychleji a funguje klimatizace. Takže místo nostalgie a vraku, rychlejší a pohodlnější volba.

Leden

Chyba s tím autobusem, správný odbojář/odborář vyhrožuje, že bude jezdit autem!

cestujici Veronika

Mohu potvrdit, ze ve vlacich rady 845 je nevhodne resena vymena vzduchu a v lete vysoke teploty behem stani vlaku s nestastne resenymi mini okny

Jadris

mohu potvrdit, ze varianta 845, ktera ma zaclony je na tom o poznani lepe..

cestující veronika

aspoň, že se objevili záclonky

ušatá

Kde že jsou ty kvalitní (komfortní vlaky)? Marně hledám!

Od lesa

Přece 843, herr Blauegummi!

Lemmy

To jsou rybáky pana ušatého přece. A bardotka.

Karel

Zakomplexovaní odpůrci ČD, béčkových vozů, milovníci WiFi, ,,moderní techniky“, automatických dveří a odpůrci režijek se radují. Příznivci ČD pojedou do Liberce autem. A tím nemyslím zaměstnance. Kdysi ráj brejlovců teď bude ráj hnusných modrých beden, které zdaleka ani vlak nepřipomínají.

Chronosphere

Těžko říct,kdo je tady zakomplexovaný.

Lemmy

Jeden zakomplexovanec výše to dokonce přirovnal k záboru Sudet. Debilita se stupňuje do nečekaných výšin.

Od lesa

Na kterém vlaku pro přepravu cestujících v této oblasti jezdí ti úžasní brejlovci ČD?
A která firma s těmi úžasnými brejlovci a vyvoněnými neméně úžasnými koženkovými béčky tam už před hromadou let zkoncovala?
Ale chápu, za všechno může Arriva, o tom žádná.

Oldřich Sládek

V tuhle chvíli 662 komentářů , vy tu Lupu dostanete, Honzové 🙂

Vašek

Historie se opakuje. Po revoluci se z Německa, místo do šrotu, vozila k nám silně ojetá auta za hranicí životnosti. Kdekdo je lepil dohromady autogenem. Výsledek byl často lepší, než naše Škodověnky MB 1000 a Š 100. Teď se pro změnu vozí motoráky a osobní vozy. Pro plebejce dost dobré. Co se bude dovážet v příští dekádě? Že by letadla???? Proboha nééé!!!

Leinad

Německá ojetina lepší než Škoda MB, Německá ojetina lepší než 810. Letadla v DE nejsou o moc lepší než letadla v ČR.

Lemmy

Jen to modrým ještě nedocvaklo… 🙂

Od lesa

To víš, ještě jim nikdo nevykecal, že na Ruzyni není jen ČSA a že tam neplatěj režijky.

Vladimir

Castecne souhlasim, ale nemuzete srovnavat prostredky hromadne dopravy se zivotnosti min 20 let, po obnove i 30 s auty! Vzdyt i auto o ktere by nekdo opravdu pecoval muze najet i 1.000.000 km a vice.

V.N.

Po revoluci se odehrávala ještě další kuriozitka. A sice soukromníčkové , kteří zachraňovali staré Karosy před sešrotováním. Starou rezavou Karosu nově nalakovali , vyměnili okna za tmavá , uvnitř proběhlo několik úprav a hned bylo na světě akční vozidlo , které se cestujícím líbilo. To , že na motor ani brzdy se nasáhlo , nikoho netrápilo.. Tyto jednotky na mne působí podobně.

Leinad

Něco jako Regionova nebo regiomouse?

Hanina

Hele kámo. Priste menší dávku těch drog:D asis to nějak přehnal 😄

Vladimir

Jel nekdo z Pardubic do Liberce? Trat je to nadherna, ale strasne pomala a skoro pul trate jedete ve vlaku sami. Vazne nekoho trapi jaky dopravce na teto lokalce bude jezdit?

Chronosphere

Zaměstnance

Pravdepodobnost

A lidi co obcas musi do liberce. LIberecky lokalky jsou samozrejme problem samy o sobe bez ohledu kdo tam zrovna jezdi. Kdyz jsem potreboval byt naposledy v liberci rano (spis brzke dopoledne) tak jsem musel jet den predem. To se pak vylet prodrazi.

Jiří Šrámek

Jo, je opravdu prima, když z vlaku z Pardubic do Liberce koukám na Sněžku.

David

Souhlasím. Sněžka je krásná.

Vojtěch Přichystal

No, tak jezdím tam celkem často ve všech možných časech ať už prvním ranním spojem nebo někdy během dne, ale ve valné většině případů bych si bez místenky nesedl. Takže asi tak.

paja

Tak to bude v prd… sice slibují celostátní jizdenku, ale určitě nebude soukromník čekat na spoje konkurence při zpoždění a to se pak rosype celý systém. Taky se bojím, že každý dopravce bude mít vlastní o dost levnější jizdenku a to bude dilema.

xyz

Do určité míry je to naopak, s těmi přípoji – v takovém Turnově, České Lípě nebo Železném Brodě to bude o to víc o přestupech mezi „arriváckými“ vlaky navzájem, tzn. (i při platnosti teze „vlaky stejného dopravce na sebe čekají; vlaky různých dopravců si navzájem ujíždějí“) oproti letošku, kdy tamní relevantní přestupní vazby jsou mezi ČD a Arrivou, dojde ke sjednocení.

(O. K., naopak ve východočeských či „ústeckokrajských“ přestupních stanicích tomu bude opačně – namísto vlaků stejného dopravce, půjde o přípoje různých dopravců.)

Leinad

Po té, co ČD najust ujizdely GWTR, nyní jsou čekačky v objednávce vyžadovány.

Jestli dělit jízdenky nebo jet na IDS/sjt – uvědom si že při dvou přepravních smlouvách nemáš garancí přestupu. Takže pokud chceš šetřit a nevadí riziko že zůstaneš v půlce cesty

Pravdepodobnost

Tesim se na ty hlaseni v rozhlase. Vlak 1234 je opozden o 170 minut z dovodu triminutoveho cekani na vlak jineho dopravce!

Josef Trögl

V České Lípě se vzájemně čeká (Arriva na rychlíky i osobáky ČD a obráceně).

cestujici Veronika

Pokud vim, tak dopravu ridi SZ a na malinke vyjimky.

David

To máte pravdu. Vysvětlujte to ale zdejším diskutujícím dětem, které si myslí, že vlak je jak autobus. Když se mu chce tak odjede.

cestující veronika

taky mam někdy takový pocit. A taky když položíte obyčejnou otázku a místo odpovědí jsou nepochopitelné reakce.

