Podcast: Nedělám to pro byznys. Já chcu měnit svět, říká Radim Jančura

Vlak RegioJetu na pražském Hlavním nádraží. Pramen: RegioJetVlak RegioJetu na pražském Hlavním nádraží. Pramen: RegioJet

„Může se stát, že tu České dráhy vůbec nebudou. Nebo jen tam, kde mají dnes koupené moderní soupravy,“ domnívá se majitel RegioJetu.

Hostem nového dílu podcastu Cesty Zdpravy.cz je majitel a zakladatel Student Agency a RegioJetu Radim Jančura. Ve speciálním vydání odpovídá na dotazy čtenářů deníku Zdopravy.cz, celkem se našel prostor pro 25 čtenářských otázek.

Jančura mimo jiné říká, že dnes už své firmy neřídí a nechává to čistě na managementu. Sám je podle svých slov pouze rozhodovačem a podepisovačem.

Čtenářům také odpověděl, proč omezuje autobusy a soustředí se hlavně železnici. „Uvědomoval jsem si, že se česká železnice bude zlepšovat a v případě, že sám nepřejdu na železnici, tak si vezmou České dráhy cestující zpět do vlaků. Autobusy dokázaly krásně konkurovat železnici, ale každým rokem je železnice lepší a autobusy už nestíhají. Proto jsme před několika dny zrušili i poslední autobus z Plzně do Prahy,“ říká Jančura.

A jaká je v takovém případě nabídka Radima Jančury pro řidiče autoubusů z rušených spojů? Podle Jančury jde o ideální adepty na práci strojvedoucích. „Školíme neustále. Železnice jim může dát zajímavou pracovní perspektivu. A nejen u nás, do pěti minut najdou práci kdekoliv jinde,“ řekl v podcastu Jančura.

V rozhovoru otevíráme na základě čtenářských otázek téma spolehlivosti regionálních vlaků od Pesy, soutěží na železnici, kvality služeb RegioJetu, která podle řady čtenářských komentářů klesá, nového zázemí RegioJetu v Malešicích i vztahu firmy k jejím zaměstnancům a brigádníkům.

A jako vždy Jančura rád okomentuje i konkurenci. „České dráhy jsou moloch a stanou se menším molochem, když budou menší. Naopak my, ale podobně i česká Arriva nebo Leo Express, jsme stále ještě firmy postavené tady na zelené louce s velmi dobrou efektivitou. A jak se budeme zvětšovat a molochovatět, budeme nabírat spoustu lidí navíc, a budeme dražší. A pak se někde setkáme,“ domnívá se Jančura, který si dovede představit, že RegioJet a České dráhy budu v budoucnu podobně velcí dopravci.

Více uslyšíte v podcastu, který si můžete pustit zde na stránce nebo ho můžete odebírat na Spotify,
Google Podcasts, Apple Podcasts či Podcast Addict.

Vybraná témata podle času

8. minuta: Jedná Radim Jančura o prodeji RegioJetu?
14. minuta: Klesá kvalita služeb RegioJetu?
17. minuta: Kolik si u RegioJetu vydělají strojvedoucí, stevardi, vlakvedoucí nebo baristi?
22. minuta: Objeví se Radim Jančura někdy v roli stevarda ve svém vlaku?
27. minuta: Bude RegioJet ještě investovat do nákupu nových autobusů? A láká ho i závazková autobusová doprava?
34. minuta: Kdy vyjede RegioJet na lince R23 s patrovými vozy? A nasadí patra i na linku R8 z Brna do Bohumína?
43. minuta: Proč byl RegioJet v soutěži Plzeňského kraje na provoz elektrických Panterů dražší než Arriva?
47. minuta: Jak běží příprava nového zázemí pro vlaky RegioJetu v Praze-Malešicích?

Tagy Doporučeno podcast Cesty Zdopravy.cz Radim Jančura RegioJet student agency
243 komentářů