Krušnohorec

Na R27 byly nabídky stejné. Na R14 se značně lišily. Takže na R14 byla nabídka Arrivou podseknuta nebo ČD přepísknuta?
A včíl mudrujte, vážení.

xyz

R27: Stejná potřeba vozidel u ČD i Arrivy. Kombinace linek Pardubice – Liberec + Liberec – Ústí n/L.: u Arrivy nižší počet potřebných jednotek díky ostrým obratům v Pardubicích + propojení vozby obou linek (aneb: dnes ČD potřebují 5 souprav pro rychlíky Pardubice – Liberec a další 3 soupravy pro rychlíky Liberec – Ústí n/L.; Arriva bude potřebovat jen 6 náležitostí pro vozbu obou linek dohromady). V tomto rozdílu vidím i značný rozdíl v nabídkách (další roli mohou hrát možné provozní synergie s ohledem na to, že v Libereckém kraji již Arriva některé vlaky provozuje, zatímco na trase Olomouc –… Číst vice »

kix

propojení obou linek je závislé na dopravci? dyť v Liberci je v obou směrech půl hodina, to si mohly propojit ČD také, ten ostrý obrat v Pardubicích by mohly udělat také stažením dalších 943/954, 3myslím v Liberci byly, takže další dva řidičáky, loni se těch 954 uvolnilo dost, ale ono ten obrat bude spíš jeden velký průůů.. ČD to při posilových řazení s dvěma motory dělaly a zpoždění se dost přenášelo..ono přecijenom po 3h trase mít na obrat 8minut je bláznovství, ale to je opět problém MD, že tohle si neošetří..

xyz

„ten ostrý obrat v Pardubicích by mohly udělat také stažením dalších 943/954“ Pokud je odkud stahovat. Všechny mají své umístění (viz http://www.atlasvozu.cz/rada/cd/47-ABfbrdtn795.html) a těžko by si ČD mohly cca 7 z nich (6 do turnusu + byť aspoň 1 záloha) „vytáhnout“. „loni se těch 954 uvolnilo dost“ Z trasy Praha – Rakovník přešly na trasu Praha – Mělník/Mladá Boleslav (Os vlaky). Z trasy Kolín – Rumburk (+ zčásti i Kolín – Trutnov) přešly mj. na trasu Starkoč – Broumov. „ono přecijenom po 3h trase mít na obrat 8minut je bláznovství“ … které po mnoho let prováděly i ČD, a. s.,… Číst vice »

Pepa

A ještě jste zapomněl dodat, že Arriva nemusela počítat se mzdou Nábřežních darmožroutů a odborářů

Pravdepodobnost

Chcete rict ze kdyz ted cd nebude obsluhovat r14 tak nebude muset platit mzdu nabreznich darmozroutu a odboraru? Jednou z prvnich veci co nas ucili v zakladech ekonomie je ze zakladni cena je rovna jen a pouze VARIABILNIM nakladum.

Ty fixni se prirazi k cene zbozi az pokud se tim to zbozi nestane neprodejne. S tim ze kratkodobe jsou prave VARIABILNI naklady rozhodujici pro to jestli uzavrit nebo neuzavrit firmu a jestli vzit nebo nevzit nejakou zakazku.

Železnicedokytek

A které darmoužrouty z Nábřeží máte na mysli? Míšu Štěpána, Luďku Hnulíkovic, Nálevku nebo snad velkého kamaráda bývalého řídi Korita LK Petra Prokeše?

Ludva

V Pardubicích obrat 8 minut Arriva bude řešit ostrým obratem soupravy ? To u Arrivy nevidí, jak podobná strategie u Lea dopadla? No tak to se nedivím, že byli levnější. A co úklid? Takže to vypadá, že MD sice pár milionů každý měsíc ušetří, ale odnese to cestující. Bude jezdit ve špíně a zpožděný. To je ovšem MD zjevně jedno. A tu špínu myslím opravdu vážně. Panteři na R19 jsou poctivě uklízeni při každém obratu a věřte mi že téměř pokaždé to je dost potřeba. Když se dopravce vykašle na čistotu, hygienu a včasnost musí být zákonitě levnější.

xyz

„A co úklid?“
Lze provádět na opačné konečné.

„V Pardubicích obrat 8 minut Arriva bude řešit ostrým obratem soupravy ? To u Arrivy nevidí, jak podobná strategie u Lea dopadla?“
Svého času 10 minut v Plzni u ČD u linky z Mostu, i nyní 13 minut v Olomouci u (nyní pro ČD vyhraných) linky z Krnova. Obvykle nebývá problém.

„Panteři na R19 jsou poctivě uklízeni při každém obratu“
I při tom 10minutovém ve špičce v Brně hl. n.?

xyz

** „„A co úklid?“
Eventuálně jej lze provést i za jízdy.

“ Svého času 10 minut v Plzni u ČD u linky z Mostu, i nyní 13 minut v Olomouci u (nyní pro ČD vyhraných) linky z Krnova. Obvykle nebývá problém.“
+ Ještě doplním sám sebe, že totéž u ČD do 12/2019 v Praze Mas. n. u rychlíků z Rakovníka.

Luděk S.

Už se tu vyjádřil každý šotoušek a psychopat? Tož tak taky musím!

xyz

Tak: směle do toho. Zatím jste tak neučinil.

Vrabec na střeše

Jo magor tu ještě chybí.

Papaja501

Za poslední dva roky se mi pouze jednou stalo, že jsem se do práce nemohl kvůli zpoždění z Mostek do Hradce dostat do práce včas a to padali větve….I když se mne zatím moc provoz rychlíků nedotýka, ale…..sám jsem zvědavej na tu švandu od prosince…………..Nebo třeba taky excelentnost. Průšvih tady byl vloni, letos se nepřipouští, už žádný výmluvy, nechci tady vidět, že chudák fíra pobíhá zmateně kolem dvou jednotek, který se přes kabel nemůžou domluvit….dost častý jev v Turnově. .Pak klidně 15 minut zpožďa……Chci mít jistotu, že na mne v Pardubicích u posledního vlaku počkáte, když se stane nějaká mimořádnost… Číst vice »

Luboš Beneš

A to je právě to proč se dělá doprava – pro CESTUJÍCÍ! Ale když to někteří nechápou a mastí si své ego ujetím přípojů nevhodného dopravce a házením klád pod nohy tak to bude fungovat blbě.

Koro

625 komentaru, neskutecne

Luděk S.

Normálně mi jde jen o prachy, ale to jak tu režisti přes slzy nevidí… To mě prostě těší. Fakt.

ezechiel

bezte se lecit, pane

Gwann

Mimochodem mne napadlo…CD by kupovaly nová vozidla…jinde než u Škodovky. Protože ta je nedělá.

Ale Arriva rekonstruuje u PRASu/Skodovky…

Ze by náhoda?

Lovosičan

Lehce OT: Jaryn byl do kraje bohužel zvolen znovu. Komáři se tam sice dostali jen čtyři, ale Jaryn je mezi nimi. Skvělé. Všiml jsem si, že lounským komárům se do kraje podařilo protlačit soudruha inženýra skladníka. Po fiasku v parlamentkách řešili nerudovské „kam s ním“ a teď se to povedlo. Soukromě tipuji, že jim stejně do tří let zdrhne k Babišovi.

Harry

Pan Komínek už si odstranil z FB “Radní pro dopravu” 🤗

švestka

Třeba teď dopravu vezme ODS a to teprve bude fičák!

NorthBoy

Jestli bude ODS v koalici, bude v první řadě řešit prů***y předchozí vlády. Za 4 roky vlády nadělat 6 miliard dluh, to se musí umět. Navíc plno dalších skandálů.

Vendys

To by mě zajimalo kolik dostal Havlíček malou domů od Arrivy aby potopil vlastniho dopravce.Na druhou stranu není vůbec vidět snah ČD s tím cokoliv dělat

xyz

– To, že konečné slovo bude Havlíčkovo, zaznělo až několik dnů před vyhlášením vítěze, a to na požadavek odborů (tzn. pracovníků ČD, tzn. dopravce, který přišel s dražší nabídkou).

– V takovém rozhodování není (v situaci, kdy s nejvýhodnější nabídkou přišel někdo jiný) prostor na „nepotopení vlastního“; všechny zúčastněné firmy jsou si v tomto řízení rovny bez ohledu na to, kdo je vlastní.

Gwann

CD páchá sebevraždu samo. Kdyby nefungovalo jako penězovod, tak už je dávno zavřeli či prodali.

Dtto CEZ.

Adamka pochopil jak na to…dávat kšefty PRASu.

Vrabec na střeše

No právě ten penezovod je ochrání. Přece si mocipáni nenechají chcípnout dojnou krávu.

Moudry Cynik

Komercne muzou socialisticke Ceske drahy konkurovat Arrive asi stejne, jako socialisticka Ceska posta DHL. Maj ale stesti, ze socani a ANO v krajich maj pro sve soudruhy ze zeleznicnich odboru slabost a pripravej je o kseft jen kdyz uz to jinak nejde.

Zapa

Bych s dovolením konstatoval, že zatímco s Češkou poštou jsem v poslední době neměl žádný problém, tak třeba PPL (přes DHL) mi nebylo schopné doručit zásilku ze zahraničí, protože po cestě ztratili telefonní kontakt. Takže než jsem to zjistil, tak to odeslali zpět. Stejně tak teď exceluje DPD, kdy kurýr si první doručovací den vylže mojí dovolenou a když si to nechám znova poslat druhý, tak to vykáže jako odmítnuté a vrací to odesílateli. Takže jim zase tak nefanděte. Všude to je stejný.

Gwann

Jo, tak DPD v kombinaci s hermesem mne stalo už tak 20litru…za vracene a ztracené zásilky.

Aleš

Neni. Nesmíte tak kecat. Státní moloch CP není konkurence schopný už řádku let a jeho ztráty platíme my všichni. Soukromí dopravci si musí na svůj chleba vydělat. To že občas něco nevyjde je setina z celkového objemu přepravených zásilek. Zato u CP je to dennodenní chléb, brát těžké prachy za mizerné služby. Jsem rád, že naše firma, co za rok odešle cca 40 tis balíčků, služeb CP už více jak 7 let nevyužívá ke spokojenosti našich zákazníků.

Gwann

DPD se zlepšilo. Ale předtim mi nedošel každý druhý balíček…a nebylo pomocí.

PPL asi lepší.
Česká pošta má své problémy, ale vzhledem k tomu, že nebyvam doma, tak mne jejich nedorucovani netrápí. Stejně jdu na poštu. A po pár stiznostech na mne už ma daný pikolik číslo, takže vždy volá…

Pravdepodobnost

U vsech dorucovacich sluzeb zalezi predevsim na tom kdo dela posledni mili. Muzu sam potvrdit tu zkusenost s dpd ze je clovek celou dobu doma sleduje zasilku a najednou se status zasilky zmeni i kdyz cely rano ulici nic neprojelo.

Samozrejme posta to same meli jsme tu dorucovatelku co by udelala nejlip kdyby vsechno vyvalila na namesti at si to vsichni rozeberou protoze pulku jeji prace delali lidi co pak predavali zasilky co patrily nekomu jinymu. Ale pak sem nasadili novou silu a ta zase klidne hleda souseda co by ty prevzal hlavne to dorucit dnes.

Zapa

Děkuji za názor. Evidentním kecalem jste tu jen a pouze Vy. Kolik toho odesíláte je mi celkem jedno. Mě to prostě nepřišlo a nemám potřebu to zrovna Vám dokazovat.

Garry

Výborně!!!Setkavam se se zákazníky,rodiny s dětmi s kolama.Pokud jedou třeba do Letohradu z České Třebové.Plati dva druhy jizdenek a k tomu 2xkola tak příště jedou autem.Jestli toto ma byt výsledek slavné liberalizace tak super.Teď to dojebají i na Liberec!Gratuluji!!!Jsem nadražák a režijku mám z celé rodiny jen já.Jezdim autem a s..u na celou železnici.Vy prikyvovači jakoby liberalizace si to uživejte ve sráčk… od arrivy.Až vam ujede poslední spoj brečte u nefugujiciho automatu na jízdenky.Hlavně nechoďte otravovat na pokladny ČD.To že Liberčáky dostane Arriva se ví už rok.Prachy nesmrdí.!!

xyz

„Pokud jedou třeba do Letohradu z České Třebové“ Možná by mohli zkusit ten kousek z Ústí nad Orlicí do (buď) Letohradu (nebo) České Třebové ujet po vlastní ose. O. K., pokud se jim všechna kola vejdou na střechu auta, tak není problém. „Až vam ujede poslední spoj brečte u nefugujiciho automatu na jízdenky.“ To sedí zrovna od ČD, u kterých jsem se setkal mj. s „roztržením“ jinak přímého rychlíku (při jeho 110minutovém zpoždění) v půli trasy tak, že jsem se do své cílové stanice (ležící na trase onoho přímého rychlíku, který ale přestal být přímým) nedostal; a ČD mě nebyly… Číst vice »

Garry

Víte o náhradním ubytování,nebo vám dráhy proplatí tágo do 1500.-.Popř vás dovezou až do baráku.To jsem viděl na vlastní oči.Od zmeny gvd tak ho…Užijte si to.😁😁😁

xyz

Ano, náhradní ubytování bylo zmíněno – na adrese několik km od hlavního nádraží v onom krajském městě; na místě, kde ani průvodčí (kdo už jiný!) nevěděl, kde přesně se nachází.

Taxi by mě stálo cca 4000 Kč, tzn. byl bych cca 2,5 tis. Kč „mínus“.
To vše v PŘÍMÉM vlaku ČD, a. s.

Garry

Ač to není dokonalé alespoň něco.Stále jsou ČD jako jednooký mezi slepými.U leoše dostaneme leokoruny u rgj kredit a jinak prd..Jestli si myslíte ze je Arriva lepší, tak vám přeji hodně zážitků.😁

Gwann

Tago jsem taky viděl. Ale limitované částkou. Buď litr nebo patnactset. Ano, dá se zatuhnout dál. Jen se obávám, že vás tam v podobném případě nechá každý…

Gwann

Bohužel se ukazuje, jak katastrofální bylo rozhodnutí vyrobit tolik regionov…kdyby se tehdy za ušetřené peníze raději koupily desira a RS1…

Jenže to by se škodovka zlobila…

Mít je, tak by VR dopadlo jinak. Nejen toto.

David

A

David

Souhlas, až na tu Škodovku, která koupila Pars až v průběhu rozběhnuté výroby 814

Gwann

Začátek zas tolik nevadil, vadilo pokračování výroby. Prvních cca 50ks ještě OK. Pak už ne.

Já, kdo jiný

Památná věta v roce 2011 od našeho cvičného v depu u ČD: „Kluci, s těmi Regínami si Dráhy fakt nasrali do bot.“

Gwann

Jo, jo, celkem mladé, neodepsane a kraje z nich mají koprivku…

Reálně vhodné pouze jako náhrada sukafonu s bafikem…a na to příšerné drahé…na pořízení.

noerf

Pro redakce: Můžete zkusit na Vašich stránkách tipovací soutěž s otázkou kdy MD vypíše výběrové řízení na rychlíkovou trať R27 a kdy s dopravcem uzavře smlouvu. Mám obavu, že pokud k uzavření smlouvy dojde rok dopředu, bude to skvělé. A když uvážíme, že výrobci mají na dva až tři roky plno, tak nové jednotky zřejmě jen tak nebudou.

Gwann

Je mi smutno. Končí na další tratí éra tradičního dopravce se všemi výhodami a nevyhodami.

Je mi smutno i z toho, jak museli na Drahách počítat zakázku…že to o tolik projeli.

Je mi smutno i z diskutujících, kteří těší ostatní prudit, urážet, trollit. To mi vadí ze všeho nejvíc.

Papaja501

Taky je mi smutno, na tý trati jsem začínal a i když mi táhne na 50, neubráním se asi slzám v prosinci…Ať maj švestky i odlesaci radost……To ale časem přejde, a penízky potečou tam. kam si naplánovali.

xyz

Chápal bych, pokud by šlo o trať, zde má být zastavena osobní doprava (+ případně pak i „vytrhány koleje“). Ale takto, když vlaky tam nadále budou (v úplně stejném počtu) jezdit – ?

Gwann

Tak někteří celý život dělají u jednoho zaměstnavatele. A je jim líto, když tento pomalu přichází o tratě.

Nikdo z rodiny není železničář, ale rodiče i prarodiče měli v podstatě jen jednoho zaměstnavatele od školy do důchodu. Já taky většinu produktivního života dělám v jedné firmě a záleží mi na ni.

Papaja501

je to v srdci, to nepochopíte….jsem modrej, ve vší úctě, nejsem přelétavej kvuli penězům a vážím si svého zaměstnavatele….nikdy se ke mě nezachoval špatně a to jsem nemusel dolízat ani žalovat….A vím, kdybych měl odejjít od něj, tak uplně od kolejí a i to už mám tak nějak posychrovaný, není problém se živit rukama. A zůstal bych u modrý barvy…vyráběl bazény.

Ladas2

Dopravce Arriva vlaky s.r.o. soustavně porušuje zákon o účetnictví, ale v posledních dnech se polepšil a zveřejnil účetní závěrku alespoň za rok 2017, ze které vyplývá, že je neuvěřitelně předluženou „garážovou firmou“, avšak s krásnou poznámkou, která hodně vysvětluje – mateřská společnost DB je nadále připravena financovat tuto společnost. A jsme doma. Zatímco DB (alias Arriva) dostaly od německé spolkové vlády výpomoc v podobě navýšení základního kapitálu a dotaci na vykrytí propadu tržeb ve výši 7 miliard eur, u nás se o tom vedou složitá jednání. Přidělením linky R14 Arrivě by MD (alias český stát) pomohl Německu a vlastního českého… Číst vice »

leviathan

Víme, že jde pouze o snahu vytlačít ČD z českých kolejí. Dlužno podotknout, že vedení ČD tomu vytrvale pomáhá. Moc českého u nás toho není.

D.S.

Ještě aby tomu vedení ČD nepomáhalo, když tam má ANO své koně. Jen si vzpomeňte, jak probíhaly první rozstřely, kdy si předtím MD vyžádalo kalkulace od ČD na jednotlivé linky a následně vyzvalo dopravce k předložení nabídek…Zrovna u linky Pardubice – Liberec, která se vybírala jako jedna z posledních, tehdy vedení ČD kroky MD již prokouklo, tak do nabídky snížili cenu. Na MD byli potom vztekem bez sebe, jak jim ČD překazily dohodnuté kšefty. Skončilo to odvoláním gř. P. Krtka a nahrazením dalších lidí, aby se to již nemohlo opakovat. Je mi zle z politiky našem státě

ezechiel

pokud mate nejake konkretni vedomosti o nekalem jednani, myslite, ze neco zde v teto diskuzi zmenite? Kdyz je vam tak zle, proc to neresite tam kde se to resit da?

xyz

„Zatímco DB (alias Arriva) dostaly od německé spolkové vlády výpomoc v podobě navýšení základního kapitálu a dotaci na vykrytí propadu tržeb ve výši 7 miliard eur“ A to v situaci, kdy dálkové vlaky DB (nealias Arrivy) jezdí běžně bez dotací, tzn. ona vládní výpomoc je svým způsobem příspěvek, který by v rámci ČR dostal jakýkoliv provozovatel dálkových vlaků (tedy vyjma trasy Praha – Ostrava a expresních spojů na nich). „účetní závěrku alespoň za rok 2017, ze které vyplývá, že je neuvěřitelně předluženou „garážovou firmou“ Což je stav platný v roce 2017 (čemuž bych se tehdy ani moc nedivil; jejich jízdy… Číst vice »

Luboš Beneš

To je super, že nám dopravu platí němci, ne?!

ezechiel

docasne

Gwann

Firem co se neobtěžují ukládat závěrky na rejstrikovem soudě je bohužel hodně. A nikdo to neřeší…

Leden

„mateřská společnost DB je nadále připravena financovat tuto společnost“
No já nevím, doteď se tu vykřikovalo něco o vyvádění zisků, a najednou obrat o 180° a naopak to DB financuje? Jenže když to teda budou financovat Němci, je přidělení R14 Arrivě ekonomickým poškozením českého státního dopravce? Přiznám se, že se v těch vašich nesmyslech opravdu nevyznám…

Pravdepodobnost

Je v podminkach i tarif za ktery musi jezdit? Nekolik lidi ted asi hodne prekvapilo ze z ostravy do prerova se s regiojetem (dotovany rychliky brno-ostrava) dostanou za 450 nejlevnejsi jizdenka.

To uz je levnejsi projet kolem prerova do olomouce a pak zaptky ceskejma drahama. Teda jde do konce tydne. Pak cd zrusi vecerni vlaky a vylet do prahy bude levnejsi nez vylet do prerova.

babilon

Proč tak sprostě lžete?

leviathan

Lidé argumentují. Co jste vy?

Pravdepodobnost

Vzhledem k tomu ze nelzu se na tuto otazku neda odpovedet. Momentalni cenovy rozpeti je 69 – 109 nicmene kdyz jsem tim chtel jet (nepamatuju datum) chteli 450.

To je prave problem variabilnich cen.

Tomáš

Normální provokatér.
Nenechte cloumat prchlivost svým majestátem.

David

Já tedy vidím nejlevnější cenu 89,-.

BR193EEL

V létě jsem jel z Brna R8 do Ov v 1.Tř. Nebyl jsem si jist jestli v 15;16,17 hod. Celodenní pro jakýkoliv spoj za 600😕, na určený 230, což byla příjemná cena. Tak jsem ji samozřejmě koupil 30 min před odjezdem.

leviathan

Kde?

Pravdepodobnost

Aktualne jezdi z ostravy do prerova regiojet za 69-109 korun nejlevnejsi jizdenka podle konkretniho vlaku. Pokud by ale byla spicka tak ty ceny vystreli.

Dokud je korona tak to nejspis nehrozi. Pokud si teda nereknou ze jsou jediny vecerni spojeni z ostravy a nenasadi monopolni ceny..

Pravdepodobnost

Jo dokonce je tam ted za 69. Nevzpomenu si ted na datum kdy jsem tim potreboval jet ale byla asi nejaka spicka ci co.

a8n

To jste si asi spletl s Leošem, na R8 nikdy taková cena nebyla, leda by se při zadávání do systému někdo uklepl. Ostrava-Brno bývalo jako flexibilní v 2. třídě za 244, teď už je nějakou dobu za 251.

Pravdepodobnost

Leos na te trase nejezdi takze to urcite byl regiojet vlak z ostravy do brna.

ezechiel

bylo to 445 kc? tak to jste nejak omylem naklikal 5 cestujicich.

Smutná kalkulačka

Trocha té jednoduché matematiky: Je-li rozdíl v nabídce za sedm let 320 milionů korun, je to hezké na oko a určitě se rozdělí adekvátní prémie. Tak nějak ale nechápu, jak můźe být někdo realně na provozu levnější než soukomník, přičemź státní dopravce má také takové technické zázemí, že spoustu činností má defakto za režii. Pojďme počítat, úspora rozpočtená na rok je cca 46 milionů korun, na měsíc je to už jenom necelé 4 miliony korun. Když si řekneme kolik funkcionářů u státního dopravce a jeho vlastníka, MDČR, zapeklitý propletenec, má plat měsíčně 200 000 korun, tak bývalo stačilo uspořit necelých… Číst vice »

ezechiel

a kdyby do toho zapocitali i vyssi ceny za jizdneky, ktere ted budou lidi platit (napr. vcasna jizdenka na slovensko bude za stejnou cenu ale jen po starou paku, drazsi jizdne pro INkartare a s celodenni jizdenkou, zadne zakaznicke body atd atd. ), tak by tech zamestnancu mohlo odejit min.

Robert

To je možný jen v ČR že se vypíše soutěž na 7.let a když se ukáže že to kvůli ETCS umí nabídnout jen národní dopravce tak se soutěž zkrátí na 4 roky aby to sedělo cizímu dopravci a zbývající 3 roky se dají účelově do opce……

Vít Jůza

Jestli to není např. kvůli tlaku Libereckého kraje na změnu koncepce … z Liberce do Pardubic by se mělo jezdit za 2, ne za 3 hodiny … ale úplně hned to přitom asi realizovatelné není, zatím se to ještě musí protáhnout víceméně při dosavadním jízdním řádu.

Papaja501

Ať jde celej pan Havlíček někam……Tady je vidět, jak to myslí s tím, co prohlásí vážně. Není to tak dávno, kdy byl schopen, aníž by věděl závěry, svalit vinu na člověka, který už se nemohl bránit….Tolika proslovů o bezpečnosti a ETCS. Najednou to nevadí, najednou prohlásí, že rozhodne sám až po volbách….A prohlásil a rozhodl….Proč asi.Je mi teď jedno, jestli sem modrej, nebo fialovej…..Na kolejích by měli bejt lidi kamarádi a neházet si klacky pod nohy, protože jinak to je vo průser. Buď mě ta práce baví a nebo jdu jinam. Těmhle se akorát podařilo lidi mezi sebou rozeštvat a… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Arriva má příšerné vlaky (nepište mi, že ČD také), do toho bych ani nenastoupil. Staré vyřazené krámy. To jsme jako rozvojová země.

jadris

Jak někdo může hodnotit vlak, když do něj nenastoupil? Podle venkovního nátěru? Jo, počkat, oni to psali v Obzoru 😀😀😀

kakov

dlouhodobě je chyba nahradit jeden šrot jiným šrotem, byť lepším, protože to je příliš malé zlepšení a neměl by to být cíl, byť přechodně to může být užitečné,

Saljack

Tak to sorry já prostě musím na trati Praha Česká Budějovice jezdí stále stejné hnusné koženkové rychlíky celý můj život. Když nedávno v TV ukazovali jak pojede z Prahy do Ostravy historický vlak byl to ten stejný co jezdí do Budějovic. A nepište, že tam mají jeden zrekonstruovaný vagón, protože do něho můžou akorát postižený, děti, cyklisti a ženy.

Pavel

Souhlas. CD na jihu je bida. Odkud odtahly, tam doslo ke z lepseni. Ty rychliky jsou fakt stejny od doby meho detsvi.

ezechiel

jel jsem tim loni v lete, nebyly kozenkove! https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=713&rok=2020

Tomáš Poledný

Tak super v pár vagónech vyměnili koženku za látku a zbytek zůstal stejný. To je opravdu pokrok. Stačí se mi podívat na ty popelníky a stolky a chce se mi vážně blít ještě štěstí, že tam mají ten vagon pro děti a ženy protože ty by do tohohle nejspíš nevlezli.

ezechiel

proc by do kozenkoveho vagona nenasoupila zena? Pane, jste v poradku? A propos, neni ten vagon nahodou pro RODICE a deti?

Petas

Už se těším na rychlejší svezení mezi Jaroměří a Pardubicemi.

Papaja501

Asi nejezdíte panterem

Petas

Pochopitelně myšleno v rámci R14…

Papaja501

Tak to jo, tech 10km v h navíc bude pecka. Stejně to odstojíte v HK. Jízdní doby jsou stejný podle gvd……Hlavně, aby byly dodrženy a dalo se na to spolehnout….Pak to bude v poho

Petas

To spíš v Jaroměři čekáním na zpožděný R10 do Trutnova.

Papaja501

Njn, když kolikrát v Nymburku musíme čekat, než se před náma vodprdelí zpožděná Arriva do Kolína…..to je pak těžký……

Papaja501

Samozřemě, je to daný přípojema a výlukama, ale pouštěj ji před nás. A s tím nic nenaděláš. I když mě rozčiluje, když vidím, že tam mají pár lidí na vlaku a toho si nejde všimnout v mé pozici, a já tam dostanu 15 minut a přípoj v Chlumci na horu ujede, pak to zamrzí.

Karel z HK

Tohle se v Nymburce pochopitelně dělo i za dob ČD. Prostě zpožděný R Rumburk – Kolín pustili před R do HK. Než přestupující cestující dojdou k R směr HK, tak R do Kolína je již dávno připraven k odjezdu. Já jsem teda raději přesedal v Poděbradech – téměř vždy ze stejné koleje a nemusíte zbytečně do podchodu jako v Nbk.

Papaja501

Když tak na to koukám, sice mám nějaky pivko v sobě….Tak od Cendisu vychází roční síťovka na nějakých 22 500+ inflacece…To by znamenalo, aspoň pro mne a moje okolí, pravidelně, dojíždějící, že se nějaký IREDO tady odpíská….To to radši pošlu bejvalýmu super fíroj, kterej mě kdysi dávno kočíroval, než platit vyčůranejm přeběhlíkům přímo…..Ještě musíme propočítat.

Rossec

Tu Arrivu tu byl čert dlužnej, jak Babiše.

Mirek Zv.

No jo, tak pěkně jsme si to tu my privilegovaní rozdělili, a najednou A+B. To zamrzí, co?

Tomáš

Tak a mám po fotografování u nás v Liberci. Ty modrozelené (nebo co to je za hnusnou barvu) krabice se nedají fotit.

Pavel

Najdi si radsi holku 😉

David

Najdi si radši kluka 😉

ezechiel

tak si najdi nejake fotky na internetu, jsou jich tam urcite i z liberce miliony a neztracej cas

Vašek

Už, aby v Německu došel ten šrot, co si sem ARRIVA dováží.

Georg

sam jses srot

Já, kdo jiný

Ne, je jen na šrot.

Vlastimil Kocurek

George má šrot rád, čím starší vlak, tím větší romantika a muzeun zároveň. 🙂

jadris

Já jsem za Desira, Stadlery a Linty rad. CD nedokazalo nabidnout lepsi. Co se tyka reko 845, tak pro cestujiciho je to pokrok a jiny svet narozdil od 810,914,842 a 843. To jenom banda modrogum se musi vztekat, vykrikovat nesmysly a prskat kolem sebe.

4918

Jak muzete srovnavat ten pretopenej a nevýkonej srot 845 s 843

4918

těch 628 je bohuzel jestě hodne

Avlaky

Bohu dík, myslíte si že by pak cd chtělo kupovat nové jednotky? Ne nechtělo kdyby neměli konkurenci

Rusnak Bojek

Stejnak vše nasvědčuje tomu, že se budou chtít ČD zaměřit převážně na linky v elektrické trakci.

xyz

Však nejen jim je ten „šrot“ užitečný.

To samé ČD, které si pořídily (mimochodem výškou vstupů zcela nekompatibilní s českými byť normovamnými nástupišti) od DB (tedy od „arriví matky“!) Stadlery GTW, které předtím jezdily v Braniborsku a které byly okolo roku 2017 vystřídány novými Linty mj. se zdůvodněním, že po cca 17 letech provozu jsou ta GTW již stará a opotřebovaná, mj. s velmi vysokým počtem najetých kilometrů (pozn. jejich kilometrický proběh na rychlé braniborské trati Berlín – Neuruppin – Wittenberge byl dost vysoký).

A hle – najednou se ten šrot hodí pro ČD v Olomouckém kraji. 🙂

Vlastimil Kocurek

Prostě jsme za blbce.

David

Mluv za sebe.

Vlastimil Kocurek

Přesně !!!!!! místo do šrotu, tak do Česka. To jsme za blbce ???

BR193EEL

Ten jen tak nedojde😉. Tam se investuje do nového a ojeté pošlem na východ, tak jak Češi autobusy na Ukrainu.😂

Garry

Nebojte! v protektorátu budou vděční.Na to, že prohráli válku, si nás koupí všechny.😁

Luboš Beneš

Už aby došel ten regiošrot….

4918

Neví někdo kam půjdou ty 843

Filemon44

Někdo z ČD už to určitě ví, protože dnešní rezultát MD není nečekaný ani omylem……..

4918

myslel jsem nekdo s diskutujících

Ares

Myslím, že je to vaše zbytečná starost.

Rusnak Bojek

A proč zbytečná? Myslím že to zajímá víc lidí. Nebo opravdu každého baví se jen vyžívat ve srovnávání v čem je 845 lepší/horší než soupravy ČD. Případně jestli se jednalo o soutěž, zadání s úplatky atd? 🙁

Vlastimil Kocurek

Vždy se jedná o soutěž s úplatky, nic jiného se prozatím nevymyslelo u nás ani ve světě. Dávám plus.

Avlaky

Doufám že na reko

ABC

Do Třebové

Rusnak Bojek

Podobná otázka už někde v počátku této bohaté diskuze padla. Někdo řek, že Praha-Kladno, Mšenka. Každopádně pod libereckým depem už by asi neměli co obsluhovat. Maximálně náhrada zbývajících 814 směr Č.Lípa, Děčín. Pochybuju že by byly nasazeny na nějakou lokálu kde jezdí jen 810, 814.

PeDu

Melnik – Mseno- Mlada bolesla- Mladejov v Cechach. Nejperspektivnejsi a po rekonstrukci nejdrazzsi D3. Pro kohopak se asi opravuje topirna v MB hl.n.?

cestující Veronika

podpořím vaší otázku. Mohl by prosím někdo odpovědět uživateli 4918? A nebo příjdou jen nic neříkající reakce? Zdejší stránka přeci není jen o urážkách, nadávkách. díky

Filemon44

Je taky zajímavý, že ve stejný den,kdy vláda odklepne 15 miliard na Oderský kanál ( my na to přece máme),rozhodne o novém dopravci na železnici blbých 300 milionů…..

xyz

Ano, těch 15 mld. Kč na Oderský kanál je předražená zhůvěřilost.

Která pak v očích lidí mění hodnoty do takového poměru, že i 300 mil. Kč se jim zdá být pakatelem, přičemž reálně jde o znatelnou částku (zejména v POMĚRU částech nabídnutých oběma dopravci), která samozřejmě je rozhodujícím faktorem v tom, kdo nakonec zakázku získal.

Vlastimil Kocurek

Není vůbec nic odklepnuto, kanál se stavět nebude ani podobné věci. To jen do voleb 21.

Ještě jednou: kanál nikdo neodklepnul, tak ne aby vás z toho kleplo.

Petr Novotný

A že najednou tak rychle po volbách se rozhodlo to, co už všíchni dávno tušili. Arriva si už od léta shání personál na severu, ale u Olomouce už si nikoho nesehnala. Nebo spíš nehledala, když tam jezdit nebude… Pan generální, kterého volila rada na dvakrát, aby se tam dostal ten pravý vyvolený, jistě ČD bránit nebude…

Od lesa

Blábol paar excelence. To, že se to oznámí až po volbách avizovalo ministerstvo minulý týden.
Nevím jak průvodčích (ti nejsou až takový problém), ale fírů z okolí má dost.

Tomáš

Vy jste v podstatě šťastný člověk, všechno důležité se odehraje kolem vás aniž by jste si všiml. Ale důležité je věřit.

bkv

Tak hlavně si nezapomeň vzít alobal na hlavu…

jadris

Takze ty inzeraty na nabidku prace byly jen tak? Kdyz Arriva neni pripravena, je to spatne. Kdyz je, tak taky. Vsechno je spiknuti proti jedinemu spravnemu dopravci.. Chudacek maly 😁

ABC

ANO stejně volby projelo, tak proč by mělo najednou tak rychle po nich rozhodovat?

Ludva

Kdysi se tu v souvislosti s touto linkou psalo, že když ČD podali nabídku na období, které teď končí , aby se zde udrželi dali značně podnákladovou cenu. Dokonce to skončilo žalobou. Zřejmě tomu tak i bylo, ale tato nabídka od Arrivy je dle tohoto článku přibližně stejná. To nebylo nikomu podezřelé? 98.90 je opravdu podezřele nízká cena. Obzvláště v porovnání s cenami, za které jezdí jinde. Například 160 korun ve Zlínském kraji Jestli umím počítat, tak ČD dali cenu kolem 123 korun, což vypadá jako mnohem více odpovídající suma s přihlédnutím k situaci ve zbytku republiky.

Ludva

No zda to byla “ podseknutá“ nabídka se kterou Arriva uspěla samozřejmě ukáže až čas. Já osobně jsem na to dost zvědavý.

xyz

Jenže ta nabídka v roce 2006 u rychlíků Pardubice – Liberec byla cca 40 Kč/km (netto).
Na lince Plzeň – Most dokonce 16,70 Kč/km.

A to právě s nabídkou rakví + jejich odvozenin, které tam začaly (namísto jiných vozů) od konce roku 2006 skutečně jezdit (byly sebrány odjinud).

Filemon44

Pak je tu samozřejmě ještě otázka,zda to ČD neprojely cíleně. …ono vyhlašovat pořád výberka na nové motorové vlaky…

Tomáš

Cíleně asi ne ale to je přesně ten důvod proč to nedostal Národní dopravce

Leinad

Asi jo. Byla známá nabídka Arrivy a ČD nijak nereagovaly (třeba podseknutím ceny).

Prazskej Fira

Vnitřně mě naplňuje ta zoufalost, pocit odloučení, strach a beznaděj těch zapřísáhlych dementů jedinému správnému dopravci, kteří ze dne na den opráší svoje auto a budou radši dojíždět, místo aby na těch 10 minut sedli do vlaku Arriva. No aspoň mi tam vzadu nebude nikdo fňukat a budu vozit jen normální lidi 😌

Rusnak Bojek

Stejnak ještě půl roku po rozjezdu Arrivy budou muset průvodčí některým cestujícím vysvětlovat že jízdenka ČD v jejich vlaku neplatí. Zejménav okolí mezi Pardubicemi-Hradcem a Jaroměří. Na liberecku pak na Lípu.

Prazskej Fira

Nemá už být jednotný tarif? Jestli ne, tak mne opravte.

teddik

Nejsem proti konkurenci, ale myslím si, že by měly být jasně nastaveny v celé ČR jednotné podmínky a požadavky na kolejová vozidla tzn. aby vozidla měli dostatečný výkon – dle profilu trati, dostačující maximální rychlost, dostatečný počet hnacích náprav, kapacitu obsazenosti, vybavenost vozidel, pokud je to reálné nízkopodlažnost, určitě by byl požadavek na dostatek záložních vozidel a v neposlední řadě nezapomínat na cestující, aby ve stanicích byla zajištěna dopravní obslužnost a určité služby. Bohužel nějaká smysluplná koncepce mi tady u nás chybí. A už vůbec bych nerozlišoval, že např.: určitá část soupravy je pro ty, kteří mají jízdenky přes e-shop… Číst vice »

Spooky

Přesně tak, koncepce tu opravdu chybí….. Už se těším až připadne trochu sněhu a 2×845 nevyjedou z Turnova do Doubí u Turnova natož do Liberce ….. Co bezbariérovost spojů …….. V případě poruchy stroje (vlaku) se bude dít co ……. (přijede lok od Carga a odsune někam a …) Chybí jakékoliv zázemí pro údržbu, servis ….. (Na R14a jsou opravdu velké km oběhy, jsem zvědav jak dlouho to vydrží bez kvalitního servisu u 35 let starých motorů) …. Služby pro cestující, jízdenky, zas na druhou stranu to kvalitní wifi a vakuové nahradí! Dle času rozhodnutí MD bych věřil na politickou… Číst vice »

Leinad

Výkon, hnané nápravy – to snad ne. Jízdní řád ale určuje objednavatel. A pokud objednavatel padni komu padni dává smluvní pokuty za zpoždění, tak se vyplatí mít vaty. Nízkopodlažnost, bezbariérovost – souhlas. Ostatně to souvisí i s jizdním řádem, pobyty ve stanicích. Požadavek na zálohy – někdy jsou přímo ve smlouvě, PID chce dva syslografy stojící ve Vysočanech. Ale i když nejsou, tak pokuta za zpoždění, za odřeknutí spoje, za nedodržení řazení. Obslužnost ve stanicích – co tím myslíte? Automat na pití a bagety, WC,… asi souhlas, i když v konkrétních případech řešit jestli ve vlaku nebo ve stanici. Napojení… Číst vice »

Leinad

S tím že RegioJet prodává místenky do R8, kterou se dá jet i bez místenky.
Jak to řešit lépe, než nabídnout místenky jen do některých vozů, lidem bez místenky doporučit zbývající

a8n

Až na to, že těmi zbývajícími není už několik měsíců ani jeden.

ABC

A hlavně: správná barva!

Růža

Kdyby,kdyby se soutěž vypsala řádně včas 2 roky do předu, nová jednotky do čtyř let, zákazník by viděl změnu. Doufám, že tato linka nedopadne jako Semily-Stará Paka-Lomnice nad Popelkou. Arriva zde opustila koleje a jezdí výhradně autobusy. I to bylo ve smlouvě?

JirkaK

když je tam výluka, tak má jezdit po čem, když se provádí rekonstrukce tratě, samozřejmě se zavedou autobusy, je třeba taky myslet

Růža

Jaká výluka, ta už dávno skončila a ČD tam normálně jezdí.

Brumla

No kvůli výluce zřejmě nenasazuje letmo stroje jako ČD, a ano co je ve smlouvě, u rychlíku asi tak moc nehrozí z důvodu výluk, ty všechny rychle proběhly, aby to vyzraly ČD, a teď už moc výluk nebude. A jelikož se pozdržela reko Jaroměře , proto byl odklad dva roky. Jinak jistě vše pěkně dopředu domluveno. Stejný scénář jako nákladní doprava. Výzobavani tresnicek.

Krušnohorec

Nihil novum sub sole. Když dopravu na 124 měl přebrat Dý Lendrbán opravovalo se jako o závod. Pomalé jízdy samozřejmě „vyžraly“ ČD, takže s novým GVD se jezdilo rychleji. Tož se podívejme jak to soukromník zvládá!

Filemon44

Přidal bych ještě Česká Lípa-Nový Bor, Praha-Neratovice a Železný Brod -Tanvald.Ve své podstatě,chcete-li vědět,kde nastoupí nový dopravce,všímejte si výluk.Ale to žertuju,jsou to jen náhody.

jadris

Zase další bláboly. Horní Vlára se rekonstruuje skoro celou dobu od nového GVD. To bylo před převzetím také keců od samozvaných proroku, že se opravovalo kvůli Arrivě. Jak by soukromník nezvládl NAD a kdoví,co ještě..

Krušnohorec

Píši o 124, nikoliv o Vláře. Na 124 je často NAD kvůli neschopnosti RS. Nebo se od Šatavy půjčuje M152.0611

jadris

Psal jste: tak se podivejte, jak to soukromnik zvlada“ ja jsem jen dolozil, ze zvlada. I kdyz na jine trati..

Filemon44

Z Oseku do Mostu soukromník zvládnul NAD tak excelentně že člověku přecházel zrak 🙂

bkv

Takže dle tvé logiky přestane ČD jezdit do Berouna…

švestka

Správně je to vyzobávání rozinek! Na školení ROH jste nedával pozor.

Leden

Takže výluky proběhly, aby to vyžraly ČD, ale teď probíhá výluka, kterou nevyžírá Arriva. Dokonalé, popřít sám sebe ne ve dvou větách po sobě, ale dokonce v tom samém souvětí, to jen tak někdo nedokáže.

Luboš Beneš

Jděte s těmi třešničkami už někam. ČD mají tolik tratí kde stát vše platí a ani nejsou schopný za 30 let dát pořádné vozy. To je vrchol prasárny brát hrstma ze státního a cestujícímu nabídnout šukafon nebo B v kožence….

Martin

Nemluvilo se o Desirech a zkrácení jízdní doby ???

JirkaK

o Desirech mluvili zástupci Libereckého kraje

Pe.tr

Tak ono se mluví třeba o vlacích , nových a krásných co lítají s větrem o závod třeba na Kladno etc . Jde o to kdo mluví a co a proč , ne ?

Lech Malý

To se mluvilo na Píseckých rychlících ještě za Čédé – desira, jaká svět neviděl…

Ondra L.

Nevíte někdo, jak je v těchto smlouvách ošetřena situace případného úpadku (bankrotu) nasmlouvaného dopravce?

malý bobeš

Českým Drahám hrozí bankrot???

Leinad

Bankovní garance – Pokuty za neodjeté spoje jsou blokovány na úctě, ze kterého má dopravce akorát úroky. Za nějakou dobu se buď dopravci povolí na ten účet sahat nebo prachy dostane objednavatel.

Ondra L.

Mne spis zajima, co by se delo s dopravou. V anglii v takove situaci prebira provoz stat, jenze tam jsou ta vozidla v majetku statu. Jak by to ale vypadalo u nas?

Jiří G

Není málo 98,90 kč/km? Ve Zl.kraji jezdí za necelých 160 kč/km. Ale samozřejmě smlouva s krajem a s MD může být jinná. ČD taky v celé republice nejezdí za stejné peníze. Pan Adamka před začátkem nového GVD, v pořadu 90-ka na ČT24, taky tvrdil, že jsou připraveni. A pak jsme viděly tu ostudu. Je tu Covid, tak se ani nedozvíme, jestli změna dopravce způsobila navýšení počtu cestujích ve vlacích oproti předešlým GVD.

Jiří G

Děkuji

Leinad

Několikrát se tu zmiňovalo, jestli je línější/rychlejší 843 s vlekama nebo 845 😀
Můžete kdo tím argumentujete vypočítat (nebo nasimulovat) jízdní doby? 😀 A kdyby se minuta ušetřila, nestráví se stejně čekáním na přestupy?

Georg

taky si zkuste nastoupit do 843 a do 845, to druhe je vyrazne jednodussi.

Sova

843+043+943 – 55+72+64 = 191 míst k sezení, 56+32+33=121tun, 2*300kW to máme 4,96kW/t
2*845 – 160 míst k sezení, 2*(38,6+27,4)=132tun, 410kW to máme 3,11kW/t

Čísla jsem vzal z malého atlasu lokomotiv 2019 a z wikipedie. Pokud jsem někde neudělal chybu, tak teoreticky při (relativně) srovnatelných soupravách by „843 s vlekama“ měla mít lepší dynamiku